Jump to content

binox

Super Membru
  • Content Count

    2,740
  • Joined

  • Last visited

About binox

  • Rank
    Expert

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.youtube.com/watch?v=v_cPdP3V4yk&feature=youtu.be

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Braila/Bucuresti
  • Carnet moto din
    2001
  • Motocicleta
    VFR750F

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    IJ56, Gs550, VFR750F,FJR1300

Recent Profile Visitors

1,464 profile views
  1. Pentru ca logica tehnica nu se potriveste mereu cu logica economica sau cu cea de management. In general modulele ABS sunt facute de niste companii iar bordurile de alte companii. Probabil in acest moment la majoritatea producatorilor auto/moto este mai eficient dpdv financiar si logistic sa foloseasca senzor de viteza separat. Reproiectarea unui modul ABS ( pt a i se adauga o iesire de semnal pt interconectarea cu vitezometrul) costa mult si mai si dureaza mult. Un alt motiv ar fi ca mult timp ABS-ul a fost optional si e mai ieftin sa adaugi senzor de viteza la fiecare moto/auto decat sa produci cate 2 tipuri diferite de bord(vitezometru) + cablaj diferit
  2. Nu cred dar daca tot te-ai gandit la asta poate brevetezi tu unu Cu o sticla de apa/suc gasesti rapid problema.
  3. Daca senzorul de viteza e pe cutie atunci modificarea pinioanelor de lant are un efect important asupra indicatiei vitezometrului. Probabil cineva a montat un pinion de atac mai mic si/sau un pinion de roata mai mare.
  4. Deobicei cand pui o evacuare mai permisiva mai ales pe o motocicleta fara sistem ''exup'' sau similar obtii o scadere de cuplu la turatii joase. Asta poate fi motivul consumului crescut, mai ales la mersul prin oras, dar nu stiu sigur daca asta e si motivul pt care miroase a benzina. La partea cu scurgerile de benzina inexistente e un pic mai dificil. Teoretic e posibil sa ai o scurgere mica care apare numai cand este presiune in sistem si fiind vorba de benzina, aceasta sa dispara rapid si relativ fara urme dupa oprirea motorului. Nu ar strica sa dai rezervorul la o parte ( dar sa ramana conectat) si sa te uiti atent pe la furtunuri cu motorul pornit. La partea cu toba ai putea sa o infunzi un pic cu niste bureti de sarma , sa vezi daca se schimba ceva.
  5. Daca a atins doar cu crashbarul e cam nasol ca-l poate demonta rapid si nu mai ramane nici o urma....
  6. Pana nu rezolvi pompa nu are rost sa cauti probleme prin alte parti. Primul pas e sa verifici daca ai alimentare pe firele ce duc la pompa. Daca ai, pompa are o problema, nu e musai sa o schimbi cu totul , deobicei exista kit de reparatie, conteaza si tipul defectului. Daca nu ai, verifica releul de care ti-a zis @suberbec Nu stiu exact cum e schema la tine dar la alte honde pe carburatie pompa de benzina este alimentata printr-ul releu care primeste comanda de la modulul de aprindere doar cand motorul se invarte, deci exista sansa ca releul sa fie bun dar sa nu primeasca comanda(fire intrerupte, conexiuni proaste sau chiar modul de aprindere defect) Da, dar doar cand creste presiunea , la cum a povestit el ca a pus pompa sa scuipe intr-o canistra goala, ar fi trebuit sa scuipe incontinuu, sau cel putin pana cand se oprea motorul din lipsa de benzina. (sper ca prin functionare intermitenta nu te-ai gandit la intreruperea curentului prin ''platina'' sau ca scuipa benzina in ''pulsuri'' si nu in in jet continuu , astea tin totusi de functionarea normala )
