arrakis Postat Iulie 13, 2009 Share Postat Iulie 13, 2009 Salut, In urma cu vreo 3 luni am avut un mic accident si a trebuit sa acopar cateva zgarieturi cu vopsea si lac. Lacul a tinut binisor si nu mi-a facut probleme pana acum (dadusem cu un lac satinat din Brico). Saptamana trecuta s-a decojit putin intr-un singur loc (o banda de 1cm lungime cu aprox 3mm latime). Am decis sa dau cu smirghel pe o suprafata mai mare care sa acopere partea problematica, iar apoi din nou cu acelasi tip de lac. La 2 zile dupa a inceput sa se cojeasca serios toata zona, inclusiv stratul mai vechi de lac, pana la stratul de vopsea originala a carenei. Cei cu experienta in domeniu, ce imi sugerati sa fac ca sa nu se mai intample? Fiind prima mea tentativa de genul asta, am facut greseala de a nu da cu smirghel la aplicarea primului strat, acum 3 luni. Asa ca s-ar putea ca in timp sa am probleme si in alte locuri. E vreo metoda de a da jos lacul cu vreo solutie, in vederea aplicarii (corecta de data asta ), a unui lac special pentru auto (duplicolor sau ceva de genul). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arrakis Postat Iulie 14, 2009 Autor Share Postat Iulie 14, 2009 poze.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Iulie 14, 2009 Share Postat Iulie 14, 2009 eu am alta problema, lac in exces, oare se curata la polish, ce imi sugerati sa ii fac? are o tona de picaturi de lac scurse Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iulie 14, 2009 Share Postat Iulie 14, 2009 - Lacul era pentru aplicatii auto/moto sau pur si simplu lac pentru ce mai are omul de lacuit pe langa casa ? - s-a folosit primer pentru plastic inainte de vopsire/lacuire ? Pregatirea suprafetei pentru vopsire (in cazul plasticului) este foarte pretentioasa. Lacul scurs (cu conditia sa fie suficient de mult) s poate slefui pentru a se nivela suprafata si fara a patrunde in stratul de vopsea dupa care se slefuieste incepand cu granulatia P600 la macar P2000 (cu treceri si prin P800 P1000 si eventual P1500) (cu cat este mai fina slefuirea cu atat se va lustrui mai usor) dupa care se poate lusturi cu pasta de lustruit care se poate cumpara de la un magazin specializat in vopsele auto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arrakis Postat Iulie 14, 2009 Autor Share Postat Iulie 14, 2009 - Lacul era pentru aplicatii auto/moto sau pur si simplu lac pentru ce mai are omul de lacuit pe langa casa ? Lac universal (in Brico aveau doar din asta mat si duplicolor care era lucios, am preferat sa dau cu mat pentru ca era mai usor). - s-a folosit primer pentru plastic inainte de vopsire/lacuire ? Nope. De vopsit am vopsit doar o bucata de 10 cm lungime, unde se crapase carena. Apoi am lacuit toata carena fara o pregatire prealabila. Lacul a tinut foarte bine si o sa mai tina o vreme. Problema a fost alta: am incercat sa acopar cu un strat nou o mica zgarietura, si toata zona noua data s-a cojit. Practic stratul nou l-a afectat si pe cel vechi. In rest, pe 90% din carena este ok, cu niste micro fisuri cauzate de lipsa de flexibilitate a lacului asta universal. Acum eu as vrea sa stiu care e cea mai buna solutie pe care o am la indemana.. Ma gandeam asa: 1. Dau cu smirghel toata bucata de sus si aplic un nou strat de lac (care se pare ca nu o sa ma tina mai mult de 1 an). Timp necesar: 30 min. 2. SAU dau cu smirghel toata carena (problematic pe langa stickere), apoi aplic un strat de lac auto. Timp: probabil o zi.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iulie 14, 2009 Share Postat Iulie 14, 2009 Sfatul meu.... - acopera stikerele actuale cu folie adeziva (cea folosita pentru inscriptionari auto este foarte buna) si ulterior tai cu un cutter/bisturiu surplusul de adeziv de langa sticker. - se inlatura materialul care se exfoliaza (lac vechi) - slefuieste atent suprafata (sa rezulte o suprafata cat mai fina) dar sa nu treci de granulatia P600 pentru ca atunci din nou sunt probele de adeziune a lacului pe suprafata - exfoliere. - in cazul in care este expus plasticul (vopsea cojita pana la suport) atunci se foloseste si Primer pentru plastic (tot de la KLAR - cca 50 ron/l) care dupa uscare trebuie slefuit usor. - se inlatura folia de protectie de pe stickere si se izoleaza doar zonele care se doreste a fi protejate. - se desprafuieste foarte bine si se aplica 2-3 straturi de lac (varainta profi de la KLAR - Policolor este foarte accesibila - atentie la preparare inainte de aplicare - dozaj intaritor/diluant/mod aplicare) Merita luat in calcul ca la KLAR se poate prepara materialul si se introduce direct intr-un tub cu aerosol (spray) pentru aplicare fara compresor (calitate suprafata relativ satisfacatoare). Daca esti pasionat de DIY (do it yourself) merita efortul......Bafta PS : Varianta cu "lac din Bricostore"(si nu numai :-)) nu o agrez si nu o sustin. Vopselele auto/moto sunt special concepute pentru finisaje de calitate si mai ales rezistenta de foarta lunga durata la intemperii. Exfolierea "recenta" este cauzata de reactia chimica dintre lacul vechi si cel nou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arrakis Postat Iulie 14, 2009 Autor Share Postat Iulie 14, 2009 Exact ce imi trebuia Merci pentru explicatii. In week-end mai bag o fisa, sa vad ce imi iese de data asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.