Jump to content

binox

Super Membru
  • Content Count

    2,762
  • Joined

  • Last visited

About binox

  • Rank
    Expert

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.youtube.com/watch?v=v_cPdP3V4yk&feature=youtu.be

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Braila/Bucuresti
  • Carnet moto din
    2001
  • Motocicleta
    VFR750F

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    IJ56, Gs550, VFR750F,FJR1300

Recent Profile Visitors

1,714 profile views
  1. Nu mai are nici o problema cu ABS-ul de cand s-a schimbat bateria. Franele au fost testate la RAR. Unitatea ABS isi monitorizeaza singura tensiunea de alimentare iar daca ceva e in neregula semnalizeaza eroare. Stiu ca astfel de comportament se intalneste des la motociclete BMW, cand e bateria slaba au eroare de ABS. Un alt sistem mai ciudat se intalneste la Piaggio MP3, daca ai bateria slaba claxoneaza singur de 3 sau 5 ori, nu mai stiu exact, mare (cuvant urat) a fost cel ce a gandit sistemul asta.... Ai mari sanse de violente in trafic daca nimeresti la un semafor in spatele unuia mai nervos si ai probleme cu bateria :))
  2. Motorul a fost inmatriculat in Germania prima data in martie 2019, anu de fabricatie apare tot ca 2019. Neamtu (primul proprietar)a facut cu ea in jur de 900km iar in acesti km a si scapat-o o data pe jos=> o indoitura mica pe rezervor si un semn mic pe toba, de unde si un pret relativ avantajos. Noi am luat-o prin iulie si am plimbat-o doar vreo aproximativ 300km inainte de concediu. A pornit de fiecare data la primul buton pana a ajuns la Belgrad, unde nu a mai pornit decat impinsa. Ea a mai dat niste semne in sensul ca din cand in cand se aprindea becul de ABS, dar m-am gandit ca poate are vreu contact imperfect la vreo mufa de la senzori sau ceva de genul, nu mi-a trecut prin cap sa verific bateria la o motocicleta aproape noua... A fost ciudat si comportamentul, i-am masurat incarcarea la Belgrad si se comporta ca si cum ar avea releul de incarcare defect, eram 100% ca ori s-a ars releul ori statorul, nu m-am gandit nici un moment ca ar putea fi bateria si nici nu aveam cum sa testez cu alta baterie(cum as fi facut acasa). Dupa ce mecanicul mi-a zis ca e bateria am insistat sa-mi arate ca nu-l credeam, si intr-adevar cu bateria noua incarca perfect. I-am intrebat daca au mai avut probleme similare si au zis ca doar la un scuter cu baterie la fel, au avut ceva probleme dar nu ca asta, acolo nu mai pornea dupa cateva saptamani de nefolosire pt ca avea alarma si bateria e f mica in capacitate, parca 7Ah. Nu stiu daca a fost bateria cu defect sau daca a fost abuzata si resuscitata. La motorul asta e f usor sa o abuzezi, daca uiti contactul pus ramane farul aprins, baterie de capacitate mica => descarcare rapida. Fiind si motocicleta ieftina au taiat la maxim din sisteme, de exemplu cand dai la buton farul nu se stinge si dupa ce ca-i mica bateria la curentul demarorului se mai adauga aiurea si curentul farului. La FJR-ul meu care-i cu 7 ani mai batran farurile se aprind doar dupa ce porneste motorul, iar daca uiti contactul pus mai mult timp opreste din consumatori la un moment dat.
  3. Cel mai bine e sa afli valoarea in vama a produsului conform catalogului pe care-l folosesc, iar apoi decizi cum e mai bine sa ti-l evalueze , dupa factura sau dupa catalog. Au trecut multi ani de cand m-am uitat ultima data in acel catalog, nu stiu daca se mai gaseste online sau daca s-a actualizat dar cand m-am uitat era facut foarte haotic. De exemplu o casca moto era evaluata undeva sub 50E iar ochelari moto erau vreo 150-200E..... Daca te gandesti sa masluiesti factura ai grija sa nu exagerezi pt ca vamesul in cazul persoanelor fizice are dreptul sa considere coletul ca fiind subevaluat caz in care ti-l evalueaza dupa catalog.
