Sari la conținut

Ajutor De La Veterani - Sfaturi Pt. Rodaj


Postări Recomandate

Salve,

 

Intrucat noul meu motor :cheers: e "pe vine" (saptamana asta), am intrat deja la griji cu privire la rodaj, pe care vreau sa-l fac "ca la carte"...

Problema ar fi ca sfaturile din carte difera (cel putin la suprafata) de niste informatii pe care le-am gasit pe net,

date de diversi experti (pana la proba contrarie) in motoare.

 

Pe scurt, "nenea specialistii" recomanda ca in rodaj sa nu se foloseasca ulei full sintetic, si sa se alterneze perioade de accelerare moderata

pana la o anumita turatie (pana in cea recomandata de producator pe perioada rodajului) urmata de frana de motor.

Treaba asta s-ar repeta in toate vitezele mai putin a I-a, variindu-se si tipul de trasee efectuate (prin oras, in afara cu viteza mai mare, serpentine etc.). Nu se va folosi o turatie constanta pt. perioare mari de timp. Treptat, se va creste turatia pana la care se face accelerarea pt. o rodare optima a cilindrilor

(cilindrului in cazul de fata :laugh: ) pe toata cursa.

 

Link-urile la care am gasit infomatiile astea sunt:

http://faq.f650.com/FAQs/Break-inFAQ.htm

http://www.bmwrt.com/faq/breakin.htm

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

 

Concluzionand, treaba e ca as avea nevoie de niste pareri de la veteranii ac. forum relativ la procedura asta (sa zicem mai neobisnuita) de rodaj - ca nu vreau sa-mi stric jucaria cu mana proprie, cum s-ar zice.

 

Lotsa thanks,

Alex

 

PS: Pe unu' din link-uri chiar se recomanda schimbarea uleiului din motor dupa primele zeci de km parcursi ca sa se elimine cantit cea mai mare de chestii pilite/polizate inainte sa aiba timp sa zgarie alte treburi prin motor. Si chiar ma intreb ce fel de ulei foloseste KTM-ul in motocicletele noi (ca am auzit ca si uleiul asta de rodaj ar fi mai special...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum contractul comercial pentru uleiul din motor este cu MOTOREX-Elvetia. A fost si cu Shell. Oricum nu are relevanta alegerea KTM ptr ca diferentele intre uleiuri sunt foarte mici dpdv al calitatii. Dupa primul schimb de ulei iti recomand YACCO.

 

Legat de rodaj sfatul meu este sa asculti producatorul si sa faci rodajul ca la carte. Chiar daca nu ai sa respecti rodajul, motorul te tine pana te plictisesti tu de motocicleta.... daca ai sa faci schimburile ulterioare de filtre si ulei la timp.

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da-te usor cu el variind turatia

Schimba-i uleiul si filtrele dupa 200 - 300 km. Roaga-l pe dealer sa-l intrebe si pe Zsolt ce si cum. Lui i-au trecut multe prin mana.

Oricum, nu-ti fa griji prea multe. E f tzeapan si ultraverificat motorul de LC4.

Cauta info si pe

www.ktmtalk.com

www.advriders.com la sectiunea thumpers

Have fun!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa stii ca in ziua de azi rodajul unei motociclete nu mai este (sau nu mai trebuie sa fie) ceea ce a fost acum 20 de ani (pe vremea veteranilor). Motorul pe care il cumperi tu are deja cilindru din micasil a carui suprafata nu mai trebuie netezita prin rodare ca la motoarele cu cilindru din fonta.

Producatorul recomanda la primii 1000 de km sa nu turezi motorul peste o anumita turatie (vezi cartea tehnica a motorului), motivul este evitarea unei supraincalziri a diferitelor piese.

Eu iti recomand sa folosesti motorul in conditii normale si sa faci service-urile in timpii si la distantele cerute de cartea tehnica. In aceste conditii producatorul isi poate permite sa garanteze 2 ani de zile pt. motocicleta ta. Noi pana acum nu am avut nici o problema de garantie la motocicletele la care service-ul s-a facut la timp.

Nu uita ca modelul KTM 640 Adventure este pana in ziua de astazi cel mai "indestructibil" motor de pe piata. Cele mai multe tururi ale lumii se fac cu aceasta motocicleta. :cheers:

 

Salut, Zsolt

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt. sfaturi.

 

N-am zis ca motorul LC4 nu e foarte bun/fiabil/rezistent etc., insa ideea mea era ca nu strica

sa fii un pic peste cerinte - mai ales cand e vorba de prima motocicleta noua :cheers:

 

Oricum, din ce a zis dl. Zsolt se pare ca e cam "frectie la piciorul de lemn" tehnica aia

de rodaj in cazul motorului asta => o sa raman la instructiunile din manual, e mai safe :laugh:

 

Alex

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe noul meu KLR 650 am ales sa fac un rodaj intre cel al lui Motoman si rodajul dupa carte. Adica pornesc motorul fara sa-l las la ralanti mai mult de un minut dupa care pornesc incetisor pana temperatura motorului devine normala. In moment ce temperatura a ajuns la nivelul normal am facut 10 km accelerand pana la limita impusa de carte la 4000 ture (ok poate am ajuns la 4500 :laugh: ) dupa care am folosit frana motorului. Tot asa timp de 10 km dupa care am lasat motorul sa se raceasca complet si am repetata chestia asta pe 20 km. la totalul de 30 am shimbat uleiul sa scot toate rahaturile de metal care pluteau in el. Si am mai facut vreo 30 km (accelerezi-franezi cu motorul) dupa care l-am lasat sa se raceasca. EI si acum am 150 km pe el :cheers: . Ok nu e rodat anca motorul dar altii pe site-ul www.klr650.net au facut asta fara sa aiba probleme nici la 50000km.

 

Eu cred ca principalul e sa schimbi uleiul si filtrul des la inceput (de vreo 3 ori in prima mie de kilometri). Dupa care daca faci intretinerea dupa carte (ulei, filtru si filtru de aer) o sa te tina mult motorul. Am decis sa nu trec la uleiul sintetic pana nu fac 5000 km deoarece motorul meu desi nou, conceptia lui are vreo 20 ani. In cazul KTM-ului s-ar putea sa poti trece imediat la ulei sintetic dar eu personal as astepta cel putin 1000 km inainte, chestiune de a se uza piesele motorului mai repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...