Gogule Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 (editat) salut. o mica problema am cu carburatoarele si am nevoie de un sfat. am curatat carburatoarele, initial nu am umblat la nivelul benzinei din carburatoare (era ceva de genul 12,6-12,9 cand corect este 14,6-/+1 mm) ptr ca inainte de asta motorul mergea bine si bujiile aveau culoarea corecta. pus totul la loc cu suruburile de aer desfacute 2,5 ture toate. pornea perfect si rece si cald, se tura bine dar se vedea ca amestecul este bogat, scotea fum negru mai alea in ture, bujiile erau f negre. am desfacut iar si reglat plutitoarele cum trebuie nivelul si suruburile de aer desfacute 2,75 ture cilindri 1 si 4 si 2,5 ture cilindri 2 si 3. porneste la fel f bine, se tureaza, nu mai scoate atat fum negru dar bujiile tot negre(negru mat este culoare, nu consuma gram de ulei motorul). precizez ca am schimbat absolut toate consumabilele(filtru aer, ulei, filtru ulei, bujii,etc).....si inca ceva, motorul nu e sincronizat perfect(nu am avut timp si am mers vreo 300 de km asa cu el) desi nu cred ca e de la sincronizare. Editat Iulie 1, 2010 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The One. Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 Salut! Mai umbla la suruburile de aer,mai deschide aerul pana bujiile ajung la culoarea adecvata,nu e greu, trebuie sa ai rabdare Nu cred ca mai corespund reglajele din carte avand in vedere ca este cam veche moto si componentele carburilor sunt probabil uzate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Iulie 1, 2010 Autor Share Postat Iulie 1, 2010 ms, asta am si de gand, doar ca trebuie sa gasesc o surubelnita la 90 de grade ca sa nu mai dau carburatoarele jos....mai astept pareri. si este vb de un gsx-f 600 din '94.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 Nu ai precizat cum ai reglat nivelul, cu furtune legate la gurile de purjare sau prin inaltimea plutitoarelor?... Suruburile pilot nu regleaza amestecul decat la relanti si ture mici, pentru ture medii acele de dozaj. Nivelul influenteaza mai toate zonele, in cascada. Incepe prin nivelul corect si apoi, functie de comportament, daca amestecul pare prea bogat in zona rpm medii/mari, mai coboara acele o treapta. Daca ai uzura la tuburile emulsoare si/sau acele de dozaj, incearca sa cobori nivelul benzinei cu cca 1mm fata de cel recomandat de manual (nu stiu valoarea pentru motorul tau). Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Iulie 1, 2010 Autor Share Postat Iulie 1, 2010 (editat) sa raspund in ordinea intrebarilor 1-prima data cand am desfacut carburatoarele am folosit metoda prin care verific daca 'bolurile' carburatoarelor sunt pline 'ochi'...erau ok, nivelul pana in margine sau 1 mm sub....dar inaltimea era intre 12,6 si 12,9 la toate 4..... surubul de aer deschis 2,5 ture la toate.... amestecul extrem de bogat, fum negru inecacios, dar pornea motorul bine si se tura bine. 2-am desfacut inca o data carburatoarele si am reglat cum zice manualul 14,6+/- 1mm. deschis 2,75 ture cilindri 1 si 4 si 2,5 ture cilindri 2 si 3....inbunatatire clar vizibila, nu mai fumega deloc, trage o idee mai bine, dar bujiile tot negre. acele de dozaj nu le pot modifica pozitia...sunt cele stock. si am nedumeriri....daca bujiile nu le-am curatat nu ar trebui sa se curate singure, adica daca amestecul este ok sa capete culoarea care trebuie? inca ceva: am mers cu ea mai mult in ture mici, subturat chiar la 2000-3000 de ture, ptr ca vreau sa reglez surubul de aer, la ture mari nu am ce modifica decat sa umblu la nivel eventual. daca as primi rapunsul poate as rezolva-o mai usor! adaug ca atunci cand am luat motorul bujiile aratau perfect, suruburile de aer erau in felul urmator 1-3ture,2-2,5 ture,3-1,75ture,4-2,75!! dar ce am gasit in carburatoare m-a uimit...erau pana la jumatate pline de pulbere de rugina! Editat Iulie 1, 2010 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 d sa raspund in ordinea intrebarilor 1-prima data cand am desfacut carburatoarele am folosit metoda prin care verific daca 'bolurile' carburatoarelor sunt pline 'ochi'...erau ok, nivelul pana in margine sau 1 mm sub....dar inaltimea era intre 12,6 si 12,9 la toate 4..... surubul de aer deschis 2,5 ture