Sari la conținut

Detinatori de Yamaha FZR


ray
 Share

Postări Recomandate

Anul trecut cand am venit la tine aveam 2 cdi-uri bune, cine a stiut ca o sa ai nevoie de unul...am vandut unul, iar celalalt e pe mobra

 

Cine a stiut ca imi vand FZR-ul vechi :) . Am zis ca ma insor si ca ma las de motoare.Dar se pare ca este imposibil, mi-am subestimat pasiunea.

Pe asta, dupa ce il fac nici ca il mai dau, imi cumpar 10 tranzistoare BU sa fiu sigur ca nu le scot astia din productie, imi montez voltmetru in bord, si o sa ma plimb si peste 20 de ani (Doamne Ajuta).

 

Daca cineva mai vrea tranzistori sau rezistente sa imi spuna ;). Nu fac bisnita, trimit si xerox la bon.

Mesaj completat

@maniakmoto : Am mai vb cu cineva legat de rezistenta si mi-a spus ca atunci cand se arde o rezistenta, in cazuri foarte rare si-ar putea modifica valoarea nominala dar numai crescator. Deci rezistenta mea afumata are acum 670 ohmi, deci chiar daca si-a modificat valoarea in sus ea avea nominal sub 670 ohmi. Deci valoarea ta de 7,5 k e mare, dar daca ai compensat din semi-reglabila si merge cred ca e ok. Cum ai facut calibrarea , ai calibrat maximul de scara? adica ai tinut motorul in blana si ai reglat ca acul sa fie la turatia maxima? ca sa calibrezi la minim nu prea ai cum ma gandesc, ca nu stii cand motorul are 1000 rpm.

Mesaj completat

Ar trebui sa ai un cititor profesional cu stroboscop cred.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

da,asa am facut am tinut pentru 2 secunde in blana (nu mai mult ca stiu ca motoarele astea nu au limitator de turatie si s-ar putea sa raman fara motor) si l-am limitat sa se ridice numai pana la 11500, adica pana unde intra pe rosu. faza e ca desi l-am calibrat din surubul acela cand e la relanti e undeva pe la 1800-2000 de ture, ceea ce e un piculet cam mult. pot sa mai scad relantiul insa se cam balbaie (balbaiala asta poate fi si din cauza ca dupa ce am curatat carburatoarele, nu le-am si sincronizat si nici nu le-am facut reglajul la amestec). o sa vad la un test de drum cum merge treaba, deocamdata am de frecat la codita si rezervorul custom:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am terminat de reparat CDI-ul si turometrul. Am pus si poze cu valorile rezistentelor. La mine nu erau rezistente arse, ci doar afumate sau dezlipite din circuit din cauza caldurii a curs tot fludorul. Am pus 2x BU806.

 

Rezistentele au costat 1 leu si 2 tranzistoare 7 lei. Deci total 8 lei :) .

BU808 cel cu Vce la 700V costa 9 lei/buc. Dar sper sa nu fie nevoie de el.

 

Maine o sa le montez, sper sa nu mai fie nimic ars ;)

 

post-13253-1269871380_thumb.jpg

post-13253-1269871432_thumb.jpg

post-13253-1269871450_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa-mi spui cum iti merge turometrul ca sa stiu daca sa schimb si eu rezistenta cu una de 680.

 

Uraaaaaaa...traiasca BU-urile...am montat CDI si merge mai bine ca unul nou.

Din pacate turometrul nu prea merge. Am turat putin (cred eu ca trebuia sa fie vreo 3000 rpm) si el imi arata 500 rpm.

Nu am putut sa turez pentru ca releul meu de incarcare e dus. A trebuit sa aprind faza scurta,faza lunga,semnalul pornit ca sa am 15V la ralanti. Altfel se duce imediat in 17-19 V.

Dupa ce imi rezolv releul, o sa ma apuc si eu de calibrat din rezistenta semireglabila. Nu stiu care e valoarea exacta, nu e nici ca mine, nici ca tine.

 

Daca tot m-am apucat sa mesteresc la CDI ma apuc sa imi construiesc un releul de incarcare .

 

Releul existent la mine : post-13253-1269975114_thumb.jpg

Documentatie releu_incarcare.pdf

Schema :post-13253-1269975085_thumb.jpg

 

Link util : Link

 

Tiristorii ar costa cam 4 lei/buc tip Tic126 ( 12A/400V)

Iar diode de la o punte de dacie,care are si radiator sau din comert cam 4 lei o dioda.

Eu zic ca max 50 de lei ajung.

Maine ma duc sa iau piesele...sa vad cat costa.

 

Am observat ca la intruniri se cam ard multe relee, cred ca din cauza turatiei la blana pe loc releul nu se poate racii si crapa. Cand se tureaza la blana curentul care trebuie sa fie dat la masa creste, iar racire nema daca motocicleta nu se deplaseaza cu viteza.

