Sari la conținut

Troncanit Honda 600 F3


Postări Recomandate

salut,

 

am o problema cu motorul: in vitezele 1, 2 si 3, se aude un troncanit/pocanit din directia lantului, are cineva ideie ce ar putea fi? lantul pare intins... :) la inceput se auzea mai finut, acum se aude din ce in ce ma tare si des...( distanta dintre inceput si acum...o ora)

:crack:

motorul e din 98.

 

multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cand nu ai mai curatat si uns lantul?

Daca constati ce zice Mao mai sus te sfatuiesc sa schimbi kitul de lant,120 euroi la louis

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

probabil a fost roata data jos iar la montare sa pus decalat lantul pe pinion(nu sa pus in aceeaSI POZITOE IN CARE A LUCRAT INAINTE) si bate (se intinde se lasa).

suspenda motorul de spate ,invarte roata si observa daca se intinde LANTUL in anumite pozitii ale rotii . probabil va trebui sa mai destinzi lantul DIN INTINZATOARE

Ar mai fi o varianta sa fie prea lasat lantul dar asta se va auzi la schimb de trepte ,frane de motor si accelerari

 

 

salut,

 

roata spate nu a fost scoasa de 2 ani, deci pica ipoteza asta.

 

ultima data lantul a fost verificat, spalat si uns in primavara, acum 2 luni.

 

merci mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cati km ai facut de atunci?

 

In general, lantul se unge la fiecare 300 de km. (Acu probabil depinde de la producator la producator, la tipul de lubrifiant folosit, etc)

 

sper sa fie doar asta, cu toate ca e un troncanit care nu cred ca e de la ungerea lantului... o sa-l ung oricum...

Mesaj completat

Probabil ai un rulment spart..eu am patit la fel cu rulmentul de la foaie,si trosnea in draci.Daca nu sti intreaba pe cineva mai priceput...

 

rulmentul tau facea galagie doar la viteze mici? la mine peste 70 nu se mai aude, sau nu mai aud, deocamdata... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

 

am o problema cu motorul: in vitezele 1, 2 si 3, se aude un troncanit/pocanit din directia lantului, are cineva ideie ce ar putea fi? lantul pare intins... :) la inceput se auzea mai finut, acum se aude din ce in ce ma tare si des...( distanta dintre inceput si acum...o ora)

:crack:

motorul e din 98.

 

multumesc

Vezi la pinionul de atac sa nu ti se fi destrans piulita care tine pinionu si sa-ti frece in capac. Nu intodeauna face. Eu am patit-o. Noroc ca am desfacut capacelul de vizitare si am vazut buba. Verifica si asta sa vezi! Editat de kato_arad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi la pinionul de atac sa nu ti se fi destrans piulita care tine pinionu si sa-ti frece in capac. Nu intodeauna face. Eu am patit-o. Noroc ca am desfacut capacelul de vizitare si am vazut buba. Verifica si asta sa vezi!

 

o sa verific si asta,

multmesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

lantul oricum nu calca pe aceeasi dinti, este vorba de artimetica (nici macar matematica) simpla. dar nah, unii sunt mecanici...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai calculeaza odata si apoi mai scrie odata

 

dinte pt dinte...

 

oricum, daca mai aveti sugestii puneti-le pe toate aici, ca zilele astea o sa ma apuc de ea sa vad daca-i dau de capat :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. In primul rand, verifica daca lantul e intins bine. In mod normal, trebuie sa aiba un joc de aprox. 3 cm, joc verificat la mijlocul lantului, pe randul de jos. IN mod normal motorul tre sa fie urcat pe cricul central, insa cel mai bine e sa verifici in manual ce te sfatuieste. Vezi in ce pozitie se afla intinzatoarele lantului- daca sunt aproape de capatul basculei, e cam pe duca lantul.

 

2. Inspecteaza lantul si veziu daca nu are zale blocate, ruginite. Curata foarte bine lantul si apoi unge-l. Treaba asta ar trebui sa o faci periodic la 300-500 de km, sau dupa fiecare ploaie serioasa, daca nu vrei sa ti schimbi lantul mai repede decat uleiul din motor

 

3. Desfa capacul de la pinionul mic(nush cum e la modelul tau, daca ai carene, etc), si vezi daca e strans prezonul care tine pinionul de atac. Vezi ca are o siguranta, verifica daca sta bine in locul ei. Strange prezonul si asigura siguranta.

