Sari la conținut

400 exc.. too much?


hoozit
 Share

  

27 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

salutari.. ma tenteaza tot mai mult sa ma scald in noroaie.. anul 2008 am reusit sa ma abtin sa nu-mi dau o gaura in buget.. dar nu voi mai rezista mult timp. Asa ca ma pregatesc ca in primavara sa imi iau si eu o dracovenie de-asta de scurmat pamantu.

 

dupa cum e evident si din titlu, m-ar tenta un 400 exc.. imi dau seama ca nu degeaba exista modele mai mici.. ca sa tot inveti si sa progresezi.. dar.. la test la ktm.. nu m-am impacat deloc cu 250-u in 4t.. trebuia sa schimb viteza mult prea des.. si pentru un noob in teren.. era cam greu.. ori cu 400-le am fost mult mai flexat.. tragea pe o plaja mai mare de ture.. puteam sa ma concentrez mai mult la a nu pica in cap ;)

 

printre altele.. cateva date personale.. am 1.77 si spre 80kg.. constitutie astenica cu burta :wave:

 

cateva intebari acum.. e prea mare pentru mine? ma descurcam sa-l intorc.. mult mai usor decat un 530 de ex.. care spre surprinderea mea am aflat ca e cam la fel de greu.

 

Din multe surse am inteles ca ar fi mai bine sa incep cu un 4t.. si si eu tind catre un 4t din considerente de intretinere.. (sau e doar un mit ca tine mai mult? )

 

mi-as cam luat 2nd.. ca nu am asa multi bani.. ceva de prin 2004-2005 sper sa-mi permit.. modelele mai vechi cum se compara cu cel de anu asta? ca e singurul care l-am testat.. ma gandesc ca la suspensii cel putin ar fi diferenta... dar la motor si la cum merge.. ce dif ar fi?

 

ok.. pareri/sugestii? mai revin si cu alte intrebari pe parcurs, evident ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Am fost si eu acum aprox. o luna la KTM Test Day, langa Timisoara.

La 100 de kg ale mele 250-ul 4T a fost ceva de genul - Da, fain, acum macar stiu cu ce se mananca! Ok, urmatorul.

Slab ca putere. Sau nu neaparat slab, dar trebuia sa il tin serios in ture si sa schimb ceva mai des treptele ca sa faca ce as fi vrut eu. Ne chinuiam aiurea amandoi. Nu mergea...

De altfel, sensibil mai usor si mai manevrabil decat 400-le. Un motor ok pentu un incepator de la 0, dar nu pentru cineva care a mai facut macar cateva luni off-road.

530-ul, cu ghilimelele de rigoare, imi dadea cosmarurile pe care mi le da Tenerele meu. Greoi, putere in plus atat cat doar sa ma incurce (era inutil acel surplus), brusca la franari. 535-ul mi se pare bun de rally-raid. Pe drum intins, dupa ce am iesit din cariera unde ne faceam de cap, era spectacol. Dar la fel de rapid si senzational a fost si 125 2T in repriza scurta de la 20-80 km/h. Eu unul nu mi-as cumpara 500+.

Revenind, 400-le a fost cel mai ok dintre cele in 4T testate de mine si mi-a placut f. mult.

Am ramas insa f. placut surprins de 125 Exc 2T. Mi-as fi dorit la teste un 200 2T.

Ce am facut cu 125 2T nici nu am visat vreodata. Cu antemergator care ma forta dupa el.

Parerile mele, dupa 2 zile de dat cu KTM-uri Exc.

 

Un 2T nu iei in calcul?

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un 2T nu iei in calcul?

 

ba, iau in calcul.. sa vad ce zice si lumea.. e mai multa bataie de cap cu el.. si nu vreau neaparat performanta.. da.. e ok sa fie fun.. da sa nu am prea mult de bibilit la el.. sa pot sa ma dau cand am chef.. din cate am inteles, parerea generala e ca la 2t faci ceva mai multa munca de intretinere.. daca ma insel, sa ma corecteze careva... chiar vreau sa aflu cat mai multe ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost si eu acum aprox. o luna la KTM Test Day, langa Timisoara.

La 100 de kg ale mele 250-ul 4T a fost ceva de genul - Da, fain, acum macar stiu cu ce se mananca! Ok, urmatorul.