Editat de vinkator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uraaaaaaa...traiasca BU-urile...am montat CDI si merge mai bine ca unul nou.

Din pacate turometrul nu prea merge. Am turat putin (cred eu ca trebuia sa fie vreo 3000 rpm) si el imi arata 500 rpm.

Nu am putut sa turez pentru ca releul meu de incarcare e dus. A trebuit sa aprind faza scurta,faza lunga,semnalul pornit ca sa am 15V la ralanti. Altfel se duce imediat in 17-19 V.

Dupa ce imi rezolv releul, o sa ma apuc si eu de calibrat din rezistenta semireglabila. Nu stiu care e valoarea exacta, nu e nici ca mine, nici ca tine.

 

Daca tot m-am apucat sa mesteresc la CDI ma apuc sa imi construiesc un releul de incarcare .

 

Releul existent la mine : post-13253-1269975114_thumb.jpg

Documentatie releu_incarcare.pdf

Schema :post-13253-1269975085_thumb.jpg

 

Link util : Link

 

Tiristorii ar costa cam 4 lei/buc tip Tic126 ( 12A/400V)

Iar diode de la o punte de dacie,care are si radiator sau din comert cam 4 lei o dioda.

Eu zic ca max 50 de lei ajung.

Maine ma duc sa iau piesele...sa vad cat costa.

 

Am observat ca la intruniri se cam ard multe relee, cred ca din cauza turatiei la blana pe loc releul nu se poate racii si crapa. Cand se tureaza la blana curentul care trebuie sa fie dat la masa creste, iar racire nema daca motocicleta nu se deplaseaza cu viteza.

 

 

Felicitari, incet incet il pui pe picioare!

 

Am aruncat un ochi prin manualul de service si se pare ca sistemele de incarcare sunt diferite, FZR600 are tipul cu magnet permanent asa ca schema atasata ar trebui sa se potriveasca.

 

Doar ca... are o greseala, diodele dinspre masa trebuie polarizate invers.

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

omule, cam de aici imi sunt depasite cunostintele in privinta releului de incarcare. adica nu stiu cu ce sa te mai ajut.:) yo4hgx e cu mult, mult, mult mai experimentat ca mine, fiind in apropierea problemei cu slujba sa. singurul sfat care pot eu sa ti-l dau e sa iti muti releul de incarcare acolo unde ai claxonul atunci cand e terminat, pentru o ventilatie mai buna. Releul acela care il ai acolo pe moto nu imi pot da seama ce tip de releu este. eu nu am mai vazut asa cva pe fzr pana acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@maniakmotor : nu stiu nici eu ce releul este. Este o improvizatie, nu am nimic nu cimprovizatiile dar sa si functioneze . Eu am impresia ca acolo e doar puntea de diode, nu e si circuitul de incarcare propriu-zis.

 

@yoghx : Este cu magnet permanent . Vroiam sa te intreb un lucru: In manual se precizeaza ca alternatorul genereaza 21 amperi . Presupun ca genereaza 21 de amperi impreuna pe toate cele 3 cabluri care vin de la el. Cum observ ca sunt legate in paralel, ar trebui ca pe fiecare cablu care vine sa am 7 A. In concluzie daca pun un triac de 12 A/400V pe fiecare cablu nu ar trebui sa am probleme. Si la diode la fel ma gandesc sa pun diode de 12A.

 

Ai dreptate am vazut si eu ca diodele sunt puse invers (ce ochi de vultur ai :lol: ).

Mesaj completat

Mi-am luat piesele :

- tiristori BT152-800R (800V/20A) 4 lei/buc

- diode de putere 10A - 9 lei/buc

 

In total si cu restul pieselor vreo 70 de lei. Dupa sarbatori ma apuc de el . Intre timp m-am gandit si la un circuit de protectie in cazul in care releul depaseste o valoare prag(ex.17 V). Eu m-am gandit la un releu auto pus in serie la iesirea regulatorului moto( un releu de 40 A e vreo 10 lei) comandat de o dioda zenner (cu tensiune de prag 17V) care deschide releul in caz ca depaseste. Bineinteles in paralel si un led martor de avertisment.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@maniakmotor : nu stiu nici eu ce releul este. Este o improvizatie, nu am nimic nu cimprovizatiile dar sa si functioneze . Eu am impresia ca acolo e doar puntea de diode, nu e si circuitul de incarcare propriu-zis.

 

@yoghx : Este cu magnet permanent . Vroiam sa te intreb un lucru: In manual se precizeaza ca alternatorul genereaza 21 amperi . Presupun ca genereaza 21 de amperi impreuna pe toate cele 3 cabluri care vin de la el. Cum observ ca sunt legate in paralel, ar trebui ca pe fiecare cablu care vine sa am 7 A. In concluzie daca pun un triac de 12 A/400V pe fiecare cablu nu ar trebui sa am probleme. Si la diode la fel ma gandesc sa pun diode de 12A.

