cocoon Postat Iunie 25, 2008 Share Postat Iunie 25, 2008 (editat) Salutare, Asa cum promiteam si aici: /index.php?...169528&st=0 , revenim cu detalii privind plimbarile pe sezonul 2008. De data aceasta ne-am ales o destinatie mai “exotica” si anume Cipru si, tinand cont de conditiile climatice din aceasta tara, am preferat ca perioada sfarsitul lui Aprilie pentru a evita temperaturile ridicate din vara. Traversand in drumul nostru Turcia, nu puteam sa nu ne abatem si prin cateva puncte de atractie din aceasta tara. Am fost insotiti de prietenii nostri “plimbareti” din Targu Mures, Szabi si Krisztina, si de a lor Hayabusa. Planul pentru prima zi era sa traversam Bulgaria – lucru care s-a si intamplat, prima seara fiind petrecuta in Edirne. La granita Bulgaria-Turcia ne-am imprietenit cu o pereche de motociclisti sloveni care, in asteptarea traversarii granitei (in partea turca sunt 4-5 ghisee pentru controale/stampile pasaport consecutive) au lasat farul aprins si au ramas fara baterie. Dupa indelungi incercari si impingeri am reusit sa pornim motorul, drumul de la granita pana in Edirne fiind suficient sa-i incarce bateria. Am vizitat impreuna moscheea Selimiye din Edirne (fiind cazati chiar langa moschee) si ziua urmatoare ne-am despartit de sloveni, ei avand ca destinatie Siria si Iordania. Ne-am continuat drumul, traversand Stramtoarea Dardanele cu bacul prin Canakale, am traversat orasul Izmir si ne-am oprit seara in Selcuk, aproape de Kusadasi. Am vizitat in aceasta zona ruinele orasului antic Efes, intemeiat de greci si ocupat ulterior, printre altii, si de romani (a fost capitala provinciei romane Asia). In apropiere am vizitat si locul unde, conform legendei, a fost ingropata Fecioara Maria. Drumul a continuat pe tarm, urmatoarea abatere de la traseu fiind pentru un popas la terasele din Pamukkale. Aici am putut admira terasele de calcar strabatute de paraiashe cu apa calda (tot aici exista si piscina Cleopatrei). Dupa Pamukkale urmatorul popas a fost seara in Antalya. Am continuat drumul apoi de-a lungul tarmului sperand sa putem lua feriboatul catre Cipru si din Alanya insa, afland aici ca nu sunt curse pentru autovehicule, ne-am multumit doar cu o pauza de cafea si cu admirarea peisajului. Drumul a continuat catre Tasucu tot de-a lungul tarmului cu un peisaj superb, fiind treziti din cand in cand din procesul de admiratie doar de cateva denivelari ale soselei care ne pandeau exact la iesirea din viraje, o adevarata placere pentru motociclisti. Si a mai fost ceva in aceasta zona care ne-a alungat putin buna dispozitie: pana prostului. In ultimul oras mai mare – Alanya - nu am alimentat stiind ca mai avem o rezerva de cel putin 120km, gandind ca in acesti 120km cu siguranta vom gasi benzina. Mult dorita pompa ne astepta abia dupa 170km, cebereul nostru cedand nervos dupa 150km . In cele din urma am ajuns la destinatie si anume in Tasucu de unde seara ne-am imbarcat pentru calatoria de 8 ore cu feriboatul catre Cipru. Dimineata, dupa debarcarea in portul Kyrenie, ne-am hotarat sa ne cazam la un hotel chiar in acest port, urmand sa facem mici excursii in fiecare zi in partea nordica (turca) a Ciprului pornind de la locul cazarii (distanta Est-Vest este de sub 200km). Dupa acomodarea cu circulatia pe partea stanga, am facut cateva excursii catre punctele de atractie din partea nordica a Ciprului: Castelul Sfantul Hilarion, Bufavento, Abatia Belapais (fara a lenevi sub “copacul trandaviei” lui Lawrence Durell), Famagusta si Salamis. Dupa cateva zile petrecute in partea nordica am trecut granita