Sari la conținut

Detinatori de Yamaha FZR


ray
 Share

Postări Recomandate

Salutare ,

 

Isi vinde cineva mobra ? M-ar interesa una mai varza asa (ca si aspect) dar tehnic cat de cat ok(sa mearga) . Nu prea dispun de multi bani, vreo 800-900 euro.

Sa fie din Buc sau imprejurimi.

 

Succes.

 

 

Mesaj completat

Sunt pe cale sa achizitionez un FZR de 1000 din '90. Am observat ca nu are EXUP. Sunt modele si fara exup ? La ce ar trebui sa fiu atent la modelele de 1000 ?

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutare ,

 

Isi vinde cineva mobra ? M-ar interesa una mai varza asa (ca si aspect) dar tehnic cat de cat ok(sa mearga) . Nu prea dispun de multi bani, vreo 800-900 euro.

Sa fie din Buc sau imprejurimi.

 

Succes.

 

 

Mesaj completat

Sunt pe cale sa achizitionez un FZR de 1000 din '90. Am observat ca nu are EXUP. Sunt modele si fara exup ? La ce ar trebui sa fiu atent la modelele de 1000 ?

Multumesc.

 

FZR1000 '87-89 sunt NON EXUP, din '90 insa toate modelele au EXUP. Daca cel gasit de tine nu are EXUP, ori nu e din '90, ori il are sistemul de evacuare inlocuit cu un model clasic. In ultimul caz, curba puterii si mai ales a cuplului va fi drastic afectata deoarece avansul aprinderii este programat sa tina cont de lungimea/grosimea evacurilor primare originale cat si de aportul EXUP'ului la ture mici/medii.

 

Calcaiul lui Achile al FZR1000 este design'ul pistoanelor si mai ales al segmentilor de raclare care, in combinatie cu un rodaj prea protectiv, le'a facut notorii prin consumul de ulei. Al meu spre exemplu consuma "normal" 300-400gr/1000Km iar la mers super-sportiv (>8500-9000rpm) chiar si 1L/1000km. Acest fapt este folosit de multe ori drept scuza pentru a ascunde uzuri majore la segmentii de compresie sau alte defecte ascunse.

 

Seria FZR nu se mai fabrica de ceva vreme dar datorita robustetii constructive si fiabilitatii motorului sunt inca prezente pe strazi printre modelele mai noi. Totusi, unele au fost supuse la abuzuri repetate de catre mai multii proprietari si sunt la limita supravietuirii. Putinele care au fost mentinute in stare foarte buna nu prea sunt de vanzare datorita valorii mici de pe piata la care acestea sunt cotate, multi preferand sa le tina in contiunare, in dubla cu vre'un eventual de generatie mai noua.

 

Pe langa cele mentionate mai sus trebuie sa fii atent la tot ce este valabil in cazul achizitionarii oricarei motociclete s/h: jenti, telescoape (in special cel de spate), etriere/pompe/discuri frana, kit lant/ambreaj... etc.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

FZR1000 '87-89 sunt NON EXUP, din '90 insa toate modelele au EXUP. Daca cel gasit de tine nu are EXUP, ori nu e din '90, ori il are sistemul de evacuare inlocuit cu un model clasic. In ultimul caz, curba puterii si mai ales a cuplului va fi drastic afectata deoarece avansul aprinderii este programat sa tina cont de lungimea/grosimea evacurilor primare originale cat si de aportul EXUP'ului la ture mici/medii.

 

Calcaiul lui Achile al FZR1000 este design'ul pistoanelor si mai ales al segmentilor de raclare care, in combinatie cu un rodaj prea protectiv, le'a facut notorii prin consumul de ulei. Al meu spre exemplu consuma "normal" 300-400gr/1000Km iar la mers super-sportiv (>8500-9000rpm) chiar si 1L/1000km. Acest fapt este folosit de multe ori drept scuza pentru a ascunde uzuri majore la segmentii de compresie sau alte defecte ascunse.

 

Seria FZR nu se mai fabrica de ceva vreme dar datorita robustetii constructive si fiabilitatii motorului sunt inca prezente pe strazi printre modelele mai noi. Totusi, unele au fost supuse la abuzuri repetate de catre mai multii proprietari si sunt la limita supravietuirii. Putinele care au fost mentinute in stare foarte buna nu prea sunt de vanzare datorita valorii mici de pe piata la care acestea sunt cotate, multi preferand sa le tina in contiunare, in dubla cu vre'un eventual de generatie mai noua.

