Sari la conținut

Service anvelope moto


HAMMON
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 67
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pentru cultura ta generala, rotile mele nu au nici un plumb pe roata. Din doua motive:

#1 rotile cu anvelope de asfalt pur si simplu nu aveau nevoie la echilibrare (spre deosebire de motocicletele adevarate, la AT discurile de frana stau perfect centrate pe butuc :) ).

#2 rotile cu anvelope cu crampoane nu are sens sa le echilibrez

 

Mai mult decat atat, cum nu ajung "in mod uzual" la 250km/h cu ea, ce sens ar mai avea echilibrarea? :crack:

 

In consecinta, va trebui sa te amuzi cumva singur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai na... daca nu sunt inteligent macar sa par :)

Mai rau e cu aia de se cred inteligenti si de fapt o iau de pe mijlocul soselei si ajung in gard. O fi din cauza vitezei uzuale de peste 250km/h...

 

Si acum lasand persiflarea la o parte, tin sa iti multumesc inca o data pentru explicatiile date. Nimic din ce ai spus nu e gresit, atat ca viata bate filmul, cum s-ar spune. O roata dezechilibrata "bate" la viteze mici, bataia fiind data de forta centrifuga a fractiunii de masa descentrate, sau a excentricitatii cum ai numit-o tu. Pe masura ce viteza de rotatie creste, efectul se diminueaza si aproape dispare, prin simplul motiv ca fizica ne invata ca forta centrifuga depinde direct proportional de patratul vitezei unghiulare, deci contributia procentuala a masei respective tinde asimptotic spre zero.

In cuvinte simple, la viteza mai mare dispare "bataia" unei roti neechilibrate. Cu cat dezechilibrul e mai mare, cu atat e nevoie de o viteza mai mare ca sa dispara efectul. Sper ca aici esti de acord cu mine si cu manualul de fizica :)

 

Si ca sa revin la punctul initial al discutiei noastre, echilibrarea cu discuri sau fara discuri. Nu am spus ca e neaparat sa se faca echilibrarea fara discuri, vroiam sa inteleg de ce e MUSAI sa se faca cu. Am inteles explicatia, dar asa cum spuneam, nu vad neaparat o utilitate. Echilibrarea poate sa se faca dupa cum e mai comod, si tot dupa cum spuneam, daca schimbi discurile nu trebuie sa echilibrezi roata.

 

Hai ca am distrus topicul asta de tot si oamenii nu mai stiu unde sa mearga sa faca o pana... Si ca sa dau si o informatie utila, o vulcanizare non-stop in oras este pe strada Dan Capitan colt cu Bogdanestilor. In caz ca cineva are o urgenta. Si nu, nu se pot echilibra roti moto la aceasta vulcanizare :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

. O roata dezechilibrata "bate" la viteze mici, bataia fiind data de forta centrifuga a fractiunii de masa descentrate, sau a excentricitatii cum ai numit-o tu. Pe masura ce viteza de rotatie creste, efectul se diminueaza si aproape dispare, prin simplul motiv ca fizica ne invata ca forta centrifuga depinde direct proportional de patratul vitezei unghiulare, deci contributia procentuala a masei respective tinde asimptotic spre zero.

In cuvinte simple, la viteza mai mare dispare "bataia" unei roti neechilibrate. Cu cat dezechilibrul e mai mare, cu atat e nevoie de o viteza mai mare ca sa dispara efectul. Sper ca aici esti de acord cu mine si cu manualul de fizica :)

 

cred ca trebuie sa-ti reîmprospatezi cunostintele de fizica... lasa observatiile empirice ca nu te duc departe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Asta cu demontaul discurilor pe fata ca sa echilibrezi roata, mi se pare cel putin o pierdere de vreme fara nicio utilitate.

Dar eu am alta nelamurire.

Pana la urma cum e cu marcajul ala pentru valva?

Azi am dus la montat cauciucul nou de spate si avea pe el doua buline rosi, la 2cm una de cealalta.

Baiatul care a facut montajul a pozitionat valva intre cele doua buline.

La echilibrare au intrat 30g pe partea stanga (unde vine pinionul) si 10g pe dreapta, fix opus valvei.

Deci valva vine in dreptul bulinelor, sau in partea opusa?

Alta chestie... echilibrarea se face cu ansamblul butuc+pinion montate pe roata, sau fara? Sau nu conteaza? Mie mi-a echilibrat-o fara partea cu pinion si tampoanele de cauciuc.

Pana la urma cat de mare e influenta acelui marcaj. Banuiesc ca si daca ar fi pus in pozitia opusa, nu cred ca ar dezechilibra cu 30-40 grame roata, fiind teoretic gandit sa compenseze greutatea valvei care probabil are vreo 10 grame; parerea mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cum pui pinionul pe roata, fara tot ansamblul butuc + tampoane?

O singura data am vazut ca mi-a pus roata la echilibrat cu totul montat pe ea; dar era stand clasic ("manual"), nu masina electronica de echilibrat. Teoretic, nu cred ca piesele alea ar induce vreun dezechilibru in ansamblul.

Cu valva cred ca e putin mai complicat; ideala ar fi echilibrarea separata a jantei, sau de vazut unde anume se afla in realitate punctul cu masa radiala cea nai mare, pentru ca de multe ori nu e in dreptul valvei.

Oricum, daca roata e in final echilibrata, e OK.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kawasaki ca sa te lamuresti te invit la garaj , sa ne jucam cu rotile , am roti de pe un bandit ,de pe un cross , am si un chopper in curte dau si de pe el rotile jos , plus dau jos si rotile de pe Gsr . eu pun la dispozitie sculele si materialele si tu aduci berea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A dracului treaba cu echilibratul asta, nu? :)

 

Tare ciudat cum, brusc si deodata, butucul cu pinion si tampoanele de cauciuc nu mai sunt parte din "ansamblul" care se invarte si care trebuie echilibrat in totalitatea sa... Dar sa nu uitam de discurile de frana care influenteaza dramatic echilibrarea :crack:

 

Ca sa nu mai bateti campii pe aici hai ca va spun concluzia:

#1 Discurile de frana nu trebuie sa fie musai pe roata la echilibrare. Daca sunt montate e OK, daca nu sunt montate, iarasi e OK, nu influenteaza echilibrarea.

#2 Ansamblul butuc+pinion+tampoane de cauciuc nu se pune impreuna cu roata la echilibrat.

#3 Anvelopele se monteaza cu valva la semn, sau intre semne daca sunt doua, ca in cazul de mai sus. Daca anvelopa e de offroad si nu are specificat sens de rulare se pune cu dunga spre partea cu pinionul.

 

post-30-0-19845300-1474870354_thumb.jpg

 

Over and out!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...