Sari la conținut

Master Bike 2005


123kid
 Share

Postări Recomandate

Cei dintre voi care citesc UNIVERS MOTO sau surfeaza mai mult pe net probabil stiu despre ce este vorba. MasterBike este un test pe circuit din care vrea sa reiasa cea mai rapida motocicleta din fiecare categorie. Fiecare motor este pilotat de 15 piloti trimisi de diferite publicatii. As vrea sa discut cu voi urmatoarele subiecte:

1. Ce parere aveti despre ocuparea locului 4 de catre Suzuki GSX-R1000 (a fost depasit de ZX10R, MV Agusta F4 1000 si Yamaha R1)?

2. In finala Ducati 999S a scos un timp foarte apropiat de cel scos de Kawasaki ZX10R. E posibil sa fie anulata o diferenta de 30 de cp (pe langa faptul ca Ducati are si 12kg in plus)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din primsa experientei pe care o am ca "biciclist", iti pot raspunde doar la prima intrebare:

 

NU mi se pare justa acea clasare, mai ales ca a fost depasita de MV Agusta, motocicleta care nu a excelat in nici o competitie pana acum (daca gresesc sa fiu iertat si corectat)...

 

In schimb, in privinta R1 si a ZX10R, se intelege, chiar in UM se specifica faptul ca Gixxeru are o curba mai lina, in deosebere de celalalte doua :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU mi se pare justa acea clasare, mai ales ca a fost depasita de MV Agusta, motocicleta care nu a excelat in nici o competitie pana acum (daca gresesc sa fiu iertat si corectat)...

230526[/snapback]

 

E cea mai frumoasa :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-i suprinzator de loc!

Ganditi-va ca in MotoGP Capirossi are cea mai puternica motocicleta, apoi vin Hondele si abea pe urma vine Yamaha lui Rossi.

Pe Rossi il punem deoparte caci el probabil ca ar castiga si cu una de 250cc dar faptul ca racheta lui Capirossi (care a batut toate recordurile de viteza) nu-i asigura un loc printre primii 5 va poate da raspunsul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Puteri declarate in MotoGP, pe situri oficiale ale constructorilor:

Honda: 240+. Link aici.

Suzuki: 240+. Link aici.

Yamaha: 230+. Link aici.

Ducati: 230+. Link aici.

Kawasaki: 230+. Link aici.

Daca nu aveti surse mai bune, atunci Honda si Suzuki sunt cele mai puternice, urmate de Yamaha, Ducati si Kawasaki. In orice caz M1 este o motocicleta excelenta, o fi Rossi genial, da nici chiar asa. Iar Ducati nu sunt exactamente rachete, viteza de varf nu spune mare lucru, nici macar despre putere.

 

 

Cat despre moto de strada, eu zic ca la puteri similare, conteaza cat de "prietenoasa" e motocicleta. K5, ZX10R si R1 sunt supermotoare, dar probabil MV Augusta este mai apropiata ca si ciclistica de nivelul pilotilor respectivi (din cate inteleg nu sunt raceri). Si apoi, ai nevoie de km buni pe circuit sa te acomodezi, sa intelegi si sa-ti reglezi motorul cum trebuie. Dupa parerea mea a castigat motorul cel mai usor de pilotat, nu cel mai rapid in curse. Daca MV Augusta e asa rapida, credeti ca nu se gasea nimeni sa mearga pe ea in SBK? Ma indoiesc, si deocamdata in SBK K5-ul zboara.

 

Iar faza cu Ducati - e simplu, sunt super-para-motoare :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu m-am gandit ca poate tipul circuitului a favorizat pe MV Agusta si l-a defavorizat pe GSX-R1000. Sa nu uitam ca sunt motociclete de serie, nu au rapoartele e transmisie modificate in functie de circuit. Totusi ma asteptam ca GSX-R1000 sa castige, mai ales ca in teste similare facute peste ocean a spulberat concurenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pistolarule, m-ai zapacit de tot! :crack:

Ba ai vorbit de motoare de curse, ba ai spus ce-i important la cele de strada apoi iara te-ai intrebat de ce nu participa la SBK MV Agusta daca modelul de "strada" e cel mai rapid.

Deci cateva mici observatii:

- 240+ declarati pe un site oficial pot fi mai putini decat 230+ declarati pe un alt site oficial;

- viteza de varf este un bun indicator al puterii, aerodinamicitatii si a greutatii si curajului (stilului) pilotului. Dar in primul rand al puterii;

- sunt de acord ca (si) "prietenozitatea" conteaza, cam asta vroiam sa zic si eu, si nu numai la motocicletele "de strada" ci si la cele de curse;

- toate setarile alea sofisticate care le screm in antrenamente si pe care le nimeresc sau nu, se refera in mare parte la manevrabilitate;

- diferenta intre stock si SBK e aproape la fel de mare ca cea dintre stock si MotoGP, deci faptul ca MV are ceva stock bun, nu inseamna ca ar putea iesi pe interval si la SBK cu ceva bun;

- MV A. Tamburini este platforma pt vitoarea participare MV A. in SBK, la inceput in cel european, mai tarziu....vom vedea

 

In fine, si ce ai spus tu si ce am spus eu mai poatde fi mult rafinat si nuantat, dar... cam pe acolo-i treaba. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,

 

Pentru viteza de varf sunt mult mai importante rapoartele transmisiei decat puterea (avand in vedere ca discutam de +/- 5% putere). Viteza de varf costa de obicei la acceleratie.

 

Nu stiam ca MV A. se pregateste de SBK. Bravo lor.

 

P.S. Am inceput cu "Da" pentru ca m-am gandit ca te superi daca incep cu "Gogule" :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

Pentru viteza de varf sunt mult mai importante rapoartele transmisiei decat puterea (avand in vedere ca discutam de +/- 5% putere). Viteza de varf costa de obicei la acceleratie.

...

 

La motoarele stock, da. Ma indoiesc ca la cele din MotoGP isi sacrifica cineva acceleratia in favoarea vitezei. Sau invers. Dar astea sunt deja presupuneri de-ale mele.

 

...

P.S. Am inceput cu "Da" pentru ca m-am gandit ca te superi daca incep cu "Gogule" :crack:

231752[/snapback]

??? :crack:

Te-am suparat cu "Pistolarule" ? Scuze! :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...