 

Pe langa cele mentionate mai sus trebuie sa fii atent la tot ce este valabil in cazul achizitionarii oricarei motociclete s/h: jenti, telescoape (in special cel de spate), etriere/pompe/discuri frana, kit lant/ambreaj... etc.

 

Ride Safe!

 

Ms de raspuns. Am mai verificat si pe cadru apare ca e fabricat in 86 (o fi dintre primele modele) desi inmatriculat a fost in 90(asa apare in acte). Am gasit totusi in aceeasi bani un FZR600 din 91. Cred ca ma voi indrepta spre cel de 600 daca reusesc sa il pornesc(a fost lasat peste iarna si acum nu mai porneste).

Legat de valoarea de piata asa este. Eu am avut doua FZR-uri si abia am reusit sa le vand, si aratau ca si noi si mergeau impecabil. Toata lumea mi-o baga pe aia ca e din secolul trecut, ca e an vechi,etc. Dar asta e piata n-ai ce face. Acum ca sunt de cealalta parte a baricadei si vreau sa cumpar, mie imi convine :cheers: ca sunt ieftine. Am zis ca daca imi iau acum iar FZR chiar ca nu o mai dau atat timp cat va functiona si voi gasii piese pt ea.Sunt fan FZR .

O sa ii schimb iar codita, ca la toate cele posedate de mine si poate incerc sa schimb si fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se pare ca zgomotul era de la distributie, am fost cu ea la service unde mi-au schimbat lantul de distributie si intinzatorul (patinele nu a fost nevoie sa le schimb, mecanicul a spus ca sunt in stare buna) si acum motorul se aude foarte bine, zgomotul disparand complet ;)

 

 

 

Ai dreptate, m-a batut gandul la un moment dat sa vand fzr-ul si sa trec la ceva mai nou, dar vazand preturile pe internet am ramas demoralizat, pur si simplu nu se merita la cati bani am investit in motocicleta.

 

De cand am luat-o i-am schimbat placi de ambreiaj, baterie, facut distributie, montat alarma, pus xenon, acum urmeaza rulmentii pe spate, semeringurile (cu gropile de iarna asta mi-a borsit uleiul la furca), plus alte nimicuri care costa o gramada de bani (cauciucuri, ulei full sintetic mereu, placute frana, lichid de frana etc.)

 

Intretinerea unei motociclete, fie ea si una veche costa foarte mult. ;)

 

Pe bikeshop am vazut ca se vand in jur de 1000 euro, in ultimile 2 luni am bagat 500 euro in ea, mai bine o mai tin 10 ani decat s-o vand la banii astia...

 

Bafta tuturor :cheers:

Salutare!Spune-mi si mie preturi(manopera,piese)te rog si service-ul unde ai facut motorul(durata,impresii despre acei mecanici).Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

M-am hotarat asupra FZR-ului de 600 din 91 3HE . Diseara ma duc sa o iau de la proprietar, totusi am o dilema. Nu am lumini deloc (nici scurta,lunga,pozitie,stop pe frana.nimic) dar semnalul merge. Sigurantele sunt bune ca le-am verificat. Aveti idee ce ar putea fi ? M-am gandit ca pana o aduc la mine sa trag de la baterie direct un cablu la bec, dar e cam tiganeasca solutia asta. :cheers: .

 

P.S. Are problema la pompa de benzina. cam cat costa una buna sh ?

 

Mobra : post-13253-1269589112_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

M-am hotarat asupra FZR-ului de 600 din 91 3HE . Diseara ma duc sa o iau de la proprietar, totusi am o dilema. Nu am lumini deloc (nici scurta,lunga,pozitie,stop pe frana.nimic) dar semnalul merge. Sigurantele sunt bune ca le-am verificat. Aveti idee ce ar putea fi ? M-am gandit ca pana o aduc la mine sa trag de la baterie direct un cablu la bec, dar e cam tiganeasca solutia asta. :cheers: .

 

P.S. Are problema la pompa de benzina. cam cat costa una buna sh ?

 

Mobra : post-13253-1269589112_thumb.jpg

 

Verifica sigurantele cu un aparat de masura (nu vizual) si eventual si soclurile din panou. Daca totul e in regula, problema e un contact rece la vreo mufa de cuplare sau vreun fir intrerupt. Desi e ceva bataie de cap, nu e o problema grava.

