iuli1406 Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 Asa, si cum v-am promis o sa va explic ce am mai facut cu incarcarea mea. Dus la rebobinat alternatorul pe la Ilioara la un mosulica (bogdanawo cunoaste...) care zice ca nu ar fi avut cine stie ce, dar cert este ca mie nu imi mai facea mai mult de 20V CA in ture si acum l-am vazut facand si 70V CA (la liber). Montat pe motor si verificat incarcarea cu releul meu si iarasi mare uimire: cand este rece (releul) functioneaza bine, gen 14 si ceva in ture si minim 13,2 la relanti fara consumatori si cam tot asa si cu consumatori. Dar cand se incalzeste devine de-a dreptul enervant, se duce si la relanti fara consumatori sub pragul minim, adica sub 12,7V CC (consum din baterie). Deci, de aici trag concluzia ca este dus si releul de incarcare. Ce am mai facut: am de la un alt moto tot o Honda, un releu sub forma de imprumut pe care l-am montat si pe urma masurat. Acesta, si in ture si in relanti si cu si fara consumatori, nu scade sub 13,2V CC pot spune ca functioneaza perfect. CONCLUZIA problemei avute la moto meu; este ca au fost defecte si alternatorul si releul, dar nu in totalitate, exact cat sa ma calce pe nervi si sa nu ii dau usor de cap. Asa ca trebuie sa mai cumpar un releu de incarcare potent, nu ca asta, pe care l-am cumparat acum 1,5 ani(SH) si nu isi face treaba cum trebuie. Releul meu este din ala invelit intr-o rasina (SH 633-12 / 4,1) si cel de imprumut este unul cu radiator metalic (SH 693-12). Intrebare: ce fel de releu sa imi cumpar si cam pe la ce preturi il gasesc si unde? Eu ma gandeam la unul cu gratar ca se raceste mai bine, zic eu. Voi? Uite si cateva poze cu cele doua relee. SALUT,TE ROG DACA POTI SA MA AJUTI SI PE MINE...ACEEASI PROBLEMA RELEUL DE INCARCARE..SE INFIERBANTA SI SE OPRESTE SI MOTORUL..MI-AU ZIS MECANICUL CA II DA CURENT PREA TARE IN BOBINE AI GASIT CUMVA RELEU?EU AM DIN ASTA SH693-12...SI NU IL GASESC,,,,MERCI DE ORCE AJUTOR....IULI1406@YAHOO.COM....SAU 0742143966 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
borisake Postat August 27, 2010 Autor Share Postat August 27, 2010 Desfacut din nou motorul (capacul de la alternator) si concluzia a fost una: o tola din alternator prajita. Dus iarasi alternatorul la rebobinat. Mosul zice ca s-a incins alternatorul prea tare si ca de aceea s-a ars. Ma gandesc ca s-a incins tot din cauza releului ca si el se incingea foarte tare, nefind la randul lui bine racit. Drept urmare m-am hotarat sa-l mut in fata pe langa far si i-am atasat si un ventilator mare. Luni astept sa iau alternatorul de la rebobinat, sa-l montez si sa vad cum decurge treaba cu el mutat de acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
borisake Postat August 28, 2010 Autor Share Postat August 28, 2010 Lac avea si destul de bine aranjat, sarma noua, sper sa fi fost eu ghinionist atunci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 29, 2010 Share Postat August 29, 2010 (editat) @borisake, in primul rand te felicit pt modul in care ai stiut sa faci descrierile problemei, imaginile conteaza foarte mult. Din pacate la vremea respectiva n-am citit aceasta pagina iar acum e prea tarziu. Din primele tale descrieri reiese clar ca statorul nu a fost devina, a fost bobinat inutil. Astfel de incident apare doar in trei situatii: 1. Legatura +/- defectuasa. Nu ai masurat niciodata diferentele de potential dintre dintre +-ul bateriei si +-ul releului. Nici inte minusul releului, al bateriei si al masei motorului. Aceasta te-ar fii ajutat. 2. Bateria poate genera astfel de simptom. Nu are capacitatea de a taia varfurile de tensiune, varfuri ce influenteaza capacitatea de stabilizare a regulatorului (pacalind-ul). Efectul este ca atunci cand accelerezi scade tensiunea, regulatorul v-a fii suprasolicitat si v-a "crapa", daca aprinzi farul tensiunea creste putin. Verificarea se face cu un condensator alimentat printr-o dioda direct la baterie, la capetele lui masori tensiunea, v-a fii diferita de cea a bateriei. Se pare ca la tine nu bateria a fost devina. 3. Releul stabilizator(cu probabilitate mica). Variatia temperaturii releului uneori poate produce anomalii de stabilizare, functioneaza foarte bine cand pornesti motorul, dar dupa putin timp o ia razna. Nu are nici o regula, efectele fiind diferite, si nu poate fii reparat. Verificarea se face prin inlocuire cu altul testat pe alt motor. Acuma uite ce a patit un amic: la relanti, avea 13,9V, daca aprindea faza lunga 13,6V. Daca aceelera tensiunea scadea la 12,6 - 12,8V, scadea cu cat accelera mai tare, dar crestea putin peste 13V daca aprindea luminile. Ne-am chinuit cateva saptamani, inlocuind relee inutil(relee ce pe alt motor functionau bine), am curatat contacte si legaturi de masa, am masurat in toate locurile si in toate directiile si nu am constatat nimic deosebit. Am dublat firele(la pleneala, nu mai stiam ce sa facem si nimeni nu stia) ce ieseau din regulator catre baterie(eram disperati) si s-a rezolvat problema(firul de plus era vinovat). Apoi am masurat cu multimetrul(acesta nu indica varfurile), a trebuit sa fac o combinatie cu o dioda si un condensator ca sa pot vizualiza o diferenta de potential intre cele doua capete ale firului de plus, crestea o data cu turatia motorului. Orice alta masuratoare a fost inutila. Astfel de generatoare necesita dispozitive specializate de verificare si control. Editat August 29, 2010 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
borisake Postat Septembrie 17, 2010 Autor Share Postat Septembrie 17, 2010 Si ca sa reiau problema. Multumesc Cristi pt incurajare. Acum sa va zic ce am facut: Am rebobinat alternatorul 180 lei garantie 1 an, am cumparat de la un coleg de pe forum un releu nou mare cu cooler pe el (ca asta ) si am montat pe el un ventilator de la o sursa de PC mare cat el. Dupa care i-am mutat locul de prindere, nu l-am m-ai lasat acolo sub sa, l-am montat sub carena fata pe langa far ca sa nu se mai incinga de la motor. Rezultatul este ca releul nu se mai incinge ca inainte si functioneaza perfect. O sa revin si cu ceva poze de la fata locului, adica unde este el montat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.