Sari la conținut

Senzor viteza


Bosolanu
 Share

Postări Recomandate

Salut,

Am o mica problema, am montat pe un CBR F2 un bord de CBR F3, singura problema este ca F3-ul are kilometraj electronic care isi ia semnalul de pe un senzor montat pe carcasa motorului sau cutiei de viteze.. iar F2-ul are kilometraj mecanic cu cablu pe roata fata.

Care ar fi optiunile mele? Se potriveste senzorul de pe motorul de F3 pe motorul de F2?

Am mai vazut traductoare de viteza care se monteaza pe cablul de kilometraj cum sunt si cele de pe taxi-urile mai vechi.. unde gasesc asa ceva?

Ar mai fi o optiune cu capac pentru pinionul de pe cutia de viteze de CBR 900rr (din `97 parca..) care are senzorul de viteza acolo si un transformator de semnal pentru a indica viteza corecta.. dar mi-se pare cam costisitor.

Multumesc,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai vazut traductoare de viteza care se monteaza pe cablul de kilometraj cum sunt si cele de pe taxi-urile mai vechi.. unde gasesc asa ceva?

ceea ce ai tu nevoie se gaseste de exemplu aici http://www.acewell-meter.co.uk/en_uk/speed-sensor/index.htm

problema e ca cel mai probabil nu sint plug & play, adica va trebui sa faci o adaptare electronica a iesirii senzorului la vitezometrul tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

toti senzorii de vitezometru sunt pe aceeasi principiu de functionare : un tub vidat cu 2 lamele in el : una neferoasa si una feroasa, cea feroasa fiind atrasa de un magnet (care trece prin fata senzorului) catre cea neferoasa producand un contact inchis. Deci daca vrei poti folosi un simpu senzor de la vitezometrul de la bicicleta (cu mici adaptari si reglaje).

 

a mai incercat cineva :

 

/index.php?...t&p=1463111

Editat de Ducati_RIder
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

toti senzorii de vitezometru sunt pe aceeasi principiu de functionare : un tub vidat cu 2 lamele in el : una neferoasa si una feroasa, cea feroasa fiind atrasa de un magnet (care trece prin fata senzorului) catre cea neferoasa producand un contact inchis.

nu stiu de unde-ai scos-o. nu toti senzorii sint de tip reed, exista si senzori bazati pe efect Hall. si daca nu ma insel, multe motocicete au senzori optici (folosind o rotita cu fante). banuiesc ca exista chiar si alte tipuri. ca sa nu mai zic ca constructia releului reed descrisa de tine e inexacta.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Am o mica problema, am montat pe un CBR F2 un bord de CBR F3, singura problema este ca F3-ul are kilometraj electronic care isi ia semnalul de pe un senzor montat pe carcasa motorului sau cutiei de viteze.. iar F2-ul are kilometraj mecanic cu cablu pe roata fata.

Care ar fi optiunile mele? Se potriveste senzorul de pe motorul de F3 pe motorul de F2?

Am mai vazut traductoare de viteza care se monteaza pe cablul de kilometraj cum sunt si cele de pe taxi-urile mai vechi.. unde gasesc asa ceva?

Ar mai fi o optiune cu capac pentru pinionul de pe cutia de viteze de CBR 900rr (din `97 parca..) care are senzorul de viteza acolo si un transformator de semnal pentru a indica viteza corecta.. dar mi-se pare cam costisitor.

Multumesc,

 

 

cred ca te pot ajuta.

treaba este destul de complexa si trebuie studiata.

nu te complica cu senzori mai vechi sau alte rahaturi

mai bine cauti un capac de la pinion de F3 cu senzor incastrat si il adaptezi la tine :o

 

restul este munca de birou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu de unde-ai scos-o. nu toti senzorii sint de tip reed, exista si senzori bazati pe efect Hall. si daca nu ma insel, multe motocicete au senzori optici (folosind o rotita cu fante). banuiesc ca exista chiar si alte tipuri. ca sa nu mai zic ca constructia releului reed descrisa de tine e inexacta.

 

Senzorii de pe f3, 900rr sunt la fel si in nici un caz optici, si principiul de functionare al senzorului de bicicleta este exact cum l-am descris. Ma scuzi ca nu am folosit un limbaj demn de ingineri, sunt mai modest in exprimare, deh nu imi petrec majoritatea timpului pe forum dand explicatii "precise" despre functionarea diverselor parti componente ale unei motociclete. Scuzele de rigoare fata de initiatorul topicului.

