Sari la conținut

Reglare injectie


mig
 Share

Postări Recomandate

ZX10R '04-'05... se pare fara sonda lambda (open loop).

 

Calin, iti inteleg punctul de vedere, insa pierzi din vedere un aspect pe care nu l'am mentionat - am foarte multe cunostinte si experienta practica in domeniul "frecventelor", partea realizarii unui compresor de dinamica cu nivel constant si calcularea si realizarea practica a unui filtru trece banda cu flancuri abrupte, centrat cu mare acuratete pe o anumita frecventa centrala, cat si realizarea unui comparator, toate pe baza unor quad operational amplifier IC (cu zgomot mic) am acoperit'o deja in multii ani dedicati celuilalt hobby al meu - radioamatorismul. Nu contest ca testele in acest sens pot esua lamentabil, insa nu cred ca, cel putin teoretic, premisele sunt atat de sumbre ca sa nu merite macar incercat.

 

Sunt de acord ca analiza spectrografica cu un soft audio ar putea fi mai potrivita dar, chiar si asa, tot ar fi nevoie de un filtrul trece banda si eventual un compresor de dinamica analogic, inainte de procesarea digitala a semnalelor captate. In acest sens prelucrarea analogica a semnalului inainte de analiza lui digitala ar fi probabil cea mai fericita combinatie.

 

Oricum, chiar si daca nu vor duce la nici un rezultat practic, discutiile (si) pe alte teme decat "nu porneste" sau "cum schimb bujiile"... etc., mai ridica un pic standardul sectiunii SERVICE.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum, chiar si daca nu vor duce la nici un rezultat practic, discutiile (si) pe alte teme decat "nu porneste" sau "cum schimb bujiile"... etc., mai ridica un pic standardul sectiunii SERVICE.

cun asta nu pot decit sa fiu de acord.

 

Calin, iti inteleg punctul de vedere, insa pierzi din vedere un aspect pe care nu l'am mentionat - am foarte multe cunostinte si experienta practica in domeniul "frecventelor", partea realizarii unui compresor de dinamica cu nivel constant si calcularea si realizarea practica a unui filtru trece banda cu flancuri abrupte, centrat cu mare acuratete pe o anumita frecventa centrala, cat si realizarea unui comparator, toate pe baza unor quad operational amplifier IC (cu zgomot mic) am acoperit'o deja in multii ani dedicati celuilalt hobby al meu - radioamatorismul. Nu contest ca testele in acest sens pot esua lamentabil, insa nu cred ca, cel putin teoretic, premisele sunt atat de sumbre ca sa nu merite macar incercat.

 

Sunt de acord ca analiza spectrografica cu un soft audio ar putea fi mai potrivita dar, chiar si asa, tot ar fi nevoie de un filtrul trece banda si eventual un compresor de dinamica analogic, inainte de procesarea digitala a semnalelor captate. In acest sens prelucrarea analogica a semnalului inainte de analiza lui digitala ar fi probabil cea mai fericita combinatie.

astea cred ca sint detalii, partea electrica e fix-plix.

ce ma ingrijoreaza pe mine e traductorul propriu zis. in linkul de pe site-ul National Instruments scrie ca s-au folosit accelerometre. flerul imi spune ca un microfon cu electret nu e potrivit pentru asa ceva si iti va furniza informatii inutilizabile. e posibil ca la nivelul de zgomot generat de motor (se presupune ca microfonul ar trebui pozitionat foarte aproape de motor pentru a nu capta si zgomotul de la cutie, ambiental etc) diafragma microfonului sa ajunga in limitare si sa ai un semnal cu distorsiuni cit sa dai si la altii... iar daca ai fixa microfonul mecanic pe evacuare cred ca ar fi si mai rau.

ia in considerare si sfatul meu, experimenteaza intii si dupa aia baga-te in detalii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca pt a regla cu senzorul de detionatie, tre sa cresti avansul pina incepe sa faca si apoi sa-l scazi citeva grade dupa care confirmat la bujii. Sint destul de multe combinatii rpm/tps si destul de multe combinatii intr-o anumita pozitie de rpm/tps. Cu o metoda rapida de programat dinamic avansul si confirmat cu senzorul, ar merge ceva mai usor, altfel e complicat, zic eu, complexitatea se transfera in teste. Pina la urma detectarea detonatiilor s-ar putea sa fie partea mai usoara din toata treaba.

