Sari la conținut

Problema electrica(releul,alternatorul,bateria sau un scurt circuit?)


Postări Recomandate

Problema incepe din toamna,firele de la pozitie s-au atins cu cele de la frana (spate).S-a topit tabloul de sigurante,pe care l-am inlocuit.Pt ca imi place sa fiu iluminat si la propriu si la figurat,mi-am mai pus eu asa niste becuri pe spate (culoarea portocalie) ca domle dadea bine,da nu a tinut prea mult marea mea satisfactie.Am schimbat releul,nu s-a rezolvat problema,am rebobinat alternatorul, s-a ars,probabil cleiul folosit de meserias nu a rezistat la temperatura sau vre-un scurt circuit, in sfarsit am luat altun nou

Acum,firul verde sau negru oricum stiu sigur(pe minus) care iese din releul de incarcare se incalzeste,foarte.Am mers pe traseu,undeva firul acesta se prinde si el de cadru,ca masa,apoi merge in continuare prin noianul de fire colorate si rascolorate ca la o centrala telefonica.

Intrebarea,care ar fi problema incalzirii lui?

A, mai am si o fluctuatie a luminii cand aprind farul,semnalizarea si stopul pe frana.

 

Multum anticipat pt ajutor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut ,

 

cand faci scurt cu un fir intre plus si minus firul se incinge ...si camasa lui se topeste ...pe toata lungimea lui...

deci.... trebuie verificat daca nu face scurt in continuare sau a perforat alte fire si fac scurt

 

treaba de sisif......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema incepe din toamna,firele de la pozitie s-au atins cu cele de la frana (spate).S-a topit tabloul de sigurante,pe care l-am inlocuit.Pt ca imi place sa fiu iluminat si la propriu si la figurat,mi-am mai pus eu asa niste becuri pe spate (culoarea portocalie) ca domle dadea bine,da nu a tinut prea mult marea mea satisfactie.Am schimbat releul,nu s-a rezolvat problema,am rebobinat alternatorul, s-a ars,probabil cleiul folosit de meserias nu a rezistat la temperatura sau vre-un scurt circuit, in sfarsit am luat altun nou

Acum,firul verde sau negru oricum stiu sigur(pe minus) care iese din releul de incarcare se incalzeste,foarte.Am mers pe traseu,undeva firul acesta se prinde si el de cadru,ca masa,apoi merge in continuare prin noianul de fire colorate si rascolorate ca la o centrala telefonica.

Intrebarea,care ar fi problema incalzirii lui?

A, mai am si o fluctuatie a luminii cand aprind farul,semnalizarea si stopul pe frana.

 

Multum anticipat pt ajutor.

Cum adica s-a topit tabloul de sigurante?

Asta inseamna ca nu ai avut sigurantele tarate la valorile normale (adica erau puse sigurante mai puternice decat necesar).

Orice fire s-ar atinge pe motor trebuie sa crape o siguranta nicidecum sa se topesca tabloul.

Ce becuri ai pus? Ce putere? Erau recomandate pemtru Shadow-ul tau?

Cand s-a topit tabloul cu sigurante, inainte sau dupa ce ai schimbat becurile?

Ce nu a tinut prea mult? Becurile s-au ars sau ce?

Ca ce chestie ai schimbat releul? De ce ai rebobinat alternatorul? Alternatorul se arde NUMAI datorita unui scurtcircuit intre firele neizolate. Ce clei a folosit mesterul ala?

De unde stii sigur ca e minus firul ala "verde sau negru"? Ai vreo schema a releului?

Daca ajunge la masa nu mai merge NICAIERI firul ala. Acolo se inchide circitul. Tu te-ai dus pe alt circuit care VENEA tot la masa, deci te-ai inselat. Curentul nu merge de la "masa" mai incolo, ci inchide circuitul cu plusul.

Trecerea curentului printr-un conductor electric produce trei efecte : termic (incalzirea conductorului), magnetic (crearea unui camp magnetic in jurul conductorului) si chimic (electroliza).

