Betrayal Postat Iulie 3, 2006 Share Postat Iulie 3, 2006 Cred (voi scrie mai jos si de ce "cred") ca trebuie sa schimb bobina de inductie la ETZ 250. Instalatia electrica (evident) este pe 12 V, si aprinderea este electronica. Ce bobina de inductie sa-i pun si de unde o iau (si repede)? Am auzit cum ca nu orice bobina ar fi buna, si in plus chiar ca pentru aprinderea electronica ar fi buna alta bobina decat cea care se pune pe un motor asemanator cu platini. De ce cred ca trebuie schimbata bobina de inductie? Asa mi s-a spus. Pentru ca, dau exemplu ultima patanie cu motorul: stau la semafor... in fatza mea microbuz. Verde... se misca incet microbuzul, si vreau sa-l depasesc, schimb banda (eram cu viteza a 2-a cred, sau apucasem sa schimb a 3-a cand incepusem sa trec pe langa el) ....... zic ca depaseam pt ca m-am bagat pe banda de langa, care se termina in curand, fiind banda de repliere. Si trag eu frumos de acceleratie.... motorul trage pana cand ajung in paralel cu microbuzul... si atunci..... nema! incepuse sa nu mai traga, si pacra "intrerupea". Ba vroia sa traga, cativa cm, ba nu vroia... ma ducea cam in suturi scurte si rapide, si nu mai reuseam sa prind deloc viteza sa depasesc. Am franat... si apoi m-am intors acasa, pt ca asa nu puteam sa ajung la destinatie. Unii zic ca daca porneste motorul nu poate fi de la bobina. Altii zic ca poate fi de la bobina, si ca de acolo poate intrerupe uneori, ceea ce unii spun ca li s-a si intamplat. Altceva ce am observat in ultimul timp...... trage motorul cu a 2-a, a 3-a ...... chiar si a 4-a ...... dar intr-a 5-a nema. Adica o duc intr-a 4-a... are viteza si turatie, si bag a 5-a.... trage 3 - 5 secunde, apoi incepe sa piarda din viteza si daca o tin asa am senzatia ca ar da sa-mi moara motorul...... si dau a 4-a....... uneori chiar scad intr-a 3-a........ ah..... si cand incepe sa imi faca chestii d-astea, nu mai prea pot sa turez motorul. Daca merg cu el ca mosu ........ parca se chinuie si se misca pana acasa......... dar daca incerc sa trag un pic de acceleratie... chiar si cu a 2-a sau a 3-a ...... incepe sa faca ce spuneam mai sus cand incercasem sa depasesc. Segmentii pareau ok in primavara, si de atunci n-am mai prea mers cu el .......... sa zic maxim vreo 100 km ? Iar carburatorul parea curat cand l-am desfacut. Spuneti-mi , va rog, ce credeti ca are, ........ si daca credeti ca ar fi bujia, cu ce pot s-o schimb ... ce tip si de unde o iau? P.S. - e cineda din ploiesti care sa-mi imprumute o bobina de inductie de wartburg buna(ca de-aia am pe ea acum) sa vad daca cu alta merge altfel? Multumesc pt rabdarea de a citi post-ul, si sa traiasca cine m-o ajuta, ca nu pot merge cu el asa la Sibiu (. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 3, 2006 Share Postat Iulie 3, 2006 Nu prea pare sa fie bobina de vina din ce spui tu. Ca sa elimini aceasta suspiciune incearca cu o bobina de dacie sau IJ . Ce fel de aprindere ai? daca e din aia din comert facuta pt dacie in special poti sa pui bobina de dacie fara probleme; daca ai ceva custom sau asa e ea originala din fabrica, ar trebui sa vezi ce curent suporta aprinderea aia, nu cumva sa o arzi cu o bobina de dacie asta in cazul in care cea de dacie suge mai mult curent decat cea pe care o ai ( sunt slabe sanse sa se intample acest lucru .) Eu as incerca si cu alta bujie ( pt probe nu conteaza asa mult ce bujie e, doar sa corespunda la dimensiuni si sa fie noua), as verifica si avansul , si nu in ultimul rand carburatorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 3, 2006 Share Postat Iulie 3, 2006 Cred (voi scrie mai jos si de ce "cred") ca trebuie sa schimb bobina de inductie la ETZ 250. Instalatia electrica (evident) este pe 12 V, si aprinderea este electronica. Ce bobina de inductie sa-i pun si de unde o iau (si repede)? Am auzit cum ca nu orice bobina ar fi buna, si in plus chiar ca pentru aprinderea