 

Nu am auzit sa fi fost folosit vreodata la motociclete, dar se pare ca un astfel de sistem descris de tine exista standard pe unele auto. Un senzor de detonatii avertizeaza ECU care instant acceseaza o alta harta, probabil cu avans mai mic si alt "dwel" al injectoarelor.

 

Asa e, programarea dinamica, eventual automata de tipul "learn and remember" ca cel folosit de tine in experimentul initial ar fi mult mai usoara si rapida. Interfata modulului de avans programabil pe care il am insa nu are aceasta facilitate. In acest caz singurele variante de ajustare raman cea bazata pe simturile pilotului functie de feedback'ul motorului sau un senzor de detonatii (a carui realizare in regim de amator ramane deocamdata la stadiul de deziderat).

 

Problema este insa destul de serioasa, aparitia detonatiilor cauzate de avansul prea mare, in special la rpm/sarcini mari, sunt mult mai periculoase decat cele cauzate de amestecul nepotrivit... putand cauza distrugerea motorului inainte ca testele propriu-zise sa fi inceput.

 

Poate totusi mai apar si alte idei, opiniile chiar si subiective ale cuiva care a experimentat practic in acest sens ar fi mai mult decat binevenite.

 

Ride Safe!

Mesaj completat

astea cred ca sint detalii, partea electrica e fix-plix.

ce ma ingrijoreaza pe mine e traductorul propriu zis. in linkul de pe site-ul National Instruments scrie ca s-au folosit accelerometre. flerul imi spune ca un microfon cu electret nu e potrivit pentru asa ceva si iti va furniza informatii inutilizabile. e posibil ca la nivelul de zgomot generat de motor (se presupune ca microfonul ar trebui pozitionat foarte aproape de motor pentru a nu capta si zgomotul de la cutie, ambiental etc) diafragma microfonului sa ajunga in limitare si sa ai un semnal cu distorsiuni cit sa dai si la altii... iar daca ai fixa microfonul mecanic pe evacuare cred ca ar fi si mai rau.

ia in considerare si sfatul meu, experimenteaza intii si dupa aia baga-te in detalii.

 

Daca erai atent ai fi observat ca am eliminat din start microfonul ci mai degraba ma gandeam la niste capsule piezo (cu spectru mult mai limitat). Cat priveste pozitionarea, traseul evacuarii iese din discutie, se pune problema detectarii aparitiei detonatiilor in faza incipienta, asa ca cel mai potrivit loc pare zona capetelor cilindrilor. Ramane insa valabila problema zgomotului adiacent, a supapelor si axelor cu came...

 

Nu pot experimenta practic deoarece mai am ceva timp pana revin acasa asa ca deocamdata as putea incerca doar calculul si realizarea montajului si eventual testarea sa statica, in atelier. In acest sens "detaliile" ar ajuta la un punct de plecare cat mai realist, cu sanse cat mai mari de reusita.

 

Sfaturile tale sunt binevenite, insa ar fi de preferat sa fie insotite si de posibile solutii.

 

Ride Safe!

Mesaj completat

P.S.

 

Cred ca e nevoie de facut cateva precizari, detonatiile produse de avansul prea mare sunt foarte diferite de cele produse de amestecul nepotrivit si necesita o alta abordare.

 

Detonatiile cauzate de amestec se produc de obicei doar in evacuare. Datorita amestecului prea sarac care rateaza aprinderea la un moment dat sau gazelor arse incomplet in cazul unui amestec prea bogat , o anumita cantitate de amestec oarecum carburant se va acumula in traseul evacuarii care la un moment dat detoneaza. Unda de soc astfel creeata e periculoasa daca se suprapune pe timpul cand supape de evacuare este deschisa permitand expandarea si transferul de energie catre piston, in sensul invers miscarii sale. Oricum, datorita volumului relativ mare in care detonatia se produce si mai ales faptului ca incaperea nu este inchinsa (evacuarea comunicand cu exteriorul), aceste detonatii nu produc imediat sau neaparat pagube majore motoarelor decat daca se insista in aceasta situatie.

