Jump to content

Liviu M

Membru
  • Posts

    302
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Carnet moto din
    1986
  • Club
    VALAH CLUB

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    MOBRA

Recent Profile Visitors

756 profile views

Liviu M's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Baterie noua de 18A . Avansul este dat in carte intre 2,8 si 3,2mm . Eu il tin pe 3 . Daca dau la automat porneste cam la a doua , a treia rotatie ; daca pun avansul la capat ( 1mm ) , porneste imediat . Dupa ce a pornit , dau avansul la celalalt capat ( 3mm ) ; turatia mai creste putin , si motorul ramane pornit . Relantiul il tin pe la 2200 - 2500 , acolo am peste 13,5V , la peste 2500 am 14,1V (rotorul dinastarterului este curatat , carbunii au lungimea si forma din fabrica , nu au joc in suporti) .
  2. NGK : BP6HS BOSCH : WR7BC+ ( am vrut cu deschidere la electrozi de 0,8 )
  3. Dispozitiv pentru monta / demontat saboti . - Un surub M10x70 cu o crestatura lata de 5 mm si adanca de cca 5 mm , cu o raza de cca 50 mm - O piulita M10 - O teava cu diametrul interior de 10 mm (aici este o teava D12x1) crestata la un capat lat cca 5 mm si adanc cca 5 mm - De preferat o cheie unisens de 17
  4. Pe o ploaie torentiala mi s-a oprit motorul , ocazie cu care am constatat ca apa odata intrata in compartimentul unde este platina , nu mai are pe unde sa se scurga . Am dat o gaura de 3 mm , inclinata , si de atunci nu am mai prins nicio ploaie ......
  5. Aprinderea mea este cu convertizor pentru distanta la electrozii bujiei de 1,5 mm . La probe in aer scanteia sare cca 1 cm .
  6. ... și totuși eu am mers cu ea doua veri și încă merge ... Tot cu această schemă am făcut probe pe motor cu o aprindere electronică cu convertizor ( alimentează bobina de inducție cu 380 V ) , obținând o scânteie de cca 1cm , fără să se ardă ceva . Deocamdată voi continua să merg cu ea și să strâng informații . Am și schema cu platină cu BU931 dar nu știu cum să o comand cu traductorul optic . Probele inițiale au fost făcute cu schema de la LADA SAMARA dar am renunțat pentru că era cu patru tranzistori . Nu am încercat niciodată să comand direct bobina de inducție . Cu aceasta schema au inceput probele . Parca , pe T3 l-am inlocuit cu BC171 . Am refacut montajul pentru ca senzorii trebuiau pusi de placutte de 2mm deoarece tranzistorii sunt mai inalti (grosi) cu 1,6mm decat partea de jos a senzorilor iar rezerva de spatiu plus jocul axial constructiv al sistemului de avans manual , putea genera probleme . Precizia mea in executie este limitata ..... Cu aceasta ocazie am facut ca obturatorul sa poata fi montat direct pe ax , fara a mai fi necesara acea operatie de reglaj destul de fina . Pana la noi solutii verificate la drum , merg cu ce am .
  7. Diagrama avans/turatie este specifica la fiecare model de motor si este functie de mai multe caracteristici .
  8. Eu am facut rost de la fumatori de brichete goale pe care le-am spart si am folosit unul din cele doua oringuri care le contineau . Rabdare si succes ! Nu uita sa cureti si sita de la robinet .
  9. Odata cu modificarile facute pentru avansul manual , montajul electronic a fost amplasat spre exterior iar celalalt senzor cuplat la turometru (analogic/digital) .
  10. 1. Avansul centrifugal pentru TULA l-am facut acum cativa ani si este postat tot aici , dar neavand diagrama , nu mi-a placut si l-am demontat . Am renuntat si la cama . 2. Exista pe net o TULA cu avansul centrifugal de la scuter HEINKEL , dar nu am reusit sa gasesc asaceva sa probez . 3. Personal nu vreau sa pun avansul unui alt motor care are o alta diagrama (probabil asta numesti "harta") 4. Multe vehicole au avut avans manual . Prin filmele anilor 1920 am vazut asaceva sub diferite solutii constructive . Daca nu era bun , nu il construiau . ......si pana la urma e placerea (pasiunea) mea .....oricum eu iti multumesc de sfaturi . Pe site-urile rusesti exista un montaj care se pune separat la aprinderile electronice (o multime de variante) si care se poate seta functie de moto rusesc . Mai caut . Pana atunci ....
  11. Garnitura de pe cuiul puantou o am dintr-o bricheta de nu mai stiu cati ani .
  12. Am realizat acest sistem pentru : - Am patit de multe ori sa-mi dea piciorul inapoi (nu am avut totdeauna posibilitatea sa-mi pun o baterie de 18A) - Vreau sa determin curba de avans / turatie pentru a monta un sistem mecanic sau electronic - De multe ori la panta parca eram intre viteze (trepte) ; era prea turat sau daca schimbam nu tragea Din imagini lipsesc cele cu inelul care tine ansamblul sa nu iasa (este fixat cu 3 suruburi M3) si discul cu brat care roteste piesa alba din teflon cu montajul electronic
×
×
  • Create New...