Sari la conținut

b34cez

Membru
  • Număr conținut

    21
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Profil

  • Carnet moto din
    2004
  • Motocicleta
    R1200RT
  • Numar Moto
    B

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Kaw Eliminator 250; Yamaha Dragstar XVS 650A

b34cez's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Daca esti in zona, poti sa incerci si drumul SS46/SP46 de la Rovereto spre Schio , iar la intoarcere merita un ocol pe drumul SP219 spre Camposilvano (serpentinos). Mai merita si drumul SP89 (altitudine mai mare decat SP46), iar din Albaredo o iei in sus spre Monte Zugna, cu privelisti spectaculoase. Mai ingust in unele locuri, dar spectaculos. Dar ia-o usor si cu atentie, preferabil dupa ce ai citit Proficient Motorcycling. Legat de intrebarea ta: nu mana, nu muschiul, nu ghidonul, ci privirea conduce motocicleta, spune-i cum vrei tu: target fixation, point fixation sau motocicleta merge unde vrea ochii tai sa vaza. Cand ajungi intr-o situatie dificila, vei merge incotro te uiti, este un instinct si nu poti controla asta, fixezi cu privirea o piatra aparuta pe neasteptate pe mijlocul drumului si vei merge catre ea chiar daca ai loc sa o ocolesti, fixezi cu privirea santul si vei ajunge sa il aprofundezi. Dar poti, cu exercitiu si cu dificultate la inceput, sa controlezi unde te uiti. E singura ta alternativa. Atunci cand iti apare un obstacol in fata pe neasteptate (masina din sens opus, balega, nisip, sant, etc.) trebuie sa iti muti privirea spre locul ramas liber, altfel vei merge fix spre obstacol. Daca vrei sa exersezi ceva, cel mai bine cauta pe net Proficient Motorcycling de David Hough, citeste si exerseaza ce scrie nenea ala acolo (mai bine decat sfaturi partiale de pe forumuri). Twist of the wrist e buna, dar s-ar putea sa o consideri prea tehnica, iar Proficient Motorcycling sa fie mai pe gustul tau. Cu chopper-ul, datorita pozitiei cu picioarele in fata, probabil si cu pedala frana dispusa astfel incat deplasarea corpului in fata (care se intampla la o franare mai violenta) apasa mai tare pe pedala de frana daca te-a prins cu piciorul pe ea, trebuie sa fii atent cu frana spate.
  2. Femeia, ca si motocicleta (ca tot de gen feminin e), o bagi in pat din priviri. Daca vrei mai mult decat o poza, plimba privirea. O sa auzi de la cate un Praslea cel Voinic, care a trecut fix pe langa Merele de Aur, ca madaranga, ca portofelul, ca banana indesata in pantaloni sau cheia de la masina l-au facut Casanova. Vrajeala, ca doar nu vorbim de motociclete de inchiriat ! Indiferent ce spune Praslea, la inceput a fost privirea, apoi sa te simti bine in pielea ta, apoi ... dar nu de asta e vorba. Daca nu ai facut pasii 1 si 2, ai trecut pe langa. La fel si la moto. Tot de la Praslea o sa auzi ca moama, muschiul, ca las corpul, ca apas pe scarita sau de la un Praslea mai citit ca din counter steering se conduce motocicleta. Din nou vrajeala! Pierzi esentialul: la inceput e privirea si mutarea ei acolo unde e bine sa ajungi. Daca te uiti unde trebuie, o sa stii sa ajungi acolo, o sa faci involuntar counter steering, o sa ... Motocicleta, ca si masina (ca tot de gen femin e), se conduce din priviri. Da, era o groapa in asfalt. Si ce l-a ghidat fix in groapa lata de 30 cm., cand drumul avea 7 m. (cat 25 de gropi) latime? Fixarea privirii pe obstacol. Conduceam masina de 13 ani, motocicleta de 5 si eram la a patra motocicleta cand am dat peste “Proficient Motorcycling” – de David Hough (vrei sa te dai cu moto – pune mana si citeste cartea asta, nu invata de la toti pacalicii de pe internet). Tocmai o citisem si aplicam ce scrie acolo, eram aplecat intr-o curba la dreapta pe Valeni-Cheia, cand un autocar venind din sens opus a taiat mult curba. Imi amintesc grila de radiator aparuta brusc in fata si farul lui stang care depasea umarul meu drept. Numai pt. ca aplicam ce scrie acolo, am reusit sa imi mut privirea spre locul ramas liber iar restul manevrelor au venit involuntar si l-am ocolit cu roata pe dunga dreapta care marcheaza limita drumului. Au mai trecut doi ani de atunci, am mai avut situatii dificile si am pastrat cauciucul pe sosea. Acum vreo doua zile am zarit o groapa, m-am precipitat si nu am mutat privirea: am dat in ea, desi era loc si timp sa o ocolesc de 10 ori. Cartea asta te invata doua lucruri: cum sa iti feresti pielea si cum sa mergi mai bine (cu scaritele pe asfalt). Este excelenta si pt. strada si pt. circuit, mi-a salvat viata de multe ori. De la domnisoare o sa auzi vaicareli: ca groapa, ca balega, nisipul, piatra, cainele, pisica, ca marcajul alunca, ca ploaia e uda ... Sunt prea multe obstacole ca sa le repari pe toate, dar poti sa le ocolesti. Invata din cartea asta cum. Iar, daca esti barbat, lui Nightwolf nu ai sa ii spui decat un singur lucru: MULTUMESC! Indiferent de stapanirea de sine, cu totii o urecheam mai tare uneori, unii mai la inceput de sezon, altii mai pe sfarsit (ca doar suntem mai buni, mai miez), unii ajung la stiri si o groaza de pacalici ii explica mortului ca ei sunt mai buni. Citind un mesaj al lui Nightwolf, cel putin o data am slabit un pic urechea aia sau am urecheat-o mai tare in alta parte. De cate ori am fost in situatii dificile? Nu pot sa le numar. Asa ca spun eu: Un sincer MULTUMESC NIGHTWOLF!
  3. E o alegere execelenta! Dar si mai manevrabil e un RT.
  4. b34cez