la toate.... amestecul extrem de bogat, fum negru inecacios, dar pornea motorul bine si se tura bine. 2-am desfacut inca o data carburatoarele si am reglat cum zice manualul 14,6+/- 1mm. deschis 2,75 ture cilindri 1 si 4 si 2,5 ture cilindri 2 si 3....inbunatatire clar vizibila, nu mai fumega deloc, trage o idee mai bine, dar bujiile tot negre. acele de dozaj nu le pot modifica pozitia...sunt cele stock. si am nedumeriri....daca bujiile nu le-am curatat nu ar trebui sa se curate singure, adica daca amestecul este ok sa capete culoarea care trebuie? inca ceva: am mers cu ea mai mult in ture mici, subturat chiar la 2000-3000 de ture, ptr ca vreau sa reglez surubul de aer, la ture mari nu am ce modifica decat sa umblu la nivel eventual. daca as primi rapunsul poate as rezolva-o mai usor! adaug ca atunci cand am luat motorul bujiile aratau perfect, suruburile de aer erau in felul urmator 1-3ture,2-2,5 ture,3-1,75ture,4-2,75!! dar ce am gasit in carburatoare m-a uimit...erau pana la jumatate pline de pulbere de rugina! Tot n'ai raspuns clar, cum ai verificat/reglat nivelul benzinei???... Ai reglat inaltimea PLUTITOARELOR fata de baza carburatoarelor (unde vine garnitura) la 14.6mm? Daca da, si tot e prea gros amestecul, mai ridica'le o idee, cca 1mm (scade nivelul propriu-zis al benzinei). Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Iulie 1, 2010 Autor Share Postat Iulie 1, 2010 am reglat inaltimea plutitoarelor la 14,6mm. sambata o sa le dau jos sa le ridic la maxim adica 15,6.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Iulie 1, 2010 Autor Share Postat Iulie 1, 2010 din pacate nu am posibilitatea sa gasesc prin apropiere colortune sau carbtune...sunt in plan pe viitor.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Iulie 2, 2010 Share Postat Iulie 2, 2010 tati, ai acele de dozaj prea sus, cobocrale o treapta si lasa aerul la 2,5 surubelul ala are valoare doar pe relanti si pornire mai departe permite intrarea unui volum de aer prea mic pentru a fi luat in comsiderare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Iulie 2, 2010 Autor Share Postat Iulie 2, 2010 tati, ai acele de dozaj prea sus, cobocrale o treapta si lasa aerul la 2,5 surubelul ala are valoare doar pe relanti si pornire mai departe permite intrarea unui volum de aer prea mic pentru a fi luat in comsiderare. 'tati' acele de dozaj au o singura pozitie cele stock la gsx-f 600, nu se pot ridica,etc. nu mai ramane decat ca maine sa desfac carburatoarele si sa mai ridic plutitoarele 1 mm. nu stiu daca sa mai umblu la suruburile de aer sau sa le las asa: 2,75 la cilindri 1 si 4 si 2,5 ture la cilindri 2 si 3.....sau se le deschid pe toate la 2,75? deja ma doare capul! am inteles ca trebuie inchise o idee mai mult cele din mijloc ptr ca se racesc cilindri mai greu. asa o fi?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 2, 2010 Share Postat Iulie 2, 2010 'tati' acele de dozaj au o singura pozitie cele stock la gsx-f 600, nu se pot ridica,etc. nu mai ramane decat ca maine sa desfac carburatoarele si sa mai ridic plutitoarele 1 mm. nu stiu daca sa mai umblu la suruburile de aer sau sa le las asa: 2,75 la cilindri 1 si 4 si 2,5 ture la cilindri 2 si 3.....sau se le deschid pe toate la 2,75? deja ma doare capul! am inteles ca trebuie inchise o idee mai mult cele din mijloc ptr ca se racesc cilindri mai greu. asa o fi?! Acele de dozaj "fixe" pot fi doar ridicate (imbogatit amestecul) prin adaugarea de saibe suplimentare sub suport... dar la tine daca zici ca amestecul e deja prea bogat, nu cred sa vrei. Cilindrii din mijloc se racesc mai greu si de obicei amestecul mai sarac este reglat ori din jiglere ori din ace (masuri mai mici decat pe extreme). Incearca sa mai ridici plutitoarele 1mm si mai vezi de acolo. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
