bobobarosanu Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 Am si eu o intrebare care pentru unii ar putea parea simpla, dar pt unii nu. Un acumulator, de ex unul de motocicleta are 12V si 10-15Ah(amperi). Atunci cand bateria e descarcata sau partial descarcata, care dintre acesti parametii se modifica?alfel spus cine imi spune ca o baterie e descarcata, tensiunea sau intesitatea? Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 Cei 10-15 Ah (Amper/ora) nu prea ai cum sa ii verifici,asa ca te bazezi pe tensiune.O baterie incarcata trebuie sa aiba peste 12 V,iar in momentul pornirii tensiunea sa nu scada sub 9 V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mdvd Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 (editat) Arunca un ochi pe tabelele astea: Stare incarcare baterie in functie de densitatea electrolitului Stare incarcare baterie in functie de tensiunea bateriei O baterie incarcata 100% ar trebui sa aiba 12.650 V (fara nimic conectat la ea) sau densitatea electrolitului ar trebui sa fie 1.269 la 21.1 grade Celsius. Dupa tensiune 100 % -- 12.65 V 75 % -- 12.45 V 50% -- 12.24 V 25 % -- 12.06 V 0 % -- 11.89 V Iti trebuie fie un voltmetru, fie un densimetru ca sa evaluezi starea bateriei. Daca bateria a stat mult fara sa fie folosita ar trebui sa o pui la un redresor. Editat Martie 19, 2009 de mdvd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 Se modifica ambii parametri, dar, cum s-a spus mai sus, curentul debitat nu prea e masurabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
a_sorien Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 Teoretic se poate masura asa zisul "curent de scurtcircuit" .Sant niste clesti speciali care pot masura curenti de ordinul sutelor de amperi .O baterie are inafara curentului nominal , un curent de descarcare ..ala e folosit la pornire .Cand se apasa butonul start ,se alimenteaza electric un motoras care invarte motorul motociletei si acesta porneste . Acest motor consuma la pornire vreo 30A ...curent care trebuie livrat de baterie pt vreo cateva secunde .Asadar tensiunea de la baterie are o proportionalitate directa vis-a vis de curentul cerut . Cu cat curentul e mai mare ...cu atat tensiunea scade .Tensiunea poate cadea si la 3 sau 4 v daca starea bateriei e deplorabila sau daca nu are paramatrii de descarcare necesari . Nu pot porni un motor de masina cu o baterie de motocicleta ..,! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bobobarosanu Postat Martie 22, 2009 Autor Share Postat Martie 22, 2009 Multumesc pentru raspunsuri. Incep sa inteleg anumite lucruri pe care nu le stiam. Promit sa mai studiez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.