 

Pompe de benzina noua costa cam 300E dar se gasesc s/h la 50-100E.

 

 

In alta ordine de idei, FZR600 este foarte diferit de FZR1000, nu numai prin capacitatea cilindrica ci si ciclistica, distributia greutatii, suspensii... etc. Am mers doar o singura data cu un 600cc si nu am simtit deloc acel sentiment de "vechi prieten". Pe de alta parte, vorbind doar de un singur motor, nu'l pot lua drept referinta deoarece nu stiu daca era "perfect" tehnic.

 

Nu la fel sta treaba in cazul YZF750, diferenta de putere si mai ales de cuplu la ture mici/medii fiind oarecum compensata de un mic spor de agilitate pe curbe. Cand cautam un motor, dupa o indelunga pauza de cand m'am despartit de "mult-iubitul" meu FZ750, am cumpanit indelung aceasta varianta. Am inclinat balanta totusi spre "fratele mai mare", fiind mai potrivit pretentiilor mele de confort si stilului de condus si, nu in cele din urma... varstei mele.

 

 

Nu comentez gusturile estetice dar mie unul nu mi'au placut modificarile pe care le'ai facut la celalalt motor. FZR'ul este un motor care a scris istorie (a introdus cadrul deltabox si sistemul EXUP) dar liniile sale considerate de unii demodate ii accentueaza caracterul puternic. Personal, nu am nici un complex fata de amicii mei cu motoare mai noi sau mai puternice.

 

 

 

In poza, batranul FZR inca temut si respectat de surata ei mai tanara R1 si de fratele "mai mare" busa.post-11356-1269609682_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt deacord cu tine yo4hgx, fzr-ul trebuie pastrat asa cum este, nici eu nu i-am modificat codita cu toate ca toata lumea ma indruma sa fac asta si nici nu o voi modifica, deja e o motocicleta clasica, peste cativa ani poate o sa fie de colectie, asa ca orice modificare i-ar scadea din valoare ;)

 

Mi-ar placea sa o am si peste 10-15 ani ;)

 

S-ar putea in curand sa ne mute un admin la Coltul comunistelor :cheers:

@yo4ghx : si eu inclinasem initial la cel de 1000 , dar am aflat ca e de fapt din 86,nu avea nici exup , plus ca avea si defecte estetice. Fzr-ica achizitionata(cea de 600 in final) a stat cam mult pe bara saraca. Ieri a pornit in 3 cilindrii, si am si etrierul fata dreapta blocat usor .

Legat de codita cred ca o voi lasa asa cum este, ii voi schimba doar stopul ala patratos.

O sa mai ies azi la ea sa mai mesteresc. :)

 

Frumoase cele 3 Fzr-uri....sunt din Ro?

Mesaj completat

Mai am o intrebare legata de bujii. L-am pornit si merge in 3, acum dupa ce a stat atat timp nici nu ma mir. O sa ma apuc de curatat si sincronizat carburile. Totusi ma gandeam sa nu schimb si bujiile(desi stiu ca e recomandat la sincronizare,eventual si jocul la supape ar trebui facut) , ci sa aplic metoda "old school" cu bujia arsa pe aragaz,apoi perie de sarma,smirghel si lera. Distanta ar trebui 1mm pentru benzina fara plumb, nu? Daca stie cineva mai multe despre tehnologia de realizare a bujiilor, m-ar interesa sa stiu daca electrodul este tratat cu ceva substanta sa nu oxideze si sa nu adere impuritatile usor. Eu cand dau cu peria de sarma ma gandesc ca nu cumva sa iau stratul protector si apoi sa se faca depuneri si rezistenta creste si scanteia se duce de rapa. Stiu ca suna a carpeala, dar chiar vreau sa ma plimb si abia am luat mobra si nu mai am 100 de lei pentru un set de bujii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-ar putea in curand sa ne mute un admin la Coltul comunistelor ;)

@yo4ghx : si eu inclinasem initial la cel de 1000 , dar am aflat ca e de fapt din 86,nu avea nici exup , plus ca avea si defecte estetice. Fzr-ica achizitionata(cea de 600 in final) a stat cam mult pe bara saraca. Ieri a pornit in 3 cilindrii, si am si etrierul fata dreapta blocat usor .

Legat de codita cred ca o voi lasa asa cum este, ii voi schimba doar stopul ala patratos.

O sa mai ies azi la ea sa mai mesteresc. ;)

 

Frumoase cele 3 Fzr-uri....sunt din Ro?

