Sari la conținut

Radiator de ulei spart


gn77b
 Share

Postări Recomandate

Imi curge ulei din radiator, s-a intimplat subit, n-a fost lovit sau ceva. Problema e ca nu am identificat locul fisurii, e probabil foarte mica si posibil mascata intr-un colt greu accesibil.

 

Se poate repara prin sudare? Am incercat cu Poxipol prin bijbiire (am acoperit o zona destul de mare) dar nu a avut efect.

 

Stiu ca exista radiatoare aftermarket (Mocal, Delkevic etc) mult mai ieftine ca unul original - sub 100 euro vs. 540 euro unul Suzuki. Evident, as putea sa incerc la dezmembrari dar pot sa dau tot peste unul bulit. Stiti intimplator daca vinde cineva radiatoare aftermarket?

 

Este vorba de un Suzuki Bandit 600N, model 1996.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Bandit apar de obicei fisuri in partea de jos in colturi, acolo unde se prind conductele de ulei. Radiatoarele aftermarket au acele zone ranforsate, special din acest motiv. Pune moto pe cricul central, degreseaza in ambele colturi cu un brake cleaner si vezi daca de acolo e.

Se repara relativ usor cu o sudura in argon.

Remus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Bandit apar de obicei fisuri in partea de jos in colturi, acolo unde se prind conductele de ulei. Radiatoarele aftermarket au acele zone ranforsate, special din acest motiv. Pune moto pe cricul central, degreseaza in ambele colturi cu un brake cleaner si vezi daca de acolo e.

Se repara relativ usor cu o sudura in argon.

Remus

Multumesc de raspuns. Am cautat si eu pe net si am citit ca Banditul e recunoscut pentru fisuri foarte mici la racordul cu conducta. Radiatorul e minjit tot de ulei si din cauza asta ma gindeam sa-l scufund complet in benzina pt. degresare in vederea depanarii, urmind ca apoi sa sufu cu aer comprimat pe la unul din racorduri, ca sa elimin orice urma de benzina din interior. E vreo problema cu aceasta abordare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de raspuns. Am cautat si eu pe net si am citit ca Banditul e recunoscut pentru fisuri foarte mici la racordul cu conducta. Radiatorul e minjit tot de ulei si din cauza asta ma gindeam sa-l scufund complet in benzina pt. degresare in vederea depanarii, urmind ca apoi sa sufu cu aer comprimat pe la unul din racorduri, ca sa elimin orice urma de benzina din interior. E vreo problema cu aceasta abordare?

 

Poti sa faci si asa, insa ai mai mult de lucru, in plus benzina o sa lase suprafetele putin grase dupa spalare. Cu un spray pt degresat franele rezolvai in 5 min. Daca tot il dai jos verifica in partea din spate unde sta aproape lipit de cadru, sa nu fi atins de la vibratii acolo.. Scoate puferele de cauciuc din partea de sus inainte sa ii dai benzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi curge ulei din radiator, s-a intimplat subit, n-a fost lovit sau ceva. Problema e ca nu am identificat locul fisurii, e probabil foarte mica si posibil mascata intr-un colt greu accesibil.

 

Se poate repara prin sudare? Am incercat cu Poxipol prin bijbiire (am acoperit o zona destul de mare) dar nu a avut efect.

 

Stiu ca exista radiatoare aftermarket (Mocal, Delkevic etc) mult mai ieftine ca unul original - sub 100 euro vs. 540 euro unul Suzuki. Evident, as putea sa incerc la dezmembrari dar pot sa dau tot peste unul bulit. Stiti intimplator daca vinde cineva radiatoare aftermarket?

 

Este vorba de un Suzuki Bandit 600N, model 1996.

 

Degreseaza bine locul suspect si incearca cu Poxilina,compozitia aia din 2 ca si plastelina.E beton,adera f bine pe metal de orice fel,rezista la temperaturi si la vibratii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa faci si asa, insa ai mai mult de lucru, in plus benzina o sa lase suprafetele putin grase dupa spalare. Cu un spray pt degresat franele rezolvai in 5 min. Daca tot il dai jos verifica in partea din spate unde sta aproape lipit de cadru, sa nu fi atins de la vibratii acolo.. Scoate puferele de cauciuc din partea de sus inainte sa ii dai benzina.

