fagarashan #1 Posted June 21, 2010 Salutare tuturor!cred ca sunt cel mai nou membru al comunitatii motociclistilor ! imi pare bine ca dau de oameni cu experientza la motoare si care se ajuta unii pe altii.Am si eu o problema si sper sa ma lamuriti: la jupiterul meu(4)nu am incarcare suficienta,i-am luat baterie noua dar si asa becul de la far e rosiatic si se albeste putin la turatii extrem de mari.Am instalatia originala pe ea,fara modificari(de ex relee,diode,etc).La relantiu becul de incarcare din bord sta aprins iar la turatii mari se stinge.Intrebarea mea e daca ati mai intalnit fenomenul acesta la acest model(desi am auzit ca asta e boala lor).Unde e situat releul la ij?se poate verifica?sau cum sa verific daca de la alternator vine tensiune normala? Am citit undeva pe forum ca ar merge releu de dacia,dar m-ar ajuta foarte mult o detaliere a acestui subiect si as dori sa discutam mai pe larg despre asta(doar despre jupiter 4 fara poluari inutile) si sa o solutionez.Contez pe ajutorul vostru. Multumesc! Quote Share this post Link to post Share on other sites
CS 99 BIG #2 Posted June 21, 2010 Salutare tuturor!cred ca sunt cel mai nou membru al comunitatii motociclistilor ! imi pare bine ca dau de oameni cu experientza la motoare si care se ajuta unii pe altii.Am si eu o problema si sper sa ma lamuriti: la jupiterul meu(4)nu am incarcare suficienta,i-am luat baterie noua dar si asa becul de la far e rosiatic si se albeste putin la turatii extrem de mari.Am instalatia originala pe ea,fara modificari(de ex relee,diode,etc).La relantiu becul de incarcare din bord sta aprins iar la turatii mari se stinge.Intrebarea mea e daca ati mai intalnit fenomenul acesta la acest model(desi am auzit ca asta e boala lor).Unde e situat releul la ij?se poate verifica?sau cum sa verific daca de la alternator vine tensiune normala? Am citit undeva pe forum ca ar merge releu de dacia,dar m-ar ajuta foarte mult o detaliere a acestui subiect si as dori sa discutam mai pe larg despre asta(doar despre jupiter 4 fara poluari inutile) si sa o solutionez.Contez pe ajutorul vostru. Multumesc! -Salut , de unde stii ca ai instalatia originala daca nu sti unde se afla releul si nu , nu asta este boala la jupiter ! Am avut si eu problema asta ,in prima faza curata bine periile (urmareste sa nu fie intepenite in locasul lor)si colectorul , verifica bine contactele pe acolo inclusiv cele care intra in releu , acesta se afla in spatele filtrului de aer sub saua , verifica incarcarea cu un aparat de masura direct pe baterie , cu motorul oprit 12,4 aprox. iar in mers minim 13,5 Se poate face si adaptarea cu punte si releu de Dacia...doar este un alternator ca oricare altul . Quote Share this post Link to post Share on other sites
owene #3 Posted June 22, 2010 dupa ce va saturati de alea de Dacia, puteti sa va faceti cu 30 de lei bucata regulatoare mai high-tech, depanabile, reglabile, dupa schema mea. /index.php?...p;showentry=597 E si schema, si manual merge excelent si pe ETZ, si pe Jawa, si pe Dacia... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Liviu M #4 Posted June 22, 2010 .... asa este , am pus si eu pe un JUPITER 4 , punte si releu de DACIA ; nu au mai fost probleme . Quote Share this post Link to post Share on other sites
fagarashan #5 Posted June 23, 2010 .... asa este , am pus si eu pe un JUPITER 4 , punte si releu de DACIA ; nu au mai fost probleme . Ceva detalii in plus?Unde ai legat df-ul? Quote Share this post Link to post Share on other sites
christensen #6 Posted June 23, 2010 Cate diode ai in puntea de redresare? 6 sau 9? daca tiai luat punte de dacia conectez in felul urmator: D+ => contact(eventual conectarea in serie cu martorul de incarcare) D- => masa B+ => instalatia electrica (baterie) DF => la periile de la rotor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
fagarashan #7 Posted June 25, 2010 E releul acela dreptunghiular de IZH situaT sub sha.Cred ca are 6 diode din cate stiu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
christensen #8 Posted June 25, 2010 daca ai 6 atuncea mai adauga 3 mici(1n4007) si conecteaza in felul urmator: Quote Share this post Link to post Share on other sites
fagarashan #9 Posted June 26, 2010 Multumesc! Voi incerca sa desfac alternatorul,sa vad periile si colectorul,eventual verific din nou releul(si cablajul).Va tin la curent!Asfalt uscat! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Liviu M #10 Posted June 26, 2010 O perie la DF releu O perie la masa Releul la masa si la + (iclusiv la perie cum scrie mai sus) Cele trei capete ale infasurarilor alternatorului la cele trei legaturi ale puntii cu 6 diode Minusul puntii la masa + puntii la instalatie Verificare , contact , pornit , verificat daca sunt 14 (intre 13,6 si14,2) V pe instalatie si : ASFALT USCAT ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
fagarashan #11 Posted June 27, 2010 Multumesc.Scurt si la obiect! Quote Share this post Link to post Share on other sites
schumydan #12 Posted July 16, 2010 diodele aditionale trebuie sa fie neaparat 1n4007? si la mine s-a dus releul de incarcare original si i-am pus unu de dacie dar i-am pus diode 1n4002 si nu vrea sa incarce decat dupa ce fac un sunt cu un bec de pozitie intre plusul puntii si una din fazele care vin de la alternator, abia atunci se aprinde becul din bord. Quote Share this post Link to post Share on other sites