Sari la conținut

Vopsitorie


danradu
 Share

Postări Recomandate

...culoarea naturala a aluminiului, cu ce substante se poate curata blocul motor sa arate ca nou?...

 

Aluminiu oxideaza aproape instantaneu, utilizarea oricarei substante chimice va fii zadarnica, se va inegrii rapid. Poti folosi orice metoda vrei (smirghel, pasta abraziva, polis...), dar apoi trebe acoperit cu lac pt a proteja suprafata sa vina in contact cu oxigenul din atmosfera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aluminiu oxideaza aproape instantaneu, utilizarea oricarei substante chimice va fii zadarnica, se va inegrii rapid. Poti folosi orice metoda vrei (smirghel, pasta abraziva, polis...), dar apoi trebe acoperit cu lac pt a proteja suprafata sa vina in contact cu oxigenul din atmosfera.

nu-i adevarat. in primul rind oxideaza mult mai lent decit cuprul, de exemplu, nicidecum instantaneu. in al doilea rind, nu se innegreste, cel mult capata un aspect mat. in al treilea rind, eu mi-am slefuit aproape oglinda capacul de la ambreiaj si a rezistat citeva luni bune, si ar mai fi rezistat daca nu as fi spalat motocicleta la o spalatorie unde au folosit dracu' stie ce produs de curatare. in acele luni am mers si prin ploaie mult, motocicleta n-a avut in nici un caz un tratament delicat.

 

LE: multi au incercat sa acopere cu lac, dar nu tine

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-i adevarat...

Sefu' tot ce spui tu ca nu-i adevarat, la mine este foarte adevarat! Si nu numai la mine! Cand am scris ca se inegreste, ma-m referit la faptul ca oxideaxa(culoare chiar nu importa). Nu esti primul care dupa lustruire, la catva timp se confrunta cu matuire, oxidare si alte combinatii ce strica aspectul. Solutia folosita la spalatorii este bazica(caustica), spala bine si motoarele dar ataca aluminiu(procesul va fii mai rapid). Daca nu protejezi suprafata lustruita cu nimic, nu va rezista mai mult de cateva luni orice ai face(asta sa intamplat si la tine). De multi ani intreb pe toti cei care au motoare lustruite de metodele folosite, ce si cum au facut, in afara faptului ca periodic repeta operatia de lustruire! Nimeni nu a reusit inca sa conserve o suprafata slefuita mai mult de cateva luni. Citeste despre viteza de oxidare a aluminiului, ai sa intelegi de ce nu prinde fludorul pe el, cu toate acestea se poate totusi cositori, dar...

In fabrici piesele de aluminiu sunt protejate cu lac sau procedee electrochimice(eloxare care-i de fapt tot oxidare sau alte metode). Pe motorul meu(an '91), acolo unde a sarit lacul (dat de fabricant) a inceput procesul de erodare, dece unde nu a sarit acest lac nu se intampla nimic?

Cei care spui ca au folosit lac inutil, probabil ca nu au utilizat lacul care trebuie si nu au facut nici pregatirea necesara inaintea operatiei. In afara de evacuare poti vopsii orice pe motor.

Nu am facut comparatia aluminiului cu cuprul, nu intereseaza pe nimeni!

Hai sa nu mai scriem ca sa scriem...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În perioada sa de glorie, Jup 5 a primit Âşlefuire carcase, până la nivel de pastă/pâslă.... aspectul s-a păstrat mai bine de un an...

post-106-1263591516_thumb.jpg

Editat de nflt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
...bagi mâna-n foc că nu e termocupla electroventilatorului ? :cheers:

 

 

da, bag mana-n foc. nu e primul motor, nu sunt atehnic si am avut inainte cam 11 comuniste, schimbate ca am vrut eu altceva, nu ca nu mergeau din cauza mea :banana: nu sunt genul de om care sa vorbeasca fara sa stie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, bag mana-n foc. nu e primul motor, nu sunt atehnic si am avut inainte cam 11 comuniste, schimbate ca am vrut eu altceva, nu ca nu mergeau din cauza mea :D nu sunt genul de om care sa vorbeasca fara sa stie.

 

Nu te inflama, Âştiu cu cine vorbesc... :cheers:

Dar teoria este una, modalitățile de a o pune în practică sunt multiple....

Senzorul de temperatură al lichidului din motor este de regulă situat cât mai aproape de zona camerei de ardere, are funcție de atenționare în caz de funcționare în afara parametrilor optimi...fără prea multă polologhie, aceasta se situează între 80, la sistemele nepresurizate, Âşi 90-95, la sistemele presurizate.

Calculul toleranțelor între piesele în miÂşcare se face pentru temperatura optimă dată de fabricant, funcționarea la alte regimuri termice poate duce la uzuri mai rapide.

