Sari la conținut

Curatare carburator


Postări Recomandate

Vreau sa ma apuc sa ii curat carburatoarele la Diversionul meu. Stiu ca sunt prinse intr-o clema , nu am mai facut lucrul asta niciodata si nu stiu cum se face. cine a facut imi poate explica cum sa abordez aceasta problema?

Daca le demontez e neaparat necesar sa le si sincronizez? Adica merita sa ma bag singur sa o fac sau sa merg la 40 km la un service?

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa ma apuc sa ii curat carburatoarele la Diversionul meu. Stiu ca sunt prinse intr-o clema , nu am mai facut lucrul asta niciodata si nu stiu cum se face. cine a facut imi poate explica cum sa abordez aceasta problema?

Daca le demontez e neaparat necesar sa le si sincronizez? Adica merita sa ma bag singur sa o fac sau sa merg la 40 km la un service?

Multumesc.

Daca motocicleta merge normal lasa-le in pace. E o operatiune migaloasa si nu merita efortul.

Exista atatea filtre si decantoare pe traseu pana la ele incat e putin probabil sa gasesti mizerie in interior.

Vezi ca dedesubt fiecare carburator are un orificiu de drenaj. Daca vrei sa faci ceva, desfa aceste orificii (au un surub) si scurge benzina afara, surubul asta e pus exact in locul unde se aduna mizeria.

Curata filtrul decantor de la robinetul de benzina, curata sita din rezervor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rezervorul cu filtrele decantoare le-am curatat anu trecut, nu prea aveau impuritati.... filtrul de benzna l-am schimbat de-asemenea.. anu asta imi propusesem sa curat si carburatoarele. filtrul de aer e aproape nou, anul trecut in septembrie l-am suflat la un compresor ca asa imi spune cartea ei tehnica.

Intr-adevar, m-am uitat acu sub rezervor si vad niste suruburi orientate pe partile laterale... probabil cele de drenare...

Deci sfatul tau Belbody e sa nu ma bag daca nu stiu cu ce se mananca si daca nu am posibilitatea apoi sa le sincronizez...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stie careva daca la carburatoare e sparta vreo membrana, se comporta motorul cu ceva semne specifice? am dat deja rezervorul de benzina si cutia filtrului de aer jos si doresc sa desfac partea din spate a carburatorului sa vad de gasesc depuneri de nisip sau gunoaie p-acolo. Am inteles ca partea frontala a sa , prevazuta cu un capac metalic rorund adaposteste o membrana.. nu as vrea sa desfac si capacul ala sa nu fac vreo prostie.

 

partea din spate e un decantor si adaposteste plutitorul... prin carburatoarele mele sunt o serie de furtunase care fac legatura cu baia de ulei.. am desfacut unu si curgea ulei din carburator.... Am inteles ca e un racord specific Diversioanelor de generatie mai veche care incalzea benzina in carburatoare....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citind ce ai scris si pe acest topic nu pot spune decat atat: daca vrei sa inveti mecanica pe ea e ok dar sa nu iti para rau dupa aceea. Fa un efort si mergi cei 40 km. Cred ca o sa merite! Daca vrei, il poti ruga pe mecanic sa stai pe langa el si sa vezi ce face. Dar spune-i pe un ton friendly, ca sa nu creada omul ca il suspectezi de cine stie ce.

Editat de sailordana8
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stie careva daca la carburatoare e sparta vreo membrana, se comporta motorul cu ceva semne specifice? am dat deja rezervorul de benzina si cutia filtrului de aer jos si doresc sa desfac partea din spate a carburatorului sa vad de gasesc depuneri de nisip sau gunoaie p-acolo. Am inteles ca partea frontala a sa , prevazuta cu un capac metalic rorund adaposteste o membrana.. nu as vrea sa desfac si capacul ala sa nu fac vreo prostie.

 

partea din spate e un decantor si adaposteste plutitorul... prin carburatoarele mele sunt o serie de furtunase care fac legatura cu baia de ulei.. am desfacut unu si curgea ulei din carburator.... Am inteles ca e un racord specific Diversioanelor de generatie mai veche care incalzea benzina in carburatoare....

