Pe noul meu KLR 650 am ales sa fac un rodaj intre cel al lui Motoman si rodajul dupa carte. Adica pornesc motorul fara sa-l las la ralanti mai mult de un minut dupa care pornesc incetisor pana temperatura motorului devine normala. In moment ce temperatura a ajuns la nivelul normal am facut 10 km accelerand pana la limita impusa de carte la 4000 ture (ok poate am ajuns la 4500 ) dupa care am folosit frana motorului. Tot asa timp de 10 km dupa care am lasat motorul sa se raceasca complet si am repetata chestia asta pe 20 km. la totalul de 30 am shimbat uleiul sa scot toate rahaturile de metal care pluteau in el. Si am mai facut vreo 30 km (accelerezi-franezi cu motorul) dupa care l-am lasat sa se raceasca. EI si acum am 150 km pe el . Ok nu e rodat anca motorul dar altii pe site-ul www.klr650.net au facut asta fara sa aiba probleme nici la 50000km.
Eu cred ca principalul e sa schimbi uleiul si filtrul des la inceput (de vreo 3 ori in prima mie de kilometri). Dupa care daca faci intretinerea dupa carte (ulei, filtru si filtru de aer) o sa te tina mult motorul. Am decis sa nu trec la uleiul sintetic pana nu fac 5000 km deoarece motorul meu desi nou, conceptia lui are vreo 20 ani. In cazul KTM-ului s-ar putea sa poti trece imediat la ulei sintetic dar eu personal as astepta cel putin 1000 km inainte, chestiune de a se uza piesele motorului mai repede.