Sari la conținut

PROVOCARE-SUSPENSII-ENDURO


Postări Recomandate

De mai multa vreme am vrut sa deschid aceasta discutie despre suspensii care, probabil daca nu a mai fost,poate fi interesanta pentru multi impatimiti de acest sport.cred ca intrebarea este mai mult de competenta celor mai veterani in domeniu dar cine stie...

deci,in general la motoarele de serie (vb de ktm pt ca japonezele nu stau rau la capitolul asta)toti cei care merg si la concursuri sau numai la concursuri prima schimbare o fac inlocuind suspensia.din ce am vazut si citit, combinatia cea mai des intalnita este

fata Marzocchi shiver factory

spate ohlins

 

voi ce spuneti wp (de serie) chir asa slabe sunt de fug toti de ele?

merita investitia colosala de 3000 de euro numai in suspensii?

ce stiti de marzocchi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu esti printre riderii de top 5 din romania e intr-adevar frectie. la picior cu tija de fier as zice eu :lol:

Daca ai foarte multi bani, atunci joaca-te.

 

la ce mergem noi oricum nu intelegem nimic :crack:

 

Am vazut la redbull cateva KTM-uri cu suspensiile inlocuite. Dar banuiesc ca baietzii aia se dau. Banuiesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu esti printre riderii de top 5 din romania e intr-adevar frectie. la picior cu tija de fier as zice eu :lol:

Daca ai foarte multi bani, atunci joaca-te.

 

la ce mergem noi oricum nu intelegem nimic :crack:

 

Am vazut la redbull cateva KTM-uri cu suspensiile inlocuite. Dar banuiesc ca baietzii aia se dau. Banuiesc.

 

ionut,nu sunt nici top 5 nici nu am foarte multi bani.Dar, ce nu ar da un adevarat pasionat de enduro sa aiba o motocicleta mai buna(nu ma refer neaparat la mine) Macar din punctul de vedere al suspensiei.Parerea mea ramane ca, oricum o suspensie de foarte buna calitate, face diferenta!(binenteles nu pe o mobra)

Eu chiar nu cred ca e o frectie.Voi credeti ca cei care vin la concursuri, gen redbull,vin cu suspensii de serie?Sau cati la suta dintre ei?De cele mai multe ori stiati ca nici nu lasa sa se vada cu ce suspensii concureaza?

Ati avut ocazia sa probati si sa puteti spune ca nu e nici o diferenta?Incearca sa vezi anumite parti mai dificile dintr-un traseu cu 300-tele tau si dupa vezi un gas gas 300 echipat cu marzocchi de serie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bart

Sigur ca sunt mai bune. Si Kayaba sunt mai bune. The point is - nu merita banii!

Costa cat o jumatate de motocicleta.

Da, intr-o lume ideala in care am avea un sac fara fund din care sa scoatem bani pentru motorete, ar merita. Dar 3000 Euro sunt o caruta de bani, iar efectul nu e spectaculos. Daca faci service la WP cum scrie la carte te descurci f bine si cu astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bart

Sigur ca sunt mai bune. Si Kayaba sunt mai bune. The point is - nu merita banii!

Costa cat o jumatate de motocicleta.

Da, intr-o lume ideala in care am avea un sac fara fund din care sa scoatem bani pentru motorete, ar merita. Dar 3000 Euro sunt o caruta de bani, iar efectul nu e spectaculos. Daca faci service la WP cum scrie la carte te descurci f bine si cu astea.

 

ok, deci ajungem la o concluzie.Nu am deschis un topic pentru mine(chiar nu ma dau banii afara din casa)ci pentru a discuta despre suspensii mai bune.Am vrut sa aud pareri si din partea celor mai veterani.Mai citesc pe niste forumuri de afara si crede-ma majoritatea celor care au ktm au "fixul"de a-si schimba wp cu ceva ohlins,solva,kayaba etc.Si sa vezi cat de repede se vinde o furca sau un mono de marca, la mana a doua.Ce am remarcat e ca majoritatea nu sunt incepatori si merg la concursuri.Nici eu nu am avut ocazia sa probez ceva mai bun decat wp dar tare ma framanta curiozitatea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, deci ajungem la o concluzie.Nu am deschis un topic pentru mine(chiar nu ma dau banii afara din casa)ci pentru a discuta despre suspensii mai bune.Am vrut sa aud pareri si din partea celor mai veterani.Mai citesc pe niste forumuri de afara si crede-ma majoritatea celor care au ktm au "fixul"de a-si schimba wp cu ceva ohlins,solva,kayaba etc.Si sa vezi cat de repede se vinde o furca sau un mono de marca, la mana a doua.Ce am remarcat e ca majoritatea nu sunt incepatori si merg la concursuri.Nici eu nu am avut ocazia sa probez ceva mai bun decat wp dar tare ma framanta curiozitatea...

