Salut, nu-s rookie la chestia asta deloc, am schimbat cauciucuri de cateva ori si deja am leviere si scule si paste si compresor si etc. Tot ce vreau este sa imping cauciucul inauntru de pe talon frumos fara prea multe improvizatii. Rim protectors pot sa cumpar sau sa inventez..
Am si motocicleta enduro la care scot cauciucurile destul de frecvent cu leviere..
Am si motocicleta si maxiscuter, daca ma apuca schimbatul la amandoua si e posibil pt ca le folosesc pe amandoua si cauciucrile pe ele au cam aceeasi uzura sa zicem, dintr-un foc trebuie sa dau 400 la moto service cand as putea da 300 pe levierele BeadPro si raman cu ele. Iar la sectiunea enduro am doua Yamaha WR, una a mea si una a cumnatului care nu se pricepe prea tare, de obicei el incepe si ma apuca nervii numai cand vad cum se chinuie si de obicei termin eu..
Roata de FJR dusa in mana, 100 de lei de roata sa schimbe cauciucul si sa echilibreze.
Nici nu as avea chef sa duc motocicleta la ei sa imi scoata si sa imi puna ei rotile la loc.. Prefer sa fac eu asta si o fac cu placere.
Am cu ce duce rotile, nu duc lipsa de masini.
Da, stiu, am scris mai sus, sunt satul de schimbat anvelope la enduro..
Am schimbat si la un burgman 400 care are tubeless si ca sa imping talonul inauntru am folosit tocul usii de la o magazie, un cric hidraulic si o bucata de lemn.
Roata pusa vertical sprijinita de tocul de lemn al usii intr-o parte, in cealalta parte am pus cricul orizontal sprijinit cu fundul in toc iar din tija cricului pusa o bucata solida de lemn, 5x5cm sprijinita exact in buza jentii pe cauciuc. Dat la cric pana lemnul impinge cauciucul inauntru de pe janta, exact cum face dispozitivul de la vulcanizare..
Cele de enduro de 18 sau 21 nu sunt intepenite in janta sus.. nu-s tubeless.
Asa am patit si eu la primul meu Transalp cand am schimbat prima data pneul spate, era o opinca veche Mitas.. am plans cateva ore langa ea.
Pneurile mai noi nu mai sunt chiar asa... sunt mult mai noi..
------
Tota ideea cu levierele mi-a venit pt ca voiam sa duc rotile la FJR la powder coating, imi pareau un pic corodate.. dar de atunci m-am apucat intr-o zi si le-am frecat frumos si am descoperit ca au chiar aceeasi culoare ca motocicleta, si nici coroziunea nu e de speriat.
Erau argintii si voiam sa le fac negre.. dar intre timp m-am razgandit, si in final in afara de mine cui plm ii pasa ce culoare au rotile mele, munca aiurea si bani cheltuiti, scoate pneu, pune pneu, asteapta dupa powder coating ca tipul ala e mega ocupat, etc. Mai da-le in plm ca is frumoase si argintii.
Dar leviere de alea tot mi-as lua.