 

Ai dreptate am vazut si eu ca diodele sunt puse invers (ce ochi de vultur ai :lol: ).

Mesaj completat

Mi-am luat piesele :

- tiristori BT152-800R (800V/20A) 4 lei/buc

- diode de putere 10A - 9 lei/buc

 

In total si cu restul pieselor vreo 70 de lei. Dupa sarbatori ma apuc de el . Intre timp m-am gandit si la un circuit de protectie in cazul in care releul depaseste o valoare prag(ex.17 V). Eu m-am gandit la un releu auto pus in serie la iesirea regulatorului moto( un releu de 40 A e vreo 10 lei) comandat de o dioda zenner (cu tensiune de prag 17V) care deschide releul in caz ca depaseste. Bineinteles in paralel si un led martor de avertisment

 

 

 

 

Sunt mai multe de comentat, fara sa intram in prea multe amanunte o sa incerc cateva comentarii.

 

Infasurarile alternatorului genereaza un curent trifazat, decalat la 120 grade, nu lucreaza in acelasi timp. Curentul debitat creste functie de frecventa (turatia motorului) iar cel din circuit este reglat de numarul de consumatori. Oricum, pentru siguranta, e bine ca fiecare dioda sa poata suporta curentul maxim, 10A mi se pare o valoare mult prea mica.

 

Tiristorii sunt de fapt tot niste diode, cu poarta, si pun la masa curentul din fiecare infasurare cand valoarea tensiunii atinge depaseste un prag prestabilit (de comparatorul tranzistorizat). Sa zicem ca alternatorul genereaza maxim 60VAC, tiristorii vor sunta doar tensiunile de peste 15V (13.8-14.1) asadar orice tiristor mai mare de 100V/15A vor face treaba. Aici insa se mai ridica o problema, la o a doua privire, observ ca pentru comparator sunt folositi tranzistori de semnal mic, 2N3906 avand un curent de colector de cateva sute de mA. Tiristorii alesi de tine au un curent de poarta de 5A si, chiar daca curentul nu va atinge niciodata valoarea maxima, tranzistorii alesi mi se par oricum mult sub necesar. Un BD438 (VCE 40V/IC 4A) sau mai mare mi s'ar parea mult mai potriviti.

 

"Protectia" la supratensiune nu va functiona asa cum vrei tu s'o faci. Dioda Zener limiteaza tensiunea intr'un circuit legandu'se invers pe masa. Daca vrei s'o inseriezi cu un releu, ar trebui luat in consideratie si rezistenta interna a bobinei releului. Oricum, cea mai buna "protectie" ramane tot un releu bine realizat cu piese potrivite bilantului energetic.

 

Alternatorul cu magnet permanent are marele avantaj ca nu mai are perii colectoare, insa reversul medaliei este ca lucreaza permanent, surplusul nenecesar de curent fiind transformat in caldura. O buna disipatie, in special a tiristorilor este absolut necesara.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uraaaaaaa...traiasca BU-urile...am montat CDI si merge mai bine ca unul nou.

Din pacate turometrul nu prea merge. Am turat putin (cred eu ca trebuia sa fie vreo 3000 rpm) si el imi arata 500 rpm.

Nu am putut sa turez pentru ca releul meu de incarcare e dus. A trebuit sa aprind faza scurta,faza lunga,semnalul pornit ca sa am 15V la ralanti. Altfel se duce imediat in 17-19 V.

Dupa ce imi rezolv releul, o sa ma apuc si eu de calibrat din rezistenta semireglabila. Nu stiu care e valoarea exacta, nu e nici ca mine, nici ca tine.

 

Daca tot m-am apucat sa mesteresc la CDI ma apuc sa imi construiesc un releul de incarcare .

 

Releul existent la mine : post-13253-1269975114_thumb.jpg

Documentatie releu_incarcare.pdf

Schema :post-13253-1269975085_thumb.jpg

 

Link util : Link

 

Tiristorii ar costa cam 4 lei/buc tip Tic126 ( 12A/400V)

Iar diode de la o punte de dacie,care are si radiator sau din comert cam 4 lei o dioda.

Eu zic ca max 50 de lei ajung.

Maine ma duc sa iau piesele...sa vad cat costa.

 

Am observat ca la intruniri se cam ard multe relee, cred ca din cauza turatiei la blana pe loc releul nu se poate racii si crapa. Cand se tureaza la blana curentul care trebuie sa fie dat la masa creste, iar racire nema daca motocicleta nu se deplaseaza cu viteza.

dupa cite mi se pare mie jumatate din puntea de diode (partea de jos) este polarizata invers
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt mai multe de comentat, fara sa intram in prea multe amanunte o sa incerc cateva comentarii.

