_Alex_ Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 Salve, Intrucat noul meu motor e "pe vine" (saptamana asta), am intrat deja la griji cu privire la rodaj, pe care vreau sa-l fac "ca la carte"... Problema ar fi ca sfaturile din carte difera (cel putin la suprafata) de niste informatii pe care le-am gasit pe net, date de diversi experti (pana la proba contrarie) in motoare. Pe scurt, "nenea specialistii" recomanda ca in rodaj sa nu se foloseasca ulei full sintetic, si sa se alterneze perioade de accelerare moderata pana la o anumita turatie (pana in cea recomandata de producator pe perioada rodajului) urmata de frana de motor. Treaba asta s-ar repeta in toate vitezele mai putin a I-a, variindu-se si tipul de trasee efectuate (prin oras, in afara cu viteza mai mare, serpentine etc.). Nu se va folosi o turatie constanta pt. perioare mari de timp. Treptat, se va creste turatia pana la care se face accelerarea pt. o rodare optima a cilindrilor (cilindrului in cazul de fata ) pe toata cursa. Link-urile la care am gasit infomatiile astea sunt: http://faq.f650.com/FAQs/Break-inFAQ.htm http://www.bmwrt.com/faq/breakin.htm http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm Concluzionand, treaba e ca as avea nevoie de niste pareri de la veteranii ac. forum relativ la procedura asta (sa zicem mai neobisnuita) de rodaj - ca nu vreau sa-mi stric jucaria cu mana proprie, cum s-ar zice. Lotsa thanks, Alex PS: Pe unu' din link-uri chiar se recomanda schimbarea uleiului din motor dupa primele zeci de km parcursi ca sa se elimine cantit cea mai mare de chestii pilite/polizate inainte sa aiba timp sa zgarie alte treburi prin motor. Si chiar ma intreb ce fel de ulei foloseste KTM-ul in motocicletele noi (ca am auzit ca si uleiul asta de rodaj ar fi mai special...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 Acum contractul comercial pentru uleiul din motor este cu MOTOREX-Elvetia. A fost si cu Shell. Oricum nu are relevanta alegerea KTM ptr ca diferentele intre uleiuri sunt foarte mici dpdv al calitatii. Dupa primul schimb de ulei iti recomand YACCO. Legat de rodaj sfatul meu este sa asculti producatorul si sa faci rodajul ca la carte. Chiar daca nu ai sa respecti rodajul, motorul te tine pana te plictisesti tu de motocicleta.... daca ai sa faci schimburile ulterioare de filtre si ulei la timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 Da-te usor cu el variind turatia Schimba-i uleiul si filtrele dupa 200 - 300 km. Roaga-l pe dealer sa-l intrebe si pe Zsolt ce si cum. Lui i-au trecut multe prin mana. Oricum, nu-ti fa griji prea multe. E f tzeapan si ultraverificat motorul de LC4. Cauta info si pe www.ktmtalk.com www.advriders.com la sectiunea thumpers Have fun! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EGLY Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 Trebuie sa stii ca in ziua de azi rodajul unei motociclete nu mai este (sau nu mai trebuie sa fie) ceea ce a fost acum 20 de ani (pe vremea veteranilor). Motorul pe care il cumperi tu are deja cilindru din micasil a carui suprafata nu mai trebuie netezita prin rodare ca la motoarele cu cilindru din fonta. Producatorul recomanda la primii 1000 de km sa nu turezi motorul peste o anumita turatie (vezi cartea tehnica a motorului), motivul este evitarea unei supraincalziri a diferitelor piese. Eu iti recomand sa folosesti motorul in conditii normale si sa faci service-urile in timpii si la distantele cerute de cartea tehnica. In aceste conditii producatorul isi poate permite sa garanteze 2 ani de zile pt. motocicleta ta. Noi pana acum nu am avut nici o problema de garantie la motocicletele la care service-ul s-a facut la timp. Nu uita ca modelul KTM 640 Adventure este pana in ziua de astazi cel mai "indestructibil" motor de pe piata. Cele mai multe tururi ale lumii se fac cu aceasta motocicleta. Salut, Zsolt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Alex_ Postat Martie 21, 2006 Autor Share Postat Martie 21, 2006 Multumesc pt. sfaturi. N-am zis ca motorul LC4 nu e foarte bun/fiabil/rezistent etc., insa ideea mea era ca nu strica sa fii un pic peste cerinte - mai ales cand e vorba de prima motocicleta noua Oricum, din ce a zis dl. Zsolt se pare ca e cam "frectie la piciorul de lemn" tehnica aia de rodaj in cazul motorului asta => o sa raman la instructiunile din manual, e mai safe Alex Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shrike Postat Martie 22, 2006 Share Postat Martie 22, 2006 Pe noul meu KLR 650 am ales sa fac un rodaj intre cel al lui Motoman si rodajul dupa carte. Adica pornesc motorul fara sa-l las la ralanti mai mult de un minut dupa care pornesc incetisor pana temperatura motorului devine normala. In moment ce temperatura a ajuns la nivelul normal am facut 10 km accelerand pana la limita impusa de carte la 4000 ture (ok poate am ajuns la 4500 ) dupa care am folosit frana motorului. Tot asa timp de 10 km dupa care am lasat motorul sa se raceasca complet si am repetata chestia asta pe 20 km. la totalul de 30 am shimbat uleiul sa scot toate rahaturile de metal care pluteau in el. Si am mai facut vreo 30 km (accelerezi-franezi cu motorul) dupa care l-am lasat sa se raceasca. EI si acum am 150 km pe el . Ok nu e rodat anca motorul dar altii pe site-ul www.klr650.net au facut asta fara sa aiba probleme nici la 50000km. Eu cred ca principalul e sa schimbi uleiul si filtrul des la inceput (de vreo 3 ori in prima mie de kilometri). Dupa care daca faci intretinerea dupa carte (ulei, filtru si filtru de aer) o sa te tina mult motorul. Am decis sa nu trec la uleiul sintetic pana nu fac 5000 km deoarece motorul meu desi nou, conceptia lui are vreo 20 ani. In cazul KTM-ului s-ar putea sa poti trece imediat la ulei sintetic dar eu personal as astepta cel putin 1000 km inainte, chestiune de a se uza piesele motorului mai repede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.