master_alexut Postat Iulie 13, 2010 Share Postat Iulie 13, 2010 Mz-ul meu 125 rt a avut astfel de cauciucuri, cu margini albe si....desi deabia am gasit dimensiunea 19x3.25, inca imi place sa visez frumos si sper poate gasesc unele cu alb pe margine. Am deschis topicul acesta pentru ca nu am gasit pe nicaieri vorbindu-se de ele.Nu cred ca voi gasi din fabrica si dimensiunea si sa fie cu alb, insa mai trag speranta la o modalitate de vopsire-decolorare etc sa se apropie de ce vreau eu. Prin urmare a facut cineva asa ceva si daca da atunci cum? exista o vopsea speciala care sa reziste cativa ani cel putin? Daca da....atunci sunt numai ochi si urechi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Iulie 13, 2010 Share Postat Iulie 13, 2010 Inele albe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aurelian_mz_rt125 Postat Iulie 14, 2010 Share Postat Iulie 14, 2010 de unde se pot cumpara? un pret aproximativ? multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat Iulie 14, 2010 Autor Share Postat Iulie 14, 2010 da , am vazut la o broscuta astfel de inele...este cea mai buna varianta (destul de ieftin cred si de durata). 4BIKE - ne poti spune si noua de unde putem face rost si cam cat costa? Banuiesc ca de afara...daca este cineva care aduce sau poate face rost, cred ca suntem 4-5 persoane care vrem. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Iulie 14, 2010 Share Postat Iulie 14, 2010 cauciucuri White WALLS ebay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat Iulie 14, 2010 Autor Share Postat Iulie 14, 2010 am cautat si pe acolo, nu am gasit si oricum este destul de complicat sa dai comanda, pentru cineva care nu a mai facut asta.Sa inteleg ca o vopsea cauciucata speciala nu exista? In cazul asta slabe sanse sa fac rost de asa ceva, deoarece nu prea am vazut pe la nimeni de pe forum puse pe moto. In caz ca poate comanda cineva, ii trec prin mana sau prin fata ochilor vreodata....eu unul sunt amator sa iau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat Iulie 14, 2010 Share Postat Iulie 14, 2010 (editat) Nu vreau să supăr pe nimeni, dar eu îmi făcusem aÂşa ceva vopsind două anvelope de Mobră (handmade by Victoria, RPR ) cu alb, pulverizând cu pistolul. Una din anvelope a fost vopsită complet, cealaltă doar pe talon. Ca să fac asta, am montat anvelopa pe jantă, iar roata pe ax Âşi o tot învârteam de spițe. Janta era veche, n-o foloseam, aÂşa că n-a trebuit s-o mai maschez cu bandă adezivă. Cât despre obținerea unei linii fără "valuri" spre călcâiul anvelopei, aia se face uÂşurel cu nițică răbdare, mergi progresiv înspre exterior cu pistolul de vopsit (reglat la jet concentrat Âşi vopsit mai de-aproape, cu apăsare uÂşoară pe trăgaci) ca să nu vopseÂşti aiurea. De fapt, cred că merge straÂşnic Âşi la pensulă, Âşi cu anvelopa scoasă de pe jantă. Am spălat în prealabil anvelopa cu nițel diluant. Nu mai țin bine minte, dar vopseaua a fost ori Pitura, ori Rost, o cutie de-aia de 10 lei kilu'. Nu s-a luat niciodată. Mult mai ieftin, îngrijit, na. Fiecare după cât poate. Editat Iulie 14, 2010 de AdrianS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat Iulie 14, 2010 Autor Share Postat Iulie 14, 2010 adrian ...da cred ca merge si asa insa...vopseaua teoretic este facuta sa se intareasca, cauciucul prin natura lui este elastic-se misca, se umfla, se desumfla se uda etc.Nu cred sa reziste foarte mult vopseaua pe el.Ma gndeam la o vopsea elastica cauciucata...dar nu stiu unde se gaseste si daca este potrivita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat Iulie 14, 2010 Share Postat Iulie 14, 2010 Vopseaua alchidică de care îți spun a fost pentru mine suficient de elastică, la fel Âşi grundul. Dacă dai stratul prea gros, evident că problemele apar mai devreme. De pildă, nu mi-am dat seama la timp că aripa de pe spatele Jawei era strâmbă. Vopsită de vreo două săptămâni tot cu vopsea alchidică, cu liniile albe trasate Âşi lăcuită deja, am zis "hai!". Am început să trag de ea sălbăticeÂşte încoace Âşi-ncolo ca s-o-ndrept, mai-mai să dărâm motocicleta de pe masă. Am răsucit-o mai mult de 90°, iar vopseaua n-a zis nimic, nici măcar chitul, din care am folosit destul. Ce nu a rezistat prea bine la benzină a fost stratul de lac incolor pe care l-am dat pe rezervor peste vopsea. A fost însă prea proaspăt când a făcut contact cu benzina Âşi nu s-a luat, totuÂşi, în alte locuri decât imediat sub rezervor, la Âştuțurile de legătură între jumătăți. Acolo n-am etanÂşat furtunelul bine din prima (am pus coliere din neamul ălora care se folosesc în mod normal în asemenea aplicații auto, însă furtunelul fiind transparent Âşi mai subțire decât unul de benzină de Dacie spre exemplu, mi l-a perforat) Âşi a mustit benzina pe lac câteva zile, de-aia s-a Âşi decojit. Văzusem Âşi o vopsea mai rezistentă pe la Praktiker, parcă, nu mai țin minte - să mă uit Âşi îți zic. Bine, ce-ți propun eu aici e o variantă mai ieftină de a-ți face "white wall", zic eu Âşi eficientă totodată. Mă gândesc că oricum nu ține anvelopa atâta timp (se zbârceÂşte cauciucul Âşi crapă în câțiva ani) cât ține vopseaua. ÂŞi mai ales dacă ai anvelope ca ale mele (table de-alea româneÂşti de stau doi oameni călare pe roată ca să scoată anvelopa de pe jantă), numai de elasticitate nu poate fi vorba! AminteÂşte-ți numai de eforturile de "restaurare" ale unora de pe Okazii, de pe forumul ăsta Âşi aÂşa mai departe. Dau cu bronz argintiu de burlane peste tot (adică peste tot, frate!) pe motocicletă Âşi fac anvelopele de zici că-s argint! Care scapă uÂşor de vopseaua aia de pe cauciuc să-mi zică Âşi mie! Uite, chiar: când rezolv cu înmatricularea Jawei, fac treaba cu vopsitul anvelopelor în stil white-wall. Vedem pe urmă ce se-ntâmplă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat Iulie 14, 2010 Autor Share Postat Iulie 14, 2010 da oricum cauciucurile le las ultimile....inelele alea erau f bune si nu prea aveau moarte.Oricum mai caut si vopsitul ramane ultima solutie, poate faci tu inainte si vedem cum este . Sunt convins ca exista in comert o vopsea cauciucata gen cea de pe pistele de bicicleta sau am vazut in alte parti( hale, terenuri de baschet) ceva foarte apropiat ,o sa caut daia in ultima instanta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bubaq Postat Iulie 14, 2010 Share Postat Iulie 14, 2010 Intrebati la baietii care aduc anvelope pe forum, eu de la ei am luat cu white wall, bineanteles ca o sa si va coste ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Iulie 20, 2010 Share Postat Iulie 20, 2010 Intai a fost functionalitatea, dupa aia functionalitatea s-a uitat si a devenit fashion. Ma refer la marginile albe ale cauciucurilor. Care e functionalitatea stratului alb? Nu am pretentia ca stiu eu, poate ce stiu eu nu-i corect, am sa va povestesc dupa aia ce scria in manualul cauciucurilor romanesti Victoria pentru combine(alea mari din fata), scumpe ca naiba, si ce pateau alea la care nu se respecta faza cu "alb" din manual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Iulie 20, 2010 Share Postat Iulie 20, 2010 da oricum cauciucurile le las ultimile....inelele alea erau f bune si nu prea aveau moarte.Oricum mai caut si vopsitul ramane ultima solutie, poate faci tu inainte si vedem cum este . Sunt convins ca exista in comert o vopsea cauciucata gen cea de pe pistele de bicicleta sau am vazut in alte parti( hale, terenuri de baschet) ceva foarte apropiat ,o sa caut daia in ultima instanta. Exista vopsea clorcauciuc dar nu stiu cat de rezistenta este pe o anvelopa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat Iulie 20, 2010 Autor Share Postat Iulie 20, 2010 Intai a fost functionalitatea, dupa aia functionalitatea s-a uitat si a devenit fashion. Ma refer la marginile albe ale cauciucurilor. Care e functionalitatea stratului alb? Nu am pretentia ca stiu eu, poate ce stiu eu nu-i corect, am sa va povestesc dupa aia ce scria in manualul cauciucurilor romanesti Victoria pentru combine(alea mari din fata), scumpe ca naiba, si ce pateau alea la care nu se respecta faza cu "alb" din manual. Daca chiar au avut o functionalitate ...atunci ma manca rau sa aflu si eu .Sincer tot nu cred....era treaba doar de design, cam toate mainile aveau cauciucuri cu alb prin anii 50-60'.Ma intreb de ce nu se mai fac si acum , ca nu o fi chiar asa scump procedeul, insa cred ca ar da ff bine si pe unele masini din ziua de azi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Iulie 21, 2010 Share Postat Iulie 21, 2010 da, chiar au avut o functionalitate. De ce nu se mai fac acum? Fiindca acum folosim cauciuc sintetic cu negru de fum. Inaintea celui sintetic, se folosea cauciuc natural, dupa aia chiar si cel sintetic tot mai folosea in compozitie o parte de cauciuc natural. Vopseaua alba reflecta lumina soarelui, astfel incat mai putine raze ultraviolete ataca cauciucul. Si cel sintetic e atacat, de-aia ne uitam la codul DOT data fabricatiei sa nu cumparam cauciucuri mai vechi de 8 ani. Protectia acum nu se face cu vopsea alba, se face cu negru de fum, dar acesta se consuma de la ozon, asa ca e protejat de o rasina care se afla in masa cauciucului si iese incet-incet in timp ce cauciucul ruleaza si devine fierbinte. Cauciucurile vechi devin gri, din negre. Daca roata doar sta in soare, dar nu ruleaza sa iasa rasina, imbatraneste. Sa va spun acum povestea cu cauciucurile de combina(de seceris) Intr-un an, acum 10-11 ani, imi spune taica-meu la o discutie, ca nu se stie ce se intampla, dar cand vine secerisul, in fiecare an, cand e combina in camp, explodeaza cauciucul din stanga. Si apoi trebuie sa opreasca secerisul, ca au numai o combina, sa cumpere cauciuc nou si e scump ca naiba si ei nu au atunci bani ca na, inca nu s-a vandut grau nimic; Si e nasol, ca nu-i tine nici macar un an si va dati seama km pe combina nu are cum sa aiba, incarcarea o fi mare dar pt aia a fost facut, si cauciucul din dreapta de ce nu bubuie niciodata, ca e tot acelasi fabricant, si e si mai vechi. Batranu' era agronom pe vremea aia. Eu zic ca sigur fac ei vreo greseala undeva, marele noroc ca acel cauciuc venea cu un manual de 2 pagini mici. Acolo scria ca iarna, combina se depoziteaza, asta se face pe butuci iar cauciucurile se vopsesc cu vopsea alba sau se varuiesc bine" Nu era dat motivul, dar cum combinele se depoziteaza afara, si soarele iarna vine cu o gramada de UV era destul de clar. Atunci a fost clar si de ce exploda numai cauciucul din stanga - din cauza locului unde statea iarna de iarna combina, guma din stanga era in soare si cea din dreapta in umbra, si apoi vara cand era puternic solicitata, bubuia. Dupa ce anul urmator iar a bubuit, tot aia din stanga, ca dashteptii de tractoristi stiu ei mai bine si nu au protejat cauciucul de soare in perioada de nefolosire, apoi au mutat combina intr-un fel de depozit-sopron unde statea la umbra si oricum ii mergea mai bine iarna, si nu a mai pocnit niciun cauciuc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat Iulie 21, 2010 Share Postat Iulie 21, 2010 Habar n-aveam de treaba cu răÂşina. Ce-i drept, nici nu m-am interesat vreodată. Uite-aÂşa te mai trezeÂşti că eÂşti un ignorant tâmpițel cu aere alchidice pe anvelope. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.