 

Infasurarile alternatorului genereaza un curent trifazat, decalat la 120 grade, nu lucreaza in acelasi timp. Curentul debitat creste functie de frecventa (turatia motorului) iar cel din circuit este reglat de numarul de consumatori. Oricum, pentru siguranta, e bine ca fiecare dioda sa poata suporta curentul maxim, 10A mi se pare o valoare mult prea mica.

 

Tiristorii sunt de fapt tot niste diode, cu poarta, si pun la masa curentul din fiecare infasurare cand valoarea tensiunii atinge depaseste un prag prestabilit (de comparatorul tranzistorizat). Sa zicem ca alternatorul genereaza maxim 60VAC, tiristorii vor sunta doar tensiunile de peste 15V (13.8-14.1) asadar orice tiristor mai mare de 100V/15A vor face treaba. Aici insa se mai ridica o problema, la o a doua privire, observ ca pentru comparator sunt folositi tranzistori de semnal mic, 2N3906 avand un curent de colector de cateva sute de mA. Tiristorii alesi de tine au un curent de poarta de 5A si, chiar daca curentul nu va atinge niciodata valoarea maxima, tranzistorii alesi mi se par oricum mult sub necesar. Un BD438 (VCE 40V/IC 4A) sau mai mare mi s'ar parea mult mai potriviti.

 

"Protectia" la supratensiune nu va functiona asa cum vrei tu s'o faci. Dioda Zener limiteaza tensiunea intr'un circuit legandu'se invers pe masa. Daca vrei s'o inseriezi cu un releu, ar trebui luat in consideratie si rezistenta interna a bobinei releului. Oricum, cea mai buna "protectie" ramane tot un releu bine realizat cu piese potrivite bilantului energetic.

 

Alternatorul cu magnet permanent are marele avantaj ca nu mai are perii colectoare, insa reversul medaliei este ca lucreaza permanent, surplusul nenecesar de curent fiind transformat in caldura. O buna disipatie, in special a tiristorilor este absolut necesara.

 

Ride Safe!

 

Nici nu ma astept sa imi iasa din prima releul "home made" . Gasisem niste diode 30 A/50 V dar costau 20 ron/buc, asa ca m-am zgarcit si mi-am luat la 10 A . Ma gandesc daca as mai cumpara unele la 10 A si le pun in paralel ar trebui sa echiveleze cu una de 20 A ?

Daca pun BD438 trebuie sa mai schimb valoarea rezistentei din emitor ?

 

 

Mesaj completat

salut. am inteles ca merg si cablele de la 98-01 YZF-R1. are cineva?

 

Daca nu gasesti , doar ca idee incearca un chit de reparatie pentru cablu de acceleratie/abreaj .

 

@stefbure : da sunt pe dos diodele alea :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici nu ma astept sa imi iasa din prima releul "home made" . Gasisem niste diode 30 A/50 V dar costau 20 ron/buc, asa ca m-am zgarcit si mi-am luat la 10 A . Ma gandesc daca as mai cumpara unele la 10 A si le pun in paralel ar trebui sa echiveleze cu una de 20 A ?

Daca pun BD438 trebuie sa mai schimb valoarea rezistentei din emitor ?

 

 

Mesaj completat

 

 

Daca nu gasesti , doar ca idee incearca un chit de reparatie pentru cablu de acceleratie/abreaj .

 

@stefbure : da sunt pe dos diodele alea :lol:

 

In principiu nu ar mai trebui schimbat nimic doar ca, pentru siguranta, ar trebui sa pui si tranzistorii pe radiator.

 

Nu stiu daca doua diode paralel este o idee tocmai buna, pe langa faptul ca curentul maxim e oricum la limita, diodele au mici diferente de rezistenta interna asa ca curentul nu va distribuit perfect egal. In acest caz ar trebui folosite niste rezistoare de echilibru, de 0.1ohm minim 5W, insa se complica montajul avand in vedere ca si acestea vor disipa o oarecare cantitate de caldura. Fa un efort si foloseste diode independente, eventual s/h auto, pe un radiator generos care sa asigure o buna racire diodelor, tranzistorilor si tiristorilor. La acest tip de "relee", caldura este cel mai mare inamic. Am citit ca unii au montat pe radiator un mini-ventilator de tipul celor de prin calculatoare, o idee foarte buna mai ales pentru traficul urban, care presupune viteze mici de deplasare si perioade de stationare lungi.

Mesaj completat

salutare!

caut cablele de la ex up.

mpetcu2001@yahoo.com

 

Hei! Nu te'au impuscat (inca) talibanii ?!...

