binox Postat Noiembrie 7, 2005 Share Postat Noiembrie 7, 2005 La motoarele mai vechi cu aprindere cu platina si avans centrifugal prin carti zice ca se foloseste un stroboscop la reglarea/verificare avansului. Ce n-am aflat inca este unde se conecteaza stroboscopul ala. Eu cred ca este comandat de platina dar nu stiu sigur. Daca este comandat de platina el cand trebuie sa se aprinda, cand platina este deschisa( o data cu scanteia) sau cand este inchisa? Se poate inlocui lampa stroboscopica cu niste leduri puternice? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Noiembrie 7, 2005 Share Postat Noiembrie 7, 2005 Stroboscopul trebuie sa se aprinda exact o data cu scanteia, deci cand se deschide platina. Unii baieti care au oltcit TRS au improvizat un stroboscop folosind leduri ultra-bright albe si s-au descurcat cat de cat. Suplimentar, insa, mai era nevoie sa traga o banda alba (cu oja de dame) in dreptul semnului de pe volanta, ca sa poata fi vizibil la lumina ledurilor. De asemenea, daca faci operatiunea asta mai pe semi-intuneric se asemenea se vede mai bine. Mai depinde si cat de mare este fereastra de vizitare a semnului de pe volanta la motocicleta ta. Deocamdata si eu am problema asta - a calibrarii avansului centrifugal, deoarece la simson nu sunt niste arcuri propriu-zise pe platanul resepctiv, ci niste sarme care lucreaza prin incovoiere, urmand profilul unui shantz sapat in plumbul centrifugalului. Ce-i drept, asta-i chestie desteapta, deoarece se poate "desena" in felul asta un profil care nu variaza liniar cu turatzia (F=kx, ca la un arc normal), ci exact dupa curba pe care calca sarma pe plumb. Oricum, in ultima instantza tot "la mana" fac eu reglajul asta, adica mai ajustez din avansul static (la ralanti), astfel incat curba de avans dinamic sa se apropie cat mai mult de curba teoretica (pe scurt - daca arcurile sunt prea moi, dau avans static mai mic, daca sunt prea tari, dau avans mai mare). In general, stroboscopul se foloseste doar la motoarele care nu au platina, ci senzor magnetic - si din cauza asta senzorul magnetic nu da semnal "pe loc", ci trebuie sa fie in miscare motorul. De verificat avansul centrifugal cu stroboscopul nu am auzit inca, dar teoretic se poate face, daca ai acces cel putin la curba de avans din manualul motorului. Inainte de toate insa trebuie verificate bine de tot jocurile de pe distributie - de la volanta pana la cama platinei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.