rat_jawa Postat Ianuarie 3, 2006 Share Postat Ianuarie 3, 2006 Tocmai am primit de ziua mea un cadou......constand intr-o pompa de ulei de la un FORD..... Shi ma lovit o idee de mi-au zornait bilele in rulmentzi ce ar fi daca ash reushi sa ii montez cumva shi aceasta pompa de ulei impreuna cu un radiator de ulei, numai pentru racire.....Adica ii las pompa de ulei originala acolo unde ca sa ishi faca treaba ca pana acum, dar ii mai montez una pentru racirea shi filtrarea uleiului(pompa despre care vorbesc are shi locas pentru filtru de ulei)..... ce zicetzi merge??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Ianuarie 3, 2006 Share Postat Ianuarie 3, 2006 parerea mea, proprie si personala , e ca e prea mare complicatia cu actionarea acestei a doua pompe de ulei radiator da, zic ca ar merita, dar direct pe circuitul de ungere al motorului.... care este Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Ianuarie 4, 2006 Autor Share Postat Ianuarie 4, 2006 continui tot aici ca sa nu mai deschid alt topic tot pe tema pacatosului sistem de ungere de la NEPRA....... fratzilor! Situatzia este mica, neagra shi zbarcita, iar pe alocuri prezinta umflaturi....... Am desfacut motoru' shi am constatat ca problemele mele cu presiunea de ulei nu erau nicidecum de la cuzinetzi sau de la set. Ele se trag de la capacul pe care sa alfa prinsa pompa de ulei....daca shtitzi l;a ce ma refer atunci shtitzi ca prin acel capac exista un canal prin care circula uleidinspre iesirea pompei spre arborele cotit, shi aici e problema mare......lagarul de ungere prin care uleiul ajunge in vibrochen este FOARTE uzat, la fel shi fusul vibrochenului care lucreaza in zona aia........ am fost azi de dimineatza cu capacul shi cu vibrochenul la un strungar meseriash......shi mi-a zis ca imi poate rectifica fusul vibrochenului shi imi poate face doua bucsi de bronz pentru capac, DAR nu are material.... Are cineva idee de unde gasesc o bucatzica de BRONZ GRAFITAT sau nishte bucsi care sa le pot modifica sa mearga acolo?? thanks Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Ianuarie 4, 2006 Share Postat Ianuarie 4, 2006 stai ca n-am inteles! adika ce trebuie schimbat la capacul ala??? si eu l-am facut bucati , da' n-am observat nimic urat! te rog trimite-mi te rog un mail mai detaliat! ca m-ai pus pe ganduri! eu am dublat pompa , da' n-am observat nimik ciudat! HAI CIAO! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Ianuarie 5, 2006 Autor Share Postat Ianuarie 5, 2006 pai daca te-ai uitat tu bine in capacul ala are locashul pentru rulment, iar in fatza locashilui pentru rulment exista o degajare, un shantz, in capac prin care uleiul de la pompa ajunge in arborele cotit. La mine este uzat shi capacul, dar este uzat shi arborele in zona care lucreaza acolo. La ansamblul ala eu ii zic "lagar de ungere" nu shtiu daca este corect, dar ca treaba sa functioneze bine trebuie ca jocul sa fie foarte mic pentru a nu pierde presiune la ulei. In fine....o sa fac nishte poze shi o sa le postez ca sa vedetzi despre ce e vorba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Ianuarie 5, 2006 Share Postat Ianuarie 5, 2006 pai daca te-ai uitat tu bine in capacul ala are locashul pentru rulment, iar in fatza locashilui pentru rulment exista o degajare, un shantz, in capac prin care uleiul de la pompa ajunge in arborele cotit. La mine este uzat shi capacul, dar este uzat shi arborele in zona care lucreaza acolo. La ansamblul ala eu ii zic "lagar de ungere" nu shtiu daca este corect, dar ca treaba