prin capitala Nikosia catre sud, stabilindu-ne in Limassol. Pentru cateva zile ni s-a alaturat si un cuplu de motociclisti australieni care in vacantele prelungite pe care le au la dispozitie nu fac altceva decat “just biking around the world” (asa cum e scrisa deviza lor si pe motocicleta). In weekendul petrecut in Limassol am mai cunoscut cateva perechi de motociclisti din Serbia, Ungaria, Croatia stabiliti in Cipru alaturi de care am facut cateva plimbari prin Muntii Trodos. Acesti munti cu altitudine de peste 2000m ce se gasesc la mai putin de 50km de tarmul marii ofera peisaje de vis, adapostind printre varfuri si Manastirea Kikos. Nici un Cipru nu au lispit surprizele, intr-o dimineata fiind treziti de o explozie si un incendiu violent izbucnit la o pizzerie aflata foarte aproape de hotelul nostru din Limassol. In partea sudica a Ciprului am mai vizitat Pafosul (Mormintele regilor), Larnaca (cu lacul sarat secat pe timp de vara si moscheea Hala Sultan Teke), Kurion (amfiteatrul) si Lefkara (cu vestita dantela de Lefkara), Baia Afroditei dar si locul nasterii Afroditei (locul de unde se spune ca a iesit din spuma marii). A urmat apoi traversarea catre Turcia cu feriboatul pe timp de zi de data aceasta, avand parte de 8 ore plicticoase. Pe drumul de intoarcere am trecut si prin regiunea Cappadocia cu Love Valley si vestitele orasele subterane. In rest traseul de intoarcere a inclus traversarea Istanbulului, ceea ce la traficul de vinerea reprezinta o adevarata provocare chiar si pentru motociclisti. Am innoptat in Kirklareli, ziua urmatoare traversand Bulgaria prin zona litoralului si ajungand in sfarsit acasa dupa 6000 de km plini de amintiri frumoase. Editat Iunie 25, 2008 de cocoon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iunie 25, 2008 Share Postat Iunie 25, 2008 fff frumos intrebare dc impingeati motocicleta si cu pasager ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat Iunie 25, 2008 Autor Share Postat Iunie 25, 2008 fff frumos intrebare dc impingeati motocicleta si cu pasager ? Am tot incercat fara pasager insa se bloca roata spate iar motocicleta mergea "tarash" fara a roti motorul . Asa ca, dupa ce ne-am obosit bine impingand de cateva ori motocicleta+pilotul, am pus umarul si am impins moto+pilot+pasager, evitand astfel blocarea rotii spate. In cele din urma a pornit . PS: ignorati harta de la sfarsitul postului, nu are legatura cu traseul dar nu reusesc sa scot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b34cez Postat Iunie 26, 2008 Share Postat Iunie 26, 2008 BRAVO!!! Frumos domne, frumos! Harta de la sfarsitul postului sa aiba cumva legatura cu un traseu de vara, ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat Iunie 26, 2008 Autor Share Postat Iunie 26, 2008 BRAVO!!! Frumos domne, frumos! Harta de la sfarsitul postului sa aiba cumva legatura cu un traseu de vara, ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Iunie 26, 2008 Share Postat Iunie 26, 2008 Am tot incercat fara pasager insa se bloca roata spate iar motocicleta mergea "tarash" fara a roti motorul . Asa ca, dupa ce ne-am obosit bine impingand de cateva ori motocicleta+pilotul, am pus umarul si am impins moto+pilot+pasager, evitand astfel blocarea rotii spate. In cele din urma a pornit . PS: ignorati harta de la sfarsitul postului, nu are legatura cu traseul dar nu reusesc sa scot frumoasa excursie si ca offtopic cand o impingi, in viteza 1 taraste roata, daca face al fel in a doua ii dai cu a treia e efortul mai mic. .. la mai multi km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.