 

4. Urc o pe cricul central - daca are, intepeneste o sa nu faca balans, porneste motorul si schimba treptele de viteza(ai grija sa nu o ia la fuga, sa cada sau sa -ti bagi degetele pe la lant sau alte parti in miscare). Vezi si tu ce se aude si unde se aude.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dinte pt dinte...

 

oricum, daca mai aveti sugestii puneti-le pe toate aici, ca zilele astea o sa ma apuc de ea sa vad daca-i dau de capat :lol:

 

Ar trebui sa-ti gasesti 2 min doar sa mai slabesti putin lantul, atat. L-ai intins cam tare.

 

@Mao - cred ca va certati degeaba, @Stress are dreptate, la un moment dat toate zalele ajung pe pinion, ca sa fie asa cum zici tu ar trebui ca nr de zale al lantului sa fie multiplu exact de numarul de dinti ai pinionului, ceea ce nu e intotdeauna adevarat, daca un lant are 120 de zale si pinionul ar trebui sa aiba 40 de dinti sau 60 sau 30.. ceea ce nu este aproape niciodata adevarat.. deci clar intotdeauna dintii se vor decala si dintii vor calca intotdeauna in alte pozitii pe lant.

In plus, pinionul mare are un numar impar de dinti iar lantul are intotdeauna un numar par de zale, iar raportul intre ele nu este niciodata de 1/2 sa zici ca ai 65 x 2= 130..

In concluzie, practic orice combinatie de lant/pinion ai avea e foarte greu sa nimeresti exact sa ai numar de zale multiplu exact de numarul de dinti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. In primul rand, verifica daca lantul e intins bine. In mod normal, trebuie sa aiba un joc de aprox. 3 cm, joc verificat la mijlocul lantului, pe randul de jos. IN mod normal motorul tre sa fie urcat pe cricul central, insa cel mai bine e sa verifici in manual ce te sfatuieste. Vezi in ce pozitie se afla intinzatoarele lantului- daca sunt aproape de capatul basculei, e cam pe duca lantul.

 

2. Inspecteaza lantul si veziu daca nu are zale blocate, ruginite. Curata foarte bine lantul si apoi unge-l. Treaba asta ar trebui sa o faci periodic la 300-500 de km, sau dupa fiecare ploaie serioasa, daca nu vrei sa ti schimbi lantul mai repede decat uleiul din motor

 

3. Desfa capacul de la pinionul mic(nush cum e la modelul tau, daca ai carene, etc), si vezi daca e strans prezonul care tine pinionul de atac. Vezi ca are o siguranta, verifica daca sta bine in locul ei. Strange prezonul si asigura siguranta.

 

4. Urc o pe cricul central - daca are, intepeneste o sa nu faca balans, porneste motorul si schimba treptele de viteza(ai grija sa nu o ia la fuga, sa cada sau sa -ti bagi degetele pe la lant sau alte parti in miscare). Vezi si tu ce se aude si unde se aude.

 

 

merci mult, o sa incerc toate astea.

Mesaj completat

Ar trebui sa-ti gasesti 2 min doar sa mai slabesti putin lantul, atat. L-ai intins cam tare.

 

@Mao - cred ca va certati degeaba, @Stress are dreptate, la un moment dat toate zalele ajung pe pinion, ca sa fie asa cum zici tu ar trebui ca nr de zale al lantului sa fie multiplu exact de numarul de dinti ai pinionului, ceea ce nu e intotdeauna adevarat, daca un lant are 120 de zale si pinionul ar trebui sa aiba 40 de dinti sau 60 sau 30.. ceea ce nu este aproape niciodata adevarat.. deci clar intotdeauna dintii se vor decala si dintii vor calca intotdeauna in alte pozitii pe lant.

In plus, pinionul mare are un numar impar de dinti iar lantul are intotdeauna un numar par de zale, iar raportul intre ele nu este niciodata de 1/2 sa zici ca ai 65 x 2= 130..

In concluzie, practic orice combinatie de lant/pinion ai avea e foarte greu sa nimeresti exact sa ai numar de zale multiplu exact de numarul de dinti.

 

lantul l-am strans anul trecut, de atunci a mers f bine, acum 2 zile a inceput sa scoata zgomote...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu numai ca e putin probabil dar chiar se recomanda evitarea rapoartelor unitare intre pinion si foaie tocmai pentru ca dintii pinionului/foii sa nu pice mereu pe aceleasi zale.

