Sari la conținut

Robinet rezervor in pozitia PRI


Postări Recomandate

Socul se trage nu neaparat ca s-o pornesti dimineata sau cand e frig...ci si atunci cand ramai fara benzina. Tragi socul, dai la automat si eventual ii dai si un spritz scurt. Daca dupa sta ok la relanti bagi socul complet si gata. Daca inca nu sta bagi socul si o tii din acceleratie la o turatie un pic peste relanti, ca sa poata trage benzina. Vezi verifica si robinetul ala in sine ca nu cumva sa se fi slabit ceva pe acolo si in mers sa comute singur pe una din celelalate pozitii ( vibratii, socuri, gropi...etc).

 

PS: Atentie cu mersul pe contrasens pe banda de urgenta!!! Nu te mai juca cu din astea ca dintr-o situatie periculoasa poti ajunge in una si mai si. e drept ca in aceste circumstante alta solutie nu aveai...data viitoare fii mai prevazator!

 

PS2: Este "shoc" nu soclul...nu stiu de unde ai auzit ca asa i-ar zice :disappointed:

 

CUVANTUL "SOCLU" de foloseste cel mai des in tehnica dentara poate a vazut cva asemanare intre motoare si tehnica dentara :kick:)

 

Noroc!

Aseara mi-a murit motorul (Suzuki GS 500E din 1994) in mers (vezi mai jos daca vrei un banc bun) si a pornit numai dupa ce am comutat robinetul rezervor in pozitia PRI.

Habar nu am ce inseamna asta. Mie imi face motorul figuri in sensul ca merge intrerupt (cu semne de aer fals tras pe undeva sau reglaj necorespunzator amestec aer-benzina) si Sambata am programare la service.

Dar vreau neaparat sa-mi spuna cineva ce inseamna PRI asta, PLS!!!!!!!!!!!. Nu au fost alte cauze, rezervorul era dat pe On, era aproape plin (vreo 7 litri) dar m-a lasat cand mi-era lumea mai draga.

 

 

PS Carnetul l-am luat tot ieri. A fost primul meu drum cu motorul. Am iesit pe autostrada Soarelui. Am mers pana la breteaua Soselei de Centura. S-a oprit motorul chiar in dreptul benzii de accelerare (pentru cei care intra pe autostrada de pe Soseaua de Centura) pe care se aflau 2 Tiruri care, evident accelerau in momentul in care eu voiam sa trag pe dreapta. Nu puteam sa franez brusc si sa le las sa treaca pentru ca ma presa un idiot din spate. Noroc ca a inteles unul din soferi ce gesturi faceam, a franat, eu am intrat intre cele 2 Tiruri, m-am dat cat mai pe dreapta iar el m-a depasit pe stanga, la limita sa nu-l loveasca pe boul care ma presase anterior din spate care n-a inteles nimic din toata situatia.

 

Dupa scoala de rahat pe care am facut-o (unde nu ai cum sa inveti decat sa mergi ca maimuta pe motor) m-am trezit intr-o situatie periculoasa. Va dati seama ca eram ud tot... Noroc ca am categoria B de ceva ani ca altfel sigur as fi franat brusc si...

 

Ca la Teleshoping: " dar asta nu e tot": M-am linistit, am incercat sa pornesc motorul pana am ramas fara baterie. Misto faza. Pun mana pe mobil, o sun pe pe sotie (viitoarea sotie) sa-i spun ce am patit si ca intarzi cand... se inchide telefonul. Nu mai aveam baterie nici la mobil. Era de mult aproape golita bateria dar eu am uitat de asta avand altele pe cap la plecarea in primul meu drum cu motorul.

 

Era ora 20.26. Ca sa am si mai mult noroc a inceput si furtuna. Exact spre Bucuresti s-au adunat nori de furtuna si a inceput sa fugere si sa trasneasca.

 

Am luat motorul de ghidon si l-am impins pe banda de urgenta, pe contrasens pana la benzinaria MOL de la intrare in oras.

Inutil sa mai spun ce cosmar a fost drumul printre haite de caini si fulgere si frica de o ploaie care putea sa puna capac si traversarea benzii de accelerare de care trecusem si pe care veneau masini mari si mici.

 

La intrarea in Bucuresti a oprit un confrate de-al nostru sa ma ajute. Un baiat de treaba care se dadea pe Theodor Pallady si se ridica intr-o roata. S-a chinuit si el s-o porneasca impinsa, n-a mers, i-am multumit si am continuat drumul pana la benzinaria MOL. (nu mai aveam mult).

 

Am lasat-o acolo, am dat o bere unui baiat sa se uite la ea, am mers acasa cu metroul (noroc ca l-au facut pana la Soseaua de Centura), am luat bateria de la scuter, am pus-o in masina langa sotie ( apropo, sotia era moarta de frica intrucat afara ploua si ea stia ca eu sunt pe Autostrada intr-un moment de tandrete cu ploaia si GS-ul asa ca o s-o las sa dea si ea de B sa am back-up), am luat trusa de scule si am pornit sa recuperez motorul.