    am facut buf 2

    Bravo! Ai invatat ceva. Cand am facut scoala, instructorul mi-a spus asa: "Nu exista motociclist care nu cade! Important e cand cazi: daca (,) cazi devreme, te ridici, te scuturi de praf, inveti ceva, daca (,) cazi tarziu, mai greu ... Asa ca am aplicat intocmai invatatura primita si, fiind si mai sandilau am cazut in poligon! Am avut 2,5 ciopere: un Kawasaki Eliminator, un dragstar si ... un nou dragstar, intrucat debordez de imaginatie. Cu 1,5 dintre ele am cazut, pe ultimul dragstar l-am scutit, toate cazaturile cu invataminte, fara urmari. Poate te bate gandul sa treci la o moto exceptionala, care arata a ciopar, fara sa aiba nicio legatura tehnica cu cioparul: BMW R1200C. ABS, no dive la franare, chiar exceptionala. Sa vezi ce misto e sa te arunci in frana pe ploaie ca taranul, sa vezi cum e, si moto sa se duca perfect drept, fara blocaje! Sentimentul de siguranta pe care mi l-a dat R1200C (si ultima cazatura cu dragstarul) m-au facut sa trec la touring.
  5. Foarte frumos, Domnule, Doamna ! Si de unde v-a venit ideea cu traseul asta?
  6. Salut, Am si eu cateva intrebari pt. Marele Alb (tot un R1200RT din 2008 am si eu. Am facut de curand revizia de 10.000 km. la Automobile Bavaria, am aflat ca trebuie facut upgrade la soft (dar nu aveau inca CD-ul 12): (1) de ce ai schimbat garniturile de cauciuc de la capacele de chiulasa: curgeau sau asa decurge revizia in mod normal (adica nu in Ro)? (2) de imobilizator nu stiam nimic, decat ca modelele inainte de 2008 au fost cu probleme. La tine 2008 e data fabricatiei sau data inmatricularii? (3) ai schimbat si uleiul de cutie (de la Automobile Bavaria am inteles ca se schimba la 40.000 km.)? (4) ai schimbat si uleiul la cardan (de la Automobile Bavaria am inteles ca se schimba numai prima data la revizia de rodaj 1.000 - 1.200 km., dupa care ar fi lifetime); (5) crezi ca diferenta de cum trage motorul (" de nerecunoscut ...mai de jos") se datoreaza reglarii supapelor (tachetii) sau datorita upgrade-ului la soft, adica ai mai reglat supapele o data la prima revizie de rodaj, ai simitit aceeasi diferenta? (6) cum ai facut programarea la service-ul din Kaprun? Scuza-ma daca te bat la cap, dar mi-ar fi de folos raspunsurile tale. Peste 3 saptamani plec la un drum lung si as vrea sa stiu cum sta treaba, tot trec si pe la Kaprun, poate fac o programare. Din Ro am incercat degeaba sa fac rost de planul de revizii, parca e secretul lui peste marinat oceanic. Multumesc!
  7. BRAVO!!! Frumos domne, frumos! Harta de la sfarsitul postului sa aiba cumva legatura cu un traseu de vara, ceva?
  8. Daca iti e de folos, am scris ceva pe aici: /index.php?showtopic=218620
  9. Recunosc: port prezervativ si cad. Cei care nu cad, nu au decat sa nu poarte protectii. Desi, mergi ce mergi, mai si cazi, nu? Ca altfel devine plictisitor drumul.
  10. 1200RT fata de 1150RT are un balancing shaft, care atenueaza chestia cu PTTR (posta-telefon-telegraf-radio). In plus RT e cu telelever si paralever. Singurul moment cand simti ca trage un pic dreapta este cand stai cu picioarele jos si accelerezi un pic de la relanti. In rest nu. Iar no dive este un avantaj real. Sportivilor care zic ca nu simt cand trebuie sa traga mai tare frana, pt ca nu se apleaca moto de bot, le recomand sa invete sa franeze. Pt. problema cu curatul cromului - eu am rezolvat-o asa (la alte 2 moto pe care le-am avut): iarna imbacsit cu WD-40 si garaj, restul anului: curatata de doua- trei ori pe an cu WD-40 (da, mai si curata, daca insisti cu carpa si nu zgarie) si cu pasta de crom + pastrare in garaj, fara prelata (face condens). Nu am avut probleme, moto nu erau noi, pe fiecare am tinut-o cate 2 ani. La un R1200C am vazut surpriza-surprizelor: un crom care arata varza (neingrijit de ani), scos impecabil cu pasta lui papura-voda pe care o folosesc cei de la Automobile Bavaria. In principiu elementele cromate de la R1200C sunt de calitate (nu ca la suzuki). Nu cred ca trebuie curatate mai mult de 2-3 ori pe an, decat daca stai la mare.
