rau_tavi Postat Februarie 22, 2011 Share Postat Februarie 22, 2011 Am un ktm 525 exc si ma tot chinui sa setez telescoapele dar imi cam da cu virgula daca ma poate ajuta cine cu numarul de clicuri pt cross si supermoto raman dator mersi mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livanu Postat Februarie 23, 2011 Share Postat Februarie 23, 2011 in primul rand suspensia se seteaza pe pilot: adica ce e bun pt mine pt tine nu merge, si invers!!!! inainte de a incepe sa setezi suspensiile, asigurate ca ele functioneaza! adica desfa-le, curata, spala bine, schimba ce este de schimbat (cuzineti, semeringuri, ulei, etc..) si apoi incepi reglajul cate un click de sus de jos pana incepe sa iti placa cum functioneaza pt ce vrei tu sa faci cu motocicleta!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rau_tavi Postat Februarie 24, 2011 Autor Share Postat Februarie 24, 2011 in primul rand suspensia se seteaza pe pilot: adica ce e bun pt mine pt tine nu merge, si invers!!!!inainte de a incepe sa setezi suspensiile, asigurate ca ele functioneaza! adica desfa-le, curata, spala bine, schimba ce este de schimbat (cuzineti, semeringuri, ulei, etc..) si apoi incepi reglajul cate un click de sus de jos pana incepe sa iti placa cum functioneaza pt ce vrei tu sa faci cu motocicleta!!! Am70 kg pentru motocross si eventual supermoto telescoapele is facute totulei etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livanu Postat Februarie 25, 2011 Share Postat Februarie 25, 2011 Am70 kg pentru motocross si eventual supermoto telescoapele is facute totulei etc ok, zici ca sunt facute, dar functioneaza? adica deschizi totul la maxim si te apesi pe motocicleta, apoi inchizi totul la maxim si te apesi din nou!! vezi daca si care este diferenta si apoi pleci ori de la maxim hard sau minim soft si incerci sa vezi ce simti! adica te dai cu moto si in functie de cum se comporta ajustezi din reglaje: e prea moale mai intaresti din compresie revine prea greu - mai dai drumul la rebound, etc.... dar asigurate ca functioneaza cum trebuie suspensia inainte de a incepe sa reglezi!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rau_tavi Postat Februarie 25, 2011 Autor Share Postat Februarie 25, 2011 ok, zici ca sunt facute, dar functioneaza?adica deschizi totul la maxim si te apesi pe motocicleta, apoi inchizi totul la maxim si te apesi din nou!! vezi daca si care este diferenta si apoi pleci ori de la maxim hard sau minim soft si incerci sa vezi ce simti! adica te dai cu moto si in functie de cum se comporta ajustezi din reglaje: e prea moale mai intaresti din compresie revine prea greu - mai dai drumul la rebound, etc.... dar asigurate ca functioneaza cum trebuie suspensia inainte de a incepe sa reglezi!!! Ok .dupa ce destrang amandoua la maxim incep sa le strang concomitent?sau 2 clicuri sus 1 jos? Am gasit mai demult ceva schema ceva de genu 20 clicuri sus 18 jos pentru hard de exemplu sau aia i abureala? mersi mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Februarie 25, 2011 Share Postat Februarie 25, 2011 Uite aici ceva interesant: E pentru vitezane dar cred ca se poate aplica si la supermoto.Daca nu e asa,imi cer scuze. Site-ul asta e foarte bun:o gramada de "how to" si mai recomand si "Two click out"-se poate cauta pe youtube www.onthethrottle.com Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rau_tavi Postat Februarie 26, 2011 Autor Share Postat Februarie 26, 2011 Uite aici ceva interesant: E pentru vitezane dar cred ca se poate aplica si