gn77b Postat Iulie 16, 2008 Share Postat Iulie 16, 2008 (editat) Stiu ca mai sint topicuri pe subiect da' mi-e lene sa caut. Pe scurt: - am constatat ca placutele de pe fata apasa putin pe discuri; asta am observat-o in service dupa schimbarea lichidului de frina, nu stiu daca are legatura cu schimbarea lichidului sau doar n-am observat eu inainte; oricum, problema e recenta pt. ca se aude si un usor fisiit cind o imping de ghidon cu motorul oprit, si inainte sigur nu era prezent, eu zic ca l-as fi constatat; - mers cam 15 km in afara orasului -> etrierii nu se incalzesc (poate un 40 de grade) - in oras se incalzesc mai tare dar pot fi atinsi cu mina fara probleme Intrebarea: sa ma complic sa comand garnituri pt. pistoanele de pe fata in eventualitatea curatarii? Am in plan sa merg la Brasov si vreau sa stiu cit mai rapid daca e ok sa plec cu ea in starea asta (dureaza ceva vreme pina vin garniturile si nici pe degeaba nu-s). Editat Iulie 16, 2008 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
laurmlau Postat Iulie 16, 2008 Share Postat Iulie 16, 2008 bai si la mine se aud placutele pe disc cum se freaca...cred ca la toti se aude asa...parerea mea ca n'are nimic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 16, 2008 Autor Share Postat Iulie 16, 2008 bai si la mine se aud placutele pe disc cum se freaca...cred ca la toti se aude asa...parerea mea ca n'are nimic... Nu-i numai ca se aude fisiitul. Am ridicat-o cu roata din fata in aer si se simte infrinata, comparativ cu spatele. Am uitat sa mentionez ca etrierii stinga/dreapta se incalzesc inegal. Cind am schimbat melcul de la cablul de vitezometru am facut aceeasi treaba (miscat roata cu mina, fiind in aer), si rezistenta era mult mai mica. Ceva totusi s-a intimplat intre timp dar as vrea sa stiu daca e ok pe termen surt/mediu sa-i las asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Iulie 16, 2008 Share Postat Iulie 16, 2008 Si la mine se intampla ca si la tine si am intrebat pe mai multi si au spus sa nu imi fac probleme... torusi, poti face urmatorul test, pentru a observa daca placutele stau infrânate: mergi in afara orasului ,cum ai spus tu - 15-20 km, eventual drumu sa fie mai liber. Opresti dupa aceasta distanta motorul, dar nu folosesti deloc frana de față, daca discul e fierbinte inseamna ca placutele apasa pe el. Sa stii ca acel fâÂşâit cand mergi pe langă motocicleta l-am auzit la mai multe motociclete, sper sa nu fie vreo problemă... Zbye!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Iulie 18, 2008 Share Postat Iulie 18, 2008 Ai umblat cumva si la centrarea rotii fata? (in plan orizontal, vreau sa spun) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maa Postat Iulie 18, 2008 Share Postat Iulie 18, 2008 Nu-i numai ca se aude fisiitul. Am ridicat-o cu roata din fata in aer si se simte infrinata, comparativ cu spatele. Am uitat sa mentionez ca etrierii stinga/dreapta se incalzesc inegal. Cind am schimbat melcul de la cablul de vitezometru am facut aceeasi treaba (miscat roata cu mina, fiind in aer), si rezistenta era mult mai mica. Ceva totusi s-a intimplat intre timp dar as vrea sa stiu daca e ok pe termen surt/mediu sa-i las asa. mai ridic-o cu roata fata, roteste roata, apoi actioneaza frana si roteste-o din nou. daca dupa ce actionezi frana, roata se invarte un pic mai greu, inseamna ca pistonasele nu-si mai revin.. in mod normal nu ar trebui sa-ti mearga infranata.. chiar daca freaca.. acum depinde si cat de tare merge infranata, desi, nu cred ca merge f tare, altfel s-ar incinge etrierele si discurile destul de puternic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 18, 2008 Autor Share Postat Iulie 18, 2008 Ai umblat cumva si la centrarea rotii fata? (in plan orizontal, vreau sa spun) Nope, nici nu stiu de unde se face treaba asta. Pur si simplu am scos roata si am pus-o inapoi, ca sa pot schimba melcul. In manual nu era mentionat din un reglaj ulterior. mai ridic-o cu roata fata, roteste roata, apoi actioneaza frana si roteste-o din nou. daca dupa ce actionezi frana, roata se invarte un pic mai greu, inseamna ca pistonasele nu-si mai revin.. in mod normal nu ar trebui sa-ti mearga infranata.. chiar daca freaca.. acum depinde si cat de tare merge infranata, desi, nu cred ca merge f tare, altfel s-ar incinge etrierele si discurile destul de puternic. Discurile se incalzesc mai tare decit etrierii, asta e clar, dar nu ajung chiar fierbinti. As zice ca-s cam la limita. Nu stiu ce sa zic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Iulie 18, 2008 Share Postat Iulie 18, 2008 (editat) Nope, nici nu stiu de unde se face treaba asta. Pur