Sari la conținut

probleme pornire KTM LC4


Postări Recomandate

am postat topicul la Service; cred ca ii mai bine aici

 

am un KTM LC4 din 96 (ii prima iarna la mine motorul)

si am probleme de pornire la rece (de obicei il pornesc 2 ori / luna in weekend)

 

acuma ca este rece porneste foarte greu (foarte multe pedale) sau nu porneste de loc

trebuie sa scot bujia sa o curat (este uda); cred ca se inneaca de la atatea pedale

 

la cald o ia din prima, nici un fel de probleme

 

consumabilele sunt schimbate recent (ulei, filtru aer, bujia)

 

mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa ii schimbi bujia, aceasi problema am vazut-o si la YZ450, pornea foarte greu(cam 40 min) sau deloc, dupa ce am schimbat bujia la a-4a pedala a luat`o.

verifica sa fie codul care trebuie pentru bujie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate suna stupid dar ... ai verificat sa nu fie pornite becurile cand ii dai la kick starter? Io cand mi-am luat WR-ul nu stiam de faza asta si ii dadeam de-mi iesea pe ochi, ca erau pornite farurile si nu avea destul curent ca sa dea scanteie. Acum, la rece, porneste la prima pedala in 80% din cazuri, in restul din maxim 3.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ktm-ul din 96 nu are baterie si porneste cu farul pornit adica are doar 2 pozitii faza scurta sau lunga

 

 

verifica sa nu fure curent sau sa nu fie bujia proasta, vezi ce nr scrie pe bujie si spune aici

 

 

vorba aia, scanteiestei? benzineste? atunci n-are nici pe draqu

Editat de Donnie Darko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, inainte de a veni frigul o lua destul de usor ....

socul il trag, farul este stins, bujia ii schimbata recent (NGK, luata de la KTM) ..... o sa ma uit ce scrie cand o sa ajung la tara (acolo ii motorul) ....

 

am mai inteles ca s-ar putea sa faca figura asta ca este dereglat carburatorul ???

stie cineva cum se regleaza ? - am citit in carte dar nu ajuta ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La carburatoar nu ai ce mare lucru sa reglezi. In general se regleza:

EXTERNE:

- relantiul - 1 surub - care mareste sau micsoreaza pozitia initiala a clapetei de acceleratie (daca e vacuumatic) sau pozitia initiala a Âşubărului de acc, intinde sau destinde cablul de acc.

- surub de amestec la relanti sau de reglaj al circuitului secundar sau pilot, care este circuitul separat pentru alimentare la relanti a motorului, adica atunci cand nu atingi acceleratia. Surubul asta nu regleaza numai aerul sau numai benzina, le regleaza pe amandoua. Daca este strans de tot circuitul este inchis, pe masura ce il desurubezi maresti amestecul de pe acest circuit secundar si totodata turatia la relanti. Acesta este format de acele gaurele mici pe care le vezi in carburator pe langa gaura principala de admisie a aerului. Sunt mici de tot in comparatie cu tunelul central. Surubul asta de obicei se desface 2,5 ture de la pozitia inchis de tot. In manuale se specifica cat. La unele carburatoare este setat de fabrica si nu se poate regla decat daca dai o gaura in zona unde este ascuns. La asta de obicei nu umbli, ca nu influenteza mersul decat la relanti.

INTERNE:

- nivelul de benzina din camera de nivel constant. Asta se regleaza prin indoirea lamelei plutitorului. Functioneaza exact ca vasul de la WC.

- Pozitia acului de dozaj. Asta se afla in capul subarului si poate fi pus mai sus sau mai jos, are niste caneluri in capatul de sus si o clema. Cu cat pui acest ac mai sus cu atat amestecul e mai bogat, cu cat acul este mai jos, cu atat amestecul este mai sarac. Pozitia initiala, de fabrica, este cu clema pe canelura din mijloc, adica nici prea sus nici prea jos. Nu toate carburatoarele au acest reglaj! La unele acul e fix, daca se uzeaza se schimba si gata.

Alte reglaje nu ai ce sa faci.

