Sari la conținut

Cross 2T vs 4T


mario
 Share

Postări Recomandate

Slaut,

De curand am descoperit placerea de merge prin paduri si coclauri si acum sunt pus in fata unei alegeri. In primul rand vreau sa mentionez ca la capitolul MOTOCICLETE & CROSS sunt mai mult decat incepator iar cunostintele mele in acest domeniu sunt sub minim. De aceea unele intrebari s-ar putea sa vi se para prostesti si fara sens dar va rog aveti mila :D Sunt in situatia in care vreau un motor de cros dar nu stiu exact ce sa cumpar. Mesntionez ca reau sa raman la statul de hobby si nu ma intereseaza vreo performanta extrema in acest domeniu.

AM mers cu o Honda CR 250 in 2 timpi si cu KTM tot 2 timpi. Pe cross in 4 timipi nu am mers si din aceasta cauza nu-mi pot da cu pararea.Mi -au placut ambele dar as vrea sa stiu care-i diferenta intre un motor de 2 timpi si unul 4 timpi.

De ce sa aleg 4 T si nu 2 T ? Care sunt avantajele si dezavantajele in aceste cazuri ??

A si mai am o problema cu pornirea la peda :) Exista motoare de cross cu demaror ??

Te ajuta mai bine la urcare un motor in 4 timpi decat unul in 2 timpi. ? De ce ??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista o serie de diferente intre motoarele de cross si cele de enduro lucru pentru care este recomandabil sa-ti iei motocicleta potrivita scopului tau.

Din cate inteleg tu te referi la enduro. Orienteaza-te asadar spre o motocicleta de acest gen. Teoria cu diferenta intre cross si enduro este lunga si s-a mai facut aici pe forum(cauta topicurile mai vechi).

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ca mi-ar prinde :D asta incerc si eu lamuresc. Care ar fi avantajele si dezavantajele in acest caz ??

sunt multe ..daca dai un search pe forum ,aici la coltul enduristilor gasesti multe pareri si posturi care te vor ajuta

cross-nu are far

enduro-are

cross -suspensie prea rigida ,trebuie inlocuita

cross-trepte scurte de viteza

cand treci prin apa,mai bine treci cu un enduro.....sper sa nu gresesc prin aceste sfaturi,nu stiu daca le-am retinut corect dar cauta ca sigur le vei gasii...

 

 

/index.php?...t=0&start=0

Editat de rider_thetiger
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Slaut,

De curand am descoperit placerea de merge prin paduri si coclauri si acum sunt pus in fata unei alegeri. In primul rand vreau sa mentionez ca la capitolul MOTOCICLETE & CROSS sunt mai mult decat incepator iar cunostintele mele in acest domeniu sunt sub minim. De aceea unele intrebari s-ar putea sa vi se para prostesti si fara sens dar va rog aveti mila :D Sunt in situatia in care vreau un motor de cros dar nu stiu exact ce sa cumpar. Mesntionez ca reau sa raman la statul de hobby si nu ma intereseaza vreo performanta extrema in acest domeniu.

AM mers cu o Honda CR 250 in 2 timpi si cu KTM tot 2 timpi. Pe cross in 4 timipi nu am mers si din aceasta cauza nu-mi pot da cu pararea.Mi -au placut ambele dar as vrea sa stiu care-i diferenta intre un motor de 2 timpi si unul 4 timpi.

De ce sa aleg 4 T si nu 2 T ? Care sunt avantajele si dezavantajele in aceste cazuri ??

A si mai am o problema cu pornirea la peda :) Exista motoare de cross cu demaror ??

Te ajuta mai bine la urcare un motor in 4 timpi decat unul in 2 timpi. ? De ce ??

 

Motorul in patru timpi este de recomandat pentru incepatori. Motorul in 2 timpi este mult mai isteric fata de cel in 4 timpi. Cel in patru este mai controlabil din punct de vedere al acceleratiei asa incat te ajuta la urcari coborari etc.