 

 

E destul de greu sa gasesti cabluri intregi, doar poate pe la dezmembrari. Daca nu ai camasile stricate, poti folosi stifturile cu prindere mecanica (suruburi cu varf conic) de pe la kit'urile de ambreaj insa cablul nu e bun, e prea rigid pentru EXUP. Eu le'am inlocuit cu un cablu ce se gaseste la metru (parca de pe louis), cu sfilatele mult mai subtiri si deci mult mai maleabil. Desi sunt convins ca se gasesc butucei d'aia de la capete la diametrul potrivit, ai mei au fost mai subtiri si a trebuit sa construiesc niste bucsi de bronz.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok.....m-am intors de la "calarit". Motorul merge cam de rahatel. Carburatoarele sunt curatate,acele de dozaj sunt la a 2-a pozitie de sus in jos, suruburile de amestec sunt deschise la 3 ture jumate. Motorul nu trage si da niste rateuri de zici ca trag talibanii (ca tot veni vorba de ei) dupa mine. Nu ma intelegeti gresit, trage insa nu cum ar trebui, si se mai si aude de parca ar fi un ducati. Toate pistoanele functioneaza fara probleme. Bujiile sunt iridium insa sunt cam negre, deci inseamna ca e cam bogat amestecul, ce ma sfatuiti voi sa fac? Adica ce setari sa modific?

Mesaj completat

Gunny, intra pe mess

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hei! Nu te'au impuscat (inca) talibanii ?!...

 

 

E destul de greu sa gasesti cabluri intregi, doar poate pe la dezmembrari. Daca nu ai camasile stricate, poti folosi stifturile cu prindere mecanica (suruburi cu varf conic) de pe la kit'urile de ambreaj insa cablul nu e bun, e prea rigid pentru EXUP. Eu le'am inlocuit cu un cablu ce se gaseste la metru (parca de pe louis), cu sfilatele mult mai subtiri si deci mult mai maleabil. Desi sunt convins ca se gasesc butucei d'aia de la capete la diametrul potrivit, ai mei au fost mai subtiri si a trebuit sa construiesc niste bucsi de bronz.

 

Ride Safe!

 

 

pe mine?? "WE NEVER DIE!! WE JUST GO TO HELL ........... TO REGROUP!!" inca nu am plecat. dar inainte de a pleca vreau sa ma dau nitel ca sa nu uit cum se face :lol: . thanks for the tip!! am auzit ca merg si cablele de R1 din 98 01

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok.....m-am intors de la "calarit". Motorul merge cam de rahatel. Carburatoarele sunt curatate,acele de dozaj sunt la a 2-a pozitie de sus in jos, suruburile de amestec sunt deschise la 3 ture jumate. Motorul nu trage si da niste rateuri de zici ca trag talibanii (ca tot veni vorba de ei) dupa mine. Nu ma intelegeti gresit, trage insa nu cum ar trebui, si se mai si aude de parca ar fi un ducati. Toate pistoanele functioneaza fara probleme. Bujiile sunt iridium insa sunt cam negre, deci inseamna ca e cam bogat amestecul, ce ma sfatuiti voi sa fac? Adica ce setari sa modific?

Mesaj completat

Gunny, intra pe mess

 

Mai coboara acele o treapta (ridica saiba de reglaj la pozitia 3/mijloc), mai inchide suruburile pilot 1/2 tura, verifica nivelul si eventual coboara'l cu 1mm fata de manual... si mai vezi de acolo.

 

Ca idee, suruburile pilot regleaza amestecul la relanti si primul sfert de tura al manetei de gaz iar acele amestecul intre 1/4 si 3/4.

 

Ride SAfe!

 

 

P.S. Sincronizare?...

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sincronizarea am facut-o.sa mai cobor acele o treapta inseamna sa duc siguranta la ultima treapta, nu la cea din mijloc, nu? Nivelul este facut la 24 de mm. O sa incerc astazi mai dupa amiaza ce ai zis tu. Ms yo4hgx!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sincronizarea am facut-o.sa mai cobor acele o treapta inseamna sa duc siguranta la ultima treapta, nu la cea din mijloc, nu? Nivelul este facut la 24 de mm. O sa incerc astazi mai dupa amiaza ce ai zis tu. Ms yo4hgx!

 

Am inteles gresit prima data, a II-a treapta de sus in jos inseamna ca deja acele de dozaj sunt coborate.

 

Oricum, ceva este in neregula cu carburatia daca zici ca da si rateuri. Este posibil sa ai amestecul prea bogat la relanti si ture joase (suruburi pilot) si prea sarac la ture medii (acele de dozaj). Din pacate nu cunosc setarile standard pt 600cc si oricum, functie de model sau tara de provenienta, sunt mici diferente.

 

Eu as incerca sa readuc acele pe pozitia de mijloc, sa mai inchid suruburile de pilot 1/2 tura. Pt nivel o sa incerc mai tarziu, daca am timp, sa intru pe forumul din UK dedicat FZR'urilor, poate gasesc ceva informatii despre 600cc.