Mesaj completat

Mai am o intrebare legata de bujii. L-am pornit si merge in 3, acum dupa ce a stat atat timp nici nu ma mir. O sa ma apuc de curatat si sincronizat carburile. Totusi ma gandeam sa nu schimb si bujiile(desi stiu ca e recomandat la sincronizare,eventual si jocul la supape ar trebui facut) , ci sa aplic metoda "old school" cu bujia arsa pe aragaz,apoi perie de sarma,smirghel si lera. Distanta ar trebui 1mm pentru benzina fara plumb, nu? Daca stie cineva mai multe despre tehnologia de realizare a bujiilor, m-ar interesa sa stiu daca electrodul este tratat cu ceva substanta sa nu oxideze si sa nu adere impuritatile usor. Eu cand dau cu peria de sarma ma gandesc ca nu cumva sa iau stratul protector si apoi sa se faca depuneri si rezistenta creste si scanteia se duce de rapa. Stiu ca suna a carpeala, dar chiar vreau sa ma plimb si abia am luat mobra si nu mai am 100 de lei pentru un set de bujii.

 

Am mai mesterit azi la ea , i-am cumparat intr-un final si bujii CR9E , am dat carburile jos si le-am curatat. Dupa ce am montat tot la loc si am ponit-o, mergea tot in 3, dupa verificari mi-am dat seama ca merge doar in 2 (in cilindrii din mijloc 2-3, 1-4 nimic) . Asa ca am luat-o cu verificarile :

- verificat fise si bobina ok

-verificat releu incarcare ok - se limiteaza pe la 15.4 V

-verificat instalatie electrica - am descoperit ca toate becurile sunt arse, turometrul nu functioneaza ==> deci e groasa, CDI cred ca e pocnit.

 

Ma gandesc ca s-a ars releul de incarcare, si fostul stapan i-a cumparat mai intai releu si nu a mai avut bani si de CDI.Ca nu inteleg cum s-au ars becurile si CDI-ul din moment ce releul e ok.

 

Credeti ca e CDI-ul ? Se poate arde doar pentru 2 cilindrii, adica pe jumatate? Plus ca daca pun mana pe CDI e foarte cald doar in partea dreapta(unde e mufa mica, privind de la ghidon spre coada). Ar putea fi si de la pick-up coil ?Dar daca ar fi de la pick-up coil de ce doar pentru 2 cilindrii nu ii da semnal de scanteie si pentru restul da ?

 

Asa ca daca are/stie cineva un CDI de vanzare pentru FZR600 B, tip 3HE an 1991 . M-ar interesa sa fie din Buc ca sa il pot si verifica.

S-or potrivii CDI-uri si de la alte tipuri de FZR??

 

Vreau si eu sa ma plimb :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

desfa cdi-ul si dute cu el la un magazin de piese electrice. in cdi ai 2 tranzistori cu 3 picioruse. sunt pusi pe cate un radiator din aluminiu. porneste motorul cu cdi-ul desfacut si vezi care din tranzistori se incalzeste. care se infierbanta e bulit. te duci la magazinul respectiv, ii arati ce tranzistor sa iti dea, dupa mergi la un electronist sa il monteze profesional si cu pasta de transfer de temperatura si ai rezolvat treaba.

pe mine m-a ajuns toata treaba asta vreo 35 de lei . mult mai ieftin decat un cdi sh chiar.

uite un link de pe fzronline.ro unde am scris cam ce trebuie facut si ai si poza: http://fzronline.com/wiki/doku.php?id=tci-repair

Editat de maniakmoto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

desfa cdi-ul si dute cu el la un magazin de piese electrice. in cdi ai 2 tranzistori cu 3 picioruse. sunt pusi pe cate un radiator din aluminiu. porneste motorul cu cdi-ul desfacut si vezi care din tranzistori se incalzeste. care se infierbanta e bulit. te duci la magazinul respectiv, ii arati ce tranzistor sa iti dea, dupa mergi la un electronist sa il monteze profesional si cu pasta de transfer de temperatura si ai rezolvat treaba.

pe mine m-a ajuns toata treaba asta vreo 35 de lei . mult mai ieftin decat un cdi sh chiar.

uite un link de pe fzronline.ro unde am scris cam ce trebuie facut si ai si poza: http://fzronline.com/wiki/doku.php?id=tci-repair

 

Super tare..credeam ca e turnat si nu se poate desface. In cazul meu inseamna ca s-a ars unul dintre tranzistori. O sa il inlocuiesc chiar eu, am mai facut, am si pompa de fludor. Numai sa gasesc echivalentul. Merci mult...super tare ideea. :cheers: .