Functionarea poate fi influentata si de:

Imbacsirea filtrului de aer. - cu cat filtrul de aer devine mai imbacsit cu atat devine mai putin permisibil pentru aer. In acest caz, deoarece nu poate suge aer in debit normal, motorul, pentru a compensa diferenta de presiune, va sufe mai multa benzina si de aici rezulta un amestec prea bogat, consum mare, etc. Daca filtrul de aer e prea permisibil decat trebuie, se cade in extrema cealalta.

Uzura acului de dozaj.

Infundarea/largirea jiclerului principal.

 

Deci, verifica filtrul de aer, incearca sa pornesti fara shoc, curata bujiile, vezi sa nu ai relantiul prea mare.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu suspectez alta problema: deoarece intervalul de pornire e destul de mare(o data la doua saptamani) este posibil ca benzina ramasa in carburator in tot acest rastimp sa isi piarda proprietatile(scade cifra octanica) si sa se aprinda mai greu... asa as explica faptul ca dupa ce merge o perioada(consuma benzina proasta si primeste din rezervor benzina ok) porneste usor.

SOLUTIE: opresti benzina de la busonul rezervorului si de aici ai doua variante: fie culci motoreta si o lasi 15-20 de secunde jos pana se scurge benzina din carburator, fie desfaci surubul de golire a camerei de nivel constant si dupa ce nu mai curge nimic il strangi la loc.

 

a, apropos, cand ai curatat ultima oara carburatorul???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am curatat carburatorul acuma vreo 3 luni, cand am schimbat si toate consumabilele (si filtrul de aer) ....

 

ref la benzina veche din carb - eu inchid robinetele si las mototul sa mearga pana se opreste .... si peste 2 sapt le deschid din nou .....

 

cred ca totusi s-ar putea sa fie ceva de la carb ......

in manual scrie parca ca reglarea se face de la doua suruburi - ii unul cu arc si unul fara ....

 

parca zicea ca cel fara arc se infileteaza complet si dupa se desurubeaza 2.5 ori .... si cand se invarte catre insurubare ar trebui sa scada turatia de relanti si invers ....

 

problema ii ca desi surubul este infiletat complet turatia tot nu scade .... sa fie cumva jicloarele prea mari ?

 

si intr-adevar daca scot bujia si o curat (ii uda) ... in cateva pedale o ia la rece ....

 

ideea ii ca m-am saturat sa tot scot bujia .....

 

sau sa incerc sa cumpar o noua bujie - am inteles ca este ceva iridium sau ceva de genul asta - mai scumpa .... ideea ii daca intr-adevar da o scanteie mai buna ptr a nu se uda sau nu .......

are cineva o asemenea bujie ?

 

asta-i bujia care o am acuma - SPARK PLUG NGK DPR8EA-9

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema ii ca desi surubul este infiletat complet turatia tot nu scade .... sa fie cumva jicloarele prea mari ?

Pai atunci ai surubul de relanti strans prea mult! Mai deschide-l pe ala. Adica fa relantiul mai mic din surubul de relanti.

 

Nu-ti trebuie nici o bujie de iridiu!

Regleaza surubul mic la 2,5 ture cum zice in manual.

Redu relantiul din surubul cu arc. Daca te uiti cu atentie o sa vezi cum se miscoreaza cursa initiala a parghiei de acceleratie (cea pe care vine cablul) atunci cand desurubezi la el. Asta e tot.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adica sa desfac surubul mic cu 2.5 ture ....

 

si surubul cu arc sa-l desurubez ca sa reduc relantiul ???

 

ma gandeam si la varianta cu bujie cu 4 "capete" (stiu ca la masina exista asa ceva, care da scanteie in 4 locuri); nu stiu daca este si la motor ......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Surubul mic il strangi la maxim apoi il desfaci 2,5 ture. (1 tura=360grade)

Surubul de relanti:

- cand il strangi maresti relantiul.

- cand il desfaci micsorezi relantiul.

 

Strangerea surubului de relanti este exact acelasi lucru cu a tine tu cu mana acceleratia putin deschisa.

Tu trebuie sa micsorezi relantiul.