Diferenta foarte mare consta in putere dezvoltata care reprezinta un avantaj pentru cele in 2 timpi, fata de cele in 4 timpi la aceiasi cilindree, dar acesta poate fii inca un motiv pentru care la inceput e mai bine sa incerci un 4 timpi.

Alta diferenta este data de fiabilitate, dupa cum se stie motoarele in 4 timpi au uzuri mai mici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uzuri mult mai mici!! schimbi setu la 2t si la 4t uleiul! 4t te ajuta mult ca incepator!nu trebuie sa te joci mereu cu ambreiajul si sa o ti mereu in ture.si 4t-ul te duce peste tot numai sa fi in stare de el.dar pentru hobby recomand 4t un enduro ceva mai usurel gen exc sau altceva...acum cel mai bine testezi si un 4t si o sa te convingi singur care ti se portiveste. din ce stiu eu 2t cu starter electric e doar 300 exc care nu e recomandat unui incepator.acum depinde de tine cat de bine te impaci cu motoru...singura solutie o tura cu fiecare..parerea mea!!bafta :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care motoare in 4t nu au uzura ? daca vorbim de motoarele de hard enduro gen exc, wrf se uzeaza destul de repede. La fel se uzeaza rulmenti, simeringuri,pinioane,lant,placute. Avantajul la 4timpi ar fi cuplul de jos si benzina la ghiozdan care la 2timpi nu lipseste+ca trebuie amestecata cu ulei.la un 2T daca ii dai ulei bun, schimbi uleiul in cutie la 4-5 iesiri si il lasi sa se incalzeasca o sa te tina setu

 

Si apropo de kit`ul e-start, la cum porneste un 2timpi bun nu cred ca ar fi nevoie, eu sunt mic si de inaltime si la greutate si il pornesc din orice pozitie

Editat de Alfred
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baieti despre ce vorbiti voi alea 4T sunt junghiuri !IO ma refer la un cross de prin 2005 cu motor de 450 sau 250 care sunt foarte fiabile si daca ai grija de el te tine de te plictisesti da si cand sa stricat mai bine te omori ca reparatia costa nu ca la 2T ci multtttttttttttttttttt mai multttttttttttttttt

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exc si wrf sunt junghiuri ? zimi si mie un motocross desta de 450 fiabil(sa ma tina pana ma plictisesc) de prin 2005, am tot cautat da nu am gasit nici unu si pana la urma am luat un jinghi desta de exc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
uzuri mult mai mici!! schimbi setu la 2t si la 4t uleiul! 4t te ajuta mult ca incepator!nu trebuie sa te joci mereu cu ambreiajul si sa o ti mereu in ture.si 4t-ul te duce peste tot numai sa fi in stare de el.dar pentru hobby recomand 4t un enduro ceva mai usurel gen exc sau altceva...acum cel mai bine testezi si un 4t si o sa te convingi singur care ti se portiveste. din ce stiu eu 2t cu starter electric e doar 300 exc care nu e recomandat unui incepator.acum depinde de tine cat de bine te impaci cu motoru...singura solutie o tura cu fiecare..parerea mea!!bafta :unsure:

Saut am vazut ca esti din Campulung, crezi k ne putem intalni sa imi spui mai multe despre achizitionarea unui cross de 125??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baieti despre ce vorbiti voi alea 4T sunt junghiuri !IO ma refer la un cross de prin 2005 cu motor de 450 sau 250 care sunt foarte fiabile si daca ai grija de el te tine de te plictisesti da si cand sa stricat mai bine te omori ca reparatia costa nu ca la 2T ci multtttttttttttttttttt mai multttttttttttttttt

 

daca la tine o mobra de cross din 2005 e tatal lor te inseli amarnic, un cross de 4 ani e pe duca.

 

o mobra de motocros trebuie bibilita foarte frecvent, de exemplu cu supapele nu te joci, trebuie schimbate pana in maximul de ore daca nu, te uiti ca milogul in traista. neavand un istoric al intretinerii e panica si sunt sanse sa crape oricand.

 

un 250 fierbe foarte repede, nu trage jos fapt ce il face destul de periculos pentru un incepator.

un 450 nu e pentru incepatori.