 

Detonatiile produse de avansul prea mare sunt mult mai periculoase deoarece se produc doar in camera de ardere, fara comunicare cu exteriorul, o parte din energia utila a exploziei amestecului carburant fiind directionata gresit, impotriva directiei normale de miscare a pistonului. Acest gen de detonatii "suna" altfel decat cele cauzate de carburatie, mai degraba ca un "ping" sau o lovitura de ciocan, fiind mai greu de sesizat decat pocniturile uneori ca de tun produse de amestec.

 

Am facut aceste precizari pentru a scoate in evidenta necesitatea unui senzor de detonatii in cazul depasirii pragului de avans maxim a aprinderii. Pentru aceste cazuri, cand pilotul ajunge sa sesizeze detonatiile cauzate de avansul prea mare... este de obicei prea tarziu.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca fixezi rigid microfoanele pe evacuare

Cu siguranta trebuie fixate pe bloc, in zona chiulasei. Daca nu ai auzit nici macar odata cum detoneaza un motor, merge cu f f putina benzina aruncata in filtrul unui diesel.

Tzacane de zici ca ai scapat o cutie de piulite in cilindru. Zici ca sint pitici in motor care vor sa iasa afara :laugh: Am mai citit un pic cum e cu knock sensor (senzor de detonatii) si se pare ca astia auto dau tensiune exact la f care sint calibrati, fie dau tensiune peste tot, dar e maxima in zona acelei frecv. Daca e asa, atunci problema detectiei se reduce la a gasi senzorul potrivit si o zona unde poate fi montat astfel incit sa le sesizeze reped

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!!nu stiu daca scriu unde trebuie dar am si eu o mica problema,pe scurt:moto este un DL1000 V-STROM 2003 cu pc III cu harta zero si sonda lambda pusa(activa) in relanti esapamentele "put" a amestec bogat si moto urca destul de greu in ture..am masurat sonda si scoate 0.9v desii cartea spune ca la idle trebuie sa scota 0.2v si turatii intermediare 0.6 iar peste 5000 rot/min peste 0.8v, am cumparat din germania o alta sonda (sh adevarat!!) si tot asa scoate 0,9...pana la urma am incarcat harta data de ei (dyno) pt moto cu sonda lambda anulata si stuatia s-a mai imbunatatit dar nu suficient si prin tatonari am ajuns sa scot din harta data de ei -15% iar in idle -30% si moto merge ok trage si nu mai miros espamentele. Deci problema temporar este rezolvata dar tot ma sacaie intrebarea ce este defect ECU sau.....?

PS scuze pt exprimarea plastica dar chiar nu am gasit cuvintele potrivite...asa sa nu uit TPS pe self-diagnostic este pus corect,sincronizare facuta e.t.c

Editat de rul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!!nu stiu daca scriu unde trebuie dar am si eu o mica problema,pe scurt:moto este un DL1000 V-STROM 2003 cu pc III cu harta zero si sonda lambda pusa(activa) in relanti esapamentele "put" a amestec bogat si moto urca destul de greu in ture..am masurat sonda si scoate 0.9v desii cartea spune ca la idle trebuie sa scota 0.2v si turatii intermediare 0.6 iar peste 5000 rot/min peste 0.8v, am cumparat din germania o alta sonda (sh adevarat!!) si tot asa scoate 0,9...pana la urma am incarcat harta data de ei (dyno) pt moto cu sonda lambda anulata si stuatia s-a mai imbunatatit dar nu suficient si prin tatonari am ajuns sa scot din harta data de ei -15% iar in idle -30% si moto merge ok trage si nu mai miros espamentele. Deci problema temporar este rezolvata dar tot ma sacaie intrebarea ce este defect ECU sau.....?

PS scuze pt exprimarea plastica dar chiar nu am gasit cuvintele potrivite...asa sa nu uit TPS pe self-diagnostic este pus corect,sincronizare facuta e.t.c

Fa un topic separat, ca sa-l vada mai multi, poate stie cineva exact.

Parerea mea: ecu e bun. PC3 comanda direct injectoarele, si e f posibil ca nu se uita la lambda. Daca reduci benzina din pc3, incepe sa scada probabil si lambda.