Slab ca putere. Sau nu neaparat slab, dar trebuia sa il tin serios in ture si sa schimb ceva mai des treptele ca sa faca ce as fi vrut eu. Ne chinuiam aiurea amandoi. Nu mergea...

De altfel, sensibil mai usor si mai manevrabil decat 400-le. Un motor ok pentu un incepator de la 0, dar nu pentru cineva care a mai facut macar cateva luni off-road.

530-ul, cu ghilimelele de rigoare, imi dadea cosmarurile pe care mi le da Tenerele meu. Greoi, putere in plus atat cat doar sa ma incurce (era inutil acel surplus), brusca la franari. 535-ul mi se pare bun de rally-raid. Pe drum intins, dupa ce am iesit din cariera unde ne faceam de cap, era spectacol. Dar la fel de rapid si senzational a fost si 125 2T in repriza scurta de la 20-80 km/h. Eu unul nu mi-as cumpara 500+.

Revenind, 400-le a fost cel mai ok dintre cele in 4T testate de mine si mi-a placut f. mult.

Am ramas insa f. placut surprins de 125 Exc 2T. Mi-as fi dorit la teste un 200 2T.

Ce am facut cu 125 2T nici nu am visat vreodata. Cu antemergator care ma forta dupa el.

Parerile mele, dupa 2 zile de dat cu KTM-uri Exc.

 

Un 2T nu iei in calcul?

 

 

ma paradoxal mie nu mi sa parut asa de slab 250 4t si l-am vz la treaba in teren si o sa te crucesti pe unde a urcat cu 250 4t de motocros cu treptele mai lungi unde erau baieti cu 450 exc de erau in stare sa le dea foc ca nu are putere si nu urca.

 

revin 250 4t e cel mai controlabil da puterea in turatii mai ridicate si nu e o putere violenta pentru un incepator

 

400 e bun ca face fata si pe strada

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

400 exc e ok, insa incearca si un 200 exc. 250 4t nu este mai dificil de folosit de incepatori decat 400, insa nu e o problema la nivel de hobby.

icv45, daca 250 urca unde 450 nu putea sa aunga inseamna ca ai mers la un film cu actori prosti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma problema e ca actorii aia prosti erau fratii raduta dar sti cum e neputinta nu este estetica si incepi sa dai vina pe motoreta ca nu trage, cauciucuri, vreme, suprafata etc

dar sunt convis ca o ii inviti la un traseu de enduro unde o sa le demonstezi tu ca 525 e net superior

Editat de icv45
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba, iau in calcul.. sa vad ce zice si lumea.. e mai multa bataie de cap cu el.. si nu vreau neaparat performanta.. da.. e ok sa fie fun.. da sa nu am prea mult de bibilit la el.. sa pot sa ma dau cand am chef.. din cate am inteles, parerea generala e ca la 2t faci ceva mai multa munca de intretinere.. daca ma insel, sa ma corecteze careva... chiar vreau sa aflu cat mai multe ;)

parerea mea e ca dimpotriva, la 2T ai mai putina intretinere: nu ai de schimbat uleiu asa des(doar cel de la cutie), nu schimbi filtre de ulei, nu ai de reglat supape, nu ai de schimbat lant de distributie, doar, la cum ne dam noi, schimbi pistonu si segmentii o data la 2 sezoane. poate..., iar singura grija suplimentara la 2T e sa pui ulei cat trebe in benzina.

in rest e intretinerea bicicletei care e aceeasi la toate.

uite discutii 2T versus 4T aici si aici

Editat de Cata M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
ma paradoxal mie nu mi sa parut asa de slab 250 4t si l-am vz la treaba in teren si o sa te crucesti pe unde a urcat cu 250 4t de motocros cu treptele mai lungi

 

@ icv45 :

250 de motocross cu (,) cutia de enduro, sau cu alta combinatie pinion + foaie ?

Acuma, Ktm Test Day-ul de la Branesti (100 km de TM) a fost facut intr-o cariera de piatra, structurata (dupa parerea si cunostiintele mele) ca un circuit de motocross. Una e un circuit lin ca suprafata de rulare si alta sunt traseele pietruite din munti si padurile pline de cioturi de copaci si gropi de la 15-20 cm in sus.