 

cea mai buna varianta ar fi un 4 timpi enduro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca la tine o mobra de cross din 2005 e tatal lor te inseli amarnic, un cross de 4 ani e pe duca.

 

un cross de 4 ani e pe duca

:rolleyes: m-ai spart!daca la tine un cross de 4 ani e pe duca.........atunci ce ar insemna ca toti sa aibe numai motoare noi..gandesti ce spui?? :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recomand KTM EXC 200 2t enduro.

 

Problema la orice 4t vine in momentul in care ai cazut si s-a inecat...dai la pedala de-ti vine acru pana-l pornesti...si hai ca o data de 2- ori nu e problema dar dupa ce obosesti putin incepi sa te enervezi. Un 2t il pornesti in orice situatie la a 2-a pedala cel mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:rolleyes: m-ai spart!daca la tine un cross de 4 ani e pe duca.........atunci ce ar insemna ca toti sa aibe numai motoare noi..gandesti ce spui?? :laugh:

 

Salut, nu te ambala prea tare, depinde de perspectiva..pentru un crossist care face performanta, motoreta dupa 2-3 ani e un gunoi.

Pentru noi care ne dam numai sambata, e numai buna.

 

Recomand KTM EXC 200 2t enduro.

 

Problema la orice 4t vine in momentul in care ai cazut si s-a inecat...dai la pedala de-ti vine acru pana-l pornesti...si hai ca o data de 2- ori nu e problema dar dupa ce obosesti putin incepi sa te enervezi. Un 2t il pornesti in orice situatie la a 2-a pedala cel mult.

 

Nu este o regula, tine de reglaje la 4T. La 450-ul meu am demontat bateria si decompresorul. De 2 ani il pornesc dupa orice tranta fara nici o problema ( si de 10 ori daca e nevoie).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:rolleyes: m-ai spart!daca la tine un cross de 4 ani e pe duca.........atunci ce ar insemna ca toti sa aibe numai motoare noi..gandesti ce spui?? :laugh:

 

ai putea sa iti exprimi un punct de vedere fara sa faci pe interesantul ?

mai usor cu glumele ca nu am biscuiti in cap si de unde pui ca nici macar nu ne cunoastem.

 

marea majoritate care fac enduro au mobre noi sau aproape noi si incerca sa pastreze trendul asta, o fi o chestie de imagine ? ne dau banii afara din casa ?

 

daca tu iei o mobra de cross veche de 4 ani de noua, e problema ta, sa o calaresti sanatos!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai putea sa iti exprimi un punct de vedere fara sa faci pe interesantul ?

mai usor cu glumele ca nu am biscuiti in cap si de unde pui ca nici macar nu ne cunoastem.

 

marea majoritate care fac enduro au mobre noi sau aproape noi si incerca sa pastreze trendul asta, o fi o chestie de imagine ? ne dau banii afara din casa ?

 

daca tu iei o mobra de cross veche de 4 ani de noua, e problema ta, sa o calaresti sanatos!

nu fac deloc pe intresantul dar mi-am spus parerea.oricum ce ai spus tu ca un motor din 2005 deja e pe duca...e o aberatie!!nu e vorba de ce motor am eu sau oricare altu de aici.am spus doar la general!!

in fine laso balta!!nu are rost sa deschidem subiect de cearta!! bafta si numai bine!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

marea diferenta e la kilograme si la dispunerea centrului de greutate al motocicletei. am vazut pe pielea mea we trecut cand a trebuit sa le scoatem cu calu' din rapa in care ne-am bagat... cand a tras calu' 525-ul a cazut din picioare. acu vreau sa ii vad si io pe puternicii aia care ziceau ca 20 de kg nu conteaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Mda in cele din urma m-am cam lamurit si incet, incet ceata din capul meu s-a risipit. Multumesc pentru pareri am ramas la 2T si-mi place al dracului de tare.

Singura problema ramane lipsa mea de cunostinte in acest domeniu dar cred ca odata cu timpul va venii si asta :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...