Deci tu ai un efect termic PRONUNTAT datorita cresterii valorii curentului peste valorile normale.

Asta inseamna un consum exagerat pe circuitul respectiv (firele nu au voie sa friga niciodata, sa fie caldute da)

Cum fluctueaza lumina? Palpaie incet?

Daca imi raspunzi la intrebari poate te pot ajuta...

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut ,

 

cand faci scurt cu un fir intre plus si minus firul se incinge ...si camasa lui se topeste ...pe toata lungimea lui...

deci.... trebuie verificat daca nu face scurt in continuare sau a perforat alte fire si fac scurt

 

treaba de sisif......

Salut,verific in continuare ce mi-ai spus,sunt intradevar fire lipite unul de altul dar care nu-s strapunse.

Drept sa-ti spun,nu doresc la nimeni sa faca ce fac eu acum.

Multumesc mult si o zi buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum adica s-a topit tabloul de sigurante?

Asta inseamna ca nu ai avut sigurantele tarate la valorile normale (adica erau puse sigurante mai puternice decat necesar).

Orice fire s-ar atinge pe motor trebuie sa crape o siguranta nicidecum sa se topesca tabloul.

Ce becuri ai pus? Ce putere? Erau recomandate pemtru Shadow-ul tau?

Cand s-a topit tabloul cu sigurante, inainte sau dupa ce ai schimbat becurile?

Ce nu a tinut prea mult? Becurile s-au ars sau ce?

Ca ce chestie ai schimbat releul? De ce ai rebobinat alternatorul? Alternatorul se arde NUMAI datorita unui scurtcircuit intre firele neizolate. Ce clei a folosit mesterul ala?

De unde stii sigur ca e minus firul ala "verde sau negru"? Ai vreo schema a releului?

Daca ajunge la masa nu mai merge NICAIERI firul ala. Acolo se inchide circitul. Tu te-ai dus pe alt circuit care VENEA tot la masa, deci te-ai inselat. Curentul nu merge de la "masa" mai incolo, ci inchide circuitul cu plusul.

Trecerea curentului printr-un conductor electric produce trei efecte : termic (incalzirea conductorului), magnetic (crearea unui camp magnetic in jurul conductorului) si chimic (electroliza).

Deci tu ai un efect termic PRONUNTAT datorita cresterii valorii curentului peste valorile normale.

Asta inseamna un consum exagerat pe circuitul respectiv (firele nu au voie sa friga niciodata, sa fie caldute da)

Cum fluctueaza lumina? Palpaie incet?

Daca imi raspunzi la intrebari poate te pot ajuta...

Tabloul de sigurante s-a topit,locasurile unde intrau sigurantele de la frana si pozitie,erau de 10,amandoua.

Firele s-au topit,a ramas pe ele numai sarma,nu stiu cum,e ciudat.

Ledurile erau de fapt semnalizari puse pe firele de pe positie,am solicitat prea mult alternatorul pt ca am aprins si proiectoarele fata in nr. de doua.

Tabloul s-a topit inainte de a pune becurile,dupa ce am schimbat cablurile nu am mai avut probleme,pana ce nu am pus becurile.

Am crezut ca s-a ars releul de incarcare de aceia l-am schimbat.

Am rebobinat alternat,sa-l folosesc pana a venit asta nou,vroiam sa ma mai plimb.Nu stiu ce clei a folosit mesterul,el a spus ca rezista la temperaturi ridicate.Te intreb,Alternat sta in ulei,adica uleiul are proprietati de racire ale alternat?

Cand pun frana,la bord becul (verde) indica neutralul adica faptul ca e scoasa din viteza,ii scade intensitatea luminoasa,la fel cand semnalizez,scaderi si ridicari ale intensit se vad si la far chiar daca motoru e oprit,adica dat cheie fara sa pornesc motorul.Da palpaie.

Lasa-mi un nr. de tel si te sun pt detalii daca poti sa ma ajuti.