 

In ce priveste "problema" in dezbatere, cred ca e vorba doar de neintretinerea lantului (mizerie, rugina, uzura, etc.) si montare incorecta (nealiniere si/sau tensiune prea mare).

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu cred ca i vb de un lant strans prea tare....

De ce zici "nici eu nu cred", ca toti pana acum i-au zis ca e posibil sa fie de vina lantul prea intins.

Si eu inca cred asta, lant prea intins, ne-aliniere corecta pinioane.

Daca nu, insemana ca s-o fi ingrasat de anu trecut si tot lant prea intins este.. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce zici "nici eu nu cred", ca toti pana acum i-au zis ca e posibil sa fie de vina lantul prea intins.

Si eu inca cred asta, lant prea intins, ne-aliniere corecta pinioane.

Daca nu, insemana ca s-o fi ingrasat de anu trecut si tot lant prea intins este.. :lol:

 

sper ca nu am directionat eu gresit problema cand am spus ca se aude bataia de la lant, sper sa fie doar lantul de vina, oricum problema a aparut subit, in timpul functionarii nu dupa ce am umblat la reglaje, o sa va anunt care a fost buba, merci pt sugestii, daca mai aveti sunt binevenite

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ai intretinut lantul cum trebuie e posibil sa fi prins ceva rugina intre bolturi si zale. Verifica daca nu raman cumva unele zale strambe (nealiniante) dupa ce trec de foaie... asta daca nu cumva lantul e prea uzat (face "burta" pe mijlocul foii).

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce zici "nici eu nu cred", ca toti pana acum i-au zis ca e posibil sa fie de vina lantul prea intins.

Si eu inca cred asta, lant prea intins, ne-aliniere corecta pinioane.

Daca nu, insemana ca s-o fi ingrasat de anu trecut si tot lant prea intins este.. :lol:

 

 

Mda, acu am belit ochii mai bine si am vazut ce s-a scris inainte. Da tot nu cred ca i strans prea tare> cred ca nu i ingrijit, uzat, largit. Eu am patit o la inceputuri, cand -in habarnismul meu- credeam ca sprayul de lant e un moft. Am facut 1000 de km, si prin ploaie, si noroi, pana cand a inceput sa-mi zangane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
Mda, acu am belit ochii mai bine si am vazut ce s-a scris inainte. Da tot nu cred ca i strans prea tare> cred ca nu i ingrijit, uzat, largit. Eu am patit o la inceputuri, cand -in habarnismul meu- credeam ca sprayul de lant e un moft. Am facut 1000 de km, si prin ploaie, si noroi, pana cand a inceput sa-mi zangane.

 

pana la urma asa e, lantul se suparase pe mine, l-al spalat frumos cu benzina pana a capatat luciu, apoi i-am dat cu spray si acum merge ca uns :P nu mai trancaneste, deci om rau ce sunt, neglijasem lantul, asta era problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana la urma asa e, lantul se suparase pe mine, l-al spalat frumos cu benzina pana a capatat luciu, apoi i-am dat cu spray si acum merge ca uns :P nu mai trancaneste, deci om rau ce sunt, neglijasem lantul, asta era problema.

 

Daca ai lant cu O(X,RW)-ringuri benzina nu e recomandata pentru spalare, le accelereaza imbatranirea. In lipsa spray-urilor dedicate (cam scumpe dupa gustul meu) merge foarte bine si petrosinul (se gaseste la magazinele de "uz casnic").

 

Pentru uns inca nu am gasit o varianta mai buna decat spray'urile dedicate. La urgente merge si ulei de transmisie dar intervalul de ungere trebuie sa fie foarte mic. In plus, datorita faptului ca sare usor de pe lant, face multa mizerie.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai lant cu O(X,RW)-ringuri benzina nu e recomandata pentru spalare, le accelereaza imbatranirea. In lipsa spray-urilor dedicate (cam scumpe dupa gustul meu) merge foarte bine si petrosinul (se gaseste la magazinele de "uz casnic").

 

Pentru uns inca nu am gasit o varianta mai buna decat spray'urile dedicate. La urgente merge si ulei de transmisie dar intervalul de ungere trebuie sa fie foarte mic. In plus, datorita faptului ca sare usor de pe lant, face multa mizerie.

 

Ride Safe!

 

am avut un spray cu teflon, s-a terminat acum, nu cred ca spalatul cu benzina 10 minute poate sa faca f rau lantului...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...