DannyEl Postat Februarie 18, 2011 Share Postat Februarie 18, 2011 Salutare tuturora.Detin un Aprilia rs125 model 1998.motorul mergea foarte bine pana astazi......astazi a facut un amic de-al meu o tura,si s-a intors inapoi pe langa ea.el mi-a spus ca s-a terminat benzina,ca motorul a smancit de cateva ori si a murit.Primul pas m-am uitat la bujie.Nu da scanteie!!!Curentul nu vine pana la bobina de inductie .Am scos firul din bobina si nu vine nici un pic de curent pe el......Acum cu ce sa incep?Datimi sfaturi ....Ce poate fi de vina?Va multumesc ca va faceti timp pentru mine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 18, 2011 Share Postat Februarie 18, 2011 cu sigurantele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DannyEl Postat Februarie 18, 2011 Autor Share Postat Februarie 18, 2011 cu sigurantele. Am uitat sa specific ca sigurantele sunt OKE toate 3 de sub rezervor....Mai are altundeva???? Mesaj completat Aici e vorba de CDI.....Relee ....Stator....Senzor .Cineva care s-a mai batut de asemenea probleme poate imi da o mana de ajutor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 18, 2011 Share Postat Februarie 18, 2011 E greu cu ghicitul la distanta, asta ti-o poate spune oricine. ia un aparat de masura si masoara tensiuni. - acumulatorul sa fie incarcat. - schimba bujia cu alta sa nu fie fisurata bujia si scanteia sa se produca pe laterala sa nu o vezi. - vezi noaptea o incercare de pornire sa fii sigur ca nu se produce scanteie pe langa bobina de inductie. - masoara cu ohmmetrul primarul si secundarul bobinei de inductie. Pune mana vezi daca se incalzeste. - CDI sa fie alimentat cand pui contactul. Verifica astea simple poate mai observi ceva intre timp si revii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DannyEl Postat Februarie 19, 2011 Autor Share Postat Februarie 19, 2011 Mentionez ca la bobina de inductie,nu ajunge curent.FIrul ce intra in bobina nu-i furnizeaza curent.Acum o intrebare releul de pornire poate afecta asta?Cel de la care am cumparato mia zis k a avut probleme cu el odata si l-a schimbat.poate fi din releul asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Februarie 19, 2011 Share Postat Februarie 19, 2011 de regula pica CDI....de iesit curent din el zici ca nu iese, dar intra ? adica alimentarea si semnalul. sau ceva fir intrerupt.....de exemplu cel de la senzor sa fie frecat de volant/rotor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 19, 2011 Share Postat Februarie 19, 2011 releul de incarcare nu are treaba. Ala isi face treaba independent de CDI. E altceva. Masoara toti pinii CDI-ului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Februarie 19, 2011 Share Postat Februarie 19, 2011 releul de incarcare nu are treaba. Ala isi face treaba independent de CDI. E altceva. Masoara toti pinii CDI-ului. Asa este,releul de incarcare,nu are treaba cu CDI,dar daca CDI este dus,una din cauze poate fi releul defect,care incarca prea mult. Alimentat cu o tensiune mai mare de 14,5V... CDI-ul poate ceda. Mesaj completat Mentionez ca la bobina de inductie,nu ajunge curent.FIrul ce intra in bobina nu-i furnizeaza curent.Acum o intrebare releul de pornire poate afecta asta?Cel de la care am cumparato mia zis k a avut probleme cu el odata si l-a schimbat.poate fi din releul asta? O posibila cauza a faptului ca nu ai scanteie,ar putea fi microcontactul actionat de cric,daca modelul tau are asa ceva,care taie aprinderea cand cricul e lasat. Daca poti,ar fi bine sa pui aici schema electrica,a motorului tau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 19, 2011 Share Postat Februarie 19, 2011 Scuze le mele - DanyEl spunea de releul de pornire, nu de incarcare. Am scris eu "de incarcare" din greseala, la cel de pornire ma gandeam, dupa intrebare. Da' nici releul de pornire chiar nu are treaba cu CDI-ul. Daca e dus, nu mai porneste demarorul si atat. Chiar asa de proaste sa fie CDI-urile? Hai sa zicem ca daca are 25V sa crape CDI-ul, nu peste 14.5V. Am eu scule mult mai finute decat un CDI care sunt garantate pana la 16V; Daca a fost tensiune mare timp de cateva secunde bune, asta se vede din filamente de becuri arse. Merg toate bacurile, fazele de far de pe acumulator? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Februarie 19, 2011 Share Postat Februarie 19, 2011 Scuze le mele - DanyEl spunea de releul de pornire, nu de incarcare. Am scris eu "de incarcare" din greseala, la cel de pornire ma gandeam, dupa intrebare. Da' nici releul de pornire chiar nu are treaba cu CDI-ul. Daca e dus, nu mai porneste demarorul si atat. Chiar asa de proaste sa fie CDI-urile? Hai sa zicem ca daca are 25V sa crape CDI-ul, nu peste 14.5V. Am eu scule mult mai finute decat un CDI care sunt garantate pana la 16V; Daca a fost tensiune mare timp de cateva secunde bune, asta se vede din filamente de becuri arse. Merg toate bacurile, fazele de far de pe acumulator? Nici eu n-am fost atent,am citit ce-ai scris tu;ai perfecta dreptate,releul de pornire chiar n-are nici-o treaba cu aprinderea. Nu sunt de acord insa,ca o crestere de tensiune peste 14,5V nu poate afecta CDI-ul;este adevarat ca o crestere de durata poate arde becurile,dar un semiconductor poate fi distrus si de varfuri scurte de tensiune,pe care becul nici macar nu-l simte.Sant situatii cand nici macar o siguranta rapida,nu poate proteja un semiconductor;in liceu ,un inginer avea o vorba:sigurantele sunt puse sa protejeze tranzistorii,de obicei insa,se intampla invers.De-a lungul timpului mi-am dat seama ca avea dreptate. Probabil in cazul de fata,incarcarea poate chiar n-are nici-o treaba cu CDI-ul;sunt mai multe cauze care pot duce la acest defect:lipsa scanteii. O metoda expeditiva in cazul de fata ar fi probarea CDI pe un alt motor,sau invers un CDI sigur bun,pus pe motor,de proba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Krapu' Postat Februarie 19, 2011 Share Postat Februarie 19, 2011 poate fi si un scurt pe instalatie,de exemplu un fir cu izolatie crapata sau arsa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DannyEl Postat Februarie 19, 2011 Autor Share Postat Februarie 19, 2011 Hmm....Deci i-am imprumutat la un prieten sa faca o tura si cred k a mers serios cu ea(I-a dat in gura) si a venit acasa a spus k a intrerupt de 2 ori si a murit motoru......Mentionez ca motocicleta nu avea bateria sus in momentu asta.Este posibil ca de la turatii mari sa fi produs prea mult curent si sa imi arda CDI-ul?Deci releul de care zic eu....se afla langa radiatorul de apa .Are 4 pini si eu asa stiu ca este de la pornire...Deci cu ala nu am nimik deaface cu scanteia.....acum...Unde este pozitionat cdi-ul la modelul 98?si vreau sa mai intreb daca potriveste de pe modele mai noi? Mesaj completat Si daca ar fi sa masor.....de unde stiu eu ce rezistenta si ce tensiuni tre sami dea cdi-ul releele si restu?ma poate ajuta cineva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 19, 2011 Share Postat Februarie 19, 2011 si noi trebuie sa scoatem cu clestele de la tine? Pai da, e relevant ca nu ai avut acumulatorul sus. Acum spui? Acum toate supratensiunile, spike-uri si CDI ars sunt posibile. Du motorul la unul care se pricepe, ca daca ai umblat fara acumulator, e clara treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Februarie 19, 2011 Share Postat Februarie 19, 2011 Hmm....Deci i-am imprumutat la un prieten sa faca o tura si cred k a mers serios cu ea(I-a dat in gura) si a venit acasa a spus k a intrerupt de 2 ori si a murit motoru......Mentionez ca motocicleta nu avea bateria sus in momentu asta.Este posibil ca de la turatii mari sa fi produs prea mult curent si sa imi arda CDI-ul?Deci releul de care zic eu....se afla langa radiatorul de apa .Are 4 pini si eu asa stiu ca este de la pornire...Deci cu ala nu am nimik deaface cu scanteia.....acum...Unde este pozitionat cdi-ul la modelul 98?si vreau sa mai intreb daca potriveste de pe modele mai noi?Mesaj completat Si daca ar fi sa masor.....de unde stiu eu ce rezistenta si ce tensiuni tre sami dea cdi-ul releele si restu?ma poate ajuta cineva? Poate n-am inteles eu bine...prietenul tau a facut o tura,fara baterie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DannyEl Postat Februarie 19, 2011 Autor Share Postat Februarie 19, 2011 am circulat eu fara acumulator vreo saptamana si prietenul meu a mers ca nebunul