Tot din cauza asta nu functioneaza nici turometrul ?

Editat de vinkator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tranzistorii sunt NPN Darlington, ca inlocuitor care se gaseste la noi merge BU806. E recomandat insa sa'i schimbi pe amandoi, chiar daca numai unul este ars.

 

Sper sa nu mai gasesti si alte defecte.

 

Ride Safe!

Mesaj completat

poate le stiti , poate nu, sunt 3 fzr-uri facute frumoase foc

 

Interesanti "lupii" astia cu "blana" de R1.

 

 

Degeaba insa ii faci operatie estetica lu' Gutza si'i pui moaca de Brad Pitt... cand va deschide gura tot "oooooooo viataaaaa meaaaaaaa...." vei auzi!

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot din cauza asta nu functioneaza nici turometrul ?

 

Tranzistorii aia nu au legatura cu turometrul. Turometrul s-a ars din cauza voltajului prea mare ce a ajuns la el si a ars o rezistenta. E vorba de rezistenta despre care am vorbit in unul din posturile de mai sus. O sa mai pun o data poza mai jos sa vezi despre ce rezistenta vorbesc. In postul meu era vorba ca electronistul o schimbase dar eu crezusem ca nu era buna. Insa rezistenta era buna numai ca trebuia facuta calibrarea dintr-un "surub" tot din turometru.

 

Degeaba insa ii faci operatie estetica lu' Gutza si'i pui moaca de Brad Pitt... cand va deschide gura tot "oooooooo viataaaaa meaaaaaaa...." vei auzi!

 

Ride Safe!

Ai fost criminal cu replica asta yo4hgx :cheers: .(ne zici si noua te rog numele tau ca m-am cam saturat sa tot dau copy/paste nick-ului tau ca nu reusesc sa il tin minte)

 

uite si o frumusete de 1000. pacat ca nu am posibilitatea materiala, ca am bagat o caruta de bani in modificarea 3he-ului.sper sa scot macar o parte din ei la vanzare(daca o sa o vand vreodata) de la un cunoscator de motoare si persoana care apreciaza munca. daca nu o sa o modific pana ajunge asa cum imi place mie)schimbat furca, bascula, motor sau cine mai stie ce ii mai fac. Oricum, are o ciclistica superba, pe care nu prea o intalnesti la multe motoare de generatia ei.

post-42307-1269751102_thumb.jpg

Editat de maniakmoto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tranzistorii sunt NPN Darlington, ca inlocuitor care se gaseste la noi merge BU806. E recomandat insa sa'i schimbi pe amandoi, chiar daca numai unul este ars.

 

Sper sa nu mai gasesti si alte defecte.

 

Ride Safe!

Mesaj completat

 

 

Interesanti "lupii" astia cu "blana" de R1.

 

 

Degeaba insa ii faci operatie estetica lu' Gutza si'i pui moaca de Brad Pitt... cand va deschide gura tot "oooooooo viataaaaa meaaaaaaa...." vei auzi!

 

Ride Safe!

 

Totusi e ciudat ca s-a ars , la BU806 am vazut ca Vce=200 V . Cel original presupun ca are Vce undeva la 20 V . Daca pun BU806 teoretic nu ar trebui sa mi se mai arda niciodata la tensiuni mari cauzate de releu.E posibil sa se arda altceva in schimb . Si inca ceva legat de BU806 , teoretic ar trebui sa se respecte ordinea piciorushelor (B,E,C) fiind acelasi tip de capsula ,nu ?

 

@maniackmoto : Mai intai rezolv cu CDI-ul si apoi ma apuc si de turometru . ms de sfaturi, fac mare economie.

M-am gandit sa montez cumva un circuit de supra-tensiune dupa releul, sau un stabilizator. Partea nashpa este ca e un curent destul de marisor ce ar trebui sa treaca prin circuitul respectiv.

Un amarat de releul face paguba de 200 euro pe putin, asta in caz ca nu poti rezolva prin inlocuirea tranzistoarelor si rezistentei din turometru si se arde si altceva.