Oricum multum pt cate mi-ai zis pana acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tabloul de sigurante s-a topit,locasurile unde intrau sigurantele de la frana si pozitie,erau de 10,amandoua.

Firele s-au topit,a ramas pe ele numai sarma,nu stiu cum,e ciudat.

Ledurile erau de fapt semnalizari puse pe firele de pe positie,am solicitat prea mult alternatorul pt ca am aprins si proiectoarele fata in nr. de doua.

Tabloul s-a topit inainte de a pune becurile,dupa ce am schimbat cablurile nu am mai avut probleme,pana ce nu am pus becurile.

Am crezut ca s-a ars releul de incarcare de aceia l-am schimbat.

Am rebobinat alternat,sa-l folosesc pana a venit asta nou,vroiam sa ma mai plimb.Nu stiu ce clei a folosit mesterul,el a spus ca rezista la temperaturi ridicate.Te intreb,Alternat sta in ulei,adica uleiul are proprietati de racire ale alternat?

Cand pun frana,la bord becul (verde) indica neutralul adica faptul ca e scoasa din viteza,ii scade intensitatea luminoasa,la fel cand semnalizez,scaderi si ridicari ale intensit se vad si la far chiar daca motoru e oprit,adica dat cheie fara sa pornesc motorul.Da palpaie.

Lasa-mi un nr. de tel si te sun pt detalii daca poti sa ma ajuti.

Oricum multum pt cate mi-ai zis pana acum.

Bun.

Locasurile sunt de 10 si de 15 amperi. Ideea e ce valoare aveau sigurantele (erau de 10 respectiv 15, asezate fiecare la locul lor?). Eu zic ca nu erau, erau puse la nimereala cine stie ce sigurante (mai mari de 10 respectiv 15 amperi) care poate nici nu faceau contact ca lumea. Din cauza asta s-a topit locasul (contact imperfect /sigurante supradimensionate). Normal ca a ramas numai conductorul la ce curent a trecut prin ele, izolatia s-a dus dreacu...

LED-uri? Ce led-uri, becurile alea portocalii de care vorbesti?Adica ti-ai pus suplimentar niste pozitii pe spate?

Deci releul de incarcare cand se arde se verifica tensiunea pe bornele bateriei cu motorul pornit si aceasta trebuie sa fie in jurul a 14, 2 volti, indiferent de turatia motorului.

Alternatorul se verifica prin masurarea celor 3 fire care ies din el (tensiunea intre doua fire trebuie sa fie in jur de 60 V).

Ai schimbat releul dupa ureche sau cum?Si costa ceva...

Lacul care se pune pe alternator trebuie sa fie rezistent la temperaturi ridicate dar si la ulei. Eu mi-am reparat alternatorul (scurt intre fire, fara sa-l rebobinez) si l-am izolat cu multe straturi de lac folosit la pompe de ulei de inalta presiune. Merge si acum dupa aproape 4500 km.

Alternatorul este in ulei el fiind unul fara perii, cu constructie inversa (rotor in exterior). Motivul pentru care sa afla acolo este ,cred eu, spatiul restrans pe motocicleta. Da-ti seama ce ar insemna sa-l puna altundeva, sa aiba curea de antrenare sau mai stiu eu ce ax...prea complicat.

Uleiul il mentine la temperatura motorului, el degaja ceva caldura. Asa ca este pus direct pe arborele motorului (rotorul), foarte ingenios.

Cand pui frana se aprinde becul VERDE? Asta inseamna ca firele de la becul verde comunica cu cele ale microcontactului de la frana. Adica ai un DITAI SCURTCICUIT intre astea doua circuite. E unul din motivele palpaierii lumii.

Deci e cam groasa, adica ai de sapat adanc dupa fire. Asta inseamna demontata toata motocicleta si cautat firele, testate fiecare in parte. Prea complicat pentru un neavizat.

