Sari la conținut

Schimba greu vitezele


andrei111
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

De ceva vreme imi e tot mai greu sa schimb viteza. Surprinzator, chestia asta se intampla la turatii mici, pana in 5000 rpm,la turatii mai mari merge ok. Mai ales cand trebuie sa las pe liber din viteza intai e dezastru. In plus, atunci cand schimb in inferioara, se adude un troncanit, care inainte nu se auzea. Prima data am crezut ca e din cauza uleiului vechi (avea 5000 km), l-am schimbat, o perioada nu a mai facut nici o problema. Nu vad rostul sa mai fac un schimb de ulei acum (n-are nici o mie de km, plus ca vine iarna). Peste iarna, oricum pe motocicleta o asteapta un schimb de distributie,deci ma gandeam sa mai trag de ea pana se face de tot frig si cand o desfac, sa vad care este problema si la cutie. Intrebarea este daca intre timp se poate strica/rupe ceva prin cutie?

Astept idei, sfaturi sugestii...din partea celor mai experimentati decat mine :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

De ceva vreme imi e tot mai greu sa schimb viteza. Surprinzator, chestia asta se intampla la turatii mici, pana in 5000 rpm,la turatii mai mari merge ok. Mai ales cand trebuie sa las pe liber din viteza intai e dezastru. In plus, atunci cand schimb in inferioara, se adude un troncanit, care inainte nu se auzea. Prima data am crezut ca e din cauza uleiului vechi (avea 5000 km), l-am schimbat, o perioada nu a mai facut nici o problema. Nu vad rostul sa mai fac un schimb de ulei acum (n-are nici o mie de km, plus ca vine iarna). Peste iarna, oricum pe motocicleta o asteapta un schimb de distributie,deci ma gandeam sa mai trag de ea pana se face de tot frig si cand o desfac, sa vad care este problema si la cutie. Intrebarea este daca intre timp se poate strica/rupe ceva prin cutie?

Astept idei, sfaturi sugestii...din partea celor mai experimentati decat mine :)

nu-ti debraeaza complet ambreajul atunci cand il actionezi sa schimbi vitezele

regleazati corect ambreajul(cablul) de la reglajul manetei pt o debraere completa

succes

Editat de baluba16
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-ti debraeaza complet ambreajul atunci cand il actionezi sa schimbi vitezele

regleazati corect ambreajul(cablul) de la reglajul manetei pt o debraere completa

succes

Multam de sfat. Ai avut dreptate. Am reglat, problema rezolvata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut,

Am si eu o mica problema. Cu ceva timp in urma am constatat ca atunci cand bag puternic mana in gaz (de ex o depasire mai in forta), uneori tureaza in gol 1-2 secunde si apoi cupleaza. Nu mereu dar se intampla.

Aseara can m-am intors de la un drum lung, a cam inceput sa intre greu in viteze (in specia treapta 1 si 2) si mi s-a intamplat chiar sa nu mai pot sa scot din treapta 1 pe liber la semafor, a trebuit sa tin ambreajul pana s-a dat verde.

Banuies ca e ambrajul de vina, dar intrebarea mea e: ce trebuie sa cumpar, kitul complet? (adica discurile dintate, celelate discuri si arcurile- asa am avzut pe ebay). Am vazut pe net ca se schimba relativ usor si m-as baga eu sa fac asta.

Astept cateva sfaturi.

Multumesc :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, daca se tureaza in gol e posibil sa fie dus ambreiajul.

Nu, nu e operatie grea daca ai scule si tot ce trebuie si mai ai si un manual aproape.

 

Normal kitul include doar discurile de ferodo si arcurile, dar se vand probabil si kituri cu tot cu discurile de metal.

De obicei se schimba numai discurile de ferodo (cele cu urechi) si arcurile. Cele de metal le poti pastra, nu se uzeaza asa usor.

 

I grija la montarea/demontarea celor 4 suruburi care tin arcurile in oala ambreiajului... se pot rupe usor piciorusele in care se infileteaza, a nu se exagera cu stransul.

Apoi trebuie sa improvizezi ceva pentru a bloca oala de ambreiaj cand scoti piulita centrala, ori lasi moto in viteza 5 si rogi pe cineva sa stea pe ea.. ori blochezi cumva dintii oalei.. sa nu blochezi picioarele de aluminiu ca le rupi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, daca se tureaza in gol e posibil sa fie dus ambreiajul.

Nu, nu e operatie grea daca ai scule si tot ce trebuie si mai ai si un manual aproape.

 

Normal kitul include doar discurile de ferodo si arcurile, dar se vand probabil si kituri cu tot cu discurile de metal.

De obicei se schimba numai discurile de ferodo (cele cu urechi) si arcurile. Cele de metal le poti pastra, nu se uzeaza asa usor.

 

I grija la montarea/demontarea celor 4 suruburi care tin arcurile in oala ambreiajului... se pot rupe usor piciorusele in care se infileteaza, a nu se exagera cu stransul.

Apoi trebuie sa improvizezi ceva pentru a bloca oala de ambreiaj cand scoti piulita centrala, ori lasi moto in viteza 5 si rogi pe cineva sa stea pe ea.. ori blochezi cumva dintii oalei.. sa nu blochezi picioarele de aluminiu ca le rupi!

 

 

Aha, am bagat la cap.

Deci zici ca nu trebuie sa iau tot http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Barnett-Com...sQ5fAccessories

Sa iau doar astea http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-VT-60...sQ5fAccessories

Si astea: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EBC-Clutch-...sQ5fAccessories

Sper sa reusesc si sa nu-mi prind urechile. Si blocatul in treapta 1 e semn tot de la discurile astea?

 

Multumesc mult pentru amabilitate :goodposting:

Editat de tembelutzu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de treapta 1, da, poate avea legatura cu defectarea ambreiajului.

Poti incerca si o verificare a cablului de ambreiaj, eu asta as face primul lucru.

Poti sa-l reglezi jos la motor, sau sus la maneta, il mai strangi incat sa decupleze complet dar totusi maneta sa aiba 1cm de joc. (Sa nu ramana cablul tensionat atunci cand nu atingi maneta)

Cu el reglat asa ar trebui ca moto sa stea pe loc fara probleme atunci cand esti in viteza si cu ambreiajul apasat.. sa o poti muta usor fata-spate.

Daca cu el reglat asa incepe sa patineze in mers.. atunci clar e dus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de treapta 1, da, poate avea legatura cu defectarea ambreiajului.

Poti incerca si o verificare a cablului de ambreiaj, eu asta as face primul lucru.

Poti sa-l reglezi jos la motor, sau sus la maneta, il mai strangi incat sa decupleze complet dar totusi maneta sa aiba 1cm de joc. (Sa nu ramana cablul tensionat atunci cand nu atingi maneta)

Cu el reglat asa ar trebui ca moto sa stea pe loc fara probleme atunci cand esti in viteza si cu ambreiajul apasat.. sa o poti muta usor fata-spate.

Daca cu el reglat asa incepe sa patineze in mers.. atunci clar e dus.

 

 

Da, inca n-am avut timp sa fac cercetari, o sa incep cu cablul (dar sunt sigur ca nu-i d'colo problema). Daca nu e din cablu o sa ma apuc de desfacut apoi sa vad ce comanda de piese dau. Sper ca discurile dintate sa fie ok. Merci pt sfaturi, prinde bine orice info.

Mesaj completat

Salut,

In primul rand multumesc Belbody, a functionat faza cu “bagat motorul in ultima treapta de viteza” si tinut frana spate pt desfacerea piulitei centrale la ambreiaj. Stransa rau, mi-a dat bataie de cap pana am gasit o teava s-o bag pe cheie sa am parghie si-a mers usor.

Revin cu cateva probleme legate de ambreiaj:

Dupa ce am desfacut ambreiajul am trecut la masurarea discurilor de frictiune (o sa le numesc ca in manual A cele multe si B primul disc – cel singur).

1.Masuratoarea am facut-o ca in poza1- pe partile cele mai groase pe ambele laturi, nu in sant si am costatat cateva anomalii. In manual scrie asa de grosimi:

Plate A : Standard 2.62 to 2.78mm, Minim(service) – 2.30mm. Ciudat, masuratoarea mea ca in imagine este 3.06mm?!?

Plate B: Standard 2.92 to 3.08mm, Minim(service) – 2.60mm. Masuratoarea mea ca in imagine este 2.66mm, deci cam e de schimbat. Ce parere aveti, n-am masurat eu unde trebuie sau au fost puse alt fel de discuri?

2.Conform schemei(poza 2) discurile dintate(nr8 din schema) sunt toate identice,corect? Dar la mine, primul disc de dupa discul de frictiune B(nr.7 in schema), are o urma ca in pozele 3,4 si 5.Asa trebuie sa fie sau e uzura de la “judder spring” (nu stiu sa-l traduc, nr 12 de pe schema)?

3.Acest “judder spring” e concav sau e si cu el ceva anormal?

4.In ultima poza sunt celelalte 5 discuri dintate, mie mi se pare ca arata ciudat, ma gandeam sa le schimb si pe astea, le-am gasit la bucata si nu stiam daca toate sunt identice sau primul trebuie sa aiba urma aia de care v-am zis mai devreme. Voi ce parere aveti?

Multumesc mult pentru rabdare.

 

Mesaj completat

4.Daca pun silicon de etansare pe capacul de acoperire mai e nevoie si de garnitura speciala? Adica vreau sa intreb daca se pun amandoua sau doar una din ele?.

post-4877-1294595330_thumb.jpg

post-4877-1294595352_thumb.jpg

post-4877-1294595367_thumb.jpg

post-4877-1294595380_thumb.jpg

post-4877-1294595386_thumb.jpg

post-4877-1294595392_thumb.jpg

Editat de tembelutzu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Mesaj completat

4.Daca pun silicon de etansare pe capacul de acoperire mai e nevoie si de garnitura speciala? Adica vreau sa intreb daca se pun amandoua sau doar una din ele?.

merge sa faci o garnitura din coperta de "dosar" ft usor pe care aplici pe ambele parti silicon si garnitura este gata!

grija mare cu siliconul la etansari!prea mult dauneaza grav motorului!

daca te intereseaza iti detaliez cum sa ti faci singur garnitura.

si pot sa ti dau si material pt ea!(clingherit de 1 mm grosime)

Editat de Black_wolf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mesaj completat

4.Daca pun silicon de etansare pe capacul de acoperire mai e nevoie si de garnitura speciala? Adica vreau sa intreb daca se pun amandoua sau doar una din ele?.

 

merge sa faci o garnitura din coperta de "dosar" ft usor pe care aplici pe ambele parti silicon si garnitura este gata!

grija mare cu siliconul la etansari!prea mult dauneaza grav motorului!

daca te intereseaza iti detaliez cum sa ti faci singur garnitura.

si pot sa ti dau si material pt ea!(clingherit de 1 mm grosime)

 

O am deja. Nu stiam daca sa pun si silicon sau doar silicon. O sa am grija sa nu fie foarte mult, Multumesc de raspuns

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La silicon mai e o vrajeala, dupa ce-l ungi pe capac lasa-l sa se usuce cam 10 minute apoi faci montajul capacului si strangi. Nu trebuie sa pui mult, ca si cum ai unge cu crema. ;)

Pune garnitura pe care o ai + un strat de silicon si daca faci ce zic io n-o sa curga in veci.

 

Legat de discuri, habar nu am, dar da, in general, e unul (primul) care e diferit de celelalte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Revin cu cateva probleme legate de ambreiaj:

Dupa ce am desfacut ambreiajul am trecut la masurarea discurilor de frictiune (o sa le numesc ca in manual A cele multe si B primul disc – cel singur).

1.Masuratoarea am facut-o ca in poza1- pe partile cele mai groase pe ambele laturi, nu in sant si am costatat cateva anomalii. In manual scrie asa de grosimi:

Plate A : Standard 2.62 to 2.78mm, Minim(service) – 2.30mm. Ciudat, masuratoarea mea ca in imagine este 3.06mm?!?

Plate B: Standard 2.92 to 3.08mm, Minim(service) – 2.60mm. Masuratoarea mea ca in imagine este 2.66mm, deci cam e de schimbat. Ce parere aveti, n-am masurat eu unde trebuie sau au fost puse alt fel de discuri?

2.Conform schemei(poza 2) discurile dintate(nr8 din schema) sunt toate identice,corect? Dar la mine, primul disc de dupa discul de frictiune B(nr.7 in schema), are o urma ca in pozele 3,4 si 5.Asa trebuie sa fie sau e uzura de la “judder spring” (nu stiu sa-l traduc, nr 12 de pe schema)?

 

4.In ultima poza sunt celelalte 5 discuri dintate, mie mi se pare ca arata ciudat, ma gandeam sa le schimb si pe astea, le-am gasit la bucata si nu stiam daca toate sunt identice sau primul trebuie sa aiba urma aia de care v-am zis mai devreme. Voi ce parere aveti?

Multumesc mult pentru rabdare.

 

UP

Editat de tembelutzu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...