 

Am faruri cu lupa si niste becuri foarte ciudate, ma duc azi in targ cu ele in mana sa vad ce gasesc, ca nu stiu ce standard sunt, adica H cat??? :cheers:

Si daca tot merg la targ imi cumpar un tester de tesiune incarcare pentru masini, cele care se baga la bricheta, il demontez si mi-l lipesc in bord sa vad mereu ce tensiune imi incarca .

 

Ms de sfaturi baieti....sunt dator cu o bericioaica.

Editat de vinkator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se monteaza in aceeasi ordine tranzistorul.

Daca e farul cu o singura lupa, cel original,scrie pe el ce becuri iti trebuie. H1 scurta (lupa), H3 lunga. Daca cel care a inlocuit releul de incarcare a pus tot unul original, adica fara aripioare de racide, ai face bine sa il schimbi cu unul de fzr de dupa 96 care are aripioare de racire pentru ca povestea se va repeta la un moment dat.ai putea si sa il muti intr-o zona mai accesibila curentilor reci de aer. eu i-am facut un suport din aluminiu pentru a dispersa caldura si l-am montat in acelasi loc cu, claxonul. uite aici un link sa iti faci o idee despre ce am zis cand m-am referit la schimbarea releului de incarcare: http://fzronline.com/wiki/doku.php?id=r6_v...ator_conversion

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totusi e ciudat ca s-a ars , la BU806 am vazut ca Vce=200 V . Cel original presupun ca are Vce undeva la 20 V . Daca pun BU806 teoretic nu ar trebui sa mi se mai arda niciodata la tensiuni mari cauzate de releu.E posibil sa se arda altceva in schimb . Si inca ceva legat de BU806 , teoretic ar trebui sa se respecte ordinea piciorushelor (B,E,C) fiind acelasi tip de capsula ,nu ?

 

@maniackmoto : Mai intai rezolv cu CDI-ul si apoi ma apuc si de turometru . ms de sfaturi, fac mare economie.

M-am gandit sa montez cumva un circuit de supra-tensiune dupa releul, sau un stabilizator. Partea nashpa este ca e un curent destul de marisor ce ar trebui sa treaca prin circuitul respectiv.

Un amarat de releul face paguba de 200 euro pe putin, asta in caz ca nu poti rezolva prin inlocuirea tranzistoarelor si rezistentei din turometru si se arde si altceva.

 

Am faruri cu lupa si niste becuri foarte ciudate, ma duc azi in targ cu ele in mana sa vad ce gasesc, ca nu stiu ce standard sunt, adica H cat??? :)

Si daca tot merg la targ imi cumpar un tester de tesiune incarcare pentru masini, cele care se baga la bricheta, il demontez si mi-l lipesc in bord sa vad mereu ce tensiune imi incarca .

 

Ms de sfaturi baieti....sunt dator cu o bericioaica.

 

Nu am gasit niciodata "datasheet"-ul tranzistorilor originali ETD41 ci doar ca sunt de tipul "Fast Switching Silicone Darlington NPN" asadar au VCE >200V, IC(cont) 8A.

 

BU806 este un inlocuitor perfect compatibil si din punctul de vedere al pinilor, testat practic de mai multi amici. Desi diferenta de pret nu se justifica, BU808 (VCE700V) ar putea fi probabil chiar cel mai potrivit. Tranzistorii Darlington sunt de fapt 2 tranzistori (emiter pe baza) si au incapsulati si niste diode damper si/sau rezistoare de reactie asa ca nu se pot masura cu testerul in modul obisnuit. Nu te lasa pacalit de faptul ca bobinele sunt alimentate la 12VDC, datorita auto-inductiei, tensiunea atinge varfuri de multe sute de Volti.

 

Echivalentul "perfect" al tranzistorilor originali sunt MJE5742 (Motorola) sau NTE2317 conceputi exact pentru aplicatii inductive. Din pacate sunt imposibil de gasit la noi, ar trebui comandati de pe net si costurile nu s'ar mai justifica.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut CDI(de fapt l-am spart ca nu am putut sa il desfac frumos, era tot lipit in rasina) si turometrul. Am adaugat pozele mai jos :

 

 

Bineinteles ca miros a ars.

 

CDI : Tranzistorul din stanga e cel ars, totusi mai apar afumate si cateva rezistente. Sunt asa de afumate incat nici nu mai vad codul culorilor pentru a afla valorile. Le-am masurat si nu sunt intrerupte, le voi masura si scoase din circuit ca sa nu ma fure.