electronica ar fi buna alta bobina decat cea care se pune pe un motor asemanator cu platini. De ce cred ca trebuie schimbata bobina de inductie? Asa mi s-a spus. Pentru ca, dau exemplu ultima patanie cu motorul: stau la semafor... in fatza mea microbuz. Verde... se misca incet microbuzul, si vreau sa-l depasesc, schimb banda (eram cu viteza a 2-a cred, sau apucasem sa schimb a 3-a cand incepusem sa trec pe langa el) ....... zic ca depaseam pt ca m-am bagat pe banda de langa, care se termina in curand, fiind banda de repliere. Si trag eu frumos de acceleratie.... motorul trage pana cand ajung in paralel cu microbuzul... si atunci..... nema! incepuse sa nu mai traga, si pacra "intrerupea". Ba vroia sa traga, cativa cm, ba nu vroia... ma ducea cam in suturi scurte si rapide, si nu mai reuseam sa prind deloc viteza sa depasesc. Am franat... si apoi m-am intors acasa, pt ca asa nu puteam sa ajung la destinatie. Unii zic ca daca porneste motorul nu poate fi de la bobina. Altii zic ca poate fi de la bobina, si ca de acolo poate intrerupe uneori, ceea ce unii spun ca li s-a si intamplat. Altceva ce am observat in ultimul timp...... trage motorul cu a 2-a, a 3-a ...... chiar si a 4-a ...... dar intr-a 5-a nema. Adica o duc intr-a 4-a... are viteza si turatie, si bag a 5-a.... trage 3 - 5 secunde, apoi incepe sa piarda din viteza si daca o tin asa am senzatia ca ar da sa-mi moara motorul...... si dau a 4-a....... uneori chiar scad intr-a 3-a........ ah..... si cand incepe sa imi faca chestii d-astea, nu mai prea pot sa turez motorul. Daca merg cu el ca mosu ........ parca se chinuie si se misca pana acasa......... dar daca incerc sa trag un pic de acceleratie... chiar si cu a 2-a sau a 3-a ...... incepe sa faca ce spuneam mai sus cand incercasem sa depasesc. Segmentii pareau ok in primavara, si de atunci n-am mai prea mers cu el .......... sa zic maxim vreo 100 km ? Iar carburatorul parea curat cand l-am desfacut. Spuneti-mi , va rog, ce credeti ca are, ........ si daca credeti ca ar fi bujia, cu ce pot s-o schimb ... ce tip si de unde o iau? P.S. - e cineda din ploiesti care sa-mi imprumute o bobina de inductie de wartburg buna(ca de-aia am pe ea acum) sa vad daca cu alta merge altfel? Multumesc pt rabdarea de a citi post-ul, si sa traiasca cine m-o ajuta, ca nu pot merge cu el asa la Sibiu (. ...ce aprindere electronica la ETZ???... ai adaptat vre'una de la alt motor sau e vorba de "asa zisa aprindere electronica" (din comertz) care foloseste in continuare platina ptr comanda? daca e asa, cel mai probabil de acolo ti se trage, incearca un test sa treci inapoi pe clasic (nu uita sa cuplezi condensatorul). e posibil sa'ti fi "copt" si bobina. pt teste merge oricare pe 12V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Betrayal Postat Iulie 3, 2006 Autor Share Postat Iulie 3, 2006 Eu as incerca si cu alta bujie ( pt probe nu conteaza asa mult ce bujie e, doar sa corespunda la dimensiuni si sa fie noua), as verifica si avansul , si nu in ultimul rand carburatorul. Am scris eu un pic prost..... si imi cer scuze. La sfarsit vroiam sa intreb daca credeti ca e BOBINA (dar am scris "bujia"). Pt. ca omu' mi-a zis si de bujie, si parea buna, dar sa fiu sigur am schimbat-o cu una noua , acum 2 zile... si cu aia noua am patit treaba in depasire.... nu m-a ajutat cu nimic. Cat despre aprindere....... sincer sa fiu nu stiu exact care e aprinderea electronica, cred ca e o cutiuta relativ mica si neagra care vine pe ETZ (la al meu cel putin) langa baterie. Problema e ca nu scrie nimic pe ea..... sunt niste circuite de fapt protejate de un fel de carcasa neagra din plastic . Nu stiu ce proprietati are.... si nu scrie nimic pe ea , deci nu stiu daca e originala. Sunt al 4-lea proprietar al motorului.... fabricatie '87 si in posesia mea de un an si jumatate. Asa ca nu stiu ce e orinigal si unde si-a bagat romanu' (sau unguru' ) mana. In orice caz, dupa