undacover Postat Iulie 2, 2010 Share Postat Iulie 2, 2010 (editat) 'tati' acele de dozaj au o singura pozitie cele stock la gsx-f 600, nu se pot ridica,etc. nu mai ramane decat ca maine sa desfac carburatoarele si sa mai ridic plutitoarele 1 mm. nu stiu daca sa mai umblu la suruburile de aer sau sa le las asa: 2,75 la cilindri 1 si 4 si 2,5 ture la cilindri 2 si 3.....sau se le deschid pe toate la 2,75? deja ma doare capul! am inteles ca trebuie inchise o idee mai mult cele din mijloc ptr ca se racesc cilindri mai greu. asa o fi?! Doar pe carb 3 se pune jiglor putin mai mare de obice dar nu este o regula. Pune AF-ul la fel la toate initial si joaca-te cu el cu o sububelnita la 90 grade. Asigura-te ca soclurile inchid complet la toate 4. E posibil sa fie tablita care le trage stramba putin la unele din ele si sa nu inchida complet, Vezi sa aiba joc peste tot, sa nu fie fixa la nici unul. Spala bujiile cu ceva puternic (eu folosesc nitrodiluant) si o pensula pana devin albe si verifici dupa ce ai mers ceva cu ele. Nu te astepta sa se coloreze imediat. Editat Iulie 2, 2010 de undacover Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 2, 2010 Share Postat Iulie 2, 2010 Doar pe carb 3 se pune jiglor putin mai mare de obice dar nu este o regula. De unde ai scos "obiceiul" asta?... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Iulie 2, 2010 Autor Share Postat Iulie 2, 2010 Doar pe carb 3 se pune jiglor putin mai mare de obice dar nu este o regula. Pune AF-ul la fel la toate initial si joaca-te cu el cu o sububelnita la 90 grade. Asigura-te ca soclurile inchid complet la toate 4. E posibil sa fie tablita care le trage stramba putin la unele din ele si sa nu inchida complet, Vezi sa aiba joc peste tot, sa nu fie fixa la nici unul. Spala bujiile cu ceva puternic (eu folosesc nitrodiluant) si o pensula pana devin albe si verifici dupa ce ai mers ceva cu ele. Nu te astepta sa se coloreze imediat. nu inteleg la ce te referi cu 'soclurile'.....te referi cumva la cuiul pontou? le-am verificat inchideau bine.....nu as dori sa imi ajunga un rezervor de benzina in ulei, era sa o patesc odata, noroc ca supapa de admisie era inchisa la cilindrul respectiv ..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
undacover Postat Iulie 2, 2010 Share Postat Iulie 2, 2010 De unde ai scos "obiceiul" asta?... Direct de pe katriders (gsxf = katana) http://katriders.com/vb/archive/index.php/t-100362.html Jets for 1, 2, 4 should be marked 105. Jet for 3 should be 110. Apare si in manual acelasi lucru, a mea are toate 4 identice putin diferite (au fost schimbate) si merge ok. Deci teoretic no.3 trebuie sa fie o idee mai mare, practic merge bine si cu toate identice. Mesaj completat nu inteleg la ce te referi cu 'soclurile'.....te referi cumva la cuiul pontou? le-am verificat inchideau bine.....nu as dori sa imi ajunga un rezervor de benzina in ulei, era sa o patesc odata, noroc ca supapa de admisie era inchisa la cilindrul respectiv ..... http://images04.olx.com.ar/ui/4/85/33/1265...T-O-GSX-400.jpg Tija lunga de sus de-a lungul celor 4 carburatoare cu "lagarele" de plastic negru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Iulie 2, 2010 Autor Share Postat Iulie 2, 2010 (editat) am inteles......inchid complet, nu este problema de acolo, sunt sigur. maine le desfac iar. daca as avea si o surubelnita la 90 de grade ar fi fost mult mai bine.... Editat Iulie 2, 2010 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
undacover Postat Iulie 2, 2010 Share Postat Iulie 2, 2010 (editat) am inteles......inchid complet, nu este problema de acolo, sunt sigur. maine le desfac iar. daca as avea si o surubelnita la 90 de grade ar fi fost mult mai bine.... curata-i bine bujiile si mergi niste km buni cu ea. cand i-ai dat jos carburatoarele i-ai facut sincronizarea de banc, da ? Adica sa te asiguri ca toate clapetele sunt deschise la fel, cam in dreptul jumatatii la a doua gaurica de jos. Daca da, sincronizarea normala ajuta doar la relantiul mai rotund, in mers nu e nici o diferenta. Si surubelele de AF tot pentru relantiu sunt, Deci n-ai nevoie de surubelnita la 90 grade inca. Editat Iulie 2, 2010 de undacover Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Iulie 2, 2010 Autor Share Postat Iulie 2, 2010 da, am facut sincronizarea de banc, dar cu incercarile mele de a sincroniza cu furtunele am dat-o peste cap, cred. maine o i-au de la capat. si inca ceva, am aflat de pe katriders ca daca deschizi suruburile de aer-amestec mai bogat, inchis-amestec mai sarac...deci eu practic trebuie sa le mai inchid....necunoscute sunt caile carburatoarelor.