Eu pentru asta vreau un hard-enduro.

Prin rapele alea pline de pietre cat casca (Mt Tarcu si imprejurimile) sau prin namoalele lutoase din Poiana Rusca nu stiu daca suspensiile si cutia unui crosser ar fi asa mare avantaj. Tot aici parca m-ar bucura kg in minus ale unui 2T.

Daca gresesc flagrant/aberez imi cer scuze. Vorbesc din putina experienta cu motociclete serioase si din ce am citit in topicurile de pe subforumul asta + interpretarea ce am facut-o spuselor voastre de acolo.

La mine batalia psihica si financiara se da intre wr400/426 - exc 400/450 - exc 200/250/300 2T.

La Yamaha nu te-ai gandit @hoozit? Mai ales ca parca te stii cu @ekkemu destul de bine. Sau vrei doar KTM?

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@icv45..indiferent cine erau, probabil ca nu esti capabil sa intelegi sportul pe care vrei sa il practici, altfel nu emiteai asemenea gogomanie.450 de enduro , pe langa ca are treptele mai scurte, deci senzatia de putere si cuplul la roata sunt mai mari, are, din fabrica si fara sa existe dubiu, putere mai mare decat 250 4t, varianta de enduro sau cross.ca avea 250 ul din povesta ta alta cutie, ca era 450ul cu foaie de strada, e altceva, insa de aici pana a spune legende si a le si sustine e cale lunga. cat despre comentariu tau cu privire la invitatia mea catre fratii raduta, te rog sa te abtii pe viitor sau sa trecem pe privat daca vrei sa o dai pe nesimtire.

cu siguranta fratilor raduta nu am ce sa le arat, insa probabil ca pentru tine am cateva lectii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

La mine batalia psihica si financiara se da intre wr400/426 - exc 400/450 - exc 200/250/300 2T.

La Yamaha nu te-ai gandit @hoozit? Mai ales ca parca te stii cu @ekkemu destul de bine. Sau vrei doar KTM?

 

ba da ekkemu asta o fi ceva zeu.. vad ca toata lumea-l stie :wave: da.. ne stim asa din vedere.. ca stau la el

mai la subiect.. m-am dat si cu 426-le lui.. si.. nu pot sa zic ca nu mi-a placut. Mi-a placut.. dare I say it.. mai mult decat 250-u in 4t.. bine.. nu ma refer aici la suspensii.. ca e diferenta de ani.. ci mai mult la cat de iertatoare ii.

Cat despre power.. vad ca is 2 trenduri in discutie.. ca n-am ce face ca si noob cu atata power.. si ca n-o sa-mi ajunga poweru

La chestiunea nr.1 ce pot sa zic e ca si atunci cand mi-am luat duke-u toti au zis ca gata.. o sa ma imprastii in mii de bucatele.. ca e prea puternic pentru mine.. primu motor asa.. sinucidere.. 55 de cai, 55 nm.. da.. dar e super manevrabil.. si gazu merge si la jumate.. nu e buton on/off

La chestiunea nr.2 .. nush daca o sa fac io chestii atat de hardcore cu primu meu motor enduro incat sa simt ca un 400 exc e underpowered... as vrea eu... cand o sa simt asta.. o sa trec mai departe.

 

Ce caut eu e o cale de mijloc... o trotineta cu care sa ma-nteleg macar vreo 2-3 ani. Care sa fie cat de cat fiabila, sa poata merge si incet, si repede.. pentru ca eu tre sa merg de la incet la din ce in ce mai repede.. si cand am sa ajung io sa-i dau prea mult capat la gaz la incredere, nu la kamikaze.. o sa trec mai departe

 

revenind la wr.. as vrea sa compar wr-u cu 400-le de acu ceva ani.. de genu cum vreau eu sa-mi iau.. ca sa pot sa dau un raspuns sigur si cu argumente concrete

prima mea alegere ar fi ktm, da.. ca asta mi-a placut mie.. poate daca era test-drive yamaha, sau honda, sau suzuki, sau kawasaki, sau etc... poate imi pica cu tronc altceva..

