moto125CJ Postat Martie 22, 2004 Share Postat Martie 22, 2004 Mam luat un minsk in 2002 si-s f multumit de el ..am 17 ani abia mi-am luat carnetu si mi sa dus partea electrica ,electronica nu stiu.am verificat toti papuci am strans suruburile de la aprindere...si am verificat sa n-aiba vreun scurt. ce sa mai FAC? astept reply-uri mersi...sa fie cutia electronica de sub sa? mersi si numa bine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_canishu Postat Martie 23, 2004 Share Postat Martie 23, 2004 Sal! Ia spune-mi tu mai multe info despre problema ta!! Ce nu ai? Lumini? Motorul porneste? Astept mail la MISHUMOTOR@YAHOO.COM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Martie 23, 2004 Share Postat Martie 23, 2004 cum ai verificat sa nu ai vreun scurt? cu aparatul de masura? ce nu iti merge? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moto125CJ Postat Martie 23, 2004 Autor Share Postat Martie 23, 2004 pt.inceput mersi ca mi-ati scris.motoru porneste brici iar faru,semnalizarile si clacsonu nu merg.cateodata imi merge ff slab pozitia in functie de turatie(la turatie mai mare merge,la mica deloc)scurt sigur n-am ce ziceti? pa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_canishu Postat Martie 24, 2004 Share Postat Martie 24, 2004 pt.inceput mersi ca mi-ati scris.motoru porneste brici iar faru,semnalizarile si clacsonu nu merg.cateodata imi merge ff slab pozitia in functie de turatie(la turatie mai mare merge,la mica deloc)scurt sigur n-am ce ziceti?pa Vezi ca ai ars, eventual distrus regulatorul de tensiune din cutia de diode (aia de sub sha). Ai doua posibilitati: 1) O repara un electronist: ii scotzi tot butetele ala de pe spate cu o shubelnitza fina si apoi este un trimer sau asha ceva care este inshurubat in carcasa de aluminiu shi care foarte ushor electronistul il schimba cu unul de aceashi valoare (piesa costa in magazin vreo 100 - 135 de mii lei); Sau poate cablajul este intrerupt shi iar se poate repara; 2) Mai simplu: scoti din cele doua mufe firele cu papuci corespunzatori tensiunii de 12 V (notate pe carcasa de aluminiu cu 2, eventual ma mai uit odata la mine shi iti mai raspund inca o data) shi ii pui pe direct (ii legi unul de altul). ATENTZIE: la prima pornire itzi va arde toate becurile cu contactul pus. In instalatzia electrica vei avea acum 20 - 22 V shi trebuie sa schimbi becurile cu unele de 24 V (de camioane, autobuze etc). DE PREFERAT ESTE SA O REPARI. Sa auzim de bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_canishu Postat Martie 24, 2004 Share Postat Martie 24, 2004 pt.inceput mersi ca mi-ati scris.motoru porneste brici iar faru,semnalizarile si clacsonu nu merg.cateodata imi merge ff slab pozitia in functie de turatie(la turatie mai mare merge,la mica deloc)scurt sigur n-am ce ziceti?pa Vezi ca ai ars, eventual distrus regulatorul de tensiune din cutia de diode (aia de sub sha). Ai doua posibilitati: 1) O repara un electronist: ii scotzi tot butetele ala de pe spate cu o shubelnitza fina si apoi este un trimer sau asha ceva care este inshurubat in carcasa de aluminiu shi care foarte ushor electronistul il schimba cu unul de aceashi valoare (piesa costa in magazin vreo 100 - 135 de mii lei); Sau poate cablajul este intrerupt shi iar se poate repara; 2) Mai simplu: scoti din cele doua mufe firele cu papuci corespunzatori tensiunii de 12 V (notate pe carcasa de aluminiu cu 2, eventual ma mai uit odata la mine shi iti mai raspund inca o data) shi ii pui pe direct (ii legi unul de altul). ATENTZIE: la prima pornire itzi va arde toate becurile cu contactul pus. In instalatzia electrica vei avea acum 20 - 22 V shi trebuie sa schimbi becurile cu unele de 24 V (de camioane, autobuze etc). DE PREFERAT ESTE SA O REPARI. Sa auzim de bine! pt.inceput mersi ca mi-ati scris.motoru porneste brici iar faru,semnalizarile si clacsonu nu merg.cateodata imi merge ff slab pozitia in functie de turatie(la turatie mai mare merge,la mica deloc)scurt sigur n-am ce ziceti? pa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_canishu Postat Martie 24, 2004 Share Postat Martie 24, 2004 pt.inceput mersi ca mi-ati scris.motoru porneste brici iar faru,semnalizarile si clacsonu nu merg.cateodata imi merge ff slab pozitia in functie de turatie(la turatie mai mare merge,la mica deloc)scurt sigur n-am ce ziceti?pa pt.inceput mersi ca mi-ati scris.motoru porneste brici iar faru,semnalizarile si clacsonu nu merg.cateodata imi merge ff slab pozitia in functie de turatie(la turatie mai mare merge,la mica deloc)scurt sigur n-am ce ziceti? pa Vezi ca ai ars, eventual distrus regulatorul de tensiune din cutia de diode (aia de sub sha). Ai doua posibilitati: 1) O repara un electronist: ii scotzi tot butetele ala de pe spate cu o shubelnitza fina si apoi este un trimer sau asha ceva care este inshurubat in carcasa de aluminiu shi care foarte ushor electronistul il schimba cu unul de aceashi