  7. Mi-e greu sa scriu despre acest accident, pilotul Andrei mi-a fost coleg de munca in ultimii 5 ani de zile, dar incerc totusi sa fiu obiectiv poate ajut vreun incepator. Andrei si-a luat permisul moto cu vreo 3 ani in urma si a inceput direct pe fireblade desi eu personal l-am sfatuit sa nu faca asta. Avea experienta la volan foarte mare , multe sute de mii de km fara evenimente notabile. Cu fireblade-ul nu a apucat sa faca mai mult de 10kkm in ultimele doua sezoane dar n-a avut nici un eveniment, nici macar n-a scapat-o in parcare... Nu stiu exact cum s-a intamplat, din cate am aflat eu ar fi fost aruncat de pe motor inainte de impactul motorului cu masina de pe contrasens. Probabil un highside datorat vitezei prea mari cu care a abordat curba si/sau unei manevre gresite, gen frana spate prea agresiva sau downshift prea agresiv, poate a piscat marcajul dintre sensuri.... Erau 2, poate ''se alergau''... Era prima sau maxim a doua tura pe anul asta. Motorul era impecabil din toate punctele de vedere. A facut o singura greseala si asta l-a costat viata. Din pacate pentru el nici varsta de 30+ , nici experienta foarte mare la volan nu i-au fost de prea mare ajutor.... In urma acestui nefericit accident sfaturile mele pentru incepatori ar fi: - nu va luati rachete din prima chiar daca va considerati/sunteti maturi si aveti experienta in trafic, rachetele nu prea iarta greselile iar acestea sunt inerente la inceput - aveti mare grija la anturaj, e foarte usor sa fii luat de val cand umbli cu ''zmei'' - mergeti in ritmul vostru chiar daca sunteti in grup, incercati sa va reprimati instinctul competitional - nu va testati limitele pe drumuri publice, mergeti pe circuite pentru perfectionare
  8. Bucuresti. Asta parca-i leagea lui Om Da, stiu ca e greu dar trebuie sa incerc, daca ma bazez doar pe departamentul de HR nu mai gasesc niciodata....
  9. Compania la care lucrez doreste sa angajeze 1-2 ingineri proiectanti in domeniul electric-curenti slabi. Sunt acceptati si debutanti iar cerintele minime pentru acestia ar fi: - absolvent/student an terminal inginerie domeniu electric (electronica, electrotehnica, instalatii electrice, energetica etc) - cunoastere Autocad - cel putin cunostine de baza despre electricitate ( da, suna bizar avand in vedere profilul solicitat dar mi-au venit destui la interviu cu master in domeniu electric dar care nu stiau legea lui Ohm) - seriozitate si dorinta de a invata - disponibilitate la deplasari interne si internationale - limba engleza la nivel conversational Compania este specializata pe instalatii electrice la proiecte mari si foarte mari precum mall-uri ,cladiri mari de birouri, depozite, etc Postul presupune in cea mai mare parte munca la birou dar sunt necesare si vizite in santier. In caz de interes spre partea practica se poate migra usor de la proiectare catre partea de executie sau punere in functiune. Cei interesati ma pot contacta aici sau prin mesaj privat.
  10. Nici eu n-as da banii pe letconul ala , se poate folosi unul mult mai ieftin pe care-l gasesti pe la tarabele din targuri sau daca nu te grabesti de pe ebay. Ideal e un letcon cu reglare de temperatura ( se gasesc la lidl unele ieftine) pt ca daca incingi prea tare plasticul ii alterezi proprietatile si sudura nu va rezista. Tot de pe ebay gasesti si baghete de diferite materiale. Nu incerca cu orice plastic ca nu rezista , nu se sudeaza corect (chiar daca-ti poate da impresia ca e ok, va ceda la primele solicitari) si ar fi aiurea sa-ti apara crapaturi sau sa-ti cada prinderile dupa ce ai vopsit-o... E foarte important sa identifici corect materialul , deobicei gasesti pe spatele piesei un marcaj. La motociclete cele mai uzuale sunt ABS, PP, PE, PVC, in functie de piesa. Daca ai identificat materialul atunci poti cauta si plastic pt adaos din dezmembrari cu conditia sa gasesti bucati cu marcaj. In anumite situatii te ajuta mult si o suflanta cu aer cald de tipul celor folosite in electronica, nu feon industrial.