 

schimba arcurile si pune de 38, schimba cuzinetii la 50 ore de functionare nu la 2 ani, pune ulei bun(ca la carte) si sa vezi ce merge wp...si inca ceva... cumpara wp factory numai 2200 euro , daca vrei performanta...deci se poate dar totul costa bani... :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

schimba arcurile si pune de 38, schimba cuzinetii la 50 ore de functionare nu la 2 ani, pune ulei bun(ca la carte) si sa vezi ce merge wp...si inca ceva... cumpara wp factory numai 2200 euro , daca vrei performanta...deci se poate dar totul costa bani... :lol:

vali,care-i spilu cu arcurile de 38 si in ce consta ea,ca tot aud de schimbarea asta?poti sa explici ce se schimba in comportamentul mobrei?stiu ca voi asa ati mers la redbull,da na,poate simt doar aia buni diferenta. :crack:

si pune si un pret pentru asta,poate sunt doritori

Editat de acladdesign
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De mai multa vreme am vrut sa deschid aceasta discutie despre suspensii care, probabil daca nu a mai fost,poate fi interesanta pentru multi impatimiti de acest sport.cred ca intrebarea este mai mult de competenta celor mai veterani in domeniu dar cine stie...

deci,in general la motoarele de serie (vb de ktm pt ca japonezele nu stau rau la capitolul asta)toti cei care merg si la concursuri sau numai la concursuri prima schimbare o fac inlocuind suspensia.din ce am vazut si citit, combinatia cea mai des intalnita este

fata Marzocchi shiver factory

spate ohlins

 

voi ce spuneti wp (de serie) chir asa slabe sunt de fug toti de ele?

merita investitia colosala de 3000 de euro numai in suspensii?

ce stiti de marzocchi?

hai sa-ti spun parerea mea. eu am adus in Romania un mare specialist in suspensii pentru a scolariza mecanicul meu si mecanicii lui Adi Raduta. scolarizarea a durat 2 zile si am invatat suspensiile Kayaba si WP. E o istorie intreaga cu suspensiile dar concluziile pe care le-am tras au fost urmatoarele:

Clasament suspensii:

1. OHLINS- sunt cei mai tari din lume la capitolul cercetare si sunt singurii la care TEAM_urile de uzina fie ele de Moto GP, auto, raliuri sau motocross platesc pt asistenta.

2 si 3 Kayaba si Showa

4. WP

5. Marzocchi, paioli, sachs etc: marzzocchi sunt foarte slabe calitativ, nu seamana o suspensie cu alta, ma refer la tolerante, piese.... Pana si Husqvarna din acest an merge cu Kayaba la MX GP.

 

Japonezi sunt cei mai dezvoltati la capitolul materiale(oteluri speciale NIPPON STEEL) motiv pentru care toti ceilalti se aprovizioneaza de la ei. Ne mai povestea ca pe vremea cand lucra la WP(acum 5 ani) au dat universitatii din Utrecht sa le faca un studiu, sarcina la incovoiere, pentru furca de fata, pentru a descoperi pana la ce grosime a materialului se poate ajunge fara ca furca de fata sa se deformeze. ma rog, dupa cateva luni au ajuns la un rezultat......dar au mai aflat ca japonezii facusera acest test cu 2 ani in urma :lol: to late pt WP.

WP este o furca simpla, abia de curand au adoptat si ei sistemul cu cartus de ulei.

 

ma rog va mai pot povesti multe dar ca sa concluzionez, regulile ar fi urmatoarele:

1. primul pas daca ai un buget de aprox 400 EUR(la kayaba vorbesc ca pe ei ii reprezint in RO) se poate face revalving, adica schimbarea lamelelor din interiorul furcii(sunt 29-35 lamele) in functie de urmatorii parametrii- motocicleta, teren(nisip, piatra, tare) nivelul sportivului(inceppator, amator, profi), motocros, enduro, supermoto, greutate sportiv, inaltime..... schimbarea este majora.

2. servisarea suspensilor la 20 ore dar NUMAI cu piese originale. cunoscatorii stiu de ce(mama lor de japonezi)

3. nu este necesar sa tunati motoarele primii pasi se fac la SUSPENSII SI FRANE si mai apoi la motor.

4. daca nu credeti va invit sa facem un test cu suspenisie originala si suspensie la care s-a efectuat revalving.

 

Ref: suspensii Factory Replica- ele costa in jur de EUR 8-9000 EURO

 

Ce vedem noi pe la echipele de uzina nu absolut nici-o legatura cu ce este standard. doarl la exterior seamana.