 

pai daca tot ai dat filtrul de aer jos, ridica cu degetul "sertarele" carburatoarelor si observa cum coboara. daca coboara toate 4 la fel, membranele sunt bune. daca unul (doua, etc) coboara mai repede decat celelalte, membrana respectiva are probleme.

poti scoate si capacele respective. o sa gasesti un arc care impinge "sertarul" in jos, membrana si un oring mititel (4-5 mm diam). in acest moment, poti modifica pozitia "acului" daca vrei.

atentie cum pui membrana cand montezi capacul la loc, sa intre in canalizatia din corpul carburatorului.

partea din spate a carburatorului formeaza "camera de nivel constant". daca deschizi suruburile alea de drenaj, ar trebui sa curga afara toata mizeria, apa, gunoaiele de pe fundul camerei. atentie ca suruburile s-ar putea sa fie blocate daca nu au fost deschise de mult. foloseste o surubelnita buna

Editat de draku
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

azi dimineata mi-am luat inima -n dinti si am desfacut capacul camerei de nivel constant unde se afla plutitoarele.Am gasit o multime de mizerie depusa, o mazga rosiatica, probabil oxizi de fier. Am scos din toate cele 4 carburatoare cam un varf de lingurita. Suruburile erau bine stranse dar am reusit cu o surubelnita vrednica sa le desfac si fara incidente. Nu am mai verificat concomitent sertarele insa le-am curatat cu un diluant, erau unele putin, foarte putin afumate....

Daca pot spune ca am avut probleme a fost la montarea capacului filtrului de aer, am impresia ca nu intra cum trebuie mansoanele de guma in gura carburatorului. Am strans clemele cutiei de filtrare aer si tot avea un joc... am fixat o eu cum m-am priceput si banuiesc ca asa e ea....probabil presata de rezervor etanseizeaza mai bine, oricum nu sunt sigur ca se pupa cum trebuie gurile cutiei de filtru aer cu gura carburatorului.

Am lucrat cam toata ziua mai ales ca am si c.u.ratat lantul, am sspalat o si am dat o cu ceara. Am pornit o si a luat o din prima, am mers asa de proba cu ea... ramane acum sa o scot la drum national sa vad cum se comporta..deocamdata normal...ca si inainte.

 

tot azi i-am facut si aerisirea franei de spate si am schimbat lichidul... deci..am muncit cam 7-8 ore cu o ora pauza...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

azi dimineata mi-am luat inima -n dinti si am desfacut capacul camerei de nivel constant unde se afla plutitoarele.Am gasit o multime de mizerie depusa, o mazga rosiatica, probabil oxizi de fier. Am scos din toate cele 4 carburatoare cam un varf de lingurita. Suruburile erau bine stranse dar am reusit cu o surubelnita vrednica sa le desfac si fara incidente. Nu am mai verificat concomitent sertarele insa le-am curatat cu un diluant, erau unele putin, foarte putin afumate....

Daca pot spune ca am avut probleme a fost la montarea capacului filtrului de aer, am impresia ca nu intra cum trebuie mansoanele de guma in gura carburatorului. Am strans clemele cutiei de filtrare aer si tot avea un joc... am fixat o eu cum m-am priceput si banuiesc ca asa e ea....probabil presata de rezervor etanseizeaza mai bine, oricum nu sunt sigur ca se pupa cum trebuie gurile cutiei de filtru aer cu gura carburatorului.

Am lucrat cam toata ziua mai ales ca am si c.u.ratat lantul, am sspalat o si am dat o cu ceara. Am pornit o si a luat o din prima, am mers asa de proba cu ea... ramane acum sa o scot la drum national sa vad cum se comporta..deocamdata normal...ca si inainte.

 

tot azi i-am facut si aerisirea franei de spate si am schimbat lichidul... deci..am muncit cam 7-8 ore cu o ora pauza...

 

ATENTIE cu diluantul!!!! un prieten de al meu si-a curatat carburile cu diluant si a ramas fara plutitoare...

Editat de m_memphis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu efectul coroziv al diluantului, insa am procedat astfel.. acel ''sertar'' a fost curatat cu o carpa bumbac imbibata putin cu diluant apoi am stes cu alta curata.. nu a curs o picatura in interior .... Deasemenea interiorul capacului camerei colectoare a carburii pe care era decantat acel namol rosu l-am sters cu carpa imbibata in benzina, apoi carpa curata.