ce l-am cumparat, la foarte scurt timp s-a dus bobina de inductie pe care o avea, si i-am pus de wartburg (wartburg-ul e facut tot de IFA, precum si MZ-ul) , tot pe 12 V si are aceleasi dimensiuni aia de wartburg cu cea care-mi trebuie mie. Si i-am pus de wartburg si a mers bine un an. Deci ca sa fiu sigur ca nu bulesc ceva, i-as pune una tot de wartburg sa fac proba cu alta bobina. Asa as putea sa ma conving daca e bobina sau tre' sa casc ochii spre altceva. Oricum intreb in stanga si-n dreapta sa fac rost de o bobina de wartburg. Ca de cumparat din magazin..... nu mai prea aduc astia.... dar o sa mai caut. ...ce aprindere electronica la ETZ???... ai adaptat vre'una de la alt motor sau e vorba de "asa zisa aprindere electronica" (din comertz) care foloseste in continuare platina ptr comanda? daca e asa, cel mai probabil de acolo ti se trage, incearca un test sa treci inapoi pe clasic (nu uita sa cuplezi condensatorul). e posibil sa'ti fi "copt" si bobina. pt teste merge oricare pe 12V. Nu stiu ce aprindere electronica are ETZ 250-ul meu. Dar sigur sunt ETZ-uri cu aprindere electronica de la mama lor de nemti. Si e aprindere electronica (adica nu gasesti platini pe motorul meu, oricat ai cauta). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 3, 2006 Share Postat Iulie 3, 2006 [quote name='Betrayal' date='Jul 3 2006, 02:01 PM' post='436923'Nu stiu ce aprindere electronica are ETZ 250-ul meu. Dar sigur sunt ETZ-uri cu aprindere electronica de la mama lor de nemti. Si e aprindere electronica (adica nu gasesti platini pe motorul meu, oricat ai cauta). inseamna ca e model saxon touring, e singurul (pe care l'am gasit io pe net) cu aprindere si senzor (adica fara platina) schimba'i bobina, bujia... si poate ai noroc si nu e prajita aprinderea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motororult Postat Iulie 3, 2006 Share Postat Iulie 3, 2006 (editat) Da , se fabricau dupa 87-88,cu aprindere electronica.Nu are platina,nu poti regla la el nimic. Nui bun orce bobina pt. aprinderea asta. Din cate am auzit eu,mai mult cutiuta aia neagra sa strica din cand in cand.( nu face contact vreu component acolo ) uite un nr.de tel Popa Viorel 0745/811481 aduce ce vrei tu pt.ETZ-ul tau. PS am avut 6 ani ETZ Editat Iulie 3, 2006 de motororult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Betrayal Postat Iulie 3, 2006 Autor Share Postat Iulie 3, 2006 Da , se fabricau dupa 87-88,cu aprindere electronica.Nu are platina,nu poti regla la el nimic. Nui bun orce bobina pt. aprinderea asta. Din cate am auzit eu,mai mult cutiuta aia neagra sa strica din cand in cand.( nu face contact vreu component acolo ) uite un nr.de tel Popa Viorel 0745/811481 aduce ce vrei tu pt.ETZ-ul tau. PS am avut 6 ani ETZ Mersi pt reply. Despre aprindere..... din cate stiu se regleaza si asta...... doar ca aproape nimeni nu stie cum s-o potrivesti bine..... in rest are ea un element de reglaj, dar daca nu stii sa umbli, o faci varza oricum. Am gasit un MANUAL RE REPARATII pt ETZ 125 si 150....... seamana un pic si cu 250..... depinde ce intereseaza. Arata si cum se regleaza aprinderea, si tre' sa mearga si la 250 fara platina. Dar ideea e ca la aprindere electronica sigur nu se deregleaza, decat daca bagi gheara. Cum inainte a mers bine....... eu zic ca nu-i aprinderea. Sau daca era bulita, nu cred ca mai mergea deloc. Cred totusi ca e fie de la carburator.... debitul de benzina..... ceva infundat, dreq sa-l ia........ sau firul de la bobina la bujie ciupit sau intrerupt....... sau NU STIU daca bobina se poate defecta si totusi sa mearga dar prost (aici parerile sunt impartite)....... Cred ca problema pe care am mentionat-o cand cu depasirea..... cred ca apare numai cand turez mai tare motorul. Deci la turatii mai mari..... daca il iau cu usurelul pare sa mearga binisor. O sa le incerc pe rand....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.