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 3, 2010 Share Postat Iulie 3, 2010 da, am facut sincronizarea de banc... Cum adica "de banc"? Sincronizarea se face pe motor, cu motorul pornit, functie de necesitatile si uzurile respectivului motor. Mesaj completat Direct de pe katriders (gsxf = katana) http://katriders.com/vb/archive/index.php/t-100362.htmlJets for 1, 2, 4 should be marked 105. Jet for 3 should be 110. Apare si in manual acelasi lucru, a mea are toate 4 identice putin diferite (au fost schimbate) si merge ok. Deci teoretic no.3 trebuie sa fie o idee mai mare, practic merge bine si cu toate identice. La motorarele 4L cilindrii 2-3 merg un pic mai incinsi decat 1-4 si, din cate am inteles, doar din considerente de emisii de gaze fabricantii folosesc jiglere o masura mai mica decat pe exterior. La unele modele jiglerele sunt la fel insa se jongleaza din masura acelor de dozaj. Principiul este valabil si la motoarele V, cilindrii din spate avand jiglere/acele o idee mai mici decat cei din fata. Nu cunosc exact istoria si detaliile GSXF insa jiglerul mai mare pe cilindrul 3 pare o particularitate, in special pe piata americana multe state avand legi mult mai restrictive in ce priveste poluarea (modelele de California sunt in general restrictionate din benzina si uneori si din avansul aprinderii). Eu unul am fost surprins sa constat ca in cazul motorului meu, chiar si pentru acelasi model/an de fabricatie, exista diferente foarte mari in echiparea carburatoarelor, programul avansului aprinderii si uneori chiar alte rapoarte de compresie si timpi de distributie functie de tarile de omologare. Chiar si cu toate detaliile specificie unui anumit model/tip/an de fabricatie de motor, setarile carburatoarelor vor necesita ajustari mai mici sau mai mari fata de cele recomandate in manual functie de gradul de uzura al tuburilor emulsoare/acelor de dozaj si/sau segmentilor si supapelor. Din pacate in lipsa unui stand dyno cu analizor de gaze reglajele fine sunt foarte greu de facut... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iulie 3, 2010 Share Postat Iulie 3, 2010 Cum adica "de banc"? Sincronizarea se face pe motor, cu motorul pornit, functie de necesitatile si uzurile respectivului motor.Mesaj completat La motorarele 4L cilindrii 2-3 merg un pic mai incinsi decat 1-4 si, din cate am inteles, doar din considerente de emisii de gaze fabricantii folosesc jiglere o masura mai mica decat pe exterior. La unele modele jiglerele sunt la fel insa se jongleaza din masura acelor de dozaj. Principiul este valabil si la motoarele V, cilindrii din spate avand jiglere/acele o idee mai mici decat cei din fata. Nu cunosc exact istoria si detaliile GSXF insa jiglerul mai mare pe cilindrul 3 pare o particularitate, in special pe piata americana multe state avand legi mult mai restrictive in ce priveste poluarea (modelele de California sunt in general restrictionate din benzina si uneori si din avansul aprinderii). Eu unul am fost surprins sa constat ca in cazul motorului meu, chiar si pentru acelasi model/an de fabricatie, exista diferente foarte mari in echiparea carburatoarelor, programul avansului aprinderii si uneori chiar alte rapoarte de compresie si timpi de distributie functie de tarile de omologare. Chiar si cu toate detaliile specificie unui anumit model/tip/an de fabricatie de motor, setarile carburatoarelor vor necesita ajustari mai mici sau mai mari fata de cele recomandate in manual functie de gradul de uzura al tuburilor emulsoare/acelor de dozaj si/sau segmentilor si supapelor. Din pacate in lipsa unui stand dyno cu analizor de gaze reglajele fine sunt foarte greu de facut... Ride Safe! corect, cu o singura precizare: la cele racite pe aer, la cele pe apa nu e diferenta de temperatura. ma rog, ea este dar este infima iar de "sincronizarea de banc" spune si in manual, aduci toate clapetele ochiometric sa se deschida la fel, astfel putand mult mai usor sa sincronizezi carburile cu motorul pornit. eu de exemplu pe rf am uitat sa fac asta odata si nu aveam nici un fel de relanti sub 3000 de ture si suna motorul de parca batea ceva in el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 3, 2010 Share Postat Iulie 3, 2010 corect, cu o singura precizare: la