Ok, daca nu-mi spuneai sa scot cauciucele le uitam sigur acolo :scratch:

O sa dau dupa si cu brake cleaner, intimplator mai am acasa oleaca ramas intr-un spray.

 

Degreseaza bine locul suspect si incearca cu Poxilina,compozitia aia din 2 ca si plastelina.E beton,adera f bine pe metal de orice fel,rezista la temperaturi si la vibratii.

Problema e sa nu fie in locul pe care l-am marcat in poza. E greu si de degresat si de curatat bine vopseaua in vederea aplicarii Poxilinei, ca sa nu mai zic de aplicarea propriu zisa. Sa inteleg ca Poxilina e mai buna ca Poxipolul pentru reparatii la metale?

Lipton, poti sa-mi mai explici odata te rog unde exact apar deobicei fisurile pe racord?

post-24366-1238170748_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, daca nu-mi spuneai sa scot cauciucele le uitam sigur acolo :scratch:

O sa dau dupa si cu brake cleaner, intimplator mai am acasa oleaca ramas intr-un spray.

 

 

Problema e sa nu fie in locul pe care l-am marcat in poza. E greu si de degresat si de curatat bine vopseaua in vederea aplicarii Poxilinei, ca sa nu mai zic de aplicarea propriu zisa. Sa inteleg ca Poxilina e mai buna ca Poxipolul pentru reparatii la metale?

Lipton, poti sa-mi mai explici odata te rog unde exact apar deobicei fisurile pe racord?

Evident,Poxilina e mai tare ca si Poxipolul.Acum cativa ani am lipit la masina radiatorul de apa, masina circula si azi la actualul proprietar tot asa.Am incercat-o si la toba de esapament.Beton iarasi. Vezi tu,poate gasesti solutia cea mai buna.Banuiesc ca suporturile si carcasa este din tabla de cupru.La a mea din materialul ala e.Daca da se poate lipi si cu un ciocan de lipit mai sanatos si cu cositor.Sau chiar cu o lampa de instalatori sanitari si tot cu cositor.Ti-ar trebui ori apa tare sau o pasta care sa imbunatateasca lipitura.Pentru asta ar trebui demontat,spalat bine si curatat vopseaua cu o perie de sarma sau cel mai bine zic eu cu o perie de sarma rotativa pe un flex.Dupa aia vei vei lipi pe portiune mai mare radiatorul la imbinari.Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evident,Poxilina e mai tare ca si Poxipolul.Acum cativa ani am lipit la masina radiatorul de apa, masina circula si azi la actualul proprietar tot asa.Am incercat-o si la toba de esapament.Beton iarasi. Vezi tu,poate gasesti solutia cea mai buna.Banuiesc ca suporturile si carcasa este din tabla de cupru.La a mea din materialul ala e.Daca da se poate lipi si cu un ciocan de lipit mai sanatos si cu cositor.Sau chiar cu o lampa de instalatori sanitari si tot cu cositor.Ti-ar trebui ori apa tare sau o pasta care sa imbunatateasca lipitura.Pentru asta ar trebui demontat,spalat bine si curatat vopseaua cu o perie de sarma sau cel mai bine zic eu cu o perie de sarma rotativa pe un flex.Dupa aia vei vei lipi pe portiune mai mare radiatorul la imbinari.Succes!

Eu n-am folosit pina acum Poxilina sau Poxipol. E bine c-am adus vorba, ca mi-ai zis si faza cu etansarea la evacuare. Am si acolo o problema, pentru ca am folosit pasta speciala pentru evacuari, care s-a intarit si a etansat foarte bine initial, dar in timp a crapat. Poxilina/Poxipolul au si o vaga elasticitate, pare-mi-se.

Din pacate, radiatorul e din aluminiu (aliaj, evident) si din experienta mea aluminiul aliat nu se poate cositori.

Deocamdata sa determin precis locul fisurii. Am vazut ca sudorii pe la ateliere verifica etanseitatea sudurilor cu benzina, care e mai fluida decit apa. Ar fi o idee sa incerc si asta. Prin scormonirile pe net am dat peste o pagina unde se recomanda aplicarea unui deodorant de tip spray cu pulbere (nici nu stiam ca exista asa ceva). Pentru a observa mult mai usor "traseul" scurgerii. Oi vedea miine ce si cum, poate e mai simplu decit pare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ROMRADIATOARE Brasov faceau oricefel de radiator drept(nu curbat ca cel de apa de la SS-uri) dupa model,la pret subtire !!

