Jump to content

binox

Super Membru
  • Content Count

    2,783
  • Joined

  • Last visited

About binox

  • Rank
    Expert

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.youtube.com/watch?v=v_cPdP3V4yk&feature=youtu.be

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Braila/Bucuresti
  • Carnet moto din
    2001
  • Motocicleta
    VFR750F

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    IJ56, Gs550, VFR750F,FJR1300

Recent Profile Visitors

1,858 profile views
  1. binox

    Nordkapp

    Daca banii chiar nu sunt o problema ( ci doar o ambitie sa mergi cu buget cat mai redus) eu iti recomand sa mergi mai mult prin Norvegia decat prin Finlanda si Suedia, e mult mai frumos. Daca insa bugetul e pe primul loc atunci clar trebuie sa eviti Norvegia cat mai mult posibil, Finlanda si Suedia sunt ceva mai ieftine dar nu cu mult. Acum 2 ani, 2 persoane pe 1 motor urcat pe coasta vestica(inclusiv Lofoten) si coborat prin Finlanda pana la Kemi apoi traversat Suedia de la est la vest si reintrat in Norvegia am cheltuit aprox 3000E in aproximativ 30 zile si 7kkm. Fara nici o fita, am dormit numai la cort incepand cu Danemarca si nu in camping in fiecare zi, mancat numai din supermarket, nu am cumparat alcool de loc de cand am iesit din Germania, fara tigari ( nefumatori), fara intrat la ''obiectivele'' cu plata ( exceptand taxa de la Nordkapp care a fost aprox 50E parca). Daca mergi singur si vrei sa economisesti cat mai mult ar trebui sa-ti lasi loc pe motor sa-l burdusesti cu mancare neperisabila din ultima tara cu preturi ''normale'' prin care treci inainte sa intri in tarile nordice. Mai exista si varianta pescuitului daca te pricepi
  2. Blocajul e hidraulic si mecanic cu comanda electrica,are un fel de etrieri hidraulici care blocheaza tijele de la amortizoare + un etrier mecanic care blocheaza un fel de ''disc de frana'' montat pe sistemul de inclinare, cel putin asa e la modelele yourban. Sa aerisisesti sistemul hidraulic la dihania asta e un chin.
  3. Priza aia USB are un condensator pe intrare, ceea ce se traduce printr-un curent maricel cand se actioneaza intrerupatorul, curent muuult peste cei 0.05A. O varietate mare de intrerupatoare gasesti aici : https://www.tme.eu/ro/katalog/comutatoare-si-indicatori_100232/ , majoritatea au si fise tehnice, vezi exact dimensiunile. Partea nasoala e ca transportul costa vreo 25 ron parca, dar pe site gasesti multe chestii de care ai putea avea nevoie.
  4. Daca masori in gol da , se poate intampla, insa daca masori in sarcina, adica in paralel cu bobina releului vezi exact ce se intampla.
  5. E ok asa cu intrerupator, la prizele alea nu consuma doar ledul consuma si circuitul care-ti face 5V din 12V. Nu consuma mult in gol dar in timp se aduna. Siguranta are rol de a proteja firele (nu consumatorii). Cu cat e pusa mai aproape de baterie cu atat sansele de probleme sunt mai mici. Daca ai pune-o in apropierea prizei si s-ar intampla ceva cu cablul pana in siguranta ai sanse mari sa dai foc. Valoarea sigurantei o alegi in functie de sectiunea firelor iar sectiunea o alegi in functie de consumatori si lungime traseului( + alti cativa parametri mai putini importanti in cazul asta). Ai grija ce fire pui, la auto parca nu gasesti sigurante mai mici de 5A . Sunt fire care la 5A se incalzesc rau. Folosind fire mai groase vei avea si pierderi mai mici pe ele. La 12V conteaza.
  6. De cand merg cu tubeless, n-am facut nici o pana care sa necesite umflare pe drum. Am mai gasit dea lungul timpului vreo 2-3 cuie/sarme in cauciuc dar le-am rezolvat acasa. Chiar si asa nu plec de acasa fara kit de pana si o pompa mica de bicicleta ( modelul de 10 ron la decathlon). Cum penele nu se intampla prea des consider ca nu merita sa car dupa mine tot timpul un compresor. Compresorul e bun cand ai o pana pe care nu o poti rezolva 100% dar totusi reusesti sa-ti continui drumul daca umfli din cand in cand. In cazul asta poti cumpara un compresor auto ieftin din aproape orice benzinarie
  7. Nu-s inutile de loc in orasele aglomerate unde clima nu e chiar perfecta pt motociclit tot anul. Chiar si in Bucuresti sunt ok daca vrei sa te dai tot anul. Te poti proteja foarte bine cu o ''fusta'' si dupa un pic de antrenament inveti sa folosesti blocarea suspensiei si nu mai ai nevoie sa pui picioarele pe jos. Poti merge fara emotii pe ploaie si chiar zapada. In Paris sunt foarte populare pt ca le permit navetistilor sa mearga tot anul pe orice vreme in traficul infernal. Faptul ca modelele LT sunt incadrate la triciclu este un bonus suplimentar pt ca nu mai trebuie sa-ti iei A-ul ( care se obtine greu, sau mai bine zis dureaza mult pana-l obtii ca-s foarte aglomerate scolile). De cativa ani in Franta au bagat ceva curs obligatoriu pt tricicluri daca nu ai si A-ul, parca vreo 7 ore, dar chiar si asa e mult mai rapid decat A-ul. Dpdv tehnic cea mai mare vulnerabilitate mi se pare la cadru. Datorita modului in care e prinsa suspensia gatul furcii se poate torsiona foarte usor la un impact frontal minor, sau daca insisti cu urcatul pe borduri mai ales atunci cand nu le abordezi perfect perpendicular, cu ambele roti simultan. Dpdv al manevrabilitatii in trafic ar trebui sa-l vezi pe vreunu care se pricepe la mers kamikaze , s-ar putea sa-ti schimbi parerea Mai exista si modelele yourban care-s mai zvelte in trafic.