cele racite pe aer, la cele pe apa nu e diferenta de temperatura. ma rog, ea este dar este infima iar de "sincronizarea de banc" spune si in manual, aduci toate clapetele ochiometric sa se deschida la fel, astfel putand mult mai usor sa sincronizezi carburile cu motorul pornit. eu de exemplu pe rf am uitat sa fac asta odata si nu aveam nici un fel de relanti sub 3000 de ture si suna motorul de parca batea ceva in el Sincer, si eu am fost mirat sa existe diferente atat de mari de temperatura la motoarele cu racire pe lichid incat se necesite jiglere sau ace diferite. Am inteles cu "sincronizarea de banc" insa termenul folosit pentru alinierea "la ochi" a clapetelor mi se pare un pic pretentios, pana la urma e o chestie de bun simt... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iulie 4, 2010 Share Postat Iulie 4, 2010 Sincer, si eu am fost mirat sa existe diferente atat de mari de temperatura la motoarele cu racire pe lichid incat se necesite jiglere sau ace diferite. Am inteles cu "sincronizarea de banc" insa termenul folosit pentru alinierea "la ochi" a clapetelor mi se pare un pic pretentios, pana la urma e o chestie de bun simt... Ride Safe! eu n-am patit-o pana acum la motoarele racite pe apa. dar sunt motoare si motoare si evident nu mi-au trecut toate prin mana. si mie mi se pare un pic pretentios dar chiar asa scrie in manuale... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 carburatoarele pentru 4 timpi[in cazul de fata]nu au surub de aer ci surub de amestec.prin desfacerea surubului amestecul se imbogateste.in concluzie desfacand suruburile de la 2,5 la 2,75 ture ai facut mai rau,imbogatind amestecul.probabil imbunatatirea observata de tine a fost legata doar de micsorarea nivelului in camerele de nivel constant.incearca sa strangi de tot toate suruburile si apoi sa le desfaci doar 1,75 ture.verifica bujiile dupa o tura si mai fa corectii apoi.daca bujiile sunt albe amestecul e prea sarac.mai desfaci un sfert de tura,pana la 2.daca culoarea este caramizie e ok.daca sunt iarasi afumate redu pana la 1,5 ture.in mod normal suruburile de amestec se regleaza prin metoda scaderii turatiei de ralanti[idle drop adjustment],dar pentru asta iti trebuie un turometru electronic de calitate care sa indice modificari de turatie de ordinul zecilo de ture pe minut.in lipsa de asha ceva e buna si metoda empirica.desfa acelasi numar de ture la toate carburatoarele.verifica si filtrul de aer sa nu fie mbacsit cu praf sau umed de benzina/ulei.foloseste din cand in cand si ture mai inalte[6-7000 sa zicem].la urma urmelor sunt motoare de turatie si nu de Dacie.daca folosesti predominant turatii mici[2-3000 rpm]ar trebui sa iei in considerare folosirea unor bujii mai calzi,care sa atinga mai repede temperatura de autocuratire.verifica din nou nivelul in carburatoare .e critic ca acesta sa fie corect si egal la toate!spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Iulie 7, 2010 Autor Share Postat Iulie 7, 2010 (editat) ms ptr sfaturi...sambata nu am avut timp sa le desfac, am zis sa las pe zilele astea.....ai dreptate cu suruburile pilot, sunt de amestec nu de aer, si s-a imbunatatit mersul ptr ca am reglat plutitoarele, dar am deschis inca un sfert de tura suruburile pilot, ceea ce a dus la imbogatirea amestecului. am citit pe katriders cum se face 'idlle drop', de asemea am primit sfaturi sa le deschid la 2,75 ture, dar manualul zice 1,75, iar cei de acolo au zis ca e putin cam sarac. acum ramane sa incerc toate variantele! saptamana care vine imi comand morgan carbtune si apoi un colortune sa fac treaba cum trebuie . toate consumabilele au fost schimbate luna trecuta, inclusiv filtrul de aer cu unul stock champion! Editat Iulie 7, 2010 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
undacover Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 Cu 1.75 din manual mie aproape ca nici nu imi pornea. Toti recomanda 2.5 pe katriders, ai putea sa incerci 2.25 mai bine. 0.25 face o mare diferenta. Colortune-ul nu poti sa il folosesti la gsxf. Bujiile sunt bagate prea adanc. Poti sa incerci fara esapament mai bine. Poti sa iei si surubelnita la 90 grade de la carbtune daca nu ai una. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.