 

bafta,

cip

 

vali,care-i spilu cu arcurile de 38 si in ce consta ea,ca tot aud de schimbarea asta?poti sa explici ce se schimba in comportamentul mobrei?stiu ca voi asa ati mers la redbull,da na,poate simt doar aia buni diferenta. :crack:

si pune si un pret pentru asta,poate sunt doritori

arcurile nu se schimba asa dupa ureche. ele se schimba in functie de greutatea sportivului in urma determinari sag-ului si a free sag-ului. vezi ca in manualul de service sunt trecute tolerantele daca ai un free sag mai mare sau mai mic decat standard atunci trebuie sa pui un arc mai gros sau mai subtire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa-ti spun parerea mea. eu am adus in Romania un mare specialist in suspensii pentru a scolariza mecanicul meu si mecanicii lui Adi Raduta. scolarizarea a durat 2 zile si am invatat suspensiile Kayaba si WP. E o istorie intreaga cu suspensiile dar concluziile pe care le-am tras au fost urmatoarele:

Clasament suspensii:

1. OHLINS- sunt cei mai tari din lume la capitolul cercetare si sunt singurii la care TEAM_urile de uzina fie ele de Moto GP, auto, raliuri sau motocross platesc pt asistenta.

2 si 3 Kayaba si Showa

4. WP

5. Marzocchi, paioli, sachs etc: marzzocchi sunt foarte slabe calitativ, nu seamana o suspensie cu alta, ma refer la tolerante, piese.... Pana si Husqvarna din acest an merge cu Kayaba la MX GP.

 

Japonezi sunt cei mai dezvoltati la capitolul materiale(oteluri speciale NIPPON STEEL) motiv pentru care toti ceilalti se aprovizioneaza de la ei. Ne mai povestea ca pe vremea cand lucra la WP(acum 5 ani) au dat universitatii din Utrecht sa le faca un studiu, sarcina la incovoiere, pentru furca de fata, pentru a descoperi pana la ce grosime a materialului se poate ajunge fara ca furca de fata sa se deformeze. ma rog, dupa cateva luni au ajuns la un rezultat......dar au mai aflat ca japonezii facusera acest test cu 2 ani in urma :lol: to late pt WP.

WP este o furca simpla, abia de curand au adoptat si ei sistemul cu cartus de ulei.

 

ma rog va mai pot povesti multe dar ca sa concluzionez, regulile ar fi urmatoarele:

1. primul pas daca ai un buget de aprox 400 EUR(la kayaba vorbesc ca pe ei ii reprezint in RO) se poate face revalving, adica schimbarea lamelelor din interiorul furcii(sunt 29-35 lamele) in functie de urmatorii parametrii- motocicleta, teren(nisip, piatra, tare) nivelul sportivului(inceppator, amator, profi), motocros, enduro, supermoto, greutate sportiv, inaltime..... schimbarea este majora.

2. servisarea suspensilor la 20 ore dar NUMAI cu piese originale. cunoscatorii stiu de ce(mama lor de japonezi)

3. nu este necesar sa tunati motoarele primii pasi se fac la SUSPENSII SI FRANE si mai apoi la motor.

4. daca nu credeti va invit sa facem un test cu suspenisie originala si suspensie la care s-a efectuat revalving.

 

Ref: suspensii Factory Replica- ele costa in jur de EUR 8-9000 EURO

 

Ce vedem noi pe la echipele de uzina nu absolut nici-o legatura cu ce este standard. doarl la exterior seamana.

 

bafta,

cip

 

 

arcurile nu se schimba asa dupa ureche. ele se schimba in functie de greutatea sportivului in urma determinari sag-ului si a free sag-ului. vezi ca in manualul de service sunt trecute tolerantele daca ai un free sag mai mare sau mai mic decat standard atunci trebuie sa pui un arc mai gros sau mai subtire.

 

primul raspuns pe care il asteptam!trebuie sa recunosc ca la capitolul kayaba tot ce stiu e legat de lumea motocrossului.deci concluzia cu wp e ca la alea de serie nu faci mare branza nici cu servcice-ul facut ca la carte...merci pentru raspuns

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reglajul suspensiilor pentru enduro, (cred ca asta te intereseaza pe tine) eu cred ca ar trebui sa fie undeva la mijloc, adica un reglaj de compromis pentru mai multe tipuri de teren pe care la intalnesti in traseele enduro. Asta bineinteles dupa ce ti-ai ajustat corect racesag-ul pe spate si ai verificat ca arcurile de pe fata sa corespunda grautatii tale cu tot cu echipament. La Crf in manual, pentru suspensii showa scrie pentru ce interval de greutate a motociclistului sunt arcurile standard cu care vine. Dupa aceea poti sa te joci cu volumul si vascozitatea uleiului din furca pe fata si reglaj de presiune pe spate. Insa dupa cum spuneam, la enduro, iti setezi suspensiile sa mearga bine pe un teren foarte moale dupa care ajungi pe un teren tare cu bolovani unde acea setare nu mai e valabila. Doar dupa ce ai epuizat toate setarile posibile si tot nu esti mltumit poti sa te gandesti sa faci un upgrade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...