Chisa Postat Octombrie 30, 2008 Share Postat Octombrie 30, 2008 Ne apropiem de sezonul rece, moment in care ne apucam de bibilit, masurat, verificat motoarele. Eu, printre altele , vreau sa verific si compresia. Aici am cateva nelamuriri. Cum se masoara compresia? 1. E suficient un manometru cu capat conic de cauciuc pe care sa-l tin bine presat in gaura bujiei sau trebuie sa racordez manometrul? 2. Obtin un rezultat corect dc masor la turatia de pornire sau trebuie sa masor la o turatie mai mare (pe care o obtin cum?, daca nu am scanteie) ? 3. Sa las bujiile conectate pe un cilindru in timp ce masor compresia la celalalt, ca sa obtin o turatie mai mare (normala) la cilindrul masurat? Astept parerile si sfaturile voastre! Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi80 Postat Octombrie 30, 2008 Share Postat Octombrie 30, 2008 scoate bujia de la cilindri si conecteazate intr-un fel sau altul la unul din cilindri si da la automat.din ce stiam eu, valoarea obtinuta nu are nici o valoare reala,ci te ajuta sa vezi uzura unui piston fata de altul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chisa Postat Octombrie 30, 2008 Autor Share Postat Octombrie 30, 2008 scoate bujia de la cilindri si conecteazate intr-un fel sau altul la unul din cilindri si da la automat.din ce stiam eu, valoarea obtinuta nu are nici o valoare reala,ci te ajuta sa vezi uzura unui piston fata de altul. Bine! Sa zicem ca obtin aceeasi valoare sau apropiata la ambii cilindri, dar daca am uzura la ambele pistoane (segmenti) cum imi dau seama?, lasam partea cu fum negru, consum ridicat, pierderi de ulei..etc. Ma refer strict la interpretarea rezultatelor in urma masurarii compresiei. E suficienta turatia de la pornire? (turatia care o am cand dau la automat)..pt ca segmentii au o fanta , iar la turatii mici sunt sanse sa scape presiunea prin fantele respective, in schimb la turatii mari, presiunea nu mai apuca sa scape prin fantele segmentilor si obtin o masurare mai exacta. Asa este? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotĂśrizer Postat Octombrie 30, 2008 Share Postat Octombrie 30, 2008 la monocilindru cum se face Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kata Postat Octombrie 31, 2008 Share Postat Octombrie 31, 2008 acceleratia maxim deschisa, daca ai 2 cilindrii masurati pe rand, bujia scoasa doar din cilindru pe care il masori, ideal ar fi sa ai cam aceeasi presiune in ambidoi cilindrii. cel putin 110 PSI (pounds/ squareinch) traduceti voi in atm. eu am ajuns sa nu am incredere in testul de compresie ci doar in testul de pierdere a presiunii (leak down test), ala iti spune unde si cata presiune pierzi (segmenti sau valve) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Noiembrie 2, 2008 Share Postat Noiembrie 2, 2008 (editat) Asa ceva iti trebuie .ASTA !! Editat Noiembrie 2, 2008 de A-L-E-X Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Noiembrie 2, 2008 Share Postat Noiembrie 2, 2008 Asa ceva iti trebuie .ASTA !! recomand un aparat de masura de genul celor comercializate de louis, are o supapa care blocheaza compresia si acul ramane la compresia maxima. m-am chinuit si cu un manometru cu o reductie conica de cauciuc dar la moto e mai dificil, nu ai loc disponibil, plus ca neavand supapa aceea de sens acul pulseaza si trebuie sa apreciezi unde a ajuns acul. intai inclzesti un pic motorul, nu foarte tare, apoi montezi manometrul.nu prea conteaza daca la ceilalti cil este sau nu montata bujia, singura chestie ca nu mai trage elctromotorul asa greu, am masurat si intr-un fel si in altul si rezultatele au fost similare. daca ai pierdere de compresie sunt 2 cauze: segmentii sau supapele. pt ca sa le deosebesti faci o chestie, cu o seringa bagi un pic de ulei prin locasul bujiei suficient cat sa se faca o pelicula pe piston si pe cilindru. apoi montezi din nou manometrul; daca a crscut compresia inseamna ca ai segmentii uzati, daca nu s-a schimbat val compresiei tre sa schimbi supapele. spor la treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chisa Postat Noiembrie 4, 2008 Autor Share Postat Noiembrie 4, 2008 recomand un aparat de masura de genul celor comercializate de louis, are o supapa care blocheaza compresia si acul ramane la compresia maxima.m-am chinuit si cu un manometru cu o reductie conica de cauciuc dar la moto e mai dificil, nu ai loc disponibil, plus ca neavand supapa aceea de sens acul pulseaza si trebuie sa apreciezi unde a ajuns acul. intai inclzesti un pic motorul, nu foarte tare, apoi montezi manometrul.nu prea conteaza daca la ceilalti cil este sau nu montata bujia, singura chestie ca nu mai trage elctromotorul asa greu, am masurat si intr-un fel si in altul si rezultatele au fost similare. daca ai pierdere de compresie sunt 2 cauze: segmentii sau supapele. pt ca sa le deosebesti faci o chestie, cu o seringa bagi un pic de ulei prin locasul bujiei suficient cat sa se faca o pelicula pe piston si pe cilindru. apoi montezi din nou manometrul; daca a crscut compresia inseamna ca ai segmentii uzati, daca nu s-a schimbat val compresiei tre sa schimbi supapele. spor la treaba! O sa-mi iau un compresmetru de la louis! Multam' Gres si Kata , m-ati lamurit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.