 

Lasa bujiile cu 7 capete, motorul e facut sa functioneze cu bujia lui, adica cea mentinata in manual, nici iridium, nici cu 7 electrozi.

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Petrica, nu uita sa spui omului ca pentru a face reglajele la jocul supapelor motorul trebuie rotit pana intr-o anumita pozitie, mai exact in punctul mort superior cand supapele sunt inchise perfect si jocul poate fi pus in evidenta. La mine, de exemplu, motorul se roteste printr-o gaura din capacul alternatorului, iar pe alta gaura sunt niste marcaje la care trebuie sa aliniezi volanta.

Ar trebui sa fie tot in manualul de reparatii.

Bafta.

 

Motorul trebuie sa fie rece, supapele nu trebuie sa fie atacate,

ai scris aici, scuze, nu am vazut...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic (nu dau cu paru' ) sa arunci un ochi si la jocul supapelor !

La rece, ... un motor ,,se da in fapt" cat de bine are reglat jocul la culbutori ! Vara, ... orice ragalie, porneste !

Ia vezi ! De cand nu ai verificat ?

la asta m-am gandit si eu ! am avut ceva probleme asemanatoare cu un exc de 450 din cauza supapelor care abia erau reglate .. evident PROST

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am postat topicul la Service; cred ca ii mai bine aici

 

am un KTM LC4 din 96 (ii prima iarna la mine motorul)

si am probleme de pornire la rece (de obicei il pornesc 2 ori / luna in weekend)

 

acuma ca este rece porneste foarte greu (foarte multe pedale) sau nu porneste de loc

trebuie sa scot bujia sa o curat (este uda); cred ca se inneaca de la atatea pedale

 

la cald o ia din prima, nici un fel de probleme

 

consumabilele sunt schimbate recent (ulei, filtru aer, bujia)

 

mersi

 

 

Care e verdictul? Hai ca suntem curiosi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am fost inca la tara .......

s-ar putea sa ma duc w/e acesta sau celalalt .... si atunci o sa vin cu noutati ....

 

sa vad daca o sa ma descurc cu reglatul supapelor ..... am vazut pe ceva site ca trebuie o lera indoita .....

si sa vad daca ma descurc cu adusul in PMS si inferior ...... ca la Dacie parca erau ceva semne pe volanta .....

 

o sa ma uit oricum in manual sa vad daca se specifica exact cum se face ......

 

 

 

asta-i ce am gasit in manual:

 

Adjust piston to ignition top dead center (check marks of flywheel)

and screw crankshaft locking bolt back in.

 

din cate inteleg eu top dead center = punctul mort superior; si odata invartit acolo se verifica jocul supapelor de admisie/ evacuare ......

cum reusesc sa il duc in PMS ? ca flywheel parac este roata mare dintata; ca sa ajung la ea tre sa dau jos capacul de la distributie ......

 

nu se poate si fara ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, ai dreptate ..... acuma am gasit acelasi lucru pe net ...... mai jos ......

 

 

 

First, don't worry about finding exact TDC-Compression (top dead centercompression).

Both intake and exhaust valves must be closed for several degrees before and after

TDCC, otherwise there would be no compressed mixture to ignite… and

consequently, no power stroke.

A four-stroke engine's intake valves open a few degrees before TDC-Intake, at the

end of the exhaust stroke, and close several degrees after the BDC-Intake, which is

the beginning the compression stroke.

The "Easy Way"

When you have taken off enough parts to see the rocker arms and valves, do as

follows:

Elevate the rear wheel, make sure you have removed the spark plug and then shift

the bike into 5th gear. Rotate the rear wheel in the forward direction a few

revolutions, and watch the rocker arms open and close the valves... see how that

works?

Disregard the auto de-compressor “clack”… it won’t hurt you…

Turn the rear wheel very slowly, right after the intake valves open, then close... STOP!

OK, good so far. You are now somewhere after BDC-C (bottom dead center,

compression) and approaching TDCC.

Put a soda straw in the spark plug hole until it rests on the piston, slowly turn the rear

wheel and watch the soda straw rise up the plug hole. At this point, if you want you

can use a focusing flashlight to actually see the piston rising in the cylinder on it's

way to TDC.

