gn77b Postat Martie 27, 2009 Share Postat Martie 27, 2009 Imi curge ulei din radiator, s-a intimplat subit, n-a fost lovit sau ceva. Problema e ca nu am identificat locul fisurii, e probabil foarte mica si posibil mascata intr-un colt greu accesibil. Se poate repara prin sudare? Am incercat cu Poxipol prin bijbiire (am acoperit o zona destul de mare) dar nu a avut efect. Stiu ca exista radiatoare aftermarket (Mocal, Delkevic etc) mult mai ieftine ca unul original - sub 100 euro vs. 540 euro unul Suzuki. Evident, as putea sa incerc la dezmembrari dar pot sa dau tot peste unul bulit. Stiti intimplator daca vinde cineva radiatoare aftermarket? Este vorba de un Suzuki Bandit 600N, model 1996. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Martie 27, 2009 Share Postat Martie 27, 2009 La Bandit apar de obicei fisuri in partea de jos in colturi, acolo unde se prind conductele de ulei. Radiatoarele aftermarket au acele zone ranforsate, special din acest motiv. Pune moto pe cricul central, degreseaza in ambele colturi cu un brake cleaner si vezi daca de acolo e. Se repara relativ usor cu o sudura in argon. Remus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 27, 2009 Autor Share Postat Martie 27, 2009 La Bandit apar de obicei fisuri in partea de jos in colturi, acolo unde se prind conductele de ulei. Radiatoarele aftermarket au acele zone ranforsate, special din acest motiv. Pune moto pe cricul central, degreseaza in ambele colturi cu un brake cleaner si vezi daca de acolo e.Se repara relativ usor cu o sudura in argon. Remus Multumesc de raspuns. Am cautat si eu pe net si am citit ca Banditul e recunoscut pentru fisuri foarte mici la racordul cu conducta. Radiatorul e minjit tot de ulei si din cauza asta ma gindeam sa-l scufund complet in benzina pt. degresare in vederea depanarii, urmind ca apoi sa sufu cu aer comprimat pe la unul din racorduri, ca sa elimin orice urma de benzina din interior. E vreo problema cu aceasta abordare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Martie 27, 2009 Share Postat Martie 27, 2009 Multumesc de raspuns. Am cautat si eu pe net si am citit ca Banditul e recunoscut pentru fisuri foarte mici la racordul cu conducta. Radiatorul e minjit tot de ulei si din cauza asta ma gindeam sa-l scufund complet in benzina pt. degresare in vederea depanarii, urmind ca apoi sa sufu cu aer comprimat pe la unul din racorduri, ca sa elimin orice urma de benzina din interior. E vreo problema cu aceasta abordare? Poti sa faci si asa, insa ai mai mult de lucru, in plus benzina o sa lase suprafetele putin grase dupa spalare. Cu un spray pt degresat franele rezolvai in 5 min. Daca tot il dai jos verifica in partea din spate unde sta aproape lipit de cadru, sa nu fi atins de la vibratii acolo.. Scoate puferele de cauciuc din partea de sus inainte sa ii dai benzina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Martie 27, 2009 Share Postat Martie 27, 2009 Imi curge ulei din radiator, s-a intimplat subit, n-a fost lovit sau ceva. Problema e ca nu am identificat locul fisurii, e probabil foarte mica si posibil mascata intr-un colt greu accesibil. Se poate repara prin sudare? Am incercat cu Poxipol prin bijbiire (am acoperit o zona destul de mare) dar nu a avut efect. Stiu ca exista radiatoare aftermarket (Mocal, Delkevic etc) mult mai ieftine ca unul original - sub 100 euro vs. 540 euro unul Suzuki. Evident, as putea sa incerc la dezmembrari dar pot sa dau tot peste unul bulit. Stiti intimplator daca vinde cineva radiatoare aftermarket? Este vorba de un Suzuki Bandit 600N, model 1996. Degreseaza bine locul suspect si incearca cu Poxilina,compozitia aia din 2 ca si plastelina.E beton,adera f bine pe metal de orice fel,rezista la temperaturi si la vibratii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 27, 2009 Autor Share Postat Martie 27, 2009 Poti sa faci si asa, insa ai mai mult de lucru, in plus benzina o sa lase suprafetele putin grase dupa spalare. Cu un spray pt degresat franele rezolvai in 5 min. Daca tot il dai jos verifica in partea din spate unde sta aproape lipit de cadru, sa nu fi atins de la vibratii acolo.. Scoate puferele de cauciuc din partea de sus inainte sa ii dai benzina. Ok, daca nu-mi spuneai sa scot cauciucele le uitam sigur acolo O sa dau dupa si cu brake cleaner, intimplator mai am acasa oleaca ramas intr-un spray. Degreseaza bine locul suspect si incearca cu Poxilina,compozitia aia din 2 ca si plastelina.E beton,adera f bine pe metal de orice fel,rezista la temperaturi si la vibratii. Problema e sa nu fie in locul pe care l-am marcat in poza. E greu si de degresat si de curatat bine vopseaua in vederea aplicarii Poxilinei, ca sa nu mai zic de aplicarea propriu zisa. Sa inteleg ca Poxilina e mai buna ca Poxipolul pentru reparatii la metale? Lipton, poti sa-mi mai explici odata te rog unde exact apar deobicei fisurile pe racord? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Martie 27, 2009 Share Postat Martie 27, 2009 Ok, daca nu-mi spuneai sa scot cauciucele le uitam sigur acolo O sa dau dupa si cu brake cleaner, intimplator mai am acasa oleaca ramas intr-un spray. Problema e sa nu fie in locul pe care l-am marcat in poza. E greu si de degresat si de curatat bine vopseaua in vederea aplicarii Poxilinei, ca sa nu mai zic de aplicarea propriu zisa. Sa inteleg ca Poxilina e mai buna ca Poxipolul pentru reparatii la metale? Lipton, poti sa-mi mai explici odata te rog unde exact apar deobicei fisurile pe racord? Evident,Poxilina e mai tare ca si Poxipolul.Acum cativa ani am lipit la masina radiatorul de apa, masina circula si azi la actualul proprietar tot asa.Am incercat-o si la toba de esapament.Beton iarasi. Vezi tu,poate gasesti solutia cea mai buna.Banuiesc ca suporturile si carcasa este din tabla de cupru.La a mea din materialul ala e.Daca da se poate lipi si cu un ciocan de lipit mai sanatos si cu cositor.Sau chiar cu o lampa de instalatori sanitari si tot cu cositor.Ti-ar trebui ori apa tare sau o pasta care sa imbunatateasca lipitura.Pentru asta ar trebui demontat,spalat bine si curatat vopseaua cu o perie de sarma sau cel mai bine zic eu cu o perie de sarma rotativa pe un flex.Dupa aia vei vei lipi pe portiune mai mare radiatorul la imbinari.Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 27, 2009 Autor Share Postat Martie 27, 2009 Evident,Poxilina e mai tare ca si Poxipolul.Acum cativa ani am lipit la masina radiatorul de apa, masina circula si azi la actualul proprietar tot asa.Am incercat-o si la toba de esapament.Beton iarasi. Vezi tu,poate gasesti solutia cea mai buna.Banuiesc ca suporturile si carcasa este din tabla de cupru.La a mea din materialul ala e.Daca da se poate lipi si cu un ciocan de lipit mai sanatos si cu cositor.Sau chiar cu o lampa de instalatori sanitari si tot cu cositor.Ti-ar trebui ori apa tare sau o pasta care sa imbunatateasca lipitura.Pentru asta ar trebui demontat,spalat bine si curatat vopseaua cu o perie de sarma sau cel mai bine zic eu cu o perie de sarma rotativa pe un flex.Dupa aia vei vei lipi pe portiune mai mare radiatorul la imbinari.Succes! Eu n-am folosit pina acum Poxilina sau Poxipol. E bine c-am adus vorba, ca mi-ai zis si faza cu etansarea la evacuare. Am si acolo o problema, pentru ca am folosit pasta speciala pentru evacuari, care s-a intarit si a etansat foarte bine initial, dar in timp a crapat. Poxilina/Poxipolul au si o vaga elasticitate, pare-mi-se. Din pacate, radiatorul e din aluminiu (aliaj, evident) si din experienta mea aluminiul aliat nu se poate cositori. Deocamdata sa determin precis locul fisurii. Am vazut ca sudorii pe la ateliere verifica etanseitatea sudurilor cu benzina, care e mai fluida decit apa. Ar fi o idee sa incerc si asta. Prin scormonirile pe net am dat peste o pagina unde se recomanda aplicarea unui deodorant de tip spray cu pulbere (nici nu stiam ca exista asa ceva). Pentru a observa mult mai usor "traseul" scurgerii. Oi vedea miine ce si cum, poate e mai simplu decit pare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Martie 27, 2009 Share Postat Martie 27, 2009 Aici apar: Daca e de acolo iti va fi foarte greu sa cureti zona respectiva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Martie 28, 2009 Share Postat Martie 28, 2009 ROMRADIATOARE Brasov faceau oricefel de radiator drept(nu curbat ca cel de apa de la SS-uri) dupa model,la pret subtire !