Jump to content

binox

Super Membru
  • Content Count

    2,753
  • Joined

  • Last visited

About binox

  • Rank
    Expert

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.youtube.com/watch?v=v_cPdP3V4yk&feature=youtu.be

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Braila/Bucuresti
  • Carnet moto din
    2001
  • Motocicleta
    VFR750F

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    IJ56, Gs550, VFR750F,FJR1300

Recent Profile Visitors

1,523 profile views
  1. Ori masori tu ceva aiurea ori e ceva in neregula la instalatia motocicletei. In mod normal la stopul de la motocicleta trebuie sa ajunga firele la fel cum ai la stopul cu led, adica un minus si doua plusuri. Daca insa e asa cum zici adica ai un plus si doua fire de minus (f putin probabil dar nu imposibil) se poate face o adaptare cu 1 sau 2 relee ca sa poti conecta stopul cu led.
  2. Vezi atunci la SF MOTO daca pot sa-ti dea o hartie ca limitarea a fost facuta cu toba respectiva. Daca toba nu e una omologata, mai greu...
  3. binox

    Incepator

    Daca stii sa mergi pe bicicleta in mod normal nu e greu sa inveti sa mergi pe motocicleta. Bine , sunt exceptii care au invatat sa mearga direct pe motocicleta fara sa stie sa mearga pe bicicleta, dar nu recomand... Cred ca majoritatea motociclistilor a invatat sa mearga direct pe motor , nu pe scuter. Problema cea mai importanta e sa inveti sa mergi in trafic, asta nu se prea invata la scolile de la noi, trebuie sa te descurci pe cont propriu si in cazul asta ajuta mult experienta de sofer pe 4 roti.
  4. N-ai spus cine a limitat-o si ce hartii ai. Daca ai limitat-o la o firma roaga-i pe aia sa-ti treaca in actele pe care ti le-au dat faptul ca a fost limitata cu toba aia. Nu strica sa incerci si la alt inginer RAR, poate nimeresti altul mai indulgent. Majoritatea sunt f slab pregatiti in domeniul moto, am avut tot felul de surprize deastea. Am fost cu un FJR care avea stopuri suplimentare de ceata la RAR si nu a comentat nimic. Peste un an m-am dus cu alt FJR identic la acelasi RAR dar am nimerit alt inginer care mi-a spus ca nu-mi da ITP-ul daca nu scot stopurile alea , a trebuit sa ma milogesc in stanga si in dreapta sa fac rost de un patent sa le pot da jos...(stopurile aveau omologare europeana, au fost folosite de politia franceza) Cu alta ocazie m-am dus cu un GS500 la ITP si am avut ''norocul'' sa ma blocheze RAR-ul. A venit ''expertul'' de la RAR si s-a luat de toba, care era absolut originala , pe motiv ca nu are nu stiu ce simbol cu omologarea. Dupa ce am pornit-o si a auzit-o s-a mai linistit dar tot insista ca nu e toba originala, ca nu are cum sa fie bla bla...GS-ul respectiuv, avea si proiectoare chinezesti si-i mai curgea si un telescop pana pe disc dar detaliile alea nu le-a vazut....
  5. Bun, asta cu 6000km sau 6 luni e destul de clara, dar n-am inteles totusi daca trebuie sau nu platit tva in aceasta situatie. Eu prin asta: ''b) livrările intracomunitare de mijloace de transport noi către un cumpărător care nu îi comunică furnizorului un cod valabil de înregistrare în scopuri de TVA;'' inteleg ca nu ar trebui .
  6. La inmatriculare iti trebuie o hartie de la ANAF in care spune daca ai sau nu de platit tva. Daca raspunsul ANAF depinde de nr de km, cine-i verifica , cand si cum? Eu am inmatriculat recent un moto importat din Franta dar care nu se incadra la vehicul nou. Ca acte am avut factura de la statul francez din care rezulta ca nu am platit tva , am platit suma fara tva+ o ''taxa forfetara'' de 11%. Pe langa aceasta factura am mai avut un certificat de vanzare in care nu aparea nici o suma, in schimb aparea nr. de km. La ANAF ca sa nu am vreo surpriza legata de tva am prezentat doar certificatul de vanzare, fara factura si nu am avut nici o problema. A inmatriculat cineva recent vreun autovehicul si i s-a cerut la ANAF nr de km? Ma gandesc ca in general pe facturi nu se trece nr de km....
  7. Asa am inteles si eu, iar in cazul cumpararii de la privat, la fel nu ar trebui platit tva pt ca acesta a fost platit la cumpararea initiala.