 

Ca idee, daca la relanti se aud mici fasaituri si "stranuturi", iar turatia revine greu si ramane atarnata, amestecul e sarac - mai trebuie deschise suruburile pilot. Daca relantiul da sa moara, sa balbaie la "sprituri" si cand revine, coboara un pic si apoi revine la turatia "normala" - amestecul este bogat. Ajustarile suruburilor pilot se fac in pasi mici, maxim 1/4 de tura odata si e bine de reamintit ca pozitia acelor de dozaj si nivelul din carburatoare influenteaza in lantz toate setarile. In mod normal amestecul se regleaza "de sus in jos", adica se incepe cu jiglerele principale (ture maxime), pozitia acelor de dozaj (ture medii) si la urma suruburile de pilot (relanti-ture mici). Daca e cazul, se poate jongla un pic si cu nivelul.

 

Ar trebuie verificata uzurile la tuburile emulsoare si acele de dozaj. Daca sunt vizibile cu ochiul liber, chiar daca par minore, va fi foarte greu de gasit amestecul optim.

 

Ride Safe!

 

 

P.S. Verifica etanseitatea admisiei/evacuarii, de multe ori cauciucul mansoanelor dintre cilindrii si carburatoare imbatraneste si lasa aer fals sa patrunda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verificat etansietatea si nu este nicio problema. Am facut ce ai zis tu. Am dus siguranta la ultimul nivel, am coborat nivelul benzinei cu 1mm, apoi am sincronizat si acum ma ocum de relanti. Faza cu relantiul la mine acum este urmatoarea. La 3 ture deschise da in nas cand trag brusc de acceleratie (de la relanti), am ajuns pana la 6 ture dechise si tinde sa nu mai dea in nas cand trag brusc de acceleratie. La 3 ture deschise revine greu relantiul, la sase ture deschise revine destul de bine insa cred ca s-ar putea si mai bine. Stranuturi si fasaituri nu se aud la relanti.

Mesaj completat

Ok. Am dat o tura cu ea. Suruburile de amestec sunt la 7 ture in afara. Revine super ok la relanti, nu ezita cand trag brusc de acceleratie la relanti, insa, Cand merg cu ea, in orice treapta pana in 5-6 mii de ture, daca trag de gaz deodata face ca un ducati, si trage destul de greut. Daca trag usor si constant de gaz se aude frumos si nu da senzatia de efort din partea motorului de a tine pas cu intentiile mele. Astept sfaturi yo4hgx! :lol: U are my guru!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oameni buni se poate sa ma ajutati si pe mine cu o pompa de benzina pt fzr 250 ( e la fel ca la cea de la fzr 400 ) sau daca stiti pe cineva care are o pompa compatibila . cam asa ar tr sa arate , nu stiu ce debit are dar daca stie cineva il rog sa ma informeze si pe mine ca sa imi mobra in miscare . va multumesc !

Editat de edutzu20
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verificat etansietatea si nu este nicio problema. Am facut ce ai zis tu. Am dus siguranta la ultimul nivel, am coborat nivelul benzinei cu 1mm, apoi am sincronizat si acum ma ocum de relanti. Faza cu relantiul la mine acum este urmatoarea. La 3 ture deschise da in nas cand trag brusc de acceleratie (de la relanti), am ajuns pana la 6 ture dechise si tinde sa nu mai dea in nas cand trag brusc de acceleratie. La 3 ture deschise revine greu relantiul, la sase ture deschise revine destul de bine insa cred ca s-ar putea si mai bine. Stranuturi si fasaituri nu se aud la relanti.

Mesaj completat

Ok. Am dat o tura cu ea. Suruburile de amestec sunt la 7 ture in afara. Revine super ok la relanti, nu ezita cand trag brusc de acceleratie la relanti, insa, Cand merg cu ea, in orice treapta pana in 5-6 mii de ture, daca trag de gaz deodata face ca un ducati, si trage destul de greut. Daca trag usor si constant de gaz se aude frumos si nu da senzatia de efort din partea motorului de a tine pas cu intentiile mele. Astept sfaturi yo4hgx! :laugh: U are my guru!

g

 

7 ture la suruburile pilot este mult prea mult, nu trebuie sa depaseasca 2-4 ture in afara (cu jiglerele originale, filtrul de aer/evacuarea standard). Daca s'au adus modificari la sistemul de admisie/evacuare si/sau jiglere si suruburile pilot depasesc marja 2-4 ture afara, trebuie schimbate cu o masura mai mare/mica.

 

Acum am observat ca ai zis ca ai dus siguranta la ultimul nivel (in ce directie, sus sau jos?) "cum am zis eu". Mai verifica odata, eu am zis siguranta acelor de dozaj la MIJLOC, adica a III'a treapta (oricum ai lua'o, dinspre sus sau jos). Mai departe, INALTIMEA PLUTITOARELOR (nu nivelul propriu-zis al benzinei) fata de marginea carburatoarelor am inteles ca la 600cc trebuie sa fie de 24.5mm. Avand in vedere uzura, 25mm probabil ca ar fi un bun punct de plecare. Atentie, 1.0mm sau chiar 0.5mm influenteaza mult amestecul. Suruburile pilot la 2.5 ture afara si... abia de aici incepi si experimentezi. Daca motorul merge bine la relanti dar balbaie in sarcina la ture medii, te mai joci cu nivelul, daca merge bine in sarcina dar relantiul face figuri, testezi cu suruburile pilot in pasi mici de tot, de pana intr'un sfert de tura.