sa functioneze bine trebuie ca jocul sa fie foarte mic pentru a nu pierde presiune la ulei. In fine....o sa fac nishte poze shi o sa le postez ca sa vedetzi despre ce e vorba LA MULTI ANI !....ink o data.. e! pe marginile "lagarului de ungere"(cum ii zici tu),pe marginile "shantzului"( ) am facut la strung,pe ambele parti, doua canale si am pus acolo O-ring -uri.A trebuit sa fiu f atent cind montez vibr in capac sa nu tai O-ring urili..care este! cum vrai tu sa faci cu bucsa asa a facut laur la nipra cu care ai mers la 2 Mai..etansarea tot nu a fost kiar perf din prima pt k gaura capacului nu era perf rotunda...oringurili se muleaza altfel. s-a mai discutata probl asta cu etanseitatea sist de ungere la nipru. acu io am zis cum am facut io si altii.... voi alegeti varianta care credeti k e mai buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Ianuarie 5, 2006 Autor Share Postat Ianuarie 5, 2006 problema este alta.......daca nu ar fi avut uzura asha de mare ar fi fost ok shi cu o-ring-uri, dar la mine shi capacu' shi vibrochenu sunt destul de uzate deci varianta cu o-ring-uri pica din start la mine...... intrebare pt emanuel 1: da' o-ring-urile alea nu le da afara din cauza de presiune??? intrebare pt emanuel 2: laur din ce fel de material shi-a facut bucshile alea?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat Ianuarie 5, 2006 Share Postat Ianuarie 5, 2006 (editat) O-ringurile stau acolo fiindca sunt ingopate mai mult de 3/4 in canalele ce le vei face in peretzii de aluminiu ai capacului, shi nu le impinge nimeni in afara potzi sa rectifici vibochenul in zona uzata shi iei un o-ring corespunzator cotei la care ai rectificat capatul vibrochenului. buchile potzi sa le faci din ce material vrei tu, fiindca pe acolo circula ulei shi oricat de mic vei face jocul dintre capul vibrochenului shi bucshi, tot o sa fie acolo o pelicula de ulei care sa asigure ungerea, dar cel mai indicat este cupru fosforos, sau bronz- daca tzii neaparat sa le faci din metal. dupa cum spnea Manuel, O-ringurile se muleaza pe capatul vibrochenului shi etansharea e cea mai buna. in mod normal in acel :: lagar de ungere nu ar trebui sa apara frecare adica uzuri, astea apar doar daca mai intai se foot rulmentzii de la vibrochen shi apar o mishcare excentrica , care uzeaza lagarul ala shi apoi ce mai poate ... a, inca ceva, cel mia bine ar fi sa pui O-ringuri din VITON, un fel de cauciuc, dar care este rezistent la ulei shi temperaturi mari(peste 90 grede celsius), shi care nu ishi pierde elasticitatea in timp. numia bine cosmin aka kerosen! Editat Ianuarie 5, 2006 de kerosen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Ianuarie 5, 2006 Share Postat Ianuarie 5, 2006 uite o poza pe care o pusese Demostene acu vreun an Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Ianuarie 6, 2006 Autor Share Postat Ianuarie 6, 2006 in mod normal in acel :: lagar de ungere nu ar trebui sa apara frecare adica uzuri, astea apar doar daca mai intai se foot rulmentzii de la vibrochen shi apar o mishcare excentrica , care uzeaza lagarul ala shi apoi ce mai poate ... ai dreptate, cand am desfacut motorul am constatat ca vibrochenul se invartea foarte greu cu mana, kstie care mi-a dat de gandit, pentru ca nu mai era nimic in motor; doar vibrochenul. Shi apoi am gasit cauza....DESHTEPTUL care a montat vibrochenul ultima data a reglat "jocul" rulmentului cu role (ala dinspre volanta) folosind pe post de laina un segment cu care l-a fortzat sa stea impins inspre vibrochen. Din cate shtiu