Sari la conținut

Mobra Hoinar


Fix
 Share

Postări Recomandate

de cand m-am transferat pe o japo,ma uit la hoinarul meu si-mi dau seama ca daca nu iau masuri pt.conservarea lui peste cativa ani va ajunge o gramada de fiare asa cum au ajuns multe dintre comuniste!avind in vedere pretul pe care l-am platit(desstul de mare pt. o mobra,dar e originala chiar si cu acte originale)merita sa fac o asemenea operatie pt vreo 50ani !!!si nepotii mei sa se umple de bani!!(glumeam)ce ma sfatuiti tinand cont de calitatea tuturor componentelor??se conserva intreaga sau dezmembrata??? :cheers: B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bagi ulei in cilindru, cat un pahar de tuica, o speli cu presiune calumea, se usuca, o acoperi toata in vaselina, pui silicon pe sea, cauciucuri, plastice. Cauciucurile le desumfli un pic, si asezi motorul cumva pe butuci. Pui o prelata veche din panza si o infasori intr-un plastic mare. Pe astea le-am scornit dar sunt la indemana. Am vazut cum pastreaza astia masinile de epoca, le baga intr-un sac mare din polietilena ermetic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bagi ulei in cilindru, cat un pahar de tuica, o speli cu presiune calumea, se usuca, o acoperi toata in vaselina, pui silicon pe sea, cauciucuri, plastice. Cauciucurile le desumfli un pic, si asezi motorul cumva pe butuci. Pui o prelata veche din panza si o infasori intr-un plastic mare. Pe astea le-am scornit dar sunt la indemana. Am vazut cum pastreaza astia masinile de epoca, le baga intr-un sac mare din polietilena ermetic.

draga aleko!vreu sa o conserv nu sa o distrug si nici implanturi cu silicon nu vreau sa-i pun!vaselina e produs chimic si daca o dai pe vopsea de comunista ai terminat-o!!!oricum ..multumesc pt.efort!!! :cheers:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moto_comuniste

pai:

1. Gresezi foarte bine cam tot ce-i expus (adica nevopsit) asa cum spunea Aleko -jante, gidon, amortizoare, angrenaje, etc.

2. Ai grija ca stratul de vopsea sa fie continuu fara zgarieturi pronuntate ce ajung la metal. Daca Mobra are asa ceva, trebe' indepartata rugina si vopsit locul cu pricina. Mare atentie la interiorul aripilor care trebuiesc curatate, indepartata rugina si date cu un strat de izolant sau si mai bine cu Terrason.

3. Pui ulei in cutie -plin; pui ulei in cilindru si din cand in cand (sa zicem la cateva luni) mai dai cate o pedala si completezi uleiul.

4. Umplii rezervorul ochi de benzina pentru a impiedica instalarea ruginei

5. Cauciucurile oricum or sa se degradeze in timp dar pe sa poti sa dai cu ceva "unsoare" care sa tina mole "pielea" indiferent de temperatura -intreaba la "Chimicale" despre asa ceva

6. E inutil sa-ti spun ca motocicleta trebe pusa intr-un garaj, intr-un loc cat mai uscat departe de umezeala. Daca garajul e incalzit iarna si racoros vara (cam la 15 grade temperatura constanta) e super ok

7. Acoperi motocicleta cu o "prelata" care sa nu favorizeze condensu'

Bafta!

 

Completare: am uitat sa-ti spun ca motocicleta tre' sa stea semisuspendat :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manualul de DNEPR scrie negru pe alb cum se conserva o moto

E un manual in limba romana pe forum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manualul de DNEPR scrie negru pe alb cum se conserva o moto

E un manual in limba romana pe forum

fii dragut pana la capat si arata-mi si ude anume ca nu stiuuu!! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zau o distruge? Pai io ung orice zgarietura la masina si motor cu vaselina si nu vad nici un damage. Practic de cand am raschetat masina acu 1 an (vopsea de Solenza deci varza) si am tot pus vaselina, la fiecare spalare nu observ nici o schimbare. Si mai am obiceiul sa sterg vopseaua dupa spalare cu carpa cu un pic de motorina... fac o prostie? La armata asa se face cica.

 

:cheers: la noi se produce o veselina speciala de conservare, oricum io daca as vrea sa conserv o motocicleta pentru nepotei mi s-ar cam rupe de vopsea, motorul, tabla si cromul conteaza. Umpli rezervorul dar golesti carburatorul, siliconul pe plastic sau shea protejeaza, nu e pentru implanturi :lol: . Oricum buna idee sa conservi Mobra, ca cica mai sunt doar vreo 200 inscrise.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moto_comuniste

Io am uitat de carburator :lol:

 

Ideea e s-o protejezi de rugina ca oricum vopseaua se duce. Acum sunt vopsele foarte bune (Klar sau Glasurit) care rezista. Dar si in cazul astora se recomanda dupa vopsire sa dai cu un strat gos de lac care oricum o sa se degradeze superficial, iar dupa zej de ani dupa ce o scoti la lumina zilei, ii tragi o polishare (abraziva 1000, pasta, pasla).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo... tot ce este din cauciuc imbatraneste....

Cel mai bine se conserva daca este tinut in intuneric!!! Sa nu fie supus la raze solare si la umezeala!!!

Tare curios sunt ce vei face cu Hoinarul peste 30 ani...Poate nici nu o sa existe benzina!!! :lol:

 

 

dar inainte de conservare...Hai sa vedem si noi niste poze cum arata un Hoinar aproape nou in 2006!!!

Baga niste poze !!! Eu personal nu am vazut hoinar mentinut in stare originala in afara de cele expuse in magazin prin '98-'00!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo... tot ce este din cauciuc imbatraneste....

Cel mai bine se conserva daca este tinut in intuneric!!! Sa nu fie supus la raze solare si la umezeala!!!

Tare curios sunt ce vei face cu Hoinarul peste 30 ani...Poate nici nu o sa existe benzina!!! :lol:

dar inainte de conservare...Hai sa vedem si noi niste poze cum arata un Hoinar aproape nou in 2006!!!

Baga niste poze !!! Eu personal nu am vazut hoinar mentinut in stare originala in afara de cele expuse in magazin prin '98-'00!!!

da clic pe fara roti si ai sa-l vezi asa cum era cand l-am cumparat!intre timp l-am curatat!cat de cat!mai putin motorul care a avut vaselina de fabrica pe el si a ramas oarecum patat!de aceea am spus ca vaselina in timp...ataca!!!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moto_comuniste

da clic pe fara roti si ai sa-l vezi asa cum era cand l-am cumparat!intre timp l-am curatat!cat de cat!mai putin motorul care a avut vaselina de fabrica pe el si a ramas oarecum patat!de aceea am spus ca vaselina in timp...ataca!!!

 

Daca n-ai fi stat in Bucuresti (500 km cred) te-as fi intrebat daca nu-l vinzi :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poze cu actele originale din88!si mai sunt:cartea tehnica,factura etc...!va multumesc pt. toate informatiile!daca mai aveti ceva va rog postati!vreau sa iasa o traba buna si sa vad hoinarul(de ce nu?)la muzeu!!!

Editat de fara roti
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

super tari actele! :lol: pentru mine chestiile alea valoreaza cat fierul!

nu esti singurul!nu aveam nevoie de hoinar dar cand l-am vazut nu m-am putut abtine!si cand am vazut si actele originale nici n-am comentat la pret!(de altfel cam mare pt.un hoinar)cu alte cuvinte...istorie!!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...