Ai 3 variante dupa mine: Reglezi PC3 dupa senzor (vad ca e un senzor "narrow", ceea ce ar implica ca-l reglezi la 14.7 afr, adica 0.45V lambda si apoi il mai imbogatesti peste tot pina iti arata bine bujia), reglezi PC3 la ochi, dar trebuie sa te dai mult, sa te asiguri ca bujia e in paramterii si trage bine, scoti PC3 de tot. E ciudat, ca astia zic ca la harta 0 ar trebui sa mearga ca stock, dar ma gindesc ca poate o fi bushit softul din pc3. Poti sa-l scoti, si vezi cum merge cu ecu, mai mult pt linistea ta.

 

@yo4hgx

http://autospeed.com.au/cms/title_DIY-Deto...48/article.html

http://autospeed.com.au/cms/article.html?&A=0353

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu siguranta trebuie fixate pe bloc, in zona chiulasei. Daca nu ai auzit nici macar odata cum detoneaza un motor, merge cu f f putina benzina aruncata in filtrul unui diesel.

Tzacane de zici ca ai scapat o cutie de piulite in cilindru. Zici ca sint pitici in motor care vor sa iasa afara :D Am mai citit un pic cum e cu knock sensor (senzor de detonatii) si se pare ca astia auto dau tensiune exact la f care sint calibrati, fie dau tensiune peste tot, dar e maxima in zona acelei frecv. Daca e asa, atunci problema detectiei se reduce la a gasi senzorul potrivit si o zona unde poate fi montat astfel incit sa le sesizeze reped

nu cred ca am auzit zgomotul de pre-detonare vreodata, cu toate ca descrierea de "cutie cu cuie agitata" am auzit-o. dar din cite stiu, la motocicletele moderne nu are motive sa se intimple acest fenomen. mai ales daca e vorba de motociclete nemodificate :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca am auzit zgomotul de pre-detonare vreodata, cu toate ca descrierea de "cutie cu cuie agitata" am auzit-o. dar din cite stiu, la motocicletele moderne nu are motive sa se intimple acest fenomen. mai ales daca e vorba de motociclete nemodificate :laugh:

O s-o poti asculta in liniste la moto lui yo4hgx. Acuma nush daca fzr-ul e considerat motocicleta moderna la standardele actuale, dar cred ca daca-i umbla la avans putem zice linistiti ca nu va mai fi vigina :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fa un topic separat, ca sa-l vada mai multi, poate stie cineva exact.

Parerea mea: ecu e bun. PC3 comanda direct injectoarele, si e f posibil ca nu se uita la lambda. Daca reduci benzina din pc3, incepe sa scada probabil si lambda.

Ai 3 variante dupa mine: Reglezi PC3 dupa senzor (vad ca e un senzor "narrow", ceea ce ar implica ca-l reglezi la 14.7 afr, adica 0.45V lambda si apoi il mai imbogatesti peste tot pina iti arata bine bujia), reglezi PC3 la ochi, dar trebuie sa te dai mult, sa te asiguri ca bujia e in paramterii si trage bine, scoti PC3 de tot. E ciudat, ca astia zic ca la harta 0 ar trebui sa mearga ca stock, dar ma gindesc ca poate o fi bushit softul din pc3. Poti sa-l scoti, si vezi cum merge cu ecu, mai mult pt linistea ta.

 

@yo4hgx

http://autospeed.com.au/cms/title_DIY-Deto...48/article.html

http://autospeed.com.au/cms/article.html?&A=0353

am scos pc3 si merge la fel ca si cu pc3 cu zero map deci softul este ok!! multumesc pt raspuns..am sa fac un efort de timp si am sa ma duc cu moto la standul DYNO din Timisoara ca pe cei de la Buc i-am sunat si au spus ca nu au "ceva" la stand si nu pot sa-mi faca o harta custom numai sa-l puna si sa mi arate un grafic care cinstit pe mine ma lasa "rece"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Da, intre timp citisem si eu materialele respective cat si multe altele din care m'am dumirit ca treaba nu e chiar asa simpla cum pare la prima vedere. Pentru a reduce cat mai mult erorile de interpretare, sistemele originale standard de pe unele masini folosesc un modul piezo-ceramic acordat din fabrica pe frecventa detonatiilor specifice motorului respectiv, un fel de filtrul "mecanic" ca sa zic asa. Pe de alta parte, tot functie de zgomotul specific al motorului respectiv se construieste o curba a sensibilitatii senzorului (scade cand creste rpm) si mai mult, deoarece detonatiile apar numai intre punctul mort superior si 90 grade dupa, senzorul este activ doar in aceste intervale... cam greu de realizat in regim de amator.

