cstelia Postat Septembrie 11, 2016 Share Postat Septembrie 11, 2016 Pai stai frate, discutam de excentricitati de zecimi de milimetru si acu' ma pui sa dau jos plumbii? Cred ca te dai de gol... afrikana... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Septembrie 11, 2016 Share Postat Septembrie 11, 2016 Pai stai frate, discutam de excentricitati de zecimi de milimetru si acu' ma pui sa dau jos plumbii? Cred ca te dai de gol... afrikana... m-ai prins, eu vorbeam de motociclete Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 Good point! Exista Africa Twin si motociclete care toate merg peste 250 km/h.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 hai amuza-ma, da un semn cu un marker, scoate plumbu si da o tura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 Pentru cultura ta generala, rotile mele nu au nici un plumb pe roata. Din doua motive: #1 rotile cu anvelope de asfalt pur si simplu nu aveau nevoie la echilibrare (spre deosebire de motocicletele adevarate, la AT discurile de frana stau perfect centrate pe butuc ). #2 rotile cu anvelope cu crampoane nu are sens sa le echilibrez Mai mult decat atat, cum nu ajung "in mod uzual" la 250km/h cu ea, ce sens ar mai avea echilibrarea? In consecinta, va trebui sa te amuzi cumva singur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 deci doar ai vrut sa pari inteligent cu intrebari ..." capcana" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 Pai na... daca nu sunt inteligent macar sa par Mai rau e cu aia de se cred inteligenti si de fapt o iau de pe mijlocul soselei si ajung in gard. O fi din cauza vitezei uzuale de peste 250km/h... Si acum lasand persiflarea la o parte, tin sa iti multumesc inca o data pentru explicatiile date. Nimic din ce ai spus nu e gresit, atat ca viata bate filmul, cum s-ar spune. O roata dezechilibrata "bate" la viteze mici, bataia fiind data de forta centrifuga a fractiunii de masa descentrate, sau a excentricitatii cum ai numit-o tu. Pe masura ce viteza de rotatie creste, efectul se diminueaza si aproape dispare, prin simplul motiv ca fizica ne invata ca forta centrifuga depinde direct proportional de patratul vitezei unghiulare, deci contributia procentuala a masei respective tinde asimptotic spre zero. In cuvinte simple, la viteza mai mare dispare "bataia" unei roti neechilibrate. Cu cat dezechilibrul e mai mare, cu atat e nevoie de o viteza mai mare ca sa dispara efectul. Sper ca aici esti de acord cu mine si cu manualul de fizica Si ca sa revin la punctul initial al discutiei noastre, echilibrarea cu discuri sau fara discuri. Nu am spus ca e neaparat sa se faca echilibrarea fara discuri, vroiam sa inteleg de ce e MUSAI sa se faca cu. Am inteles explicatia, dar asa cum spuneam, nu vad neaparat o utilitate. Echilibrarea poate sa se faca dupa cum e mai comod, si tot dupa cum spuneam, daca schimbi discurile nu trebuie sa echilibrezi roata. Hai ca am distrus topicul asta de tot si oamenii nu mai stiu unde sa mearga sa faca o pana... Si ca sa dau si o informatie utila, o vulcanizare non-stop in oras este pe strada Dan Capitan colt cu Bogdanestilor. In caz ca cineva are o urgenta. Si nu, nu se pot echilibra roti moto la aceasta vulcanizare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Septembrie 12, 2016 Share Postat Septembrie 12, 2016 . O roata dezechilibrata "bate" la viteze mici, bataia fiind data de forta centrifuga a fractiunii de masa descentrate, sau a excentricitatii cum ai numit-o tu. Pe masura ce viteza de rotatie creste, efectul se diminueaza si aproape dispare, prin simplul motiv ca fizica ne invata ca forta centrifuga depinde direct proportional de patratul vitezei unghiulare, deci contributia procentuala a masei respective tinde asimptotic spre zero. In cuvinte simple, la viteza mai mare dispare "bataia" unei roti neechilibrate. Cu cat dezechilibrul e mai mare, cu atat e nevoie de o viteza mai mare ca sa dispara efectul. Sper ca aici esti de acord cu mine si cu manualul de fizica cred ca trebuie sa-ti reîmprospatezi cunostintele de fizica... lasa observatiile empirice ca nu te duc departe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Septembrie 13, 2016 Share Postat Septembrie 13, 2016 Da, chiar sunt persoana care are nevoie de meditatii de fizica Hai, succes la toate cele! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_voltage_tm Postat Septembrie 21, 2016 Share Postat Septembrie 21, 2016 Asta cu demontaul discurilor pe fata ca sa echilibrezi roata, mi se pare cel putin o pierdere de vreme fara nicio utilitate. Dar eu am alta nelamurire. Pana la urma cum e cu marcajul ala pentru valva? Azi am dus la montat cauciucul nou de spate si avea pe el doua buline rosi, la 2cm una de cealalta. Baiatul care a facut montajul a pozitionat valva intre cele doua buline. La echilibrare au intrat 30g pe partea stanga (unde vine pinionul) si 10g pe dreapta, fix opus valvei. Deci valva vine in dreptul bulinelor, sau in partea opusa? Alta chestie... echilibrarea se face cu ansamblul butuc+pinion montate pe roata, sau fara? Sau nu conteaza? Mie mi-a echilibrat-o fara partea cu pinion si tampoanele de cauciuc. Pana la urma cat de mare e influenta acelui marcaj. Banuiesc ca si daca ar fi pus in pozitia opusa, nu cred ca ar dezechilibra cu 30-40 grame roata, fiind teoretic gandit sa compenseze greutatea valvei care probabil are vreo 10 grame; parerea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Septembrie 22, 2016 Share Postat Septembrie 22, 2016 Valva se pune intre cele 2 buline si nu se echilibreaza cu tampon si butuc., pinionul se invarte odata cu roata deci se echilibreaza cu el pe roata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mercenaru888 Postat Septembrie 22, 2016 Share Postat Septembrie 22, 2016 Valva se pune intre cele 2 buline si nu se echilibreaza cu tampon si butuc., pinionul se invarte odata cu roata deci se echilibreaza cu el pe roata. arata-mi unde ai vazut tu ca se echilibreaza cu tot cu tampon si butuc ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Septembrie 22, 2016 Share Postat Septembrie 22, 2016 Bea o cafa sa te trezesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mercenaru888 Postat Septembrie 22, 2016 Share Postat Septembrie 22, 2016 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_voltage_tm Postat Septembrie 22, 2016 Share Postat Septembrie 22, 2016 Si cum pui pinionul pe roata, fara tot ansamblul butuc + tampoane? O singura data am vazut ca mi-a pus roata la echilibrat cu totul montat pe ea; dar era stand clasic ("manual"), nu masina electronica de echilibrat. Teoretic, nu cred ca piesele alea ar induce vreun dezechilibru in ansamblul. Cu valva cred ca e putin mai complicat; ideala ar fi echilibrarea separata a jantei, sau de vazut unde anume se afla in realitate punctul cu masa radiala cea nai mare, pentru ca de multe ori nu e in dreptul valvei. Oricum, daca roata e in final echilibrata, e OK. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mercenaru888 Postat Septembrie 22, 2016 Share Postat Septembrie 22, 2016 Kawasaki ca sa te lamuresti te invit la garaj , sa ne jucam cu rotile , am roti de pe un bandit ,de pe un cross , am si un chopper in curte dau si de pe el rotile jos , plus dau jos si rotile de pe Gsr . eu pun la dispozitie sculele si materialele si tu aduci berea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Septembrie 22, 2016 Share Postat Septembrie 22, 2016 Am avut eu o fixatie pe pinion pe care il comparam cu discu de frana azi dimineata. S-a tot vorbit de echilibrare cu si fara discuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Septembrie 26, 2016 Share Postat Septembrie 26, 2016 A dracului treaba cu echilibratul asta, nu? Tare ciudat cum, brusc si deodata, butucul cu pinion si tampoanele de cauciuc nu mai sunt parte din "ansamblul" care se invarte si care trebuie echilibrat in totalitatea sa... Dar sa nu uitam de discurile de frana care influenteaza dramatic echilibrarea Ca sa nu mai bateti campii pe aici hai ca va spun concluzia: #1 Discurile de frana nu trebuie sa fie musai pe roata la echilibrare. Daca sunt montate e OK, daca nu sunt montate, iarasi e OK, nu influenteaza echilibrarea. #2 Ansamblul butuc+pinion+tampoane de cauciuc nu se pune impreuna cu roata la echilibrat. #3 Anvelopele se monteaza cu valva la semn, sau intre semne daca sunt doua, ca in cazul de mai sus. Daca anvelopa e de offroad si nu are specificat sens de rulare se pune cu dunga spre partea cu pinionul. Over and out! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.