la supermoto.Daca nu e asa,imi cer scuze. Site-ul asta e foarte bun:o gramada de "how to" si mai recomand si "Two click out"-se poate cauta pe youtube www.onthethrottle.com Ms mult ,mai astept si alte pareri eventual un nr de clulicuri daca se poate mersi mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Februarie 26, 2011 Share Postat Februarie 26, 2011 Ms mult ,mai astept si alte pareri eventual un nr de clulicuri daca se poate mersi mult Da nu exista un numar de click-uri standard.Poate doar alea din manualul de service,dar e un nimic.Se regleaza in functie de greutatea ta,traseu,stil de pilotaj,etc.Eu iti zic sa faci sag-ul si dupaia te joci tu cu setarile pana cand iti place.Daca vrei numar de click-uri,le iei din manual si gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sher Postat Februarie 27, 2011 Share Postat Februarie 27, 2011 pentru supermoto suspensia trebuie sa fie mai ferma. Incepi la clickuri de la setarea sport din manualul utilizatorului, de obicei mai tare cu 6-8 clickuri la compresie fata si 4 la revenire fata. De aici te joci cum ti-a explicat livanu. Supermoto are si cursa suspensiei mai mica, eu cred ca daca nu intaresti si arcul nu o sa ai o setare corecta pt strada. Daca ai o furca mai noua care are si reglaj pe arc e usor. Daca nu, mi se pare ca se adauga in interior o saiba ca sa comprime arcul, sau cumperi direct arcuri mai teri de supermoto. La arcul spate este usor sa il comprimi putin daca este prea moale Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SabinRace Postat Februarie 28, 2011 Share Postat Februarie 28, 2011 Parerea mea ca ceri explicatii pe net la cea mai sensibila zona a unei moto, de orice fel. Daca esti di8n Arad atunci poti apela la Edy sau la Ariciul care ambii sunt piloti si pot sa te ajute real cu un seting corect. In primul rand trebuia sa spui ce fel de ulei ai folosit in suspensii si dupaia sa ceri un nr de clicuri. In al doi lea rand spui daca mergi mai mult pe curbe sau mai mult pe saritoare... Parerea mea este sa nu te bagi in suspensii ca o faci praf si va fi foarte greu sa fie adusa inapoi macar in caracteristicile standard. Cauta-l pe Ariciu si du-i moto dAR FA ASTA CAND E CALD AFARA NU ACUM CACI NU FACI NIMIC. Diferentzele de 5 grade se masoara in nr de 2 ua clicuri. Ptr acest sezon ar trebui sa ai un maxim 2,5w in ulei si probabil sa strangi max 7-10 clicuri dar tot nu ai avea suspensie caci nici grip n-ai... Las-o asa la maxim pe moale daca nu poti sta acasa langa soba si joaca-te cu ele deschise total. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Februarie 28, 2011 Share Postat Februarie 28, 2011 Parerea mea ca ceri explicatii pe net la cea mai sensibila zona a unei moto, de orice fel. Daca esti di8n Arad atunci poti apela la Edy sau la Ariciul care ambii sunt piloti si pot sa te ajute real cu un seting corect. In primul rand trebuia sa spui ce fel de ulei ai folosit in suspensii si dupaia sa ceri un nr de clicuri. In al doi lea rand spui daca mergi mai mult pe curbe sau mai mult pe saritoare... Parerea mea este sa nu te bagi in suspensii ca o faci praf si va fi foarte greu sa fie adusa inapoi macar in caracteristicile standard. Cauta-l pe Ariciu si du-i moto dAR FA ASTA CAND E CALD AFARA NU ACUM CACI NU FACI NIMIC. Diferentzele de 5 grade se masoara in nr de 2 ua clicuri. Ptr acest sezon ar trebui sa ai un maxim 2,5w in ulei si probabil sa strangi max 7-10 clicuri dar tot nu ai avea suspensie caci nici grip n-ai... Las-o asa la maxim pe moale daca nu poti sta acasa langa soba si joaca-te cu ele deschise total. 