  4. N-am spus ca ai fi tampitel si nici ca produsul pe care l-ai cumparat nu ar fi bun. Doar ca exista variante mai eficiente dpdv financiar. E normal sa nu ai cum sa te pricepi la toate si vrand nevrand vei fi ''pacalit'' de strategiile de marketing . Toti patim asta, nu avem cum sa ne documentam minutios inainte de a cumpara orice produs. Important e sa iei in considerare faptul ca un acumulator abuzat si resuscitat te poate lasa subit la un moment dat . Din pacate nu stiu daca mai e valabila chestia asta. Asta vara in august bateria originala Yuasa de la motocicleta prietenei (cmx500 martie 2019) a cedat subit la sub 2000km dupa un drum Bucuresti-Belgrad, in prima zi de concediu dintr-o tura de aprox 6000km... Desi motocicleta a fost cumparata sh si fara certificat de garantie ne-am dus sa ne incercam norocul la reprezentanta Honda Belgrad. Am avut noroc si am dat de niste oameni super, ne-au spus dupa verificari ca intr-adevar e problema de garantie(nu ne-au intrebat nimic de certificat sau alte hartii) dar ca nu au bateria respectiva pe stoc si dureaza 7 zile sa o primeasca. Ca solutie alternativa s-au oferit sa ne doneze o baterie ''neoriginala'' si nu noua dar care se potriveste si e in stare buna. Nu au vrut sa le platim nimic, ne-au recomandat sa ne intoarcem acasa si sa schimbam bateria (ne-au dat-o si pe cea veche). Noi ne-am continuat tura fara alte probleme si recent cand am bagat bateria in casa am constatat ca e fix ca cea originala, n-am inteles de ce ne-au spus ca n-ar fi originala dar nu mai conteaza Nu inteleg de ce a crapat asa rapid si vara... o fi abuzat-o neamtu si inainte de vanzare o fi resuscitat-o cu un redresor inteligent
  5. In cazul tau cred ca strategiile de marketing ale producatorilor de redresoare inteligente au fost foarte eficiente 20E e un pret corect pentru o sursa de alimentare in comutatie de calitate si de o putere mai mult decat suficienta pentru un redresor moto, chiar si pt auto daca nu te grabesti. Un redresor de Lidl e sub 20E si din cate am auzit ( eu nu am) e ok si e si ''inteligent'' .Ok, nu are functia pt desulfatare dar oare chiar merita sa platesti o caruta de bani pt o asemena ''functie''? O baterie abuzata pe care o resuscitezi nu mai prezinta incredere, te poate lasa subit oricand sau poate te mai tine o perioada, fiecare decide daca vrea sa-si asume riscul sau nu... Daca imi spui de curbele de incarcare optimizate si alte asemenea pe care doar redresoarele inteligente si scumpe le fac o sa-ti aduc aminte ca sistemul de incarcare al auto/moto nu stie asa ceva(nici macar limitare de curent) si bateriile acolo se incarca in mod normal, incarcarea la redresor fiind o exceptie. ( stiu ca sunt unele masini care au ceva control pe partea de incarcare dar sunt putine, poate doar la astea mai noi cu euro6 sa fi implementat la mai multe) Pt cine vrea neaparat functia de desulfatare si nu vrea sa cumpere un redresor scump exista niste variante f ieftine: - pt moto : un alimentator de router de 15V si 1-1.5A , conectat la o baterie descarcata/moarta acesta va genera niste pulsuri de 15V fix ce face un redresor scump; va genera pulsuri deoarece curentul solicitat de baterie va fi mai mare decat poate furniza el si atunci intra in protectie, apoi incerca din nou si tot asa; cu metoda asta am resuscitat o baterie moto abuzata grav ( uitat consumator vreo saptamana) , cand am scos-o de pe moto avea 0.2V , dupa 3 zile conectata la alimentator si-a revenit; am pastrat-o multi ani pe post de baterie de back-up , am pornit cateva motociclete cu ea dar n-am montat-o permanent pe nici una ca e naspa sa te lase bateria in drum -pt auto: principiul e acelasi doar ca ar trebui un alimentator mai mare, eu de exemplu folosesc un alimentator de laptop vechi IBM, are 16V si vreo 6A parca Desulfatarea merita incercata doar ca solutie de urgenta si daca ai cu ce sa o faci ieftin. Poate mai are sens si in service ca sa plece multumit clientul de la tine ca l-ai scutit pe moment de o cheltuiala mai mare, dar ar fi frumos sa-l avertizezi ca sunt sanse sa ramana in drum curand