 

Turometru : 2 rezistente afumate, le-am masurat si cea mare(de 0,5W) are 300 ohmi si cea mica 670 ohmi. @maniak moto : rezistenta de la tine(cea mica) din poza e de 7,5 k dupa codul culorilor,deci cu un ordin de marime mai mare. La mine sunt asa de afumate ca nu mai pot citii valorile.

 

O sa le scot pe cele afumate din circuit si le masor individual. O rezistenta cand se arde deobicei nu mai conduce. Se poate arde si ca efect sa isi schimbe valoarea nominala ?

 

Maine ma duc sa imi iau tranzistoare si rezistente.

 

Releul de incarcare e unul cu aripioare (e o chestie adaptata,se vad lipiturile cu pistolul de lipit pe acolo, nu e cel original). De la alternator vin 3 fire albe(cu AC presupun),unul negru de masa si unul rosu care duce la baterie. Ce fel de alternator are FZR-ul? e cu excitatie sau fara ? Totusi asa cum este el ,limiteaza la 15,4.

 

Mi-am luat becuri...40 de lei toate becurile (pozitie fata,scurta,lunga,bord,stop,pozitie spate).

 

Un link util cu codul culorilor pt rezistente : http://www.atelierulelectric.ro/cc.htm

post-13253-1269784708_thumb.jpg

post-13253-1269784752_thumb.jpg

Editat de vinkator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Putin probabil ca un rezistor sa'si schimbe valoarea foarte mult, in general cand se "ard" intrerup circuitul.

 

Nu am schema turometrului dar din ce vad, se foloseste un tranzistor cu efect de camp "N" channel MOS (T8016A) a carui destinatie originala este convertor DC/DC. In aplicatia noastra este folosit pe post de convertor frecventa/tensiune care probabil transforma "semnalul" cules de pe vre'una dintre bobine in tensiune liniara DC. Toshiba nu mai produce T8016 fiind inlocuit de TPCA8016-H. Poate ai totusi noroc si nu s'au prajit decat componente pasive. Altfel, ca ultima solutie, poti folosi un intergrat dedicat convertor frecventa/tensiune de tipul LM2907/2917 insa va trebui inlocuit tot montajul.

 

FZR1000 are alternator cu excitatie, insa nu stiu la 600 daca e la fel, trebuie consultate manualele de service. Probabil ca atunci cand releul original s'a prajit a luat dupa el si TCI'ul (sper ca doar tranzistorul) si turometrul. Cam multe nu ti'a spus fostul proprietar...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Putin probabil ca un rezistor sa'si schimbe valoarea foarte mult, in general cand se "ard" intrerup circuitul.

 

Nu am schema turometrului dar din ce vad, se foloseste un tranzistor cu efect de camp "N" channel MOS (T8016A) a carui destinatie originala este convertor DC/DC. In aplicatia noastra este folosit pe post de convertor frecventa/tensiune care probabil transforma "semnalul" cules de pe vre'una dintre bobine in tensiune liniara DC. Toshiba nu mai produce T8016 fiind inlocuit de TPCA8016-H. Poate ai totusi noroc si nu s'au prajit decat componente pasive. Altfel, ca ultima solutie, poti folosi un intergrat dedicat convertor frecventa/tensiune de tipul LM2907/2917 insa va trebui inlocuit tot montajul.

 

FZR1000 are alternator cu excitatie, insa nu stiu la 600 daca e la fel, trebuie consultate manualele de service. Probabil ca atunci cand releul original s'a prajit a luat dupa el si TCI'ul (sper ca doar tranzistorul) si turometrul. Cam multe nu ti'a spus fostul proprietar...

 

Ride Safe!

 

Si eu sper sa am arse doar componentele pasive. Fostul mi-a spus doar ca nu porneste si nu stie ce are .Eu am pornit-o, dar am crezut ca merge in 3 din cauza unei bujii(nefiind pornita de ceva timp). Apoi mi-am dat seama si de restul, cand am verificat mai atent.Ma asteptam sa fie ceva probleme datorita si pretului mic de achizitie.

Rezistentele daca au o valoare X si nu sunt intrerupte ar trebui sa fie ok. Oricum le schimb pe toate cele afumate ca nu sunt scumpe oricum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

l-a mine s-au ars numai elemente pasive. si eu am mers ceva vreme cu releu impuscat (incarca 18-19 volti);cred ca vreo saptamana am mers asa, ca la un moment dat mi-a uscat bateria si o porneam impinsa.