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 28, 2009 Autor Share Postat Martie 28, 2009 ROMRADIATOARE Brasov faceau oricefel de radiator drept(nu curbat ca cel de apa de la SS-uri) dupa model,la pret subtire !! A-L-E-X, ai o bere Mi-amintesc ca am citit mai demult despre o firma de la noi care face radiatoare la comanda dar nu mai stiam ce si cum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 28, 2009 Autor Share Postat Martie 28, 2009 (editat) Am dat jos tot Poxipolul, si dupa vreo 2 ore de munca demna mai mult de-un dentist (am folosit o minibormasina cu un burghiu de 0,8 ca sa curat de vopsea colturile greu accesibile), am ajuns la rezultatul din poza. Improvizatia cu surubul e ca sa nu intre mizerie in radiator. Acum, intrebarea e: sa-l duc la un atelier de sudura ca sa intareasca toate locurile suspecte sau sa incerc cu Poxilina? Ce ma sfatuiti? LE: acum poate reusesc si sa-mi dau seama pe unde curge. Poate incerc cu aer sub presiune. Editat Martie 28, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Martie 28, 2009 Share Postat Martie 28, 2009 Am dat jos tot Poxipolul, si dupa vreo 2 ore de munca demna mai mult de-un dentist (am folosit o minibormasina cu un burghiu de 0,8 ca sa curat de vopsea colturile greu accesibile), am ajuns la rezultatul din poza. Improvizatia cu surubul e ca sa nu intre mizerie in radiator. Acum, intrebarea e: sa-l duc la un atelier de sudura ca sa intareasca toate locurile suspecte sau sa incerc cu Poxilina? Ce ma sfatuiti? LE: acum poate reusesc si sa-mi dau seama pe unde curge. Poate incerc cu aer sub presiune. Clar sudura! O fi poxilina aia minune intre minuni, dar, sa fim seriosi, nu va tine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Martie 28, 2009 Share Postat Martie 28, 2009 Clar sudura!O fi poxilina aia minune intre minuni, dar, sa fim seriosi, nu va tine! Daca ai posibilitatea sa il incerci la presiune sa vezi pe unde lasa(pori sau crapatura mica) ar fi ok.Sanatoasa e sudura.Dupa cate vad e aluminiu,nu cupru.Sau gresesc?Daca e cupru se poate cu o lampa de gaz si cu cositor. Chiar daca mergi la un o sudura cu el la un atelier de tinichigerie nu o sa te coste o avere,dar sudura e sfanta.Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 28, 2009 Autor Share Postat Martie 28, 2009 Daca ai posibilitatea sa il incerci la presiune sa vezi pe unde lasa(pori sau crapatura mica) ar fi ok.Sanatoasa e sudura.Dupa cate vad e aluminiu,nu cupru.Sau gresesc?Daca e cupru se poate cu o lampa de gaz si cu cositor. Chiar daca mergi la un o sudura cu el la un atelier de tinichigerie nu o sa te coste o avere,dar sudura e sfanta.Succes! Am spus mai sus ca e din aluminiu. Am facut intre timp o improvizatie cu pompa de la bicicleta, ca sa pompez aer si sa determin pe unde scapa. Asa cum banuiam, probabil fisura a fost infundata de spanul de la pilire si nu vad scapind. Dar miine il pun iar pe motor si pe aluminiul curat se va observa imediat locul scurgerii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
invictus Postat Martie 28, 2009 Share Postat Martie 28, 2009 baga aer in el si scufunda-l in apa, o sa vezi unde e fisurat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 29, 2009 Autor Share Postat Martie 29, 2009 baga aer in el si scufunda-l in apa, o sa vezi unde e fisurat. Fix asta am facut, nu vad nimic iesind. Nu pricep care-i faza, aerul ar trebui sa iasa mai usor decit uleiul, dar n-am vazut nici o bula amarita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinzo_2004 Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 Poate e prea rece => se contracta si se astupa fisura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 29, 2009 Autor Share Postat Martie 29, 2009 Poate e prea rece => se contracta si se astupa fisura. L-am dibuit, in sfirsit. E drept ca m-am gindit si la la aceasta varianta, drept pentru care prealabil l-am incalzit cu o aeroterma si l-am scufundat in apa fierbinte cind am pompat aer. Mai e o varianta: pentru a etansa gaura de la racord, asa cum se vede in poza postata de mine mai inainte, am folosit o bucata de camera de bicicleta si un surub. E posibil sa fi infundat prea tare cauciucul si sa fi obturat canalul spre locul unde e gaura. Azi s-a vazut imediat pe unde iese aerul, fara sa trebuiasca macar sa etansez la fel de bine ca aseara racordul improvizat dintre radiator si furtunul spre pompa de bicicleta cu care am bagat aer. Se observa in poza o adincitura prevazuta din constructie in elementul radiatorului, al carei lor nu-l stiu (chiar as fi curios sa-l aflu). Racordul e putin indoit in acea parte (nu stiu de ce, asa a fost de cind am luat motorul din Germania, nici macar nu se observa o lovitura in acea zona) si elementul a cedat in mod firesc in acel loc mai subtire, probabil de la vibratii si socul de la accident. Fisura am observat-o doar examinind cu lupa. Problema e ca locul e greu accesibil pentru sudura, aflindu-se intre primii doi elementi. Initial o sa incerc cu Poxilina (n-o sa aplic decit foarte putina in acel loc, pentru a fi usor de scos la nevoie) iar daca nu se poate, incerc sa-l sudez, oi vedea eu unde. Daca nu... varianta $$$. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 L-am dibuit, in sfirsit. E drept ca m-am gindit si la la aceasta varianta, drept pentru care prealabil l-am incalzit cu o aeroterma si l-am scufundat in apa fierbinte cind am pompat aer. Mai e o varianta: pentru a etansa gaura de la racord, asa cum se vede in poza postata de mine mai inainte, am folosit o bucata de camera de bicicleta si un surub. E posibil sa fi infundat prea tare cauciucul si sa fi obturat canalul spre locul unde e gaura. Azi s-a vazut imediat pe unde iese aerul, fara sa trebuiasca macar sa etansez la fel de bine ca aseara racordul improvizat dintre radiator si furtunul spre pompa de bicicleta cu care am bagat aer. Se observa in poza o adincitura prevazuta din constructie in elementul radiatorului, al carei lor nu-l stiu (chiar as fi curios sa-l aflu). Racordul e putin indoit in acea parte (nu stiu de ce, asa a fost de cind am luat motorul din Germania, nici macar nu se observa o lovitura in acea zona) si elementul a cedat in mod firesc in acel loc mai subtire, probabil de la vibratii si socul de la accident. Fisura am observat-o doar examinind cu lupa. Problema e ca locul e greu accesibil pentru sudura, aflindu-se intre primii doi elementi. Initial o sa incerc cu Poxilina (n-o sa aplic decit foarte putina in acel loc, pentru a fi usor de scos la nevoie) iar daca nu se poate, incerc sa-l sudez, oi vedea eu unde. Daca nu... varianta $$. Inainte de a da cu poxilina poti sa faci urmatorul lucru:cu un chilner (punctator) poti sa bati usor la marginile crapaturii ca metalul de pe margine practic sa se dilate mecanic si sa forteze putin astuparea micii crapaturi.Dar usurel sa bati.La crapatura aia merge poxilina.Poti sa astupi cu ea toata adancitura unde este crapatura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 Inainte de a da cu poxilina poti sa faci urmatorul lucru:cu un chilner (punctator) poti sa bati usor la marginile crapaturii ca metalul de pe margine practic sa se dilate mecanic si sa forteze putin astuparea micii crapaturi.Dar usurel sa bati.La crapatura aia merge poxilina.Poti sa astupi cu ea toata adancitura unde este crapatura. Nu-i rea ideea. Ar fi bine, daca ar putea, sa dea si doua gauri cu un burghiu de 1 sau de 0,8mm, la ambele capetele ale fisurii, astfel incat sa stopeze propagarea acesteia pe viitor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 29, 2009 Autor Share Postat Martie 29, 2009 Nu-i rea ideea. Ar fi bine, daca ar putea, sa dea si doua gauri cu un burghiu de 1 sau de 0,8mm, la ambele capetele ale fisurii, astfel incat sa stopeze propagarea acesteia pe viitor. Am pus radiatorul dar n-a mers. Tot curge, nu pricep cum se strecoara uleiul ala. Acum se vede clar ca de-acolo curge. Se pare ca nu scap de sudura. Intrebarea e daca o sa se poata ajunge in locul ala pentru sudura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 Am pus radiatorul dar n-a mers. Tot curge, nu pricep cum se strecoara uleiul ala. Acum se vede clar ca de-acolo curge. Se pare ca nu scap de sudura. Intrebarea e daca o sa se poata ajunge in locul ala pentru sudura. Cum naiba,cu poxilina si tot se scurge? Interesant... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 29, 2009 Autor Share Postat Martie 29, 2009 Cum naiba,cu poxilina si tot se scurge? Interesant... Naiba sa-l ia, nici eu nu pricep pe unde iese. Da' asta e, sudura... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 29, 2009 Autor Share Postat Martie 29, 2009 Am dat din nou jos Poxilina si miine il sudez cumva. Am taiat citiva cm din elementul de jos (de fapt nu e canal pentru ulei, e doar pentru fixarea aripioarelor) ca sa se poata ajunge usor la borta. Chiar daca o sa fie obturat partial canalul prin sudura, tot e bine. Oi vedea daca am noroc sa mearga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.