si simplu am scos roata si am pus-o inapoi, ca sa pot schimba melcul. In manual nu era mentionat din un reglaj ulterior. Scosul rotii il faci prin scoaterea afara a axului. Axul la repunere se centreaza, astfel incat roata/discul sa nu fie mai aproape de o placutza sau de cealalta! In sensul asta am zis. Sa nu fie "deplasata" roata la stanga sau la dreapta (in sensul asta ma refeream). Editat Iulie 18, 2008 de Macke Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Iulie 18, 2008 Share Postat Iulie 18, 2008 (editat) Stiu ca mai sint topicuri pe subiect da' mi-e lene sa caut. Pe scurt: - am constatat ca placutele de pe fata apasa putin pe discuri; asta am observat-o in service dupa schimbarea lichidului de frina, nu stiu daca are legatura cu schimbarea lichidului sau doar n-am observat eu inainte; oricum, problema e recenta pt. ca se aude si un usor fisiit cind o imping de ghidon cu motorul oprit, si inainte sigur nu era prezent, eu zic ca l-as fi constatat; - mers cam 15 km in afara orasului -> etrierii nu se incalzesc (poate un 40 de grade) - in oras se incalzesc mai tare dar pot fi atinsi cu mina fara probleme Intrebarea: sa ma complic sa comand garnituri pt. pistoanele de pe fata in eventualitatea curatarii? Am in plan sa merg la Brasov si vreau sa stiu cit mai rapid daca e ok sa plec cu ea in starea asta (dureaza ceva vreme pina vin garniturile si nici pe degeaba nu-s). Da-i placutele jos, fa niste "pedale" de frana sa iasa pistonasele cat mai mult dar ai grija sa nu iasa afara, le speli cu o pensula cu apa (eventual cu dero) dupa care le "plimbi" in etrier de cateva ori dar inainte dai cu lichid de frana pe ele si se vor debloca. Cand faci operatia asta sa desfaci capacul la rezervorul de lichid de frana. Eu asa am facut si am rezolvat-o, merge "singura". La mine nu era infranata rau dar cand voiam sa o parchez ma dispera, in mers nu se simtea. Editat Iulie 18, 2008 de lznicu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 18, 2008 Autor Share Postat Iulie 18, 2008 Scosul rotii il faci prin scoaterea afara a axului. Axul la repunere se centreaza, astfel incat roata/discul sa nu fie mai aproape de o placutza sau de cealalta! In sensul asta am zis. Sa nu fie "deplasata" roata la stanga sau la dreapta (in sensul asta ma refeream). Cred ca-mi scapa mie ceva. Ce-i de centrat la ax? Din cite m-am prins eu, placutele de frina se autoplaseaza in pozitia corecta, nu au o pozitie "de repaus "fixa. Cred ca era mentionala operatiunea de centrare in manualul de reparatii daca era vorba de vreo centrare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Iulie 18, 2008 Share Postat Iulie 18, 2008 Deci, uite, la mine s-a aplicat, pentru ca si eu am avut roata fata in pic infranata. Axul se "misca" perpendicular pe roata. Are 2 prinderi: una pe bratul dreapta fara (vertical) si surubul de strangere pe bratul drept orizontal. Daca ai strans prea putin surubul, roata nu este deplasata spre dreapta? (la mine asa a fost, inca o data, la tine poate diferi). Si daca strangi prea tare, atunci roata e deplasata spre stanga. Placutzele stau fixe, etrierele fiind fixate pe bratele furcii. Dar discutile sunt fixate pe roata. Odata miscata la stanga sau la dreapta roata, va atinge placutza stg sau drp dupa caz. Nu?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 18, 2008 Autor Share Postat Iulie 18, 2008 Deci, uite, la mine s-a aplicat, pentru ca si eu am avut roata fata in pic infranata. Axul se "misca" perpendicular pe roata. Are 2 prinderi: una pe bratul dreapta fara (vertical) si surubul de strangere pe bratul drept orizontal. Daca ai strans prea putin surubul, roata nu este deplasata spre dreapta? (la mine asa a fost, inca o data, la tine poate diferi). Si daca strangi prea tare, atunci roata e deplasata spre stanga. Placutzele stau fixe, etrierele fiind fixate pe bratele furcii. Dar discutile sunt fixate pe roata. Odata miscata la stanga sau la dreapta roata, va atinge placutza stg sau drp dupa caz. Nu?? Pai e corect, doar ca pistoanele nu au o pozitie "de echilibru" fixa, din cite am inteles eu cum sta treaba pe la frine. Poate ne lamureste cineva. Eu inteleg ca problema e ca mizeria opreste pistoanele sa "se duca" inapoi usor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Iulie 18, 2008 Share Postat Iulie 18, 2008 Pai e corect, doar ca pistoanele nu au o pozitie "de echilibru" fixa, din cite am inteles eu cum sta treaba pe la frine. Poate ne lamureste cineva. Eu inteleg ca problema e ca mizeria opreste pistoanele sa "se duca" inapoi usor. Incearca cum ti-am zis eu, nu te costa nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.