perseu77 Postat Iulie 21, 2008 Share Postat Iulie 21, 2008 Am observat mai demult ca pe sub motor aveam urme de parf năclăit cu ulei si nu intelegean de ce..era pe partea stangă cu lantul... initial am spus ca e ulei dupa lant,insa lantul in dau cu spray Motul care e ca un gel. m-am uitat mai bine si am observat ca pierd ulei numai cand merg,nu si cand stazionez pe sub cutia de viteze. Cantitatea e cam de 1-2 ml la un drum de 35 km,asa observ cand sterg cu servetelu.. probabil mai si cade pe lant ca am observat... pe sub cutia respectiva... asta cand e cald ca acum..cand e frig pierd mult mai putin. ce e de facut...folosesc un ulei semisintetic Motul 5100.. Uneori intr-a 2 a imi intra mai greu..probabil nu sunt prea obisnuit cu motorul. As putea desface capacul cutiei sa ma uit la garnitura?Trebuie sa pun un silicon special sa etanseizez? pot desface capacul fara sa pierd ulei foarte mult?? cat de grav e ceea ce se intamplă??Ca nu prea le am cu mecanica... Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 21, 2008 Share Postat Iulie 21, 2008 Cutia si motorul impart acelasi carter la majoritatea motocicletelor, nu sunt separate, acelasi ulei este peste tot. La tine probabil curge pe la semeringul axului pinionului, sau axul secundar al cutiei, daca spui ca numai in mers, pe la garniturile capacului lateral este mai greu de inchipuit devreme ce a fost etansat initial cand a fost inchis ultima oara. Nu te-as sfatui sa desfaci capacul motorului daca spui ca nu le ai cu mecanica, trebuie sa ai mare grija la toate suruburile, cum le desfaci fara sa le strici, cum scoti capacul fara sa rupi garnitura, etc.. La montare suruburile trebuie stranse intr-o anumita ordine, cu o anumita forta, filetele interioare sunt date in carcasa de aluminiu a motorului si se pot strica foarte usor daca strangi prea tare sau montezi surubul aiurea. Daca desfaci capacul trebuie sa ai garnitura noua de obicei, dar daca cea veche a fost scoasa cu grija se poate refolosi si adaugat silicon. Dar semeringul trebuie schimbat, aluia nu ai ce sa-i mai faci. Problema in sine nu e grava, depinde cat de mult te deranjeaza pe tine sa stergi uleiul prelins. Trebuie sa verifici mai des nivelul si sa completezi, atat. Functionarea motorului nu o afecteaza cu nimic. In locul tau as schimba acel semering dar nu singur, ci ajutat de cineva cu experienta in surubarit si avand toate sculele si piesele necesare. (Chei de calitate, surubelnite de calitate, inbusuri calumea) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Iulie 21, 2008 Autor Share Postat Iulie 21, 2008 Banuiesc ca e de la vreun semering... unde gasesc acel semering? sau trebuie sa il scot sa vad cum arata... in manualul ei de reparatie nu am vazut sau nu am stiut unde sa ma uit. Ciudat e ca scapa numai cand merg..o fi legat de presiune sau ca uleiul devine mai subtire cand e cal... nu stiu... Ma gandeam sa nu imi afecteze ceva prin cutia de viteze... Multumesc de raspuns... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Iulie 21, 2008 Share Postat Iulie 21, 2008 (editat) daca vrei sa scoti capacul de pe stanga, unde este schimbatorul, scoate-l fara probleme pt ca este doar capacul de la pinion sub el o sa gasesti o tona de pamant amestecat cu ulei. curata bine si uita-te cu atentie ce/pe unde curge s-ar putea sa se scurga doar uleiul aruncat de pe lant pe cutia de viteze, care se incalzeste in timp ce mergi, evident. deci orice fel de ulei/vaselina aflate sub acel capac devin mai fluide si curg. asta in teorie, ca, vorba ceea: teoria ca teoria, da' practica ne omoara daca curge prin dreapta, unde-i ambreiajul... desi in partea aia nu e niciun simering, iar nu-i mare filozofie. desfaci capacul ala mare si gri cu grija (vezi ca se desface greu, iar garnitura se rupe in 99% din cazuri) si sa nu te puna draku sa folosesti surubelnita, ca adio etansare. are 2 locuri speciale pt surubelnita, se observa daca te uiti cu atentie. cu garnitura e destul de simplu: o bucata de clingherit de 0,5 -0,7 mm grosime, convenabila ca dimensiuni, creion, cutter bine ascutit, doua preducele (una de 6 si una de 8-10 mm), minte limpede si mana agera in loc de creion poti sa dai cu vaselina pe conturul capacului pe care apoi il pui pe bucata de clingherit si gata forma. dai gaurile cu preducelele si apoi tai cu cutterul pe o bucata de placaj. dai un f f fin strat de silicon negru (intai trebuie sa degresezi suprafetele, dar nu cu benzina, ceva diluant), nu da mult ca oricum iese afara si, ceea ce este mai rau, iese inauntru si nu face bine. n-o lua in tragic, ca nu-i asa mare greutate, mai ales la diversion, care a fost conceputa in spiritul reparatiilor in garaj.... adica destul de simplu. dar eu cred ca este uleiul de pe lant cel care curge. a mea are 52000 de km (sau 53 ?) si inca nu curge acel simering de la schimbator (cel de sub capac, nu cel de pe capacul pinionului) succes PS mai mult nu ai cum sa desfaci cutia de viteze pe motor. ca s-o desfaci tre sa dai motorul jos, sa scoti chiulasa si blocul de cilindri si sa crapi carterul in doo, pe lung. Editat Iulie 21, 2008 de draku Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.