Editat de Ducati_RIder
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Senzorii de pe f3, 900rr sunt la fel si in nici un caz optici, si principiul de functionare al senzorului de bicicleta este exact cum l-am descris. Ma scuzi ca nu am folosit un limbaj demn de ingineri, sunt mai modest in exprimare, deh nu imi petrec majoritatea timpului pe forum dand explicatii "precise" despre functionarea diverselor parti componente ale unei motociclete. Scuzele de rigoare fata de initiatorul topicului.

nu-i vorba de facut teoria senzorilor de turatie, dar pur si simplu ce ai spus tu este fals: pe o masina sau motocicleta nu se folosesc senzori reed. stiu ca senzorul de la bicicleta este de tip reed dar daca o sa puna unul din ala pur si simplu n-o sa mearga pentru ca cel de pe motor are alt principiu de functionare.

mai curind incearca sa adapteze un senzor de F3 cum a zis cineva mai sus, ar fi impriovizatia "minima".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-i vorba de facut teoria senzorilor de turatie, dar pur si simplu ce ai spus tu este fals: pe o masina sau motocicleta nu se folosesc senzori reed. stiu ca senzorul de la bicicleta este de tip reed dar daca o sa puna unul din ala pur si simplu n-o sa mearga pentru ca cel de pe motor are alt principiu de functionare.

mai curind incearca sa adapteze un senzor de F3 cum a zis cineva mai sus, ar fi impriovizatia "minima".

Eu incercam sa ii spun omului ca se poate face si cu senzor de bicicleta cu modificarile de rigoare,sigur e mai simplu dar mai costisitor, dadusem si un link. Cat despre senzorul de f3 respectiv 900rr nu sunt optici, legat de senzorii de viteza de pe masini nu am cunostinta. Senzor optic de care vorbesti tu se gaseste si in constructia scrolului de mouse. Probabil din neatentie ai scris senzori de turatie...

 

Mesaj completat

costisitor si simplu ma refeream la senzorul de f3, scuzele mele pt greseala.

Mesaj completat

ca si o ultima idee, dupa care nu mai postez pt a opri discutia in contradictoriu, orice tip de senzor de viteza ar fi principiul de baza se reduce la contacte: din normal deschis in normal inchis sau invers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, cum zici tu.

ce mai am de zis e ca trebuie avut grija chiar si cu capac de-a gata, nu e garantat ca merge.

Mesaj completat

ca si o ultima idee, dupa care nu mai postez pt a opri discutia in contradictoriu, orice tip de senzor de viteza ar fi principiul de baza se reduce la contacte: din normal deschis in normal inchis sau invers.

toc ca ultima idee, asa cum am zis, exista n-spe tipuri de senzori de viteza: cu intrerupator reed, cu efect Hall, cu reluctanta variabila si or mai fi dar nu le stiu eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Ms de raspunsuri in primul rand.

Mie imi trebuie ceva in genul ACE-S12 sau ACE-S10 din linkul de la CalinD (Acewell) mi se pare putin cam scumpe totusi.. (14 lire ~ 80 RON). Cea mai ieftina solutie cred ca ar fi cu cele care se folosesc la aparatele de taximetrie ( cele vechi de se foloseau pe dacia 1310 de ex.), dar nu stiu unde sa gasesc asa ceva.

 

Iar treba cu capacul de F3.. din cate stiu eu senzorul la F3 este pe cutia de viteze, nu la pinion, undeva in cutie. Iar pentru capac de 900rr mai trebuie un convertor iar pretul este din nou prea mare ca sa merite.

Editat de death_rider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Ms de raspunsuri in primul rand.

Mie imi trebuie ceva in genul ACE-S12 sau ACE-S10 din linkul de la CalinD (Acewell) mi se pare putin cam scumpe totusi.. (14 lire ~ 80 RON). Cea mai ieftina solutie cred ca ar fi cu cele care se folosesc la aparatele de taximetrie ( cele vechi de se foloseau pe dacia 1310 de ex.), dar nu stiu unde sa gasesc asa ceva.

 

Iar treba cu capacul de F3.. din cate stiu eu senzorul la F3 este pe cutia de viteze, nu la pinion, undeva in cutie. Iar pentru capac de 900rr mai trebuie un convertor iar pretul este din nou prea mare ca sa merite.

stiu ca sint scumpe jucariile alea da' na, renumeratie mica dupa buget. in plus, ai avea ceva batai de cap cu adaptarea la vitezometrul de F3, iar daca n-ai un electronist sa te ajute e cam trist.

la fel si cu acele "chestii" puse pe taximetre, cel mai probabil sint niste dispozitive proiectate pentru un anumit tip de racord al cablului, care pariez e diferit de toate cel de la motoare.

la faza cu senzorul de F3... am aruncat si eu o privire pe niste fise de repere, si se pare ca e asa cum zici: probabil exista un pinion dedicat senzorului de viteza, sau ceva de genul, senzor care pare sa fie "ingropat" in cutie. deci iar e cu buba.

varianta lui cristi_cbr e ceam de bun simt: eBay is the limit, gasesti acolo borduri de F2 cacalau si inca la preturi decente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...