valoare (piesa costa in magazin vreo 100 - 135 de mii lei); Sau poate cablajul este intrerupt shi iar se poate repara; 2) Mai simplu: scoti din cele doua mufe firele cu papuci corespunzatori tensiunii de 12 V (notate pe carcasa de aluminiu cu 2, eventual ma mai uit odata la mine shi iti mai raspund inca o data) shi ii pui pe direct (ii legi unul de altul). ATENTZIE: la prima pornire itzi va arde toate becurile cu contactul pus. In instalatzia electrica vei avea acum 20 - 22 V shi trebuie sa schimbi becurile cu unele de 24 V (de camioane, autobuze etc). DE PREFERAT ESTE SA O REPARI. Sa auzim de bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moto125CJ Postat Martie 24, 2004 Autor Share Postat Martie 24, 2004 mersi vineri ma si apuc de reparat si sper sa mearga..oricum iti sunt recunoscator pt sfaturi.Ai avut cumva vreun minsk cu probleme asemanatoare? o sa duc cutia electronica la un specialist sa vad de poate sa o rezolve cumva... n-ai cumva idee cam cat ii una noua? p.s.de unde esti(orasu?) mersi din nou si iti zic pe luni de am facut-o pa sa auzim de bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moto125CJ Postat Martie 24, 2004 Autor Share Postat Martie 24, 2004 m-am uitat mai atent la mesaj si am vazut poza cu tine...cred minsk-u meu arata la fel din fata....tu ai facut ceva modificatri estetice? dac da pune daca poti ceva poze sa vad si eu ce sa mai schimb... Am mai avut si hoinar si mobra dar nu se compara cu minsku mie mi-e de ajuns cel putin deocamdata si sper sa-l imbunatatesc pa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moto125CJ Postat Martie 24, 2004 Autor Share Postat Martie 24, 2004 scuze din nou pt ca m-am bagat pe topicu tau da voiam sa ma invat putin cu repliury si chestii de-alea.Apropo poate iti gasesc cumparator la minsk pa si mai vb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Martie 25, 2004 Share Postat Martie 25, 2004 man, daca nu iti incarca ... nu stiu cum e la minsk... iti spun cum e la mine: 1. regulatorul nu da excitatie in alternator sau nu da destula 2. daca da ... alternatoru e busit (puntea de diode, carbuni, infasurarea) 3. daca astea 2 merg .... trebuie sa mearga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Martie 25, 2004 Share Postat Martie 25, 2004 Minsku nu are alternator. Are magnetou. Adica are un stator cu multe bobine si un magnetoi mare si rotund care se invarte in jurul acestor bobine si baga flux in ele. Partea frumoasa in schema asta este paralelismul instalatziei - adica aprinderea e complet separata de restul consumatorilor - care necesita regularea tensiunii - culeasa de pe celelalte bobine. Deocamdata nu stiu pe ce principiu se face regularizarea tensiunii, insa mi-e teama ca este un circuit de fortza, deoarece nu exista o bucla de reactzie negativa, cum e la alternator, unde regulatorul nu face decat sa dozeze curentul de excitatzie injectat in rotor. La Minsk, in cutia aia trebuie sa fie in principiu o dioda zenner ca referintza de tensiune si un tranzistor baban prin care sa treaca grosul corentului. Acuma... de la teorie pana la multzimea de papuci si fire colorate e ceva cale lunga, dar daca tot trebuie sa rezolvi problema, ar fi bine sa iti faci "cutia magica" de la zero, la un electronist, din piese de calitate si cu caracteristici superioare decat necesarul teoretic. Poate iesi chiar mai ieftin decat daca iti cumperi alta cutie noua din magazin. O sursa de tranzistori super sanatosi sunt in sursele de PC, au si radiator si dioda de sigurantza, dar inca o data repet, trebuie clarificata bine functzia "cutiei negre". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moto125CJ Postat Martie 25, 2004 Autor Share Postat Martie 25, 2004 EU TOTUSI O SA IMI CUMPAR ALTA CA AICI IN CLUJ SAMBATA DE SAMBATA ESTE OSER SI VINE UN TIP DIN REGHIN CU O DUBITA FULL DE PIESE NOI(TOT CE VREI,EU CE PIESE AM AVUT NEVOIE IN CUTIA DE VIT. ADICA PINIOANE SI AXU DE LA SCHIMBATOR+ARC AM GASIT INCLUSI SET MOTOR NOU) DECI SAMBATA O SA II CER UNA SA O INCERC SI DE MERE O IAU.DACA NU MERGE NICI CU AIA O DUC LA UN ELECTRICIAN SA VADA CE-I CU INST. ELECTRICA.ORICUM BAIETI EU VA MULTUMESC CA M-ATI AJUTAT IAR DIN CE A ZIS MISHU_CANISHU CRED CA CUTIA ELECTRONICA II PROBLEMA MERSI TUTUROR IAR DACA STIE CINEVA CAT II UNA NOUA SA SCRIE SA STIU LA CAT SA MA ASTEPT PA SI BAFTA TUTUROR Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
and Postat Martie 26, 2004 Share Postat Martie 26, 2004 Mai, daca iti merge motorul, nu ai probleme cu regulatorul. Tu nu ai masa pe-acolo, ai doar pe motor probabil. Fa contact ca lumea cu minusul. Verifici astfel: scoti becul de la far si masori tensinea intre plus si o piesa metalica de pe cadru, apoi fata de minusul contactului de bec. Trebuie sa ai cam 12 V cu farul aprins. Daca nu ai plus (ceea ce nu cred), e din alta parte. Daca ai 12V, nu ai masa ca lumea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.