binox Postat August 7, 2006 Share Postat August 7, 2006 Am un suzuki gs550e din 78 4cil/4T 4 carburi. Problema e urmatoarea : bujiile arata cama asa: 1 este ff afumata 2 este f afumata 3 e aproape normala iar 4 e putin afumata si ea; Eu m-am gandit ca am amestecul cam bogat, desi nu scoate fum iar ulei nu mananca prea mult tinand cont de varsta motorului ( mi-a mancat cam max 1 l la 3000 km). Bujiile mi le haleste repede , o bujie buna la cil 1 nu rezista mai mult de 2000km iar daca mai trag de ea poate 3000. Cum joi vreau sa plec intr-un tur mai mare care sper sa cuprinda si odorheiu as vrea sa dau jos carburile sa le curat si sa le reglez; demontarea montare si curatarea nu-s problema pt ca le-am mai facut odata pt niste carburi identice.Sincronizarea am aflat cum se face citind aici pe forum. Mai ramane partea cu reglatul amestecului si pt asta am 3 locuri unde pot sa umblu: pozitia cuiului de dozaj si inca 2 suruburi: unul pt aer si unu pt benzina (cel putin asa cred) Problema e ca in manualul de service nu precizeaza cum se face acest reglaj si spune clar sa nu se umble la cele 2 suruburi ( chestii de poluare bla bla) . Explica doar verificarea nivelului si sincronizarea. Poate cineva sa-mi explice cum ar trebui sa procedez ca sa reglez carburile? Am atasat si 2 poze in care se vad suruburile cu pricina( daca e nevoie de mai multe poze pot sa mai pun) Va rog mult nu ma trimiteti la un service ca n-am nici bani si nici n-am unde sa ma duc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat August 7, 2006 Share Postat August 7, 2006 Daca intri la Louis pe motobase, acolo o sa gasesti ceva indicatii despre intretinere si reglaje pentru orice model. In general, surubul de aer se stringe la maxim si apoi se desface cam 2 ture complete. Pe acolo e reglajul optim, si te poti invirti in jurul lui cu 1/2 ture in functie de cum se comporta motorul. Ca teorie: cind stringi surubul inchizi aerul si vice-versa. Deci daca bujia ta e afumata, mai trebuie dat aer (dar sa te incadrezi in alea 2 ture plus/minus). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 7, 2006 Share Postat August 7, 2006 (editat) Am un suzuki gs550e din 78 4cil/4T 4 carburi. Problema e urmatoarea : bujiile arata cama asa: 1 este ff afumata 2 este f afumata 3 e aproape normala iar 4 e putin afumata si ea; Eu m-am gandit ca am amestecul cam bogat, desi nu scoate fum iar ulei nu mananca prea mult tinand cont de varsta motorului ( mi-a mancat cam max 1 l la 3000 km). Bujiile mi le haleste repede , o bujie buna la cil 1 nu rezista mai mult de 2000km iar daca mai trag de ea poate 3000. Cum joi vreau sa plec intr-un tur mai mare care sper sa cuprinda si odorheiu as vrea sa dau jos carburile sa le curat si sa le reglez; demontarea montare si curatarea nu-s problema pt ca le-am mai facut odata pt niste carburi identice.Sincronizarea am aflat cum se face citind aici pe forum. Mai ramane partea cu reglatul amestecului si pt asta am 3 locuri unde pot sa umblu: pozitia cuiului de dozaj si inca 2 suruburi: unul pt aer si unu pt benzina (cel putin asa cred) Problema e ca in manualul de service nu precizeaza cum se face acest reglaj si spune clar sa nu se umble la cele 2 suruburi ( chestii de poluare bla bla) . Explica doar verificarea nivelului si sincronizarea. Poate cineva sa-mi explice cum ar trebui sa procedez ca sa reglez carburile? Am atasat si 2 poze in care se vad suruburile cu pricina( daca e nevoie de mai multe poze pot sa mai pun) Va rog mult nu ma trimiteti la un service ca n-am nici bani si nici n-am unde sa ma duc pozitia cuiului sau "jet needle" influenteaza amestecul la turatii mijlocii-mari nivelul plutitoarelor pe cel la turatii mici-medii. (diametrul ajutajelor jiglorelor pe cele mari insa nu se pot "regla" ci doar inlocui) pozitia suruburilor pilot (de aer) la "idle" problema la motoarele mai vechi e ca pot aparea uzuri diferite la carburatoare in special verifica "acele" si tuburile emulsoare (sa nu fie ovalizate). integritatea membranelor si a plutitoarelor este la fel de importanta empiric reglajul amestecului se face prin teste succesive, pt turatii medii/mari si apoi pt mici/medii. poti incepe printr'o valoare fixa la "pilot screw" sau suruburile de aer (atentie! cand le strangi de fapt ii iei din benzina-sau ii dai aer si vice versa) sa zicem 3 ture, un nivel mediu la plutitoare si incepi sa ridici cuiele. trebuie sa observi cum trage in treapta a 2a, in zona 5-7000rpm (sau depinde de turatia max a motorului tau). trebuie ca rece sa traga mai prost decat atunci cand se incalzeste. vei sti ca ai imbogatit prea mult amestecul atunci cand, dupa ce motorul s'a incalzit va trage mai prost decat la pornire (rece) insemnand ca revii la setarea anterioara ca cea mai optima. apoi, incepi sa te joci cu nivelul plutitoarelor cate 1mm (ma rog, al benzinei), tot in treapta a 2a, urmarind zona de 1-3000rpm, scopul fiind acelasi, sa determini punctul unde incepe sa traga mai prost calda decat rece, atunci revenind la setarea anterioara. la urma, prin rotiri succesive (cate juma de tura) la suruburile de aer, se determina pozitia optima pt "relanti" unde revine cel mai repede din ture, nu balbaie si nici nu ramane turat inainte de revenire. tot ce ti'am spus eu mai sus e verificat personal, insa e o metoda "mai pe genunchi", fara rezultate perfecte, cu pierdere mare de timp, insa in lipsa unui analizor de gaze sau alte instrumente dedicate... e mai buna decat nimic. sincronizarea nu are nici o legatura cu culoarea bujiilor... dar asta e alta poveste spor la surubareala! Editat August 7, 2006 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.