  8. Stiu dar asta nu inseamna ca trebuie sa-ti pacalesti clientii. Nu sunt singurii care folosesc aceasta tehnica sunt foarte multi si se practica si in multe alte tari din UE. Am vazut si cazuri mult mai grave cu bocanci care pleaca din fabrica din Romania cu eticheta ''made in Italy'' E treaba lor cum aleg sa-si promoveze produsele dar eu personal nu voi cumpara de la ei daca-si pastreaza aceasta strategie.
  9. E incadrat la triciclu sau motocicleta?
  10. Nu stiu ce sustin ei, cert e ca textul pe care l-am citat de pe site-ul lor e intentionat inselator pentru a atrage o anumita categorie de cumparatori( asta daca n-au inceput cumva sa produca si in Romania) Parerea mea e ca a ''produce echipament moto romanesc'' ar trebui sa implice ca cel putin o parte din procesul de productie sa fie realizata local.
  11. N-am nimic cu berea ceheasca, chiar a fost ok acea bere dar m-am simtit escrocat,motiv pt care o sa evit acel brand. Cand m-am referit la mica berarie romaneasca cu siguranta nu m-am gandit la cei 4 mari producatori. Nu vreau sa arunc cu noroi in firma Alphahead, am un pic de idee despre ce inseamna sa faci ce fac ei si stiu ca nu e usor dar as prefera sa fie sinceri si sa nu induca in eroare clientii profitand de dorinta lor de a sprijini productia locala. Din cate stiu eu exista cel putin un brand de echipament moto cunoscut care chiar produce in Romania.
  12. Pana la urma unde sunt facute? In articolul di ZF spun ca produc in Asia iar pe site spun :''Alphahead nu este doar o companie care produce echipamente moto romanesti.'' Nu am vreo problema daca produc in Asia dar am o problema cu marketingul fals, in ultima perioada au aparut tot felul de branduri ''romanesti'' care vor sa profite de intentia unor potentiali clienti de a sprijini productia romaneasca. Ultima ''teapa'' de genul asta mi-am luat-o cu berea Mesterul Manole, denumire romaneasca, , tricolorul pe eticheta, am luat-o fara sa citesc toata eticheta cu gandul ca sprijin o mica berarie romaneasca de care nu auzisem inca. Ghinion, berea e facuta in Cehia.
  13. Poti incerca si la Fablab, materiale si le pot prelucra CNC .
  14. Fosta motocicleta de politie vamala in Franta. Am luat-o pe la 80kkm direct de la statul francez si anul trecut i-am facut o revizie majora: -schimb ulei motor si filtru - schimb ulei cardan -filtru aer nou -bujii iridiu noi - verificat joc supape -sincronizat clapete acceleratie - revizie instalatie electrica: au fost scoase toate firele inutile, au fost curatate toate mufele, s-au reconfigurat fire pentru cateva optionale -vopsit integral Fata de un FJR standard are urmatoarele accesorii: - topcase afetermarket - genti laterale originale -crash bar - parbriz inalt - protectii pt ghete integrate in carene, foarte utile pe timp de ploaie si nu numai, practic cu niste ghete decente poti merge o zi intreaga prin ploaie fara alte protectii si fara sa te uzi - protectii de vant pentru maini integrate in oglinzi ( se pot demonta) - sa pilot foarte confortabila, cu gel - proiectoare led (10-12 W reali fiecare) integrate in fostele sirene - stopuri spate suplimentare cu led cu 3 intensitati (pozitie , ceata si frana), ofera o vizibiilitate in trafic mult mai buna si un timp de raspuns mai rapid in cazul franei, fata de stopul cu bec - buton de oprit farurile ( util in camping fara curent cand vrei sa incarci rapid bateria pornind pentru scurt timp motorul , pt a avea rezerve de incarcat telefon tableta etc) - suport de telefon + priza suplimentara de bricheta , montata pe direct ( cu siguranta) ; mai exista si priza originala in torpedou dar aceea functioneaza doar cu contactul pus si nu e foarte practica - amortizor spate Ohlins Am facut cu ea cateva ture la mare si la munte + o tura Route des Grandes Alpes asta vara in concediu. Singura problema un bec de far ars. Toate actele sunt in regula si pe numele meu, ITP valabil pana in 2021, asigurare valabila, fiscal disponibil. Motocicleta se poate vedea in zona Mega Mall in Bucuresti. Tel: 0 7 3 4 4 4 4 3 3 8 Pret negociabil.
  15. Anunt valabil, astazi i-am facut pornirea de primavara. Fata de informatiile din primul post modificarile ar fi: -i-am montat rezervorul original -acum are 104kkm, a mai facut cateva ture la mare si la munte - itp-ul l-am facut anul trecut, e valabil pana in 2021 Pozele sunt de astazi.
×
×
  • Create New...