I-am facut un test... merge altfel, adica mai lin si nu mai vibreaza asa tare...va trebui sa ma obisnuiesc. I-am dat pana la 160 ca era intuneric si erau niste TIR-uri in fata si motoru meu e slabut, are 50 cai. Nu ma asteptam sa ii iau asa deoarece vibratiile motocicletei s-au redus mult. E senzatia ca parca pluteste. inainte o simtea ca se infige mai mult in asfalt si bazaie mai tare... O fi de bine, o fi de rau.. o schimbare e totusi..apropo, i-am curatat si filtrul de aer care nu prea era imbacsit... Frana de spate e cam moale fata de cum era inainte de aerisire... cand era mai prompta. probabil mai are aer..asta e.. sunt si eu novice.

 

Apropo... cand am luat motocicleta, din Italia, mi se parea ca filtrul de benzina e cam dubios si l-am schimbat cu unu ordinar de Olcit, cum ii spun astia de vand piese auto,ca ala se potrivea. I-am golit si rezervorul si curatat filtrele de acolo,ca erau 2. Sa stiti ca erau destule depuneri de namol rosu de care am gasit in carburator .

Asta ce sa insemne? ca au si Italienii benzina proasta sau motocicleta nu a fost probabil folosita un timp indelungat de se decanta atata mazga de aia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..............

man e un mecanic in Cosmesti .......am inteles ca e un geniu al motoarelor in general nu numai moto ......pe mine ma ajutat cand am ramas intre Focsani si Tisita fara baterie (dar credeam ca e motorul calat ) !!!

P.S. .......bafta !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ai descris chestia rosie pare a fi rugina, deci se pare ca motocicleta ta a cam stat probabil si benzina putina in ea si nici nu a fost pornita. Deci clar trebuie curatat tot ce se poate pe ea. Uleiul din motor l-ai schimbat? Lichidul de racire? Vezi sa nu ai surpriza si pe acolo. Verifica si nivelul de lichid de frana si mai aeriseste-o o data daca spui ca nu tine. Cateodata face figuri si daca are prea mult lichid. Cursa ai verificat-o? Sa nu cumva sa fie prea mare. Bafta la studiat! :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uleiul de motor l-am schimbat de 2 ori pana acum si i-am aplicat si tratament de curatatre a motorului cu Engine Flush. Lichid de racire- nu poate fi vorba deoarece e cu racire pe aer. Filtrele de benzina . tot ce era am curatat sau schimbat.

Daca nu o rezolv cu frana care e moale, merg la unu care se pricepe. E posibil sa fi pus cam mult lichid, daca spui ca si asta e o cauza, deoarece atunci cain i-am pus capacul, a dat pe afara.

 

deasemenea filtrele de ulei schimbate la fiecare schimb de ulei si cu filtre originale yamaha....adica o intretin ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uleiul de motor l-am schimbat de 2 ori pana acum si i-am aplicat si tratament de curatatre a motorului cu Engine Flush. Lichid de racire- nu poate fi vorba deoarece e cu racire pe aer. Filtrele de benzina . tot ce era am curatat sau schimbat.

Daca nu o rezolv cu frana care e moale, merg la unu care se pricepe. E posibil sa fi pus cam mult lichid, daca spui ca si asta e o cauza, deoarece atunci cain i-am pus capacul, a dat pe afara.

 

deasemenea filtrele de ulei schimbate la fiecare schimb de ulei si cu filtre originale yamaha....adica o intretin ....

 

 

Pai nu trebuia sa dea pe afara. Trebuia sa ii pui la nivel. Cred ca asta e.

Cat despre lichidul de racire :unsure: nu m-am uitat la toate specificatiile motorului tau, scuze de greseala.

Vezi cauta pe forum ca era un topic facut acum vreo cateva luni despre Engine flush si multi spuneau ca nu este recomandat la motociclete!!

Ce ulei i-ai pus, indicativ si marca. Unii spun ca la moto mai vechiute e bine sa pui unul mai vascos decat cel recomandat. Asta e mai offtopic asa..:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...