 

Modulele aftermarket industriale se pare ca nu sunt chiar atat de stralucite, operatorii dyno preferand dublarea informatiilor de la senzor cu ascultarea directa in casti a motorului.

 

Ca de obicei, pana la urma se pare ca cea mai simpla ramane si cea mai buna, mai ales ca eu nu am nevoie de un senzor activ, care sa ajusteze dinamic hartile avansului ci doar de verificarea depasirii avansului si eventual corectia sa. Un microfon, preamplificator, filtru de banda 7-8KHz si o pereche de casti par solutia optima.

 

O s-o poti asculta in liniste la moto lui yo4hgx. Acuma nush daca fzr-ul e considerat motocicleta moderna la standardele actuale, dar cred ca daca-i umbla la avans putem zice linistiti ca nu va mai fi vigina

 

Desi odata era in topul motoarelor super-sport, acum FZR-ul abia daca se mai califica la categoria sport-touring... insa pentru mine e mai mult decat suficient. Limitele tehnice sunt oricum peste necesitatile strazii, chiar si mai sportiv, asa ca pana la urma diferenta tot pilotul o face... daca e cazul.

 

Oricum, intentia mea nu este sa storc motorul de mai multa putere, graficul avansului aprinderii la 100% TPS ramanand in limitele standard. Zona de ture mici/medii ma intereseaza mai mult, prin cresterea dinamica a valorii avansului in zona de low rpm si scaderea sa pentru regimul "cruising" sper sa realizez o ardere mai completa a amestecului carburant care in principiu ar insemna un consum mai redus (fara ca amestecul sa fie saracit) si un raspuns mai precis al motorului la actionarea manetei de acceleratie.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am scos pc3 si merge la fel ca si cu pc3 cu zero map deci softul este ok!! multumesc pt raspuns..am sa fac un efort de timp si am sa ma duc cu moto la standul DYNO din Timisoara ca pe cei de la Buc i-am sunat si au spus ca nu au "ceva" la stand si nu pot sa-mi faca o harta custom numai sa-l puna si sa mi arate un grafic care cinstit pe mine ma lasa "rece"

Daca si cu si fara pc face asa, atunci na, stiai si tu ca e din ecu.

Eu ti-as sugera asa: Verifica daca tensiunea de la senzor ajunge pe pina la mufa din ecu. Poate e vreun cablu belit, din astea. Senzorul pare ca zice bine ca merge bogat, dar poate ecu nu-l vede. Daca totusi il vede, ma gindesc ca sa nu fie vreo alta conditie de eroare si merge in bucla deschisa.Ai vreun bec cu FI sau asa? E aprins?

Daca nu e aprins, cind pui contactul, se aprinde scurt? Adica e bun becul? Ai incercat cu un potentiometru s-o scazi si sa vezi daca are vreo tresarire sau e mort de tot? Ai incercat sa mergi cu el scos? Temperatura la apa iti arata bine? Turometrul merge? Sint f multe motive pt care poate sa nu mearga, si de fapt f putine pt care merge cind merge..

Mesaj completat

Inca ceva: Toate intrebarile de mai sus au sens doar cu ecu. Cind e si pc3, e greu de zis, pt ca ala face multe lucruri altfel si nu prea documentat. Daca in manual zice 0.2V pe senzor, iar fara pc3 sint 0.9 (dupa cum am inteles), ceva clar nu e bine. Nu e neaparat grav, ca ai alternativa, dar nu e normal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mig, avind in vedere ca ai sapat probabil oleaca pe subiectul asta, cam pe la ce pret se invirte un senzor de banda larga? ma refer doar la senzorul propriu-zis, in ideea ca partea electrica aditionala mi-as face-o singur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mig, avind in vedere ca ai sapat probabil oleaca pe subiectul asta, cam pe la ce pret se invirte un senzor de banda larga? ma refer doar la senzorul propriu-zis, in ideea ca partea electrica aditionala mi-as face-o singur.