eu rulmentul ala de aia este pus acolo, ca sa permita un oarecare joc longitudinal al arborelui cotit. Cred ca din cauza faptului ca nu a avut unde sa se dilate, pur shi simplu se incovoia shi freca de lagarul ala buclucash. Iar o alta victima colaterala este chiar rulmentul ala cu role care are rolele shi ringul interior ciobite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Ianuarie 7, 2006 Share Postat Ianuarie 7, 2006 salutare!hmmm... DA' CAPACUL ASTA , A INTRAT FOARTE GREU LA MINE.... CUM DREAQU'??? CHIAR CURIOS.... SI VIBROCHENU' SE INVARTEA LA MANA LEJER... CHIAR USOR .... CAM CE SIMPTOME AR TREBUI SA OBSERV DAK E UZAT ZONA AIA? ADIKA L-AM PORNIT , (MOTORU) ULEI A AJUNS PRIN TOATE ORIFICIILE , INCLUSIV CHIULASE, DA' CRED K AM FACUT O GRESEALA MONTANDU-I DOAR SONDA DE BEC DE LA DACIE K CEA VECHE ERA DUUUUSA DE CAND LUMEA.... CHIAR ACUM AM IN BUZUNAR PIESA IN FORMA DE "T" SI SONDA DE PRESIUNE (DE CEAS) CA SA LE MONTEZ , K , NU PREA SE STINGEA BECUL DE LA PRESIUNE.... PLUS K I-AM TRAS O POMPA DUBLA ! :LONG LIVE MANUEL! S-AR PUTEA SA MAI FIE VREO GRESEALA PE UNDEVA "PE TRASEU' "LA INSTALATIA ELECTRICA , DA' O FUCK EU... PROBLEMA E K M-AI PUS PE GANDURI CU CHESTIA ASTA ACUM....DUPA CE AM INCHIS MOTORU'......SI DAK AI STII CATA SILA IMI E SA-L MAI DESFAC O DATA..... CA DE STRUNGAR NU DUC LIPSA:) CHIAR FREZOR PROFESIONIST CU SCULE DE SCULE (MASINA DE FREZAT E CAM CAT O GARSONIERA:) ) CHESTIE DE FREZAT LA SUTIME ! POATE NU TREBE SA-L MAI DESFAC O DATA... BAFTA! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Ianuarie 9, 2006 Share Postat Ianuarie 9, 2006 aaveam si eu ideea asta ! cred ca cel mai simplu ar fi sa montezi o pompa electrica , da' trebuie curent nu joaca pt pompa asta: WWW.THINKAUTO.COM/ mocalul! la 10 litri pe minut.... debit reglabil numa ca la treaba asta mai adaugi si un alternator denso de 500w la vreo 10mil. sau unu rusesc la vreo6-7mil... EU M-AM INTERESAT , SI CHIAR AS PUNE ASHA CEVA DAK AS AVEA NISTE RONI:)) DAR sunt sigur ca uleiul ar fi cu muuuult mai putin fierbinte, cu un radiator din aluminiu de oltcit , ungerea muuult mai buna > fiabilitate mai mare, pt k uleiul isi pastreaza proprietatile ! cel putin vara la 40grade celsius:)) si de ce nu> poti "sa-i dai in gura linistit" ca nu se incinge:)si crapa dreaqu in 10000de bucati! CAM ATAT! BAFTA! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Ianuarie 9, 2006 Autor Share Postat Ianuarie 9, 2006 pai daca nu se stinge becu` sunt doua cauze: 1. este sonda footoota (ushor de rezolvat) 2. chiar nu ai presiune la ulei (NASOOOOL!!) eu voi adapta un manometru mecanic, ca e mai sfant decat toate porcariile electrice (shi ashta o spun din punctul de vedere al electricianului moto, pentru ca asta este domeniul la care excelez) vibrochenul asha ar trebui sa se invarta. Ushor de tot. daca ai uzura in capacul ala itzi dai seama daca faci nishte masuratori. Masori fusul arborelui (portziunea care "lucreaza" in capac) pe mijloc unde teoretic nu are contact cu nici o parte metalica, numai cu ulei. Shi dupa aia masori capetele fusului. Daca exista vreo diferentza de cota intre capete shi mijloc atunci se cheama ca e uzat. La mine diferentza asta era de o zecime shi jumatate, aproape doua, deci extrem de mult. Capacul ala intra destul de greu shi la mine dar nu cred ca este vreo problema din moment ce arborele se invarte ushor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Ianuarie 10, 2006 Share Postat Ianuarie 10, 2006 cum sa nu aiba presiune , dak eu am pus ulei in motor, si la chiulase nu era deloc???????? am dat eu ce ceva vaselina , iar cand am desfacut din nou chiulasele era ulei aproape peste tot....... si am pompa dubla Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Ianuarie 10, 2006 Autor Share Postat Ianuarie 10, 2006 atunci e de vina sonda incearca sa o inlocuiesti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Ianuarie 13, 2006 Share Postat Ianuarie 13, 2006 e noua sonnda !!!!!!!!!!!1 la dreaqu d piese.... deci se practica si la dacia , faza cu piesele de cacao.............. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Ianuarie 14, 2006 Autor Share Postat Ianuarie 14, 2006 potzi sa faci PIPI pe ea; cu bolta. Shi eu tot sonda de dacie am shi ramane blocata. Adica uneori cand pun pun contactul, fara motor pornit, becul ramane stins ca shi cand ashi avea presiune la ulei. Daca bat putzin in ea sau chiar shi daca claxonez putzin, de la vibratzii ishi revine shi se aprinde becu'. Asha ca ce incredere pot sa am eu intr-o sonda care ramane blocata? eu raman la ideea cu manometru mecanic In alta ordine de idei: am rezolvat cu capacu' ala pacatos. I-am pus bucshi de bronz grafitat shi am rectificat arborele. Aseara le-am montat la loc. Bucshile freaca foarte foarte putzin, dar banueisc ca se vor roda shi nu imi vor crea zurprize neplacute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Ianuarie 14, 2006 Share Postat Ianuarie 14, 2006 SI CUM VREI TU SA PUI MANOMETRU MECANIC??? CREZI K O SA MAI FII CU OCHII PE MANOMETRU , ATUNCI CAND AI FACUT 3-400KM SI AJUNGI ACASA NOAPTEA TARZIU??? POTI SA RAMAI FARA PRESIUNE (ZIC SI EU...) SI TU NICI MACAR NU O SA "OBSERVI".......... SI UITE ASHA SE FOUUTE UN MOTOR.... CEL PUTIN , "S-AR PUTEA SA SE APRINDA BECU' IN VARIANTA CU CONDA DE DACIE" SI ATUNCI O SA VEZI... SPUNE-MI CUM PUI MANOMETRU MECANIC! BAFTA! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Ianuarie 15, 2006 Autor Share Postat Ianuarie 15, 2006 sa shtii ca shi eu m-am gandit ca nu o sa pot sta cu ochii pe el 3-400 de km, dar din cate stiu eu nu ramai brusc fara presiune la ulei (cel putzin nu am auzit pe nimeni care sa patzeasca asha ceva nici la mashina nici la motocicleta). Oricum manometrul va fi iluminat ca shi vitezometrul, pentru a fivizibil noaptea. Oricum eram inca in dubiu daca sa pastrez sonda pentru bec sau nu. Ma gandesc ca nu ar fi chiar o idee rea sa aplic metoda ta shi sa ii pun o piesa in forma de "T"; la un capat montez sonda, iar la celalalt manometrul. Treaba cu vizibilitatea nu mi se pare o broblema asha mare, nu shtiu daca ai vazut pe la chopperele de pe afara (ma refer la cele 2 in V) cele care au manometru de ulei il au montat chiar la baza cilindrilor undeva pe partea dreapta a motorului shi mai e shi al dracu de mic shi nu ishi mai face nimeni griji ca nu e vizibil numa bine andrei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Ianuarie 15, 2006 Share Postat Ianuarie 15, 2006 mai "rat" cum poti sa compari un v2 "de pe afara" cu CE VREM NOI SA FACEM AICI??? pai la motoru' ala cand pui o sonda de ulei , nu stai cu ideea ca :"ba , oare merge sau , tre sa iau alta????" sincer , nu prea poti sa compari motoare de cateva zeci dde mii de euro , cu rasnitele noastre...(cel putin a mea , ASHA o sa-i zic de acum... i-am dat tot ce era mai bun si tot degeaba... sa o fouut ... daca am pornit-o sa vezi"ce-i dau mucii" ori merge , ori o fac bucatzi! in fine, eu cred ca tre sa fim perseverenti , adika , mai luam o sonda , si vedem se aprinde , nu se aprinde... atunci cand trebuie? si dak nu , atunci mai luam una si tot asha ...etc... pana dam in tzacaneala... SAU , cautam sonde de la mama lor , ceva firma de renume , scumpe cu draaci... si daca nici alea nu merg , atunci e jale... sigur suntem blestemati sa avem motoaaaaare kakaciaose...... CAM ATAT! BAFTA! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Ianuarie 17, 2006 Share Postat Ianuarie 17, 2006 e bun manometru mecanic pt k poti urmari "evolutia presiunii"... asa cu bec stii numa cind scade sub presiunea minima admisa pt fct normala a motorului.. de ex la una din niprele mele ,la care pusesem monometru mecanic,tot vedeam cum tot scadea presiunea uleiului...asta pe parcursul a doua zile. era din ce in ce mai mica...am desf capacu din fata de la distrib si am const k se slabise surubu(nu stiu cun dreaq) ce tine filtru centrifugal in capu vibrokenului uleiu iesind pe margine..nimic nu se ducea la cuzineti.. a fost bun la faza asta manometru mecanic.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Ianuarie 17, 2006 Share Postat Ianuarie 17, 2006 ok , am inteles! si daca fac urmatoarea combinatie>? adika pun o sonda de bec (sa se aprinda cand scade muult sub normal) si un manometru care sa-mi arate CE PRESIUNE AM ! nu ar merge? adika becu sa se aprinda doar in cazuri de urgenta, si EU SA-L VAD daca nu dorm pe motor d obosit ce poate voi fi... si cu manometru vad care-i treaba , nu? apropos: de-abia am scos sonda de ca.,,.cat de dacie, ca sa-i pun o piesa in forma de T, in care pot sa-i bag 2 "senzori" adika un manometru si o sonda:) ALTA DECAT DE DACIE!!! porcariile nadmjksfjge etc ... CARE STITI DE LA CE MERTZAN SE POTRIVESTE O SONDA , EXACT CA CEA DE DACIE?o cumpar de noua, numa sa fie buna , nu porcariie.... BAFTA! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Ianuarie 17, 2006 Share Postat Ianuarie 17, 2006 e f. bine si cu amindoua. vezi k de obicei pe sondele de ulei scrie presiunea la care se aprinde becu .nu toate sondele se aprind la acelesi minim ala presiunii. cea de nipra se aprinde cind pres scade sub 1,8 bar.in carte zice k dak becu clipeste la relenti nu e problem....problem e daka sta becu aprins. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat Ianuarie 17, 2006 Share Postat Ianuarie 17, 2006 (editat) eu zic sa nu mai punetzi nimica, shi nu o sa va mai stresatzi fiindca nu se va mai aprinde nici un bec roshu! a, eu shtiu un caz cand ma suna un amic la 2 noaptea ca a ramas fara presiune de ulei pe drum undeva aproape de mine. i s-a desfacut surubul de scurgere de la baia de ulei shi a lasat tot uleiul pe drum! pana s-a aprins becul a mai mers cateva sute de metrii. noroc ca s-a intors dupa dara de ulei shi a gasit surubul! i-am luat 3 kile de ulei shi i-am dus. am ras pe drum inapoi de m-am prapadit. Editat Ianuarie 17, 2006 de kerosen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Ianuarie 20, 2006 Share Postat Ianuarie 20, 2006 eu zic sa nu mai punetzi nimica, shi nu o sa va mai stresatzi fiindca nu se va mai aprinde nici un bec roshu! a, eu shtiu un caz cand ma suna un amic la 2 noaptea ca a ramas fara presiune de ulei pe drum undeva aproape de mine. i s-a desfacut surubul de scurgere de la baia de ulei shi a lasat tot uleiul pe drum! pana s-a aprins becul a mai mers cateva sute de metrii. noroc ca s-a intors dupa dara de ulei shi a gasit surubul! i-am luat 3 kile de ulei shi i-am dus. am ras pe drum inapoi de m-am prapadit. Bai ce om binevoitor esti!!!!!!!!!!!! Nu vi si la mine sa vopsim simsonul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.