 

Verifica insa cu atentie integritatea membranelor vacuumatice, sa nu aiba fisuri greu de observat si daca toate o-ringurile de etansare dintre corpul carburatoarelor si capacele superioare sunt la locul lor (cand le pui in orificii, da cu putin scuipat pe ele ... nu glumesc) cat si daca nu s'a pierdut/deteriorat vre'un o'ring din capatul conului suruburilor pilot.

 

Poti gasi amestecul optim numai daca nu sunt si alte probleme.

 

Astept cu interes rezultatele.

 

Ride SAfe!

 

P.S. Turele la suruburile pilot se numara ca rotatii complete, 360grade... se mai face confuzie intre ture complete si jumatati de tura (pozitia in care cantul suruburilor ajunge in aceeasi pozitie).

Mesaj completat

oameni buni se poate sa ma ajutati si pe mine cu o pompa de benzina pt fzr 250 ( e la fel ca la cea de la fzr 400 ) sau daca stiti pe cineva care are o pompa compatibila . cam asa ar tr sa arate , nu stiu ce debit are dar daca stie cineva il rog sa ma informeze si pe mine ca sa imi mobra in miscare . va multumesc !

 

Asta veche ce'a patit, s'a ars bobina? Daca nu, si nici membrana nu e sparta, poti incerca s'o "repari". Mai greu e demontarea capacului, dupa care poti verifica daca axul nu e blocat, sau pastilele contactelor murdare. Probleme mai pot aparea si din cauza arcului de revenire a bratului mobil al contactului care, daca sare de pe pozitie ori blocheaza bratul ori permite acestuia sa sara din locasul lui.

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Setarile pe care le-au avut carburatoarele la inceput erau 7 ture jumate la suruburi, si la al doilea nivel al sigurantei de SUS in JOS (dinspre capatul gros spre cel ascutit), nivelul plutitoarelor nu stiu care era.

Acum siguranta acelelor de dozaj este la prima treapta de SUS in JOS. Singura modificare este facuta la evacuare si anume scurtata toba cu 35% si scos sita (fluierul) din ea.

Motorul trage super bine in sarcina peste 4000 RPM , ba chiar ma surprinde si imi e frica sa trag de acceleratie. Sub 4000 trage insa are o intarziere oarecare la acceleratie brusca in sarcina si se aude un zgomot ciudat din evacuare (ca de ducati descris de mine mai sus).

Suruburile le consider o rotatie completa la 360 de grade. Membranele nu sunt sparte garantat 1000%. Nu am pierdut absolut nici o garnitura!

Conform tabelului celor de pe factorypro.com si celor spuse de tine, daca nivelul plutitoarelor este la 23 mm inseamna ca amestecul la ture medii este prea bogat, asadar trebuie urcat la 25mm asa cum ai zis tu. O sa incerc dupa pasti. Astazi facem o excursie la Lacul Rosu! :)

O intrebare pe care o am este daca modific inaltimea plutitoarelor trebuie sa sincronizez din nou carburatoarele (nu de alta dar e o treaba migaloasa si ma frig intruna pe la maini :laugh: , suruburile de reglaj nefiind tocmai accesibile)?

post-42307-1270366636_thumb.jpg

Editat de maniakmoto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dddddd

Setarile pe care le-au avut carburatoarele la inceput erau 7 ture jumate la suruburi, si la al doilea nivel al sigurantei de SUS in JOS (dinspre capatul gros spre cel ascutit), nivelul plutitoarelor nu stiu care era.

Acum siguranta acelelor de dozaj este la prima treapta de SUS in JOS. Singura modificare este facuta la evacuare si anume scurtata toba cu 35% si scos sita (fluierul) din ea.

Motorul trage super bine in sarcina peste 4000 RPM , ba chiar ma surprinde si imi e frica sa trag de acceleratie. Sub 4000 trage insa are o intarziere oarecare la acceleratie brusca in sarcina si se aude un zgomot ciudat din evacuare (ca de ducati descris de mine mai sus).

Suruburile le consider o rotatie completa la 360 de grade. Membranele nu sunt sparte garantat 1000%. Nu am pierdut absolut nici o garnitura!