 

Evident nu a pornit, dar nu stiu ce mi-a venit si am comutat pe Pri. A luat-o, am dat inapoi pe On si am ajuns linistit acasa.

Inutil sa spun ca dupa ce am trecut prin spaima de mai devreme am mers pana acasa asa lejer de parca strazile le cumparasem... Ploaia nu m-a mai deranjat. A inceput sa ploua exact dupa ce am lasat motorul la MOL si am luat-o spre Metrou. Aici a fost mana lui Doamne-Doamne 100%.

 

M-am intors tot cu Metroul (era ora 23.20) si am recuperat masina cu sotie cu tot.

 

Pana la urma am scapat cu bine dar primul drum nu-l voi uita niciodata.

AJUTATI-MA CU PRI-UL ASTA si spuneti-mi de ce naibii s-a taiat alimentarea.

Ce sa fac sa nu mia patesc asa ceva niciodata? Daca ma lasa mult mai departe eram hrana pentru caini, nu?

 

MULTUMESC!!!!!!!!!!

ar mai fi inca o problema care poate fi luata in calcul atunci cand ai comutat de pe ON pe RES sau pe PRI sa iti fi intrat cva mizerie in carburator si sa prinda la cuilul ponton sa sa nu mai inchida cum trebuie si sa bage benzina in nestire....daca cumva e asta carburatoarele trebuie luate jos si curatate din nou...(spun pt ca eu am patit)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am rezolvat-o.

Nu stiu exact cum...

Am curatat si sincronizat carburatoarele si nu mai face figura asta.

Dar am dat de alta.

Dupa ce a facut operatiile de mai sus, mecanicul mi-a spus ca e ok, a dat chiar si o tura cu ea si s-a intors multumit...

Eu nu am fost asa multumit de reparatie ca mergea tot ca naibii motorul: se tura la relanti, dadea in nas, naspa de tot, pe cuvant.

Am stat si m-am gandit ce sa fac. Am citit pe forum si mi-am propus sa reglez singur amestecul aer-benzina.

Am luat manualul de reparatie, am localizat " surubul de reglaj" si l-am reglat cum scria acolo.

Am reusit sa o fac sa mearga super bine...ca la scoala: nu se mai ineca, puteam sa plec usor de pe loc, etc... Inainte trebuia sa o turez brutal (mi-a spus baiatul care a reparat-o ca asa trebuie ca e de turatie)

Stateam eu asa linistit cand ce vad? Uitasem sa bag o fisa la o bujie (scosesem bujiile sa le vad culoarea). Am bagat fisa dar mergea la fel.

Am verificat bujia si mi-am dat seama ca era moarta.

Cum naibii mi s-a facut sincronizarea daca nu mergea 1 cilindru deloc?

Nu mai conteaza cine a lucrat la motor si mi-a spus ca asa (de rahat) merge Suzuki GS (eu, incepator, aproape am crezut si am incercat sa o conving si pe sotie ca asa sunt motoarele, merg urat). Baiatul chiar s-a chinuit sa faca treaba. Am stat langa el cateva ore bune.

Pur si simplu nu si-a dat seama ca merge doar 1 cilindru. Si mi-a reglat amestecul aer-benzina cu motorul oprit si din capul lui ca banuiesc (sunt sigur) ca habar n-avea cate ture sa desfaca.

Dar a muncit. D-aia nu-l sun sa-i zic vreo doua si nu-i scriu numele.

La mine a avut ghinion. Poate pe altul o sa-l rezolve mai bine.

Am vorbit deja cu userul SURVOLAJ sa-i faca o alta curatare si sincronizare ( sau ce crede el numai sa mearga bine).

Oricum, va multumesc pentru sfaturi, inclusiv celor care ma corecteaza la scrierea si pronuntia cuvantului "soc". :disappointed:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O alta verificare la robinetul de benzina ar fi furtunasul de comanda prin vacuum, care preia vacuumul creat de cilindrul stang printr-un stutz si il transmite membranei de la robinet. Mi s-a intamplat la fosta sa fie crapat de la vechime si caldura, implicit scapand vacuum si avand mari probleme cu aer fals si ralantiu prost mereu.

Problema am rezolvat-o radical facand robinetul unul clasic cu pozitiile ON-RES-OFF si fara comanda vacuumatica, inversand plasticul din interiorul robinetului cu 180 grade. Rezultatul a fost foarte multumitor si permitea rularea cu orice turatie pe perioade lungi, eliminand si efectul de lipsa curgerii benzinei la viteze mari (fuel starvation), cum s-a mai relatat ca se intampla.

Sursa de inspiratie http://gstwins.com/gsboard/index.php?topic=40919.0

Sper sa ajute cu ceva

Editat de banicaiulian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...