A-L-E-X, ai o bere :scratch: Mi-amintesc ca am citit mai demult despre o firma de la noi care face radiatoare la comanda dar nu mai stiam ce si cum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat jos tot Poxipolul, si dupa vreo 2 ore de munca demna mai mult de-un dentist (am folosit o minibormasina cu un burghiu de 0,8 ca sa curat de vopsea colturile greu accesibile), am ajuns la rezultatul din poza. Improvizatia cu surubul e ca sa nu intre mizerie in radiator. Acum, intrebarea e: sa-l duc la un atelier de sudura ca sa intareasca toate locurile suspecte sau sa incerc cu Poxilina? Ce ma sfatuiti?

 

LE: acum poate reusesc si sa-mi dau seama pe unde curge. Poate incerc cu aer sub presiune.

post-24366-1238258982_thumb.jpg

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Am dat jos tot Poxipolul, si dupa vreo 2 ore de munca demna mai mult de-un dentist (am folosit o minibormasina cu un burghiu de 0,8 ca sa curat de vopsea colturile greu accesibile), am ajuns la rezultatul din poza. Improvizatia cu surubul e ca sa nu intre mizerie in radiator. Acum, intrebarea e: sa-l duc la un atelier de sudura ca sa intareasca toate locurile suspecte sau sa incerc cu Poxilina? Ce ma sfatuiti?

 

LE: acum poate reusesc si sa-mi dau seama pe unde curge. Poate incerc cu aer sub presiune.

Clar sudura!

O fi poxilina aia minune intre minuni, dar, sa fim seriosi, nu va tine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clar sudura!

O fi poxilina aia minune intre minuni, dar, sa fim seriosi, nu va tine!

 

Daca ai posibilitatea sa il incerci la presiune sa vezi pe unde lasa(pori sau crapatura mica) ar fi ok.Sanatoasa e sudura.Dupa cate vad e aluminiu,nu cupru.Sau gresesc?Daca e cupru se poate cu o lampa de gaz si cu cositor. Chiar daca mergi la un o sudura cu el la un atelier de tinichigerie nu o sa te coste o avere,dar sudura e sfanta.Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai posibilitatea sa il incerci la presiune sa vezi pe unde lasa(pori sau crapatura mica) ar fi ok.Sanatoasa e sudura.Dupa cate vad e aluminiu,nu cupru.Sau gresesc?Daca e cupru se poate cu o lampa de gaz si cu cositor. Chiar daca mergi la un o sudura cu el la un atelier de tinichigerie nu o sa te coste o avere,dar sudura e sfanta.Succes!

Am spus mai sus ca e din aluminiu.

Am facut intre timp o improvizatie cu pompa de la bicicleta, ca sa pompez aer si sa determin pe unde scapa. Asa cum banuiam, probabil fisura a fost infundata de spanul de la pilire si nu vad scapind. Dar miine il pun iar pe motor si pe aluminiul curat se va observa imediat locul scurgerii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baga aer in el si scufunda-l in apa, o sa vezi unde e fisurat.

Fix asta am facut, nu vad nimic iesind. Nu pricep care-i faza, aerul ar trebui sa iasa mai usor decit uleiul, dar n-am vazut nici o bula amarita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate e prea rece => se contracta si se astupa fisura.

L-am dibuit, in sfirsit. E drept ca m-am gindit si la la aceasta varianta, drept pentru care prealabil l-am incalzit cu o aeroterma si l-am scufundat in apa fierbinte cind am pompat aer. Mai e o varianta: pentru a etansa gaura de la racord, asa cum se vede in poza postata de mine mai inainte, am folosit o bucata de camera de bicicleta si un surub. E posibil sa fi infundat prea tare cauciucul si sa fi obturat canalul spre locul unde e gaura. Azi s-a vazut imediat pe unde iese aerul, fara sa trebuiasca macar sa etansez la fel de bine ca aseara racordul improvizat dintre radiator si furtunul spre pompa de bicicleta cu care am bagat aer. Se observa in poza o adincitura prevazuta din constructie in elementul radiatorului, al carei lor nu-l stiu (chiar as fi curios sa-l aflu). Racordul e putin indoit in acea parte (nu stiu de ce, asa a fost de cind am luat motorul din Germania, nici macar nu se observa o lovitura in acea zona) si elementul a cedat in mod firesc in acel loc mai subtire, probabil de la vibratii si socul de la accident.