  11. Eu nu cred ca e asa greu sa inchegi o cutie de viteze de motociclete. Important e sa identifici corect piesele uzate si sa le schimbi pe toate. Anul trecut am avut un FJR cu probleme la cutie, treapta a 2-a. L-am dus la SKR, l-a desfacut bucati, am cumparat piese noi de aproape 1000E , l-a montat la loc si am facut 15kkm cu el fara absolut nici o problema. Parerile despre SKR sunt foarte impartite dar la motorul meu a lucrat foarte bine. Iarna asta avea un GL1800 desfacut in atelier, tot cu probleme la cutie. Mie mi se pare riscul mai mare sa cumperi o cutie sh, mai ales de la un model cunoscut cu astfel de probleme si sa te trezesti ca dupa un nr mic de km problema revine chiar daca totul a fost asamblat corect. Manopera pt reparat o cutie de Gl probabil ca e cam cat piesele noi, daca nu chiar mai mare, parerea mea e ca nu merita riscul cu piese sh decat atunci cand poti fi absolut sigur ca provin de pe o motocicleta cu f putini km.
  12. Stiu ca sunt total offtopic dar poate raspunsul meu te va ajuta sa nu mai pierzi timpul aiurea Inainte de a intreba te-ai gandit cam ce raspuns ti-ai dori sa primesti si ce sanse ai sa-l primesti si daca va fi sau nu relevant? Cati posesori de FZ1 cu suspensii de R1 care fac touring cu pasagera si bagaje crezi ca au incercat setarile cu valori apropiate de ce ai postat tu si mai si citesc pe forum, si cat de relevanta crezi ca ar fi parerea lor pt tine? Vorbesti despre niste reglaje de finete care depind de extrem de multe variabile obiective dar si de impresii subiective. Unuia poate ii place suspensia mai moale altuia mai tare, unul merge pe drumuri cu asfalt bun, altul pe drumuri mai valurite, unul are 60kg + nevasta de 50kg, altul poate are 90kg si nevasta de 75kg, unul poate are arcuri mai uzate( moi) altul poate le are mai tari, unul poate are ulei in furca mai gros, altul poate mai subtire, unul poate.... o pot tine asa cateva pagini :)) Daca ai mers 3 ani in conditii similare si ai fost multumit, ori mentii aceleasi setari ori le modifici progresiv pana le gasesti pe cele pe care le consideri mai potrivite pentru stilul tau. Parerile altora despre nr de clicuri nu-ti vor fi de nici un folos in situatia ta.
  13. Referitor la simeringuri, daca nu curg deloc nu are rost sa le schimbi , ai mari sanse sa pui unele mai proaste decat cele care sunt acum. Nu stiu cati km are motorul tau dar fiind un model destul de nou sunt sanse mari sa nu aiba f multi km iar simeringurile sa fie inca f ok. La fel si cu placutele, daca nu-s aproape de limita si daca nu ai in plan o tura f lunga in urmatoarea perioada , mai bine mai astepti si nu arunci banii aiurea pe fereastra.
  14. Vezi ca nu-i asa simpla treaba, nu obtii mare lucru daca schimbi statorul iar magnetii raman aceiasi, mai ales cand vorbim de magneti batrani. Statorul mai contine si partea de alimentare a aprinderii, nu-l poti elimina pur si simplu. Daca te-ai gandit defapt sa inlocuiesti magnetii (rotorul) cu altii fara sa inlocuiesti statorul iar ai o problema ca s-ar putea sa nu-ti mearga aprinderea sau sa o prajesti.
  15. Eu zic sa te gandesti bine inainte la ce vrei sa obtii si daca merita efortul/investitia. Sa pui un alternator suplimentar pe motorasul ala doar pt acel ghizmo cu relee mi se pare exagerat. Alternatorul cum te-ai gandit sa-l montezi,cum vei face antrenarea lui? Daca doar iluminatul e problema la tine, eu in locul tau as cauta ceva far led de calitate si as renunta la alternator suplimentar. 35W reali led e mai mult decat suficient pt o motocicleta. Fiind un motor enduro e bine sa-l pastrezi cat mai simplu posibil.
×
×
  • Create New...