  11. Diferente intre R1200C si Montauk sunt: roata mai mare pe fata, putere un pic mai mare, un far in plus sub farul central, turometru la bord, toate astea la Montauk. Parca si jenti pline, dar nu sunt sigur. R1200C nu are roti pline, dar spitele sunt in lateralul jentii, iar anvelopa este tot tubeless, janta pe spite e mult mai confortabila decat janta plina. Cum te dai cu R1200C, te impresioneaza imediat: - trenul de rulare (telelever sau paralever) - no dive la franare si stabilitatea in general; - frana integrala fata-spate de la maneta; - ABS-ul - l-am incercat, sa vad si eu ce mare schema, si am pus ca un marlan frana tare de la 90km/h, pe ploaie: moto s-a dus perfect drept, fara dans si fara aplecare, am auzit doar ABS; - cuplul; - deosebit de manevrabila, dupa ce ai pus-o in miscare. Daca ai impresia ca puterea/viteza nu e suficient de mare, gresesti. Se ridica perfect din curbe, pleaca bine, merge linistit cu 140-160, in conditiii de autostrada de afara. M-am dat cu ea si pe serpentine adevarate, desi stai sus si nu iti vine sa crezi, te apleci foarte bine pe curbe cu ea. Singurul dezavantaj este ca saua standard nu pt. mers cu pasager (saua pasagerului se rabateaza si se face spatar la rider). Pentru asta, inca exista disponibil de la BMW sa mare pt. pasager. Topcase nu ai unde sa pui, dar gasesti cutii laterale mai mari (sunt de 2 volume), la fel inca poti sa le cumperi de la BMW. Este o moto exceptionala! Frana si suspensia m-au determinat pe mine sa imi iau BMW. Am ales RT pt. niste considerente suplimentare, dar R1200C/Montauk e alegerea perfecta!
  12. Daca aveti "boala" pe bucuresteni: stati frumusel la voi acasa unde e bine. Sunt convins ca o sa va placa bucurestenii ramasi.
  13. Acum vreo 2 ore Marius a iesit din primul set de operatii care au durat aproape 5 ore. Deocamdata e sub anestezie. Ieri seara, la spital la Marius, l-am cunoscut pe Gabi ("Giabi"), cel care a oprit sa il ajute si care il ajuta pe Marius in continuare. Despre Gabi va spun simplu: este un mare OM.
  14. Cu Marius am mers impreuna cu motocicletele altadata, am stat de vorba. Pot sa va spun ca nu am vazut un motociclist mai cumpatat si mai prudent decat Marius. Am vorbit cu el in seara accidentului si imi spunea ca el aplica tehnica "omului invizibil". Va pot spune sincer, cand am mers cu el aplica din plin acest principiu. Tot in seara accidentului mi-a spus ca se mai plimba in seara respectiva ca isi luase motocicleta de putin timp, dupa care urmeaza sa devina "motociclist de weekend, pt. ca are copil mic si nevasta care il asteapta acasa". Acum pe Marius il asteapta o serie de operatii grele in spitalele romanesti cu lipsurile de rigoare. Multa sanatate Marius!!! Si vorbim. Pentru toti ceilalti: neprevazutul se intampla chiar si celor mai prudenti dintre noi. Marius este in viata pentru ca avea viteza redusa.
  15. b34cez

    De Ce Se Moare?

    Principala cauza a accidentelor moto este lipsa echipamentului de protectie de sub casca. Foarte adevarat ca masinile nu te vad in trafic, strazile se spala si pe deasupra mai au si linii de tramvai, ca sa nu mai vorbim de marcaje, uragane, cutremure, etc., dar stiai toate astea cand te-ai urcat pe moto. Experienta te ajuta in prevenirea unor accidente, dar tot experienta poate actiona si impotriva ta, atunci cand incepi sa consideri ca numarul de km. adunati pe moto este suficient sa te fereasca de accidente. Ideea este ca atat incepatorii, cat si prea-experimentatii au accidente. Cand? In ziua in care isi uita acasa echipamentul de protectie de sub casca!
×
×
  • Creează nouă...