si din punctu asta de vedere tre sa ma gandesc si la intretinere.. si la cat de usor pot face rost de piese... cate cunostinte exista despre motoarele astea... etc.. nu pretul e neaparat prima problema.. daca n-am sa am bani, n-am sa am... dar vreau in primu rand sa existe serviciile.. si dup-aia mai vad daca mi le permit. Nu zic ca n-ar exista deloc.. da is cam la acelasi nivel la toate cu care-am avut de-a face.. multa neseriozitate.. asa ca mai mult o sa ma bazez pe unu altu sa ma ajute.. si cum multi au ktm... e si asta un avantaj

Nu ma conformez cu trendu neaparat.. in primul rand imi place.. am testat.. am vazut cu ce se mananca.. am comparat si cu altele.. si asta e #1 din cate-am experimentat eu.. my safest bet.. am sa iau in considerare si sugestiile voastre de alte motorete.. si cand o sa am ocazia.. am sa testez ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@icv45..indiferent cine erau, probabil ca nu esti capabil sa intelegi sportul pe care vrei sa il practici, altfel nu emiteai asemenea gogomanie.450 de enduro , pe langa ca are treptele mai scurte, deci senzatia de putere si cuplul la roata sunt mai mari, are, din fabrica si fara sa existe dubiu, putere mai mare decat 250 4t, varianta de enduro sau cross.ca avea 250 ul din povesta ta alta cutie, ca era 450ul cu foaie de strada, e altceva, insa de aici pana a spune legende si a le si sustine e cale lunga. cat despre comentariu tau cu privire la invitatia mea catre fratii raduta, te rog sa te abtii pe viitor sau sa trecem pe privat daca vrei sa o dai pe nesimtire.

cu siguranta fratilor raduta nu am ce sa le arat, insa probabil ca pentru tine am cateva lectii.

 

Nu vreau sa ma intelegi gresit, in primul rand nici o data nu o sa sustin ca 250 4t e mai prost de cat 540 sxs 4t pe mana unui profesor, sustin doar ca un 250 4t la un incepator e cel mai bun pt ca e f controlabil si nu te face sa gresesti.

Eu nu vb de nici o cutie schimbata, vb ca a fost la o plimbare cu motoreta de motocros fara nici o modificare de enduro si nu a avut probleme sa o urce nicaieri.

Dupa mine ar fi recomandat sa se inceapa de jos si progresiv sa cresti puterea motorului o data cu capacitatea ta de control asupra mobrei.

O sa ai ocazia sa imi dai si lectiile promise ca anu asta sper sa vin la cat mai multe iesiri de enduro.

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, ma bucur ca am revenit la un ton normal al discutiei.in primul rand, nu as recomanda nici unui incepator motoreta de motocross, ori tu te referi la 250 sxf si 540 sx.oricum, urmaream comparatia 250 4t cu 450 4t, varianta de enduro pentru ambele, sau cel putine eu asta am inteles.daca in spatiu deschis nu e asa dureroasa caracteristica de putere si etajarea cutiei la modelele sx, in padure e muuut mai placut si mai ales usor de folosit seria exc.

la nivel de incepator merge si 125 4t, insa e probabil ca in 1 an "ramane mic".cred ca 400 exc mai ales din anii pe care ii vizeaza hoozit merge f bine la incepator, daca esti bezmetic cu gazul urci in pomi si un 80 2t. pentru ca variantele de sx sunt mai brutale, 400 exc este mai bland ca raspuns al gazului si tractabilitate e puterii.

fratii raduta nu sunt un etalon corect in a aprecia cat de buna e o moto pentru un incepator, ca sa duci bine pe sectoare tehnice un 250 4t de cross ai nevoie de destula pregatire.desi are putere mai mare, cred ca e mai usor de facut acelasi traseu cu un 400/450 exc, dar cu precadere pe 400. pentru mers foarte rapid incepe sa aiba avantaje si 250, insa nu e cazul aici.

in rest, ne vedem la cursuri ;)

cheers

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deocamdata vad ca 400-le pare a fi o alegere destul de buna.. dar .. sunt destui care sa imi recomande 2t..

@cataM .. merci.. cred ca voi citi acele topic-uri sa le urmaresc mai atent..

Pana acum se pare ca 400-le e o alegere buna intre cele de 4T. Bun, merci de info... keep it comming ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...