  6. @Contabil Am primit si eu mail in care zice''.....se afla acum la subunitatea postala Bucuresti 6 of, fiind programat pentru predare incepand cu data de 21.01.2020.'' Nu prea inteleg ce inseamna asta, trebuie sa ma duc sa-l iau sau il trimit ei la mine acasa?
  7. Eu am un colet care a intrat in tara pe 4 ian, in 9ian a ajuns la OP6 , pe 13 ian m-am dus la ei dar nu l-am putut ridica pt ca nu a fost inca avizat.... Mi-au spus sa astept avizul sau sa vin cand statusul online devine ''avizat'', astazi 17ian statusul e ''in prelucrare''... Referitor la comenzile din stockuri UE, ati patit vreodata ca pe ebay sa apara la item location o tara UE dar produsul sa fie livrat din China? Eu am patit de vreo 2 ori , iar in una din dati m-a afectat destul de tare, aveam nevoie de produse intr-un timp relativ scurt( 2 saptamani) si din experientele anterioare cu produse din UE stiam ca ma incadrez(uzual 7-10 zile). Coletul nu a ajuns la timp si am fost nevoit sa cumpar ceva rapid de pe olx. Cand a ajuns(dupa aproximativ 4 saptamani) am vazut ca fusese expediat direct din China, m-am si mirat ca a ajuns direct acasa si nu la vama, fiind un pachet voluminos. S-au smecherit chinezii si declara fals locatia produsului sau am avut eu ghinion?
  8. Din cdi nu prea are cum sa o limiteze asa drastic ( de la 88kW la 35kW). Te-ai asigurat ca functioneaza toti cilindrii? Poate ai vreunul care nu merge deloc sau merge f prost. ( verifici temperatura galeriilor de evacuare) Bujiile le-ai verificat? In poza aia e varianta cu limitator montat peste galeria fara limitare. La unele motociclete exista si varianta cu galerie limitata , alt part number, ca in poza atasata.
  9. Aproape sigur are ( sau a avut) limitatoare in galeriile de admisie. Desfa carburatoarele de pe racordurile de cauciuc si vezi ce gasesti acolo. Compara interiorul racordurilor tale cu unele standard. E foarte posibil sa ai racorduri speciale pt limitare sau sa ai ceva saiba obturatoare. Daca e cu saiba o scoti si gata, daca e racordul cu limitare ori il schimbi ori il frezezi ca sa obtii forma celui fara limitare. Nu neglija totusi aspectul legal, daca ai doar A2 ,in Romania,R6 nu se incadreaza chiar daca e limitata la 35kW=> dosar penal. Daca ai A poti avea probleme daca in acte e limitata si in realitate nu este, in cazul unui eveniment cu daune in care asiguratorii se pot lega de orice ca sa nu plateasca.
  10. Am inmatriculat 2 FJR-uri de politie pana acum, ambele erau cu un singur loc in actele originale dar cand le-am dus la RAR le-am dus cu scarite si sa pasager si mi le-a trecut cu 2 locuri in civ. Nu retin sa-mi fi cerut bani pt vreo omologare individuala, la ultimul am platit aprox 360 lei in primavara.
  11. Contacteaza service-ul SKR , am vazut relativ recent la ei in atelier o modificare de genul asta la virago de 125.
  12. Nu e mai eficient sa-ti cumperi un suport de biciclete la autorulota + 2 biciclete non pliabile? La bani iesi tot pe acolo dar bicicletele vor fi mult mai ok.
  13. Ori masori tu ceva aiurea ori e ceva in neregula la instalatia motocicletei. In mod normal la stopul de la motocicleta trebuie sa ajunga firele la fel cum ai la stopul cu led, adica un minus si doua plusuri. Daca insa e asa cum zici adica ai un plus si doua fire de minus (f putin probabil dar nu imposibil) se poate face o adaptare cu 1 sau 2 relee ca sa poti conecta stopul cu led.
  14. Vezi atunci la SF MOTO daca pot sa-ti dea o hartie ca limitarea a fost facuta cu toba respectiva. Daca toba nu e una omologata, mai greu...
  15. binox

    Incepator

    Daca stii sa mergi pe bicicleta in mod normal nu e greu sa inveti sa mergi pe motocicleta. Bine , sunt exceptii care au invatat sa mearga direct pe motocicleta fara sa stie sa mearga pe bicicleta, dar nu recomand... Cred ca majoritatea motociclistilor a invatat sa mearga direct pe motor , nu pe scuter. Problema cea mai importanta e sa inveti sa mergi in trafic, asta nu se prea invata la scolile de la noi, trebuie sa te descurci pe cont propriu si in cazul asta ajuta mult experienta de sofer pe 4 roti.
×
×
  • Create New...