Conform tabelului celor de pe factorypro.com si celor spuse de tine, daca nivelul plutitoarelor este la 23 mm inseamna ca amestecul la ture medii este prea bogat, asadar trebuie urcat la 25mm asa cum ai zis tu. O sa incerc dupa pasti. Astazi facem o excursie la Lacul Rosu! :)

O intrebare pe care o am este daca modific inaltimea plutitoarelor trebuie sa sincronizez din nou carburatoarele (nu de alta dar e o treaba migaloasa si ma frig intruna pe la maini :laugh: , suruburile de reglaj nefiind tocmai accesibile)?

 

Reglajul amestecului se face mai degraba dupa pozitia manetei de acceleratie si raspunsul motorului decat dupa turatia propriu-zisa a motorului. Pragul de 4000rpm folosit de tine ca referinta este probabil zona de 1/4-1/2 a mansonului de acceleratie, asa-zisa zona de "croaziera". In aceasta zona amestecul este controlat in principal de pozitia acelor de dozaj.

 

Desi exista un traseu separat pentru relanti, setarea acelor la prima pozitie de jos in sus (amestecul cel mai sarac posibil) poate fi motivul pentru care e nevoie de asa de multe ture afara la suruburile pilot. Asta daca nu cumva jiglerele principale originale au fost inlocuite cu altele mai mari.

 

Daca jiglerele principale sunt cele originale, nu exista alte modificari la sistemul de adimisie/evacuare (in afara de toba finala), nu sunt probleme de etanseitate... etc., eu raman la parerea ca ar trebui inceput cu setarile:

- nivelul 25mm

- acele de dozaj la pozitia 3 (mijloc)

- 2.5-3 ture afara la suruburile pilot

 

Mai departe, functie de diferentele de comportament ale motorului la rece si la cald, poti trage niste concluzii asupra amestecului. Daca relatiul sta mai bine iar motorul trage mai bine cand e rece decat cand e cald, amestecul e prea bogat. Deoarece intr'o anumita masura e normal ca motorul sa mearga mai bine cand e cald decat cand e rece, in aceasta situatie concluziile le tragi functie de rezultatele diferitelor schimbari de setari la carburatoare. Daca spre exemplu, dupa ce ai marit/micsorat nivelul motorul (cald) raspunde mai bine, inseamna ca esti pe drumul cel bun, cresti/scazi nivelul cate putin, pana cand motorul incepe sa mearga iar mai prost. Atunci stii ca ai depasit pragul maxim si revii la ultima setare cu care motorul a mers cel mai bine. La fel se procedeaza si in cazul cuielor de dozaj si a suruburilor pilot, cu mentiunea ca fiecare reguleaza zone diferite a mansonului de acceleratie pe care trebuie sa le urmaresti, pe principiul "de sus in jos".

 

Un motor caruia nu i'au fost aduse modificari si prezinta uzuri admisibile va functiona cel mai bine cu setarile standard, necesitatea abaterii cu valori mari de la acestea ridicand semne de intrebare.

 

Partea proasta ca pe la noi nu exista service'uri cu stand dyno si analizor de gaze care sa regleze amestecul carburant cu metode profesionale. Metoda empirica a "culorii bujiei" este buna, insa este foarte anevoioasa. Daca ai chef sa intri un pic mai adanc in subiec, poti citi materialele urmatoare:

http://hobbymoto.ro/?p=202

http://hobbymoto.ro/?p=216

 

Succes la surubareala si anunta'ne si pe noi daca si cum ai rezolvat problema.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa iau in considerare tot ce ai spus pana acum si marti o sa incep de la setarile recomandate de tine. Ma omoara timpul asta mort in care nu pot face nimic la moto.

Astazi dupa cum am spus, am facut un traseu Piatra Neamt - Bicaz -Lacul Rosu. Pot sa spun ca a avut momente cand parea ca trage mai bine decat de obicei. Spre exemplu cand mergeam o perioada indelungata de timp cu a 2-a si la un moment dat trageam deodata de gaz, mergea mai bine, adica parea sa nu mai dea in nas asa de excesiv (posibil sa mi se fi parut doar). Deasemeni, am mers 30 de km cu 1.34 litri (cu mers prin oras si in afara orasului cu varfuri de 130) Asta inseamna un consum in jur de 4,5 litri/100km.Anul trecut era de 5,6 litri /100 km. Anul trecut si scotea mult fum cand o acceleram pe loc, acum nu mai scoate deloc. O alta observatie pe care o pot face e ca nu trece de 180 nici "impinsa" si nici de 8000 de ture.

Azi pot sa ma mandresc ca am reusit sa fac primul stoppie. Involuntar ce e drept insa l-am facut. A oprit un audi A4 de la 80 la 5 km/h din cauza unor gropi si atunci am reusit. E un sentiment placut si infiorator in acelasi timp.

Vorbim! Numai bine si asfalt uscat!

P.S. Cat despre pompa de benzina eu am avut probleme cu platinile de la pompa. Erau uzate si se sudau. Le-am inlocuit cu unele de dacie de la bosch si merge si acum fara probleme! Poate asta este si problema colegului cu 250.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...