GSK Postat Septembrie 14, 2005 Share Postat Septembrie 14, 2005 domnilor, 1. stie cineva greutatea unui piston pt un rg 250 gamma din 1986? vreau sa-mi fac niste pistoane dintr-un aliaj f usor, pt a urca in ture mai repede/mai mult!!! iupiiiiii. 2. credeti ca pot gasi pe undeva un kit de pinioane racing pt acest model? 3. am auzit ca o informatie folositoare se plateste gras! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Septembrie 15, 2005 Autor Share Postat Septembrie 15, 2005 bun, daca nu stie nimeni raspunsul la intrebarile de mai sus, poate ma ajutati altfel. luna trecuta am gasit un site cu niste softuri de vanzare. aveau acolo si un soft care te ajuta sa-ti modifici toba la un motor in 2 timpi. puteai sa-ti calculezi diametrul rezonatorului, etc. din pacate nu mai gasesc acel site. stie cineva ceva despre ce vorbesc. poate imi dati si mie un link folositor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iustin Postat Septembrie 15, 2005 Share Postat Septembrie 15, 2005 da-i pe gugal expansion chamber design. nu te va costa cam mult executia lucrarii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Septembrie 16, 2005 Autor Share Postat Septembrie 16, 2005 da... tot nu gasesc acel site. in privinta pretului acestui proiect..ce pot sa spun... decat sa-mi iau un motor nou si sa ma dau pe magheru, doar-doar pica vreo blonda ceva, mai bine fac acest motor sa mearga ca o busa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ray Postat Septembrie 16, 2005 Share Postat Septembrie 16, 2005 ca o busa... adica juma' de hayabusa? sau autobuz prescurtat :baldy: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reptile Postat Septembrie 17, 2005 Share Postat Septembrie 17, 2005 da... tot nu gasesc acel site. in privinta pretului acestui proiect..ce pot sa spun... decat sa-mi iau un motor nou si sa ma dau pe magheru, doar-doar pica vreo blonda ceva, mai bine fac acest motor sa mearga ca o busa 244345[/snapback] Bravo domnule,intreaba si tu pe cineva care a desfacut asa ceva,ca aici pe forum nu cred ca stie cineva greutatea,daca ai Cdi poti sa il schimbi cu unul nelimitat pentru o turatie mai mare(dar atentie ca poti sa-l spargi),pinioanele nu cred sa fie super scumpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Septembrie 19, 2005 Autor Share Postat Septembrie 19, 2005 eu am magnetou. nu am de gand sa umblu la aprindere decat daca voi reusi sa fac motorul sa urce in ture mai mult decat poate el acum. din pacarte nu am pe cine sa intreb despre asta. cine a desfacut un rg mai mult ca sigur nu a cantarit nici un piston. pe la noi toti mecanicii baga orice prostie de piesa pe care o gasesc doar ca sa scape de motor. (din ciclul "las-o ca merge asa..") eu cand am luat motorul avea pistoanele difeite (nu numai ca nu aveau aceeasi greutate, dar nu aveau nici macar aceeasi inaltime, deci aveau si camera de ardere diferita) - nu vreau sa ma laud cu tepele pe care le-am luat, dar e inutil sa intreb mecanicii de pe la noi asa ceva. m-am gandit sa pun intrebarea pe acest forum caci mai sunt pesoane care au spre ex, rs-uri de 125 si alearga cu ele in campionat. mai mult ca sigur ca nu folosesc pistoanele originale. cine si-a pus niste pistoane mai usoare sigur le-a cantarit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Septembrie 27, 2005 Autor Share Postat Septembrie 27, 2005 (nu prea v-ati pregatit lectia) stiu ca nimeni din Romania nu are vreun manulal de RG. dar poate ma ajuta cei cu RGV - care e temperatura de functionare a motorului? mi s-a stricat sonda de apa si as vrea sa stiu la ce teperatura intra pe rosu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Septembrie 29, 2005 Share Postat Septembrie 29, 2005 Asa... In primul rand, nu prea inteleg cu ce te-ar putea ajuta greutatea efectiva a unui piston original. Din cate am auzit, cineva a incercat sa toarne un piston la o Honda, dar nu i-a reusit operatziunea. Ce-i drept, motorul lui era racit cu aer, deci e posibil ca din cauza asta sa i se fi