2 click-uri? bravo! si daca de exemplu am 5 clicu-uri la revenire si 8 la compresie? hai fii serios! da, suspensiile se regleaza cand temperatura este apropiata de temperatura la care folosesti motorul si la fel si uleiul se alege dar cu 2 click-uri ale tale ne lasi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livanu Postat Februarie 28, 2011 Share Postat Februarie 28, 2011 doar un dyno de amortizoare poate spune cate click-uri la cate grade, etc..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SabinRace Postat Martie 1, 2011 Share Postat Martie 1, 2011 doar un dyno de amortizoare poate spune cate click-uri la cate grade, etc..... Bro. Dyno de amortizoare exista dar este pentru cei ce inventeaza suspensii nu ptr omul de rand cu o anumita greutate, un anumit gen de pilotaj si o anumita temperatura de folosire. In MOTO GP de exemplu, este folosit data recording care are senzori de miscare ai suspensiei ce transmit info in timp real catre departamentul geometric. Dupa antrenamente, Pilotul spune ca-i fuge in 3 viraje fatza, iar Inginerul ia graficele si ajusteaza sau nu deoarece poate fugi fatza in 3 viraje dar in rest sta mai bine in celelalte 20. Pilotul este diferit 100%. Oamenii au o amprenta de pilotaj psihica-de greutate-de inaltime si de motocicleta. Fiecare om poate spune Doctorului ce-l supara, iar acesta sa caute medicamentul ce-i face suflul mai bun. Varul Stres cu "ne lasi" ... Ai idee ce-i aia sa mergi cu o motocicleta de Motocross si sa o folosesti pe aceeasi si pe pista de Supermotard? Iti zic eu ca sigur n-ai. Batalia este pe aceeasi secunda la primii 10. Acele 2 clicuri de care razi, defapt inseamna mai mult de 1 secunda!!! Rasul este sanatos atunci cand nu deranjezi. Da-ti alea 8 clicuri la volumul de ras. Alege singur volumul tau dar nu induce in eroare prin asta intrebarile altor oameni. P.S. Du motocicleta la Edy in Arad si vei avea un Profesionist care iti regleaza suspensia! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livanu Postat Martie 1, 2011 Share Postat Martie 1, 2011 de acord, tot ce ai spus este 100% corect!!! doar am vrut sa spun ca pe dyno ai acel senzor care iti citeste temperatura la fiecare grafic pe care il face!!! pt curse data logger, inginer suspensii, etc...!! @revenind la topic: din ce imi dau seama, suspensia ta sigur trebuie analizata de cineva care se pricepe!!! tu singur nu ai cum sa ii dai de cap, poate doar printr-un mare noroc!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rau_tavi Postat Martie 1, 2011 Autor Share Postat Martie 1, 2011 de acord, tot ce ai spus este 100% corect!!!doar am vrut sa spun ca pe dyno ai acel senzor care iti citeste temperatura la fiecare grafic pe care il face!!! pt curse data logger, inginer suspensii, etc...!! @revenind la topic: din ce imi dau seama, suspensia ta sigur trebuie analizata de cineva care se pricepe!!! tu singur nu ai cum sa ii dai de cap, poate doar printr-un mare noroc!!!! Mersi frumos la toata lumea de sfaturi astept sa vina caldura si o sa rog pe cineva care vine la pista sa ma ajute ca , cred ca singur nici o sansa ms mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SabinRace Postat Martie 2, 2011 Share Postat Martie 2, 2011 MAN! In Arad ai : 1. Campionul national Profesionisti Supermotard Eduard 2. Locul 2 Campionatul Profesionisti Supermoto Ariciu Cu service si tot ce vrei. 3. Echipa de suport tehnic Robi Muresan - Las Vegas Arad. Moto GP etc Timisoara: 60km de tine LuPo Racing-Lucian Popoviciu 25 ani Curse Viteza-Supermoto-Motocross-Enduro Pascota Ionel................ Cazacu................... Bogdan Locul 2-3 Profesionist Supermoto M-am plictisit!!! Ciar nu iti permiti sa dai un maxim de 150 euro si sa-ti faca astia o suspensie adevarata??? Sau ai tu ceva nemultumiri cu toate casele moto astea enumerate??? Sistemele de suspensie moto sunt cea mai SENSIBILA si SETABILA zona moto!!!!! Eu personal am facut scoli si multe alte incercari pana sa ajung datorita suspensiilor sa urc locuri spre varf si sa scad secunde. Edy de exemplu cheltuie anual pe capra lui de supermoto sume de genul 7-10 000euro ptr a avea o suspensie exacta genului sau de pilotaj. Deci: Ori te duci la astia si dai un mic ban dar vei scoate tot din suspensia ta, sau dai clicuri pe mous si pe suspensie pana ajungi tot la vorba mea sau iti ia mult sa intelegi greselile altora si continui in loc sa te antrenezi-forjezi etc, continui sa te dai cu covorul zburator pana o s-o pierzi detot. Sincer ti-asi da cu o tigaie de prajit oua direct in cap ca sa te trezesti. Nu ti s-a spus de rau ci de cel mai bine si cu calea cea mai buna sa-ti implinesti acest sector ce iti creaza probleme. Du-te la Ariciu si spune-i ca te-am trimis eu sa te ajute in problema ta la un pret decent (nu cere gratis ca vei primi ...)si vei fi multumit si fericit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Martie 2, 2011 Share Postat Martie 2, 2011 Uite ca pun si eu o intrebare: Am fost la mymoto sa imi schimb mai multe ca am avut reducere si in furca mi-a pus 375ml/jamba,dar in manual scrie ca trebuie sa pui 426 ml daca cureti si desfaci complet cum s-a intamplat.Daca desfac doar capacul de sus am cum sa bag restul de ulei sau trebuie sa dau jos iar toata roata...? In manual scrie 5w,dar am bagat 10w. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livanu Postat Martie 2, 2011 Share Postat Martie 2, 2011 Uite ca pun si eu o intrebare:Am fost la mymoto sa imi schimb mai multe ca am avut reducere si in furca mi-a pus 375ml/jamba,dar in manual scrie ca trebuie sa pui 426 ml daca cureti si desfaci complet cum s-a intamplat.Daca desfac doar capacul de sus am cum sa bag restul de ulei sau trebuie sa dau jos iar toata roata...? In manual scrie 5w,dar am bagat 10w. si nu iti plac furcile cum merg?poti completa dar mai bine il schimbi cu totul!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Martie 2, 2011 Share Postat Martie 2, 2011 si nu iti plac furcile cum merg?poti completa dar mai bine il schimbi cu totul!!! Doar am adus motorul din service in ianuarie.Doar atunci am mers dupa ce a pus 375ml si erau cam 0 grade si ceata si nu imi ardea sa testez suspensiile.Atunci am schimbat si semeringurile si uleiul.Nu vad de ce sa schimb uleiul dupa o luna.Mai am ulei din ala asa ca o sa adaug de acolo. Pana la urma merge adaugat uleiul prin capacul de sus fara sa dau jos roata si..etc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 2, 2011 Share Postat Martie 2, 2011 Doar am adus motorul din service in ianuarie.Doar atunci am mers dupa ce a pus 375ml si erau cam 0 grade si ceata si nu imi ardea sa testez suspensiile.Atunci am schimbat si semeringurile si uleiul.Nu vad de ce sa schimb uleiul dupa o luna.Mai am ulei din ala asa ca o sa adaug de acolo.Pana la urma merge adaugat uleiul prin capacul de sus fara sa dau jos roata si..etc? se poate dar eu iti recomand sa il pui la nivel, nu la ml. vezi ca tot in manual scrie ce si cum. oricum, fiind mai gros s-ar putea sa