Sari la conținut

R1 - Conversie Mile/km


Postări Recomandate

la bordurile electronice exista undeva o baterie care pastreaza trip-urile sau modul de afisare (orice setare) ?

o perioada a mers perfect, cand am cumparat motocicleta am setat-o pe km (era pe mile) si am facut cateva drumuri fara nici o problema. apoi brusc, cand am luat contactul, s-a resetat tot si a revenit pe setarile initiale. :banana: de atunci, de cate ori opresc se reseteaza. cand pornesc, trebuie s-o trec pe km si tripmetrele pleaca iar de la 0 (nu si kilometrajul general, acela se pare ca este memorat pe un suport nevolatil).

am facut corelatia cu BIOS-ul, caruia daca-i moare bateria, nu mai tine minte nimic ... si ma gandesc ca ar trebui sa fie o baterie mica in bord undeva. dar iar ma gandesc .. de ce sa fie nevoie de o baterie mica sa pastreze setarile astea (cand motorul nu are contactul pus) daca tot exista o baterie mare sus pe mobra :-L :smoke: ?

eu stiu ca setarile astea se pierd numai cand scoti/skimbi bateria motocicletei (adica bordul e alimentat de bateria mare si nu de una speciala), kestie care ma baga in ceata ca atunci nu-mi explic de ce isi pierde memoria cand iau contactul :P :-L

putin ajutor pliiiiiz :laugh: :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tripmetrele merg si retin setarile pana cand bateria moare. Daca firele sunt vechi si contactele proaste, la pornire tensiunea care se transmite calculatorului ajunge sub limita minima si calculatorul se reseteaza. Verifica bornele la baterie si conectorii sa nu fie corodati/oxidati. Daca ai asa ceva curata cu grija (exista niste sprayuri de contacte) si da ca un pic de vaselina pentru contacte electrice.

Se mai poate si ca bateria sa fie pe duca, dar nu cred, ca te-ai fi plans ca nu mai porneste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bateria inca mai tine curent desi e pe terminate, adica are o varsta ! dar de ex dupa 2 saptamani in care bicicleta a stat in garaj, cand i-am pus contactul a pornit perfect ! mai mult, eu am farurile (faza mica) direct pe contact, nu le pot opri decat cand iau contactul ... si lumineaza foarte puternic cand pun contactul, adica bateria tine curent si este inca in parametri ! ceasurile electronice ale bordului nu pot consuma atat de mult cat sa se reseteze din lipsa de curent (sau amperaj) ! explicatia cea mai la indemana care mi-a trecut prin cap este ca o avea o baterie secundara si foarte mica, speciala pt bord, care tine treaz un cip de memorie de cativa biti.

am sa ma uit si la bornele bacteriei, dar mi-e tare greu sa cred ca la contact ajunge suficient curent pt faruri si demaror, dar insuficient pt ceasuri !!! mai departe pe fire nu prea m-as urca, e virgina inca, daca va fi nevoie mai bine las pe unul mai capabil :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

vezi sa nu aiba vreo baterie de eeprom

:ok: N-are cum sa aiba baterie de EEPROM, ca ala saracu e nevolatil prin definitie :hug: S-ar putea sa pastreze informatia intr-un RAM normal, si atunci poti avea fie o baterie micuta care trebuie schimbata, fie chiar un condensator. Da nu cred sincer. Cred ca informatia se tine in RAM-ul unui microcontroller, sau intr-un RAM extern, dar alimentate din bateria mare. Poate un contact spre acest circuit nu functioneaza cum trebuie. Mai bine gaseste pe cineva care sa se priceapa bine la partea electrica de la R1, nu cred sa fie foarte usor de rezolvat ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...