blocat pistonul in cilindru, asa ca pana la urma a revenit la pistonul original si a refacut cilindrul dupa piston. Pistonul este o piesa foarte complexa, iar in regimul de lucru pe care il are la un motor in 2 timpi turat bine (nu ca la comuniste), nu prea sunt permise abateri de la teorie. In primul rand este vorba de procedeul de turnare a pistonului, care ii da asa-numitele proprietatzi de "dilatare controlata", apoi mai sunt nu stiu cati parametri de "abatere" de la cilindru si de la simetrie. Am mai explicat undeva - gaura boltzului nu se da exact la mijloc in piston. Apoi, pistonul trebuie sa aiba o anumita conicitate spre varf (dilatarea este mai pronuntzata acolo, caci temperatura e mai mare), si mai exista inca o abatere de la forma de cilindru, dar nu o stiu in ce consta si de ce. Asadar, nu te mai gandi la turnat pistoane, ca nu ai unde sa le faci mai bine decat pe alea originale. De asemenea, daca iei un piston original si il usurezi, adica mai frezezi din unele zone (riscand putzin in ceea ce priveste rezistentza peretelui in zona subtziata), atunci mai trebuie sa usurezi si din ambielaj (se dau niste gauri in platanele alea mari), pentru a se reface echilibrul dinamic al motorului. Daca nu refaci echilibrul asta, motorul va avea vibratzii iar asta inseamna in primul rand uzura foarte mare si in al doilea rand pierdere de putere si desigur, de turatzie. Ce as face eu in locul tau. Iei pistoanele dupa tine si un subler si mergi in targ sa cautzi sa faci o pereche de pistoane identice, care macar sa se potriveasca la geometrie - plasarea boltzului si a canalelor segmentzilor (si a stifturilor de fapt). Asadar ceea ce vrei tu (castigul de repriza), adica viteza de accelerare a motorului, este un obiectiv la care te gandesti abia dupa ce motorul merge macar la fel de bine cum mergea cand era nou (fara dezechilibru intre pistoane). Cu temperatura, in principiu motoarele racite cu lichid cu vas de expansiune nepresurizat se invart pe la 90 de grade, important e sa nu inceapa sa fiarba, ca da pe afara. (La masini tot circuitul e presurizat si temperatura trece un pic de 100 de grade (104), dar din cauza presiunii nu poate sa fiarba. O problema cu temperatura am avut si eu la gilera (125cmc, 2 timpi). Mai precis sonda statea mereu pe rosu , fierbea apa ca naiba si normal - pierdea apa. Cauza era mai banala decat puteam sa banuiesc - avea avansul reglat prea mic (avansul static, punctul de la care CDI-ul incepe sa calculeze avansul dinamic). Asadar mai vezi ei pe acolo ce si cum - controleaza tot. Din moment ce acel motor a fost facut cu doua pistoane diferite, iti dai seama ca peste tot a fost reparat cu acelasi profesionalism. Parca vad : " Da-l dracu de magnetou, ce conteaza cum pui statorul, ca asta e cu senzor, nu trebuie reglat, stie ea singura". Sau : "Iete al draq piston, nu are sageata, ca la Dacie, inseamna ca sunt mai destepte motocicletele astea, isi asaza singure pistonul cum trebuie, in mers )) ". Ma rog, probabil nu lipseste monumentalul "Iete bah ca au mai ramas piese de inca una, niste prostii, shaibe, bucse, sigurantze, maruntzisuri, nu piese importante" . Asadar adu intai motorul la parametrii lui, apoi te bagi la alte chestii. Teoretic acum, un motor in 2 timpi la 250 de cmc ar trebui sa arda benzina cat un motor in 4 timpi de 500cmc. Fiind totusi mai usor decat acesta, ar trebui sa dea performantze dinamice (viteza de accelerare) comparabile cu un 600cmc in 4T (nu vorbesc de cuplu si de cai, ci de "repriza" - o caracteristica ce nu rezulta direct din cuplu si putere). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Septembrie 29, 2005 Autor Share Postat Septembrie 29, 2005 multumesc mult moshulik pt raspunsul promt. eu sunt familiarizat cu tot ceea ce mi-ai spus despre propietatile pistonului, gaura boltului, etc. sunt familiarizat inseamna ca am aceste informatii dar nu am incercat niciodata o astfel de modificare. in privinta targului..iese din discutie, caci in buc nu gasesti nimic. doar piese pt rusesti. am gasit o solutie pt a-mi face motorul "in parametrii lui" dar vreau neaparat ca la anul in primavara sa fac pasul cel mare. pt asta va trebui sa-mi gasesc piesele necesare din timp, sa gasesc documentatia, etc..(sa nu uitam banii..fuck) eu stiu ca motorul meu poate sa alerge f tare....(are admisie controlata..unii mecanici ii spun muzicuta , powervalve, rezonator..etc) dar! nu este deajuns. daca, spre exempu, cei de la honda WRC au adus modelul honda rs 250 la 92 de cai...eu de ce nu pot? ))) glumeam. macar sa-l fac si eu sa urce pana la 15 mii de ture si sa ii urc banda de putere pana acolo! ce zici? crezi ca e imposibil? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Septembrie 29, 2005 Share Postat Septembrie 29, 2005 Da, asta am zis si eu, trebuie sa fie posibil, dar nu cum ai zis tu, turnand pistoane mai usoare. Daca vrei sa urce in turatzie mai mult, asta se face din CDI, cum zicea cineva, adica sa poata sa dea scanteie si peste turatzia la care a fost gandit motorul. Pe de alta parte, daca vrei sa deplasezi banda de putere, trebuie sa faci altceva, sa umbli la "distributzie", adica la temporizarea fazelor de admisie si evacuare. La doi timpi insa nu ai supape si axe cu came, distributzia este controlata de altceva, anume de ferestrele porturilor din cilindru - sunt ferestre de admisie si ferestre de evacuare. Ce ar fi de facut - largirea acestor ferestre pe verticala, prin frezare. Acuma.. cu cat trebuie largit din fiecare si in ce directzie, ce forma, e greu de zis, cred ca e greu si de "calculat". Tot ce potzi face este sa faci incercari, eventual pe altzi cilindri. Cam asta ar fi de facut. Desigur, sunt riscuri destul de mari, poate sa nu mai tzina ralanti-ul, poate sa mearga pur si simplu mai prost, dar poate sa mearga si mai bine (si sa si consume mai mult, dar cu folos). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Septembrie 29, 2005 Autor Share Postat Septembrie 29, 2005 (editat) in privinta turnarii pistoanelor, asta era un vis. mi-am pus si problema greutatii ambielajului. dar nu am gasit nici o solutie. in fine..e si o varianta f scumpa schimbarea lui. in privinta incercarilor de care vorbesti..sincer nu-mi prea vine sa le fac caci nu ma dau banii afara din casa. cu relantiul...nu cred ca-i o problema, caci poate sa si-l itna si la 10.ooo de ture...dar asta inseamna ca-mi va fi imposibil sa mai merg cu ea pe strada... (...si cu sufletu-n rai) eu am tot gasit pe net diferite softuri pt tuningul unui motor in 2 timpi. trebuie neaparat sa aflu daca sunt bune de ceva aceste softuri si sa incerc sa fac rost de unul. inca o chestiune.eu nu am cdi; am o aprindere simpla, elecrica..prin inductie..(cred). oricum nu am platina. partea electrica de langa volant(magnetou) are 3 pozitii. ea sta pe pozitia din mijloc. banuiesc ca asa modific avansul la aprindere..tu ai/ai avut gilera k k ..nu ai aprinderea la fel? Editat Septembrie 29, 2005 de GSK Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tro5 Postat Septembrie 29, 2005 Share Postat Septembrie 29, 2005 (nu prea v-ati pregatit lectia) stiu ca nimeni din Romania nu are vreun manulal de RG. dar poate ma ajuta cei cu RGV - care e temperatura de functionare a motorului? mi s-a stricat sonda de apa si as vrea sa stiu la ce teperatura intra pe rosu. Am eu de rg 125 cmc tiparit. Sunt planse cu toate piesele si componentele motocicletei. Vezi ca exista in anglia un site dedicat RGV-ului cu o gramada de informatii + forum (cauta cu google "RGV forum"). Acolo o sa gasesti si manual. Succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Septembrie 29, 2005 Autor Share Postat Septembrie 29, 2005 tare rau site-ul. mutumesc mult. nu stiu cum de l-am ratat... de fapt stiu. nu prea am cautat mai nimic despre rgv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Septembrie 29, 2005 Autor Share Postat Septembrie 29, 2005 amgasit date despre tep de functionare a motorului. pt cei interesati: - temperatura optima de functionare a motorului este de 55 - 65 C - daca temperatura trece de 70 C puterea motorului va scadea considerabil mai multe detalii gasiti in attachment. sa nu uitam ca este vorba despre un suzuki rgv, nu despre un rg! (2 cilindri in v/2 cil inlinie), dar sunt aproape sigur ca temperaturile de functionare sunt identice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Septembrie 29, 2005 Autor Share Postat Septembrie 29, 2005 troooooooo. frate am gasit ceva extraordinar acolo!!!!!!! uite aici: The tuned length L as shown in the diagram is the length that most people use as a comparison. This is OK as a comparison but the length that is most critical is TL. Many different pipes can be used on an engine but that tuned length TL will always remain the same within a few millimetres for a specific rpm (if all other factors remain constant, nitro content, oil content, air density, temperature etc). This applies to all two stroke model engines , petrol (gas) or Glow powered (nitro). We know this from many many bench and on the water tests conducted on many different engines. To elaborate: If you were running a tuned pipe at its optimised length (the length that is giving most power or speed) and that pipe had no flat in the centre section and you wanted to change to a pipe with a flat in the centre or belly section. You should measure TL on the old pipe and then set TL on the new pipe to the same length to give you a starting point for adjustment. TUNING THE EXHAUST SYSTEM Pipe length is decided by rpm, exhaust timing and speed of sound within the exhaust system. The last part should remain almost the same whatever you do to the exhaust timing or rpm. 1. If you increase the exhaust timing and rpm stays the same then pipe length is longer. 2. If you increase the rpm but exhaust timing stays the same then the pipe length has to be shorter. If you can measure the rpm of your motor and exhaust timing, then you can use a simple calculation to show how much you need to change the pipe length when altering ex timing and rpm. Here are some some simple calculations for gas engines where the exhaust gas temperature is not affected by nitro content and varying fuel settings. ( For these calculations you can measure the pipe length between whatever points you want to, but the norm is from plug to widest part of cone.) Pipe length from manifold face to widest part of front cone. = L Exhaust timing = E Constant = K rpm =R If rpm is 15,000, exhaust timing is 175 and pipe length is 13 then.... Firstly you work out the constant for your set up. So.. K = R x L K = 15,000 x 13 = 1114 ------------------ ----------------- E 175 In this example that would give a K number of 1114 and as I wrote before, K will remain the same whatever you do.. If you want the engine to rev at 16,000, the equation changes to .. L= E x K therefore L = 175 x 1114 = 12.18 ------------- --------------- R 16,000 This would make the new pipe length 12.18" or 309mm. If you wanted to increase Exhaust timing to 180 and run at 17000 then the length L would be 11.79" or 302mm. eu nu sunt extrovertit de felul meu, dar simt cum a cescut adrenalina in mine si-mi vine sa imbratisez pe toata lumea.... mai sus era un fragment din: Tuned Pipe Theory Part1 ))))) sunt super fericit. imi vine sa urlu!!!! asa ceva mai greu gasesti. cand voi scoate motorul din casa (si modificat), primul destinatie va fi: amkart. o sa dau multe sticle de bere tuturor celor care m-au ajutat cu informatii. va multumesc f f f mult si sper sa ne vedem cat mai repede pe sosea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DDU Postat Septembrie 29, 2005 Share Postat Septembrie 29, 2005 Ai grija de tine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Noiembrie 1, 2005 Autor Share Postat Noiembrie 1, 2005 am facut motorul. trage de rupe. DAR! am probl. altele! cuiul pontou si scaunul trebuie inlocuite. unde gasesc asa ceva pt niste crburatoare mikuni model VM 28 SS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.