Mesaj completat

@maniak moto : rezistenta de la tine(cea mica) din poza e de 7,5 k dupa codul culorilor,deci cu un ordin de marime mai mare. La mine sunt asa de afumate ca nu mai pot citii valorile.

Ai dreptate ca rezistenta e de 7,5 , insa nu stiu de cat era cea originala. Ar fi bine daca ar putea sa ne spuna cineva de cat e una originala la un turometru de 3HE.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

l-a mine s-au ars numai elemente pasive. si eu am mers ceva vreme cu releu impuscat (incarca 18-19 volti);cred ca vreo saptamana am mers asa, ca la un moment dat mi-a uscat bateria si o porneam impinsa.

Mesaj completat

 

Ai dreptate ca rezistenta e de 7,5 , insa nu stiu de cat era cea originala. Ar fi bine daca ar putea sa ne spuna cineva de cat e una originala la un turometru de 3HE.

 

La mine rezistenta nu s-a ars, ci din cauza caldurii s-a dezlipit. E asa afumata ca nu mai pot citii codul culorilor, dar masurata cu aparatul are 670 ohmi. Acum sper ca nici a mea sa nu fi fost inlocuita de cine stie cine.

 

@tactil :750 euroi...dar uite ce face un releu. Cei de la yamaha trebuiau sa pun un bec martor, cand tensiunea pe baterie>17-18 V sa se aprinda un bec rosu, sa stii ca urmeaza sa se arda CDI si altele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anul trecut cand am venit la tine aveam 2 cdi-uri bune, cine a stiut ca o sa ai nevoie de unul...am vandut unul, iar celalalt e pe mobra

 

Cine a stiut ca imi vand FZR-ul vechi :) . Am zis ca ma insor si ca ma las de motoare.Dar se pare ca este imposibil, mi-am subestimat pasiunea.

Pe asta, dupa ce il fac nici ca il mai dau, imi cumpar 10 tranzistoare BU sa fiu sigur ca nu le scot astia din productie, imi montez voltmetru in bord, si o sa ma plimb si peste 20 de ani (Doamne Ajuta).

 

Daca cineva mai vrea tranzistori sau rezistente sa imi spuna ;). Nu fac bisnita, trimit si xerox la bon.

Mesaj completat

@maniakmoto : Am mai vb cu cineva legat de rezistenta si mi-a spus ca atunci cand se arde o rezistenta, in cazuri foarte rare si-ar putea modifica valoarea nominala dar numai crescator. Deci rezistenta mea afumata are acum 670 ohmi, deci chiar daca si-a modificat valoarea in sus ea avea nominal sub 670 ohmi. Deci valoarea ta de 7,5 k e mare, dar daca ai compensat din semi-reglabila si merge cred ca e ok. Cum ai facut calibrarea , ai calibrat maximul de scara? adica ai tinut motorul in blana si ai reglat ca acul sa fie la turatia maxima? ca sa calibrezi la minim nu prea ai cum ma gandesc, ca nu stii cand motorul are 1000 rpm.

Mesaj completat

Ar trebui sa ai un cititor profesional cu stroboscop cred.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da,asa am facut am tinut pentru 2 secunde in blana (nu mai mult ca stiu ca motoarele astea nu au limitator de turatie si s-ar putea sa raman fara motor) si l-am limitat sa se ridice numai pana la 11500, adica pana unde intra pe rosu. faza e ca desi l-am calibrat din surubul acela cand e la relanti e undeva pe la 1800-2000 de ture, ceea ce e un piculet cam mult. pot sa mai scad relantiul insa se cam balbaie (balbaiala asta poate fi si din cauza ca dupa ce am curatat carburatoarele, nu le-am si sincronizat si nici nu le-am facut reglajul la amestec). o sa vad la un test de drum cum merge treaba, deocamdata am de frecat la codita si rezervorul custom:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am terminat de reparat CDI-ul si turometrul. Am pus si poze cu valorile rezistentelor. La mine nu erau rezistente arse, ci doar afumate sau dezlipite din circuit din cauza caldurii a curs tot fludorul. Am pus 2x BU806.

 

Rezistentele au costat 1 leu si 2 tranzistoare 7 lei. Deci total 8 lei :) .

BU808 cel cu Vce la 700V costa 9 lei/buc. Dar sper sa nu fie nevoie de el.

 

Maine o sa le montez, sper sa nu mai fie nimic ars ;)

 

post-13253-1269871380_thumb.jpg

post-13253-1269871432_thumb.jpg

post-13253-1269871450_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...