  8. Multumesc @PzKpfW pt extrasul din codul fiscal. Am mai scormonit si eu prin cod dar nu sunt sigur daca am inteles corect. Conform art. 268 alin. (3) lit. b) achizitia unui vehicul nou ( adica sub 6000km) este considerata operatiune impozabila. ''ART. 268   Operaţiuni impozabile .... (3) Sunt, de asemenea, operaţiuni impozabile şi următoarele operaţiuni efectuate cu plată, pentru care locul este considerat a fi în România, potrivit art. 276: ....  b) o achiziţie intracomunitară de mijloace de transport noi, efectuată de orice persoană;'' Conform art. 294 alin. (2) lit. b) achizitia unui vehicul nou fara a comunica un cod de tva vanzatorului este scutita de taxe. ''ART. 294   Scutiri pentru exporturi sau alte operaţiuni similare, pentru livrări intracomunitare şi pentru transportul internaţional şi intracomunitar .......  (2) Sunt, de asemenea, scutite de taxă următoarele: .......  b) livrările intracomunitare de mijloace de transport noi către un cumpărător care nu îi comunică furnizorului un cod valabil de înregistrare în scopuri de TVA;'' Nu prea inteleg ce inseamna operatiune impozabila si ce efecte are. Din ce spune la articolul 294 eu inteleg ca daca nu am beneficiat de scutire de TVA la cumparare comunicand acel cod, sunt scutit de TVA la noi. Mi se pare logic ca tva-au sa fie platit o singura data. Daca a fost platit in Germania e absurd sa-l mai platesc eu in Romania inca o data, iar daca cumpar de la un privat e clar ca a fost platit deja. Am inteles corect?
  9. Salutare, Ma poate lamuri cineva exact cum e legea privind plata TVA pt auto/moto SH aduse din UE ? Ma intereseaza cazul in care moto e SH dar aproape nou , gen 2017 sau 2018, sub 6000km. Am gasit ceva info ca daca ar fi sub 6000km se considera nou si trebuie platit tva dar nu stiu daca e doar zvon sau e vreo lege in spate. Daca e adevarata treaba cu 6000km cine verifica cati km are auto/moto si cum? Conteaza si anul de fabricatie? E vreo diferenta daca se cumpara de la dealer sau de la privat? Am observat ca la unii dealeri(pe mobile.de) apare pretul net+tva iar la unii doar pretul final, fara sa precizeze daca include sau nu tva.
  10. Desi nu e prea intuitiv , se intampla ca exact la aceste simptome bateria sa fie de vina. Eu am patit-o demult la auto, si au mai patit-o si altii aici la moto. E foarte simplu de verificat si ar fi a doua verificare pe care as face-o dupa verificarea tensiunii de incarcare. O alta cauza probabila( pe langa cele enumerate deja) ar putea fi lipsa vreunei garnituri din zona ambreiajului de pornire, sau poate o garnitura de grosime nepotrivita, sau vreo saiba montata aiurea sau lipsa etc. Verificarea jocului la supape nu strica , dar nu e musai ca la cald jocul la supape sa scada, la motociclete s-ar putea sa fie invers, cel putin la unele.
  11. La 3000E cmx500 iese din discutie ca-i mai scumpa si fiind model nou la sh nu sunt prea multe oferte. Virago 250 e ok dar e model cam vechi si sansa sa gasesti unul in stare buna e mai mica. Beta euro ar fi ok la specificatii dar nu stiu cat costa si cred ca-s cam rare. YBR 250 ar fi alta varianta ok-ish desi nu sunt sigur ca ajungi foarte bine cu picioarele, dar probabil se mai poate cobori un pic. In principiu trebuie sa cauti motociclete de 250-350cmc maxim, cu inaltimea la sa cat mai mica si greutatea cat mai mica.
  12. La dimensiunile astea monsterul cred ca e prea greu, prea inalt si nici nu se incadreaza la A2 fara modificari. Probabil ceva gen virago 250 ar fi ok. Spune totusi si ce buget vrei sa aloci ca sa obtii indicatii mai precise. Si pe cmx500 probabil ca ajungi ok , dar s-ar putea sa fie un pic cam grea pentru tine ca prima motocicleta.
  13. Pentru a intelege mai bine ce se intampla cu motocicleta atunci cand franezi in curba cauta pe youtube ''trail braking'', sunt multe filmulete cu explicatii si sfaturi ok. O franare bine ponderata in curba te ajuta.
  14. Pentru ca logica tehnica nu se potriveste mereu cu logica economica sau cu cea de management. In general modulele ABS sunt facute de niste companii iar bordurile de alte companii. Probabil in acest moment la majoritatea producatorilor auto/moto este mai eficient dpdv financiar si logistic sa foloseasca senzor de viteza separat. Reproiectarea unui modul ABS ( pt a i se adauga o iesire de semnal pt interconectarea cu vitezometrul) costa mult si mai si dureaza mult. Un alt motiv ar fi ca mult timp ABS-ul a fost optional si e mai ieftin sa adaugi senzor de viteza la fiecare moto/auto decat sa produci cate 2 tipuri diferite de bord(vitezometru) + cablaj diferit
  15. Nu cred dar daca tot te-ai gandit la asta poate brevetezi tu unu Cu o sticla de apa/suc gasesti rapid problema.
×
×
  • Create New...