If you overdo it, and go past TDCC and the piston starts to go back down, simply turn

the rear wheel backwards a bit.

Weather you check the valves a bit before or a bit after TDCC is no big deal, as the

valves are closed for several degrees both before and after TDCC.

Once you are near TDC (about ? ” to ½” from either side of TDC is just fine) you can

go ahead and check your valve lash.

I hope this all makes sense to you; it is actually allot quicker to do than it is to

describe.

It’s nothing more that rotating the engine to a position where all the valves are

closed… the position of the piston is being used only as a point of reference relative

to the valve train.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Breee ... ! . Daca pistonul este sus, inseamna ca se afla in PMS = punctul mort superior. Atunci nici o supapa nu este atacata. Poti regla !

Nu trebuie sa desfaci nici un capac de distributie.

Valabil o data la 2 ture de arbore cotit mai precis in momentul "scinteierii". Daca te aflii la sfirsitul fazei de evacuare supapa de evacuare este atacata deci teoretic * nu poti regla decit admisia . Daca virful camei este diametral opus culbutorului ** poti regla jocul indiferent pe unde se afla pistonul in cilindru.

* asta deoarece exista avans la admisie si poate fi atacata si supapa de admisie .

pe la minutul 4 se povesteste despre aceasta situatie cu ambele supape atacate .

Editat de blue_led
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la setarile carburatorului, eu am Delorto PHM40 si setarile alea cu 2.5ture la mine cel putin nu sunt cum scrie in carte, adica la 2.5ture nu e reglat calumea.

CUm l-am reglat eu:

1. l-am strans la max, am desurubat 3 sau 4 ture si am pornit motoru, l-am lasat sa se incalzeasca.

 

2. Cand e cald, am inceput sa ma joc cu surubul de amestec (asta cu 2.5ture) si l-am mai strans sau destrans incet, in timpul asta turatia motorului se schimba incet, si il setezi acolo unde turatia e cat mai mare.

 

3.DUpa asta am reglat si surubul de relanti, cum nu am turometru, l-am setat dupa ureche, insa mai ridicat decat normal ca imi tot murea la semafor cand opream brusc.

 

4. Dupa asta, mai setezi din nou daca mai trebuie surubul de amestec.

 

Oricum. recomand sa cumperi jeturi noi. Daca nu ai documentatie, dami un pm ca iti trimit ce gasesc pe acasa.

 

Si acum iarna, daca vrei sal pornesti usor, ii dai pe filtrul de aer cu putin spray de curatat discurile de frana si o ia la prima pedala :laugh:

Si mai o chestie, cum s-a mai scris, incearca sa- pornesti mai des decat 2ori pe luna si tine rezervorul plin sa nu faca condens, si cel mai bine da si o tura cand il pornesti. Eu de cand il pornesc mai des, porneste la 1-2a pedala, tin minte ca anu trecut il lasam 2saptamani si cand il porneam.. nu-l mai porneam defapt :|

 

Spor!

Editat de arcgotic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

mersi

 

ti-am dat PM .....

 

revin cu noutati:

 

am reglat, dar tot degeaba ......

 

am cumparat si un spray de pornire ...... si "tusea" de doua ori dar tot nu a pornit ...

in fine, am dat jos bujia, am curatat-o si a luat-o la a 3 pedala ......

 

m-am gandit sa-i schimb jeturile ......

am carburator dell'orto .... si cand l-am curatat mi-am notat ce scria pe 2 jeturi:

main jet - 192 si langa el era un jet pe care scria A5 ....

 

aveti vreo idee ce jeturi mi-ar trebui ?

 

 

si pe unul parca 45 .....

 

 

 

aveti idee ce gen de trotineta ii ..... ?

 

ca am cautat jeturi ..... si sunt o multime de modele - EGS, RXC, Duke ......

 

nu am vazut nici o serie pe ea ......

 

incerc sa pun ceva poze (am ceva poze de la tipul de la care am luat-o)

post-18035-1229345570_thumb.jpg

post-18035-1229345604_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...