Jump to content

Liviu M

Membru
  • Content Count

    298
  • Joined

  • Last visited

About Liviu M

  • Rank
    Incepator

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Carnet moto din
    1986
  • Club
    VALAH CLUB

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    MOBRA

Recent Profile Visitors

609 profile views
  1. Pe o ploaie torentiala mi s-a oprit motorul , ocazie cu care am constatat ca apa odata intrata in compartimentul unde este platina , nu mai are pe unde sa se scurga . Am dat o gaura de 3 mm , inclinata , si de atunci nu am mai prins nicio ploaie ......
  2. Aprinderea mea este cu convertizor pentru distanta la electrozii bujiei de 1,5 mm . La probe in aer scanteia sare cca 1 cm .
  3. ... și totuși eu am mers cu ea doua veri și încă merge ... Tot cu această schemă am făcut probe pe motor cu o aprindere electronică cu convertizor ( alimentează bobina de inducție cu 380 V ) , obținând o scânteie de cca 1cm , fără să se ardă ceva . Deocamdată voi continua să merg cu ea și să strâng informații . Am și schema cu platină cu BU931 dar nu știu cum să o comand cu traductorul optic . Probele inițiale au fost făcute cu schema de la LADA SAMARA dar am renunțat pentru că era cu patru tranzistori . Nu am încercat niciodată să comand direct bobina de inducție .
  4. Va salut , 

    Imi cer scuze daca deranjez dar as avea nevoie de un sfat , daca se poate , de la Dvs .

    In urma cu ceva timp pe "motociclism.ro , Coltul comunistelor , Ruptor optic TULA " am primit niste recomandari de la Dvs . 

    Acum fac modificari la ampasarea acelui sistem , dar paralel ma ocup sa fac si un sistem care sa inlocuiasca IRFZ44 cu o schema ce contine BU931T (am schema) .

    Am facut o facultate mecanica si nu am suficiente cunostiinte in electronica (la care am vrut sa dau examen) , drept care apelez la Dvs .

    Cu rugamintea aceasta , astept un semn de la Dvs .

    Daca doriti va pot da un nr de tel .

     

    Cu sima ,

    Liviu M

    1. easy ride on!

      easy ride on!

      Vă salut şi eu!

      Tranzistorul BU931T (Darligton bipolar) se comportă mult mai bine ca şi comutator static de aprindere decât un tranzistor V-MOS (cum este IRFZ44). Asta pentru că tranzistorul bipolar (de tensiune mult mai mare) nu conţine dioda Zener antiparalelă (din structura tz. V-MOS), diodă care "taie" jumătate din energia oscilantă a bobinei de inducţie pentru a proteja tranzistorul V-MOS de supratensiuni şi de curent invers sursă-drenă.

    2. easy ride on!

      easy ride on!

      În plus, tranzistorul bipolar poate funcţiona la curenţi mari (peste 3-4A) dar şi la tensiuni mici (sub 3-4V), ceea ce V-MOS-ul nu poate sub Vgs(th) = Gate Threshold Voltage (3-4V). Cu alte cuvinte, la o instalaţie electrică de 6,3V (la motocicletele din prima generaţie) este total nesigură o aprindere cu V-MOS dacă tensiunea scade cu 30% (baterie slabă).

  5. Diagrama avans/turatie este specifica la fiecare model de motor si este functie de mai multe caracteristici .
  6. Eu am facut rost de la fumatori de brichete goale pe care le-am spart si am folosit unul din cele doua oringuri care le contineau . Rabdare si succes ! Nu uita sa cureti si sita de la robinet .
  7. Odata cu modificarile facute pentru avansul manual , montajul electronic a fost amplasat spre exterior iar celalalt senzor cuplat la turometru (analogic/digital) .
  8. 1. Avansul centrifugal pentru TULA l-am facut acum cativa ani si este postat tot aici , dar neavand diagrama , nu mi-a placut si l-am demontat . Am renuntat si la cama . 2. Exista pe net o TULA cu avansul centrifugal de la scuter HEINKEL , dar nu am reusit sa gasesc asaceva sa probez . 3. Personal nu vreau sa pun avansul unui alt motor care are o alta diagrama (probabil asta numesti "harta") 4. Multe vehicole au avut avans manual . Prin filmele anilor 1920 am vazut asaceva sub diferite solutii constructive . Daca nu era bun , nu il construiau . ......si pana la urma e place
  9. Garnitura de pe cuiul puantou o am dintr-o bricheta de nu mai stiu cati ani .
  10. Am realizat acest sistem pentru : - Am patit de multe ori sa-mi dea piciorul inapoi (nu am avut totdeauna posibilitatea sa-mi pun o baterie de 18A) - Vreau sa determin curba de avans / turatie pentru a monta un sistem mecanic sau electronic - De multe ori la panta parca eram intre viteze (trepte) ; era prea turat sau daca schimbam nu tragea Din imagini lipsesc cele cu inelul care tine ansamblul sa nu iasa (este fixat cu 3 suruburi M3) si discul cu brat care roteste piesa alba din teflon cu montajul electronic
  11. Datorita a doua operatii de hernie inghinala dupa care hernia a recidivat , cu toata grija mea de a nu ridica sau a ma forta cat de putin , m-am vazut nevoit sa fac ceva pentru a continua revizia si modificarile incepute la svarsitul verii anului 2019 .
  12. TULA are releu electronic Schema este in cartea ei si nu este complicata . Releele mecanice sunt greu de reglat si platinele lor mereu genereaza probleme .
  13. "De cat dai , de atata iei !" Treaba e ca un produs de serie (la norma , adica la repezeala) , nu se compara cu unul facut "ca pentru mine" ; asta o stie oricine si-a facut ceva pentru el (vorbim de cei care au meseria "in sange") , ca lumea e plina de carpaci . Lucrul facut "la meserie" se vede si in poza , iar cine nu crede si e dornic de o plimbare , poate verifica , Romania nu e o tara asa mare pentru un drum de placere in vizita la alt pasionat de moto. Sa te terezesti ca ti-a picat un motor scump (nu peste altceva sau mai grav peste cineva) si sa descoperi ca o sudura a fo
×
×
  • Create New...