Nu prea stiu cum sa te ajut, ti-ar trbui o schema electrica sa identifici circuitele care ar putea fi afectate. Poate ai, dar oricum firele daca s-au topit inseamna ca au topit si firele din imediata apropiere apartinand altor circuite de pe motcicleta.

Oricum, trebuie sa le izolezi sau sa le schimbi pe toate care prezinta afumaturi, negreala sau exfoliere toatala (de preferat a doua varianta). Odata ce au fost supuse unui curent foarte mare acestea si-au modificat structura (carbonizat) si nu mai prezinta siguranta in exploatare.

Imi pare rau pentru tine, ti-ai facut-o cu mana ta.

Daca ai destui bani schimba toata instalatia electrica cu una noua originala.

Ceva in genul asta. Cam scump...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da alternatorul de ce l-ai rebobinat? s-a ars,cum ai verificat sa vezi daca-i ars?

Verifica in primul rand daca firul acela care se incalzeste are conexiuni ferme la ambele capete. Am mai vazut pe la honda in general mufe de releu topite din cauza contactelor imperfecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da alternatorul de ce l-ai rebobinat? s-a ars,cum ai verificat sa vezi daca-i ars?

Verifica in primul rand daca firul acela care se incalzeste are conexiuni ferme la ambele capete. Am mai vazut pe la honda in general mufe de releu topite din cauza contactelor imperfecte.

Alternatorul era carbonizat,uleiul mirosea a ars,avea o culoare dubioasa,oricum l-am scos ca vreau sa-l rebobinez iarasi,dar in alta parte.Sarma de pe alternator era fara lac stii culoarea cuprului ars,cu tenta de portocaliu.

Ok .Salutari.

 

Cum adica s-a topit tabloul de sigurante?

Asta inseamna ca nu ai avut sigurantele tarate la valorile normale (adica erau puse sigurante mai puternice decat necesar).

Orice fire s-ar atinge pe motor trebuie sa crape o siguranta nicidecum sa se topesca tabloul.

Ce becuri ai pus? Ce putere? Erau recomandate pemtru Shadow-ul tau?

Cand s-a topit tabloul cu sigurante, inainte sau dupa ce ai schimbat becurile?

Ce nu a tinut prea mult? Becurile s-au ars sau ce?

Ca ce chestie ai schimbat releul? De ce ai rebobinat alternatorul? Alternatorul se arde NUMAI datorita unui scurtcircuit intre firele neizolate. Ce clei a folosit mesterul ala?

De unde stii sigur ca e minus firul ala "verde sau negru"? Ai vreo schema a releului?

Daca ajunge la masa nu mai merge NICAIERI firul ala. Acolo se inchide circitul. Tu te-ai dus pe alt circuit care VENEA tot la masa, deci te-ai inselat. Curentul nu merge de la "masa" mai incolo, ci inchide circuitul cu plusul.

Trecerea curentului printr-un conductor electric produce trei efecte : termic (incalzirea conductorului), magnetic (crearea unui camp magnetic in jurul conductorului) si chimic (electroliza).

Deci tu ai un efect termic PRONUNTAT datorita cresterii valorii curentului peste valorile normale.

Asta inseamna un consum exagerat pe circuitul respectiv (firele nu au voie sa friga niciodata, sa fie caldute da)

Cum fluctueaza lumina? Palpaie incet?

Daca imi raspunzi la intrebari poate te pot ajuta...

Dupa cum am zis,m-am bagat la desfacut firele,am o luna la dispozitie sa rezolv problema,e o treaba de sisif, nu pot spune ca-mi place,dar nu prea am ce sa fac.Eu zic ca o rezolv,nu vreau sa te amuz si sa crezi ca-s prea optimist dar lucrez incet si vad eu,iti dai seama ca ultima solutie ar fi sa cumpar toata instalatia electrica.Inca mai trag nadejde ca rezolv problema.Lasa-mi te rog un nr. de tel, in cazul in care si sigur o sa mai am nevoie de sfaturile tale.

Multumesc mult pt tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...