fie numai bine. mai asteapta pana in primavara, vezi cum se comporta si daca nu iti place il completezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rau_tavi Postat Martie 2, 2011 Autor Share Postat Martie 2, 2011 MAN! In Arad ai : 1. Campionul national Profesionisti Supermotard Eduard 2. Locul 2 Campionatul Profesionisti Supermoto Ariciu Cu service si tot ce vrei. 3. Echipa de suport tehnic Robi Muresan - Las Vegas Arad. Moto GP etc Timisoara: 60km de tine LuPo Racing-Lucian Popoviciu 25 ani Curse Viteza-Supermoto-Motocross-Enduro Pascota Ionel................ Cazacu................... Bogdan Locul 2-3 Profesionist Supermoto M-am plictisit!!! Ciar nu iti permiti sa dai un maxim de 150 euro si sa-ti faca astia o suspensie adevarata??? Sau ai tu ceva nemultumiri cu toate casele moto astea enumerate??? Sistemele de suspensie moto sunt cea mai SENSIBILA si SETABILA zona moto!!!!! Eu personal am facut scoli si multe alte incercari pana sa ajung datorita suspensiilor sa urc locuri spre varf si sa scad secunde. Edy de exemplu cheltuie anual pe capra lui de supermoto sume de genul 7-10 000euro ptr a avea o suspensie exacta genului sau de pilotaj. Deci: Ori te duci la astia si dai un mic ban dar vei scoate tot din suspensia ta, sau dai clicuri pe mous si pe suspensie pana ajungi tot la vorba mea sau iti ia mult sa intelegi greselile altora si continui in loc sa te antrenezi-forjezi etc, continui sa te dai cu covorul zburator pana o s-o pierzi detot. Sincer ti-asi da cu o tigaie de prajit oua direct in cap ca sa te trezesti. Nu ti s-a spus de rau ci de cel mai bine si cu calea cea mai buna sa-ti implinesti acest sector ce iti creaza probleme. Du-te la Ariciu si spune-i ca te-am trimis eu sa te ajute in problema ta la un pret decent (nu cere gratis ca vei primi ...)si vei fi multumit si fericit. Mesaj completat Nu stiu de ce te-am plictisit ca nu cred ca te-am deranjat personal,dar asta e scuze . Cat despre servisurile de la noi mi se pare cam mult sa dai 150 eu sa ti le faca dupa ureche fara suparare afara te cantareste inaltime etc si asa iti face setarile plus ca iti da si alte setari in functie de vreme si i undeva in jur de 200 eu si cu servisurile noastre iti seteaza standard si de acolo te joci tu cum iti place cam astea is raspunsurile de Edi nu are rost sa vb ca numa telescoapele or fost 7000 euro, io am vrut sa fac ceva mai usor chiar si fara atatea scoli si invesitie multa mersi mult si scuze.ps aia cu scoli ar trebui sa alerge la profi nu la amatori Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Martie 2, 2011 Share Postat Martie 2, 2011 Nu stiu de ce se recomanda la nivel.Pana la urma furca aia e recipient cu mai multe gauri etc..La a mea a pus la fel ca ml dar una lucra diferit de cealalta pana a intrat uleiul ala peste tot.Eu consider ca e mai ok sa pui ml decat sa masori.Pana la urma jambele alea sunt identice si uleiul o sa acopere acelasi volum.Nu vorbim despre uzura care sa afecteze o jamba si cealalta nu ca sa afectele volumul.Poate gresesc dar mie mi se pare mai ok cu ml de ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SabinRace Postat Martie 3, 2011 Share Postat Martie 3, 2011 Mesaj completatNu stiu de ce, aia cu scoli ar trebui sa alerge la profi nu la amatori Pai e defapt invers: aia amatori ar trebui sa mearga la Pro si dupaia sa mearga la Scoli... Pe rand. Si dupa ce merg la scoli sa faca un Garage pe Centru si dupaia sa mearga unde vrea. Man. Mesajele si intrebarile pe forumuri sunt citite de toata lumea. Nu