Bref, unde pun italienii senzorul de temperatură a motorului este pizza lor, dar 70... este în afara parametrilor

Eu mă lupt cu temperatura redusă la XTZ (datorită sistemului supradimensionat de răcire) cu arma clasică - cartonaÂşul la radiator)

 

Prin urmare...... :banana:

Editat de nflt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Blocul meu motor arata destul de inestetic, mai ales pentru un chopper, ar trebui sa fac ceva in acest sens. E clar ca emailul din fabrica s-a dus de-a lungul timpului din diverse cauze (are 15 ani), asa ca singura solutie pe care o vad este revopsirea blocului motor cu o culoare argintie, care sa aminteasca de culoarea originala. Stie cineva un atelier care se poate ocupa de asa ceva, ma refer la demontare, pregatire, vopsire si remontare. Vopseaua trebuie sa fie una termorezistenta si aici e marea mea problema ....

deci :

 

se ia una bucata motor la care vrei sa dai cu vopsea.

1 se merge la un magazin(serios) de piese auto de unde cumperi vopsea temperaturi inalte( gen esapamente)

2 se cumpara smirghel pe panza granulatie mica si fina+o sticla de diluant ( auto sau oricare altul)

3 se curata motorul cu jet de apa si perie de sarma , apoi dupa uscare se smirgheluieste "la sange" . intre smirgheluiri se spala cu o carpa udata in diluant

4 se repeta pasul doi de la punctul 3

5 dupa ce nu mai exista urme de diverse( vopsea anterioara , oxizi etc) se curata cu diluant

6 se aplica primul strat de vopsea ( indicatii pe spatele tubului)

7 dupa uscare ( atentie la temperatura mediului inconjurator) se aplica stratul 2

8 nu se spala cu jet de apa ( cel putin 2 saptamani( pt spalat o carpa moale sau un burete))

important. NU FORJATI TROTINETA dupa vopsire ( cateva zile.)

 

 

eu asa am facut si tine. am fost nevoit sa fac asa ceva incat un detinator anterior a vopsit motorul dar cred ca a sarit ceva din etape si vopseaua s-a exfoliat pe alocuri

 

 

spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...

Am inceput operatiunea de reconditionare a Steedului: am da motorul jos de pe cadru si am trimis toate piesele la vopsit. Motorul in sine l-am dus la sablat cu nisip si acum arata ciudat, aluminiul sablat are o culoare gri/maro, ma asteptam sa fie argintiu. Urmeaza sa-l vopsesc cu o vopsea spray de la Dupli-Color Motip - Supertherm silver, rezistenta la 800 grade, speciala pentru blocuri motor din aluminiu si esapamente. Vopseaua am comandat-o de pe Louis.de direct in Germania.

Capacele laterale si capacele cilindrilor le voi demonta dupa vopsirea blocului motor si le voi sabla inca o data, apoi vor fi vopsite in camp electrostatic cu vopsea pulbere negru lucios. Oricum, dupa sablare, suprafata a devenit curata si aderenta, asa ca nu-mi fac probleme de aderenta vopselei pe blocul motor. Abia astept sa termin aceasta operatiune de reconditionare si rezultatele sper sa fie cele asteptate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Am inceput operatiunea de reconditionare a Steedului: am da motorul jos de pe cadru si am trimis toate piesele la vopsit. Motorul in sine l-am dus la sablat cu nisip si acum arata ciudat, aluminiul sablat are o culoare gri/maro, ma asteptam sa fie argintiu. Urmeaza sa-l vopsesc cu o vopsea spray de la Dupli-Color Motip - Supertherm silver, rezistenta la 800 grade, speciala pentru blocuri motor din aluminiu si esapamente. Vopseaua am comandat-o de pe Louis.de direct in Germania.

Capacele laterale si capacele cilindrilor le voi demonta dupa vopsirea blocului motor si le voi sabla inca o data, apoi vor fi vopsite in camp electrostatic cu vopsea pulbere negru lucios. Oricum, dupa sablare, suprafata a devenit curata si aderenta, asa ca nu-mi fac probleme de aderenta vopselei pe blocul motor. Abia astept sa termin aceasta operatiune de reconditionare si rezultatele sper sa fie cele asteptate.

 

 

o sa sara destul de repede vopseaua aia. la prima ploaie gata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
De ce spui lucru asta? Din experienta proprie sau asa crezi tu? Imi recomanzi alta vopsea pentru blocul motor? Multumesc.

 

 

din experienta proprie, si dupli-color si sinto. nu stiu ce sa-ti recomand, mi se pare ca toate vopselele astea la spray sunt acelasi drac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sablarea motorului si vopsirea pieselor in camp electrostatic le fac la LEGMAS NAVODARI. Din pacate, pentru vopsirea blocului motor in camp electrostatic trebuie sa fac motorul bucati si nu vreau, de aceea o sa-l vopsesc exterior cu duplicolor si doar capacele in camp electrostatic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...