Senzorul folosit de lc-1 e un bosch lsu4.2 cu 5 fire si e compatibil direct cu cel de pe vw jetta 2002 1.8L turbo. Pret minim 50 dolari in state.

 

Uite aici cam ce vrei tu:

http://www.calgaryvolvoclub.com/forum/view...?f=1&t=2118

http://www.picbasic.co.uk/forum/archive/in...php/t-1750.html

http://www.techedge.com.au/vehicle/wbo2/

http://www.diy-efi.org/wbo2/info.html

 

Numai daca vezi asta:

http://www.diy-efi.org/wbo2/parts.htm

Te cam ia cu calduri.

Ala cu wbo2 er un site australian si avea multe chestii faine. Nici nu mi-am dat seama cum trece timpul, pt ca cica ala nu mai merge din 2005.....

Nush ce sa zic. Pt ceva rapid, probabil unul narrow cu 2-3 fire ar fi suficient de bun. E un pic mai complexa reglarea, dar nu ai de facut un televizor. Zic si eu

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Mersi nea Belu :cheers:

 

Hai un scurt update din pc3-landa: Am taiat cablul, am separat pc3 de motor. Acum pc3 se conecteaza la cablul lui printr-o mufa cu 12 fire.

 

Cele 12 fire sint asa: 4 care comanda injectoarele (injectoarele sint alimentate la + comun iar pc3 sau ecu le pune la masa ca sa le deschida), 4 care ies din pc3 si se duc inspre ecu (si care simuleaza pt ecu injectoarele iar pt pc3 sint triggere pt pornit respectivul injector), un plus, un minus si inca 2 fire care unul e masa analogica iar celalalt e de la tps si scoate intre 0,ceva si 4,ceva aproape 5V.

Am facut si o mufa in care conectez cele 4 de la inj direct la cele 4 de la ecu, si merge corect si fara pc3.

 

La eliminarea pc3:

Mi-a iesit partial, dar putem considea ca n-a iesit, mai ales ca am facut 2 module care sufera de aceeasi problema: Motorul pornest, merge, dar se aprinde FI, ceea ce indica fie ca o impedanta nu e corecta, fie ca tranzistoarele finale (niste darlingtonuri pe care le-am gasit intr-o aplicatie auto exact pt comanda injectoarelor) nu sint deschise complet.

 

Ca si controller:

http://www.coridiumcorp.com/Products.php

Suficient de ieftin, f usor de lucrat (are un compilator in basic, simplu si usor cum te arunci din avion).

 

Asta comanda direct darlingtoanele si e posibil ca nu le satureaza, desi are factor de amplificare de minim 1000 garanatat cica,

Injectoarele mele sint saturate (deci nu PEAK and HOLD), impedanta 13 ohm, deci ar fi spre 1 amp max, la 1000 amplificare 1ma ar trebui sa fie suficient.

Pe parte de intrare am folosit niste tranzistoare ieftine, pe care ecu le pune la masa si eu le citesc din controller.

Din masuratorile mele pe pc3, parea ca ecu nu prea se uita daca ce pune el la masa e de 13 ohm sau 1k,pt ca pc3 arata 1.1k. deci ar parea ca masoara curentul undeva.

Oricum, n-am reusit sa gasesc exact ce si cum, asa ca momentan modulul merge dar FI e on.

 

Intre timp, o mica consideratie asupra combinezoanelor perforate: 2 sapt febra ca la nebuni, din cauza ca am transpirat, ne-am oprit, transpiratia s-a racit, iar apoi curentul dracului in el. Asa ca daca va tenteaza, sa stiti la ce va expuneti. Eu pina acum mergeam in unul neperforat, mori de cald, se impute, dar nu prea de frig. In ala perforat, mori si de cald si de frig. Pe pista probabil ca e ok ca na, desi in 40 min nu cred eu ca se usuca si ma rog, acolo probabil ca se si aeriseste ceva mai bine.

Numai bine

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mesaj completat

Mai, dace se intimpla ca cineva are vreo idee de ce ar fi Fi aprins, nu va rusinati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...