Fisura am observat-o doar examinind cu lupa. Problema e ca locul e greu accesibil pentru sudura, aflindu-se intre primii doi elementi. Initial o sa incerc cu Poxilina (n-o sa aplic decit foarte putina in acel loc, pentru a fi usor de scos la nevoie) iar daca nu se poate, incerc sa-l sudez, oi vedea eu unde. Daca nu... varianta $$$.

post-24366-1238327267_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am dibuit, in sfirsit. E drept ca m-am gindit si la la aceasta varianta, drept pentru care prealabil l-am incalzit cu o aeroterma si l-am scufundat in apa fierbinte cind am pompat aer. Mai e o varianta: pentru a etansa gaura de la racord, asa cum se vede in poza postata de mine mai inainte, am folosit o bucata de camera de bicicleta si un surub. E posibil sa fi infundat prea tare cauciucul si sa fi obturat canalul spre locul unde e gaura. Azi s-a vazut imediat pe unde iese aerul, fara sa trebuiasca macar sa etansez la fel de bine ca aseara racordul improvizat dintre radiator si furtunul spre pompa de bicicleta cu care am bagat aer. Se observa in poza o adincitura prevazuta din constructie in elementul radiatorului, al carei lor nu-l stiu (chiar as fi curios sa-l aflu). Racordul e putin indoit in acea parte (nu stiu de ce, asa a fost de cind am luat motorul din Germania, nici macar nu se observa o lovitura in acea zona) si elementul a cedat in mod firesc in acel loc mai subtire, probabil de la vibratii si socul de la accident.

Fisura am observat-o doar examinind cu lupa. Problema e ca locul e greu accesibil pentru sudura, aflindu-se intre primii doi elementi. Initial o sa incerc cu Poxilina (n-o sa aplic decit foarte putina in acel loc, pentru a fi usor de scos la nevoie) iar daca nu se poate, incerc sa-l sudez, oi vedea eu unde. Daca nu... varianta $$.

 

Inainte de a da cu poxilina poti sa faci urmatorul lucru:cu un chilner (punctator) poti sa bati usor la marginile crapaturii ca metalul de pe margine practic sa se dilate mecanic si sa forteze putin astuparea micii crapaturi.Dar usurel sa bati.La crapatura aia merge poxilina.Poti sa astupi cu ea toata adancitura unde este crapatura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Inainte de a da cu poxilina poti sa faci urmatorul lucru:cu un chilner (punctator) poti sa bati usor la marginile crapaturii ca metalul de pe margine practic sa se dilate mecanic si sa forteze putin astuparea micii crapaturi.Dar usurel sa bati.La crapatura aia merge poxilina.Poti sa astupi cu ea toata adancitura unde este crapatura.

Nu-i rea ideea. Ar fi bine, daca ar putea, sa dea si doua gauri cu un burghiu de 1 sau de 0,8mm, la ambele capetele ale fisurii, astfel incat sa stopeze propagarea acesteia pe viitor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-i rea ideea. Ar fi bine, daca ar putea, sa dea si doua gauri cu un burghiu de 1 sau de 0,8mm, la ambele capetele ale fisurii, astfel incat sa stopeze propagarea acesteia pe viitor.

Am pus radiatorul dar n-a mers. Tot curge, nu pricep cum se strecoara uleiul ala. Acum se vede clar ca de-acolo curge. Se pare ca nu scap de sudura. Intrebarea e daca o sa se poata ajunge in locul ala pentru sudura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus radiatorul dar n-a mers. Tot curge, nu pricep cum se strecoara uleiul ala. Acum se vede clar ca de-acolo curge. Se pare ca nu scap de sudura. Intrebarea e daca o sa se poata ajunge in locul ala pentru sudura.

 

Cum naiba,cu poxilina si tot se scurge? Interesant...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat din nou jos Poxilina si miine il sudez cumva. Am taiat citiva cm din elementul de jos (de fapt nu e canal pentru ulei, e doar pentru fixarea aripioarelor) ca sa se poata ajunge usor la borta. Chiar daca o sa fie obturat partial canalul prin sudura, tot e bine. Oi vedea daca am noroc sa mearga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...