Sari la conținut

Reglare La Cutia De Veteza


CharlieKing
 Share

Postări Recomandate

Spuneti-mi si mie va rog cum sa reglez cutia de viteze la Hoinarul meu. Am citit in cartea lui ca are 2 suruburi in partea dreapta de la care se poate regla ceva la viteze. Problema mea este ca nu intra calumea in viteze, daca ridic in sus de schimbator trece de viteza in care vreau sa bag iar pe urma trebuie sa calc inapoi ca sa intre. Asta in cazul in care fac manevra cu ambreiaj. Daca o fac fara merge mai bine. Nu stiu insa cat de sanatos e sa schimb viteza fara ambreiaj. Amintesc ca problema e doar dac aincerc sa schimb in sus, in jos merge perfect si cu ambreiaj.

Daca trebuie desfacut motorul si stiti pe cineva din timisoara care se pricepe la din aste va rog sa imi spuneti.

Mersi mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai atunci umbla si tu la ambreiaj, sus la maneta sau jos unde intra cablu in motor si mai regleazal putin, eu zic ca trebuie s-al mai slabesti un pic .Cel mai bine fa probe al mai strangi putin vezi cum se comporta sau al mai slabesti si vezi ce zice.Sigur e de la anbreiaj asta e poveste veche la motocicletele vechi.Salut si respect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa incerc, dar nu prea inteleg ce efect o sa aiba. Intradevar ambreiajul meu e cam strans, ceea ce imi permite o debraiere rapida si exacta. Maneta "prinde" undeva la 2 cm, si nu patineaza deloc. Daca il destrang din cablu (parerea mea, nu sustin ca e si cea corecta, cum am zis, o incerc si pe asta) voi obtine un punct de debraiere mai jos.

La ce ma gandeam eu e reglajul din cutia de viteza, de la suruburile acelea (2 parca la Hoinar) in spatele capacului de alimentare cu ulei, deci relativ accesibile. Mi s-a mai spus ca ar putea fi uzata furca de ghidare sau bilele, dar nu cred pentru ca motocicleta a rulat efectiv 500 km. Ma tem ca o sa ajung sa trebuiasca sa desfac motorul, dar asta este, o s-o fac si pe asta.

Mersi si dau raportul dupa incercare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU TREBUIE SA DESFACI MOTORUL !

 

Nu stiu exact cum e la Hoinar dar la Mobra asa e, si probabil ca la fel.

 

Reglajul se face folosind cele doua suruburi de care spuneai ca se vorbeste in carte. Acele suruburi sunt sub un capacel (unde se regleaza si ambreiajul). Fiecarui surub ii corespunde in interior un ?concentric? (nu stiu exact cum ii spune) care limiteaza cursa axului schimbator mai mult sau mai putin. In cazul tau, ziceai ca nu merge bine in sus si se duce prea mult, trebuie sa reglezi surubul de sus. Slabesti putin piulita de fixare si rotesti putin surubul (cam 90grade) dupa care probezi. Ai grija ca la o rotatie de 360grade din pozitia in care era nu se modifica nimic. Sa fii atent sa vezi si sa tii minte pozitia initiala a surubului.

 

Bafta. Acuma nu stiu sigur, ti-am spus, asa e la motorul de Mobra, si eu cred ca asa e si la Hoinar.

 

Vezi ca aici este o poza pusa de mine cu alta ocazie, in care apar cele 2 suruburi pe interior. Ca sa-ti faci o idee despre cum lucreaza cele 2 limitatoare.

 

link catre poza

 

Chestia aia indicata de sageata este "concentricul" pe dinauntru.

 

A, si e bine ca ambreiajul sa nu fie asa strans cum spui tu. E posibil sa patineze in sarcina (adica sa stea un pic debreiat tot timpul) lucru care nu e bun de loc, si in plus parghia ambreiajului trebuie sa aiba putin joc, altfel se freaca tot timpul in interior cu "bumbul" din "capul" ambreiajului.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi frumos de raspuns. Nu m-am apucat inca sa deschid motorul, nici nu am de gand sa fac asta pe frig, eventual la primavara...

Am deschis capacul de pe partea dreapta a motorului si am constatat ca sunt 3 suruburi acolo care tin acea placa, cred ca este vorba de suruburile de reglare a ambreiajului, placa aceea se strange catre interior cand trag de ambrieaj. Mai e un surub pe mijloc, mai mic, cred ca e de 8. Nu stiu acuma de care surub sa invart. Please help me!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca pui o poza cu ce este sub capac te pot ajuta.

 

Dar in manualul de care vorbeai nu exista vreun desen cu cele 2 suruburi de reglaj ? Daca reusesti sa le gasesti pe motor, trebuie doar sa rotesti de ele (finut). Fii mai indraznet, nu ai ce sa strici. Pana nu pui mana, nu inveti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...