Ancalagon Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 O ciudatenie, intr-adevar... Unul din motivele pentru care Indian a cazut in urma HD si a falimentat in final a fost optica manageriala gresita conform careia motocicletele grele si de cilindree mare sunt pe cale de disparitie. Cand s-au convins ca evolutia pietii ii contrazice s-au trezit ca foloseau acelasi batran si uzat moral Flathead V-Twin, in timp ce concurenta o luase binisor inainte. Una din solutiile la care s-au gandit a fost sa utilizeze un motor performant gata existent - cel de pe Vincent Rapide parea o alegere foarte buna. Au trimis un cadru in UK la cei de la Vincent, care, dornici sa-si vanda motoarele, i-au informat gresit pe americani despre posibilitatile reale de adaptare ale motorului lor pe cadrul de Chief. S-a construit totusi un prototip a carui soarta "fizica" nu se cunoaste, dar pentru ca fabricarea in serie necesita multe modificari proiectul avea sa fie abandonat. 40 de ani mai tarziu Peter Arundel, un colectionar de Indian din Melbourne, s-a apucat sa reia experimentul. A gasit un cadru de Indian Chief din '48 si a cautat 3 ani dupa un motor Rapide original si cu ajutorul unui ex-mecanic de BMW a facut toate adaptarile necesare. A rezultat un "Vindian" care atinge 190Km/h. Ce-ar fi fost daca Indian ar fi urmat si ei la timp linia motocicletelor Big-Twin? Daca in loc de un HD Softail ai fi avut la dispozitie acum un Indian de 1300 ccm cu injectie capabil sa intreaca orice concurent? Poze: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
easybiker Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 (editat) Foarte interesant topicul. Daca Indian reuseau sa faca ceva fiabil cu motorul de HRD cred ca ar fi fost lideri pe piata americana si acum. Dar nu au reusit si nu sunt. Mai ales ca in perioada respectiva incepusera sa se caute motociclete foarte puternice si rapide,incepuse sa creasca foarte mult vanzarea de motociclete britanice net superioare celor americane din punct de vedere al performanetlor. Motorul dezvoltat de Vincent era unul dintre cele mai sportive ,fiabile si puternice motoare al vremii. Un fel de Suzuki SV1000. Nu m-as fi gandit vreodata la asta.Motocicleta albastra este bestiala si motorul Rapide mult mai masiv ca cele Indian.Arata super! Uite o poza cu Vincentul. PS: Am uitat.Vincent este ,cred,prima motocicleta cu motorul atarnat,adica fara cadru leagan. Tehnologia pe care o foloseau ei in anii 50 este ce folosita de mai toate firmele care produc motore V in ziua de astazi. Si este una dintre primele motociclete cu cadru softail cu telescop central. Editat Octombrie 14, 2008 de easybiker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Noiembrie 20, 2008 Share Postat Noiembrie 20, 2008 Superbe motociclete.Ce bine ar fi daca le-am putea pe viu intr-un muzeu.Sa poti pune mina pe ele ,sa le pipai si sa le vezi cele mai ascunse inventii.Vise si iar vise. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.