cu ea tot fara baterie....I-a dat turati mari....si de atunci s-a dus Mesaj completat acum imi ramane solutia sa Pun un alt cdi sa vad ce face.....Statorul si senzorul nu cred k au fost afectate deoarece ele au produs tensiunea....nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Februarie 19, 2011 Share Postat Februarie 19, 2011 am circulat eu fara acumulator vreo saptamana si prietenul meu a mers ca nebunul cu ea tot fara baterie....I-a dat turati mari....si de atunci s-a dusMesaj completat acum imi ramane solutia sa Pun un alt cdi sa vad ce face.....Statorul si senzorul nu cred k au fost afectate deoarece ele au produs tensiunea....nu? Statorul si senzorul nu au nimic,dar e posibil sa ti se fi dus si releul de incarcare. De ce mergeai totusi fara baterie,ca n-am inteles... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DannyEl Postat Februarie 19, 2011 Autor Share Postat Februarie 19, 2011 Si cum pot sa le verific pe astea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Februarie 19, 2011 Share Postat Februarie 19, 2011 Si cum pot sa le verific pe astea? CDI-ul e sigur ars,releul de incarcare are sanse minime de a fi scapat. Releul nu-l poti proba decat cu motorul in functiune,in cazul tau...deci fara sa schimbi CDI nu poti,doar pe un alt motor functional. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Februarie 19, 2011 Share Postat Februarie 19, 2011 In manualul mobrei sunt trecute valorile pentru masurarea releului, senzorului, bobinei. Daca ar fi fost doar releul de incarcare ars motorul ar fi pornit si asa. Daca nu ai scanteie, masoara si rezistenta la bobina de inductie. Daca e in limitele din manual, inseamna ca CDI-ul s-a ars. Bateria nu e facuta doar pt pornirea motorului sau alimentarea consumatorilor, ci si pt amortizarea tensiunii in retea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DannyEl Postat Februarie 20, 2011 Autor Share Postat Februarie 20, 2011 Va multumesc pentru sfaturi.Acum o sa incers sa vad cu un alt CDI.Care stie unde e pozitionat la RS? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Februarie 20, 2011 Share Postat Februarie 20, 2011 Va multumesc pentru sfaturi.Acum o sa incers sa vad cu un alt CDI.Care stie unde e pozitionat la RS? http://www.scribd.com/doc/22801862/Aprilia...air-Manual-2006 Aici gasesti manualul pt motorul tau.Vezi ca undeva e o poza cu asezarea tuturor componentelor electrie... CDI-ul e undeva in dreapta motorului,sub sa,iar releul incarcare tot pe acolo,dar in stanga.Releul este metalic,cu aripioare de racire,CDI-ul nu stiu cum arata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Februarie 21, 2011 Share Postat Februarie 21, 2011 http://www.scribd.com/doc/22801862/Aprilia...air-Manual-2006 Aici gasesti manualul pt motorul tau.Vezi ca undeva e o poza cu asezarea tuturor componentelor electrie... CDI-ul e undeva in dreapta motorului,sub sa,iar releul incarcare tot pe acolo,dar in stanga.Releul este metalic,cu aripioare de racire,CDI-ul nu stiu cum arata... .......sau "mergi" pe fire....de la cdi merg fire in bobina de inductie si contact ( masa pt. oprire)....de la generatorul de curent merg fie spre releul de incarcare si spre cdi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DannyEl Postat Februarie 21, 2011 Autor Share Postat Februarie 21, 2011 Am cumparat acum un cdi.....urmeaza sa il pun sus si sa vedem ce zice dansa.....Speram ca va functiona Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Februarie 21, 2011 Share Postat Februarie 21, 2011 nu uita de BATERIE !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DannyEl Postat Februarie 22, 2011 Autor Share Postat Februarie 22, 2011 Va multumesc tuturor pentru sfaturi....Am rezolvat problema dupa ce am achizitionat alt cdi....lam pus sus....Si am ramas surprins ca nu functiona.....Mi-am pus la contributie capacitatile de electrician"care lipsesc.....am luat un aparat de masura,si schema electri de la voi si am masurat toata instalatia....Si ultimul fir pe care am pus aparatu....Era intrerupt.... am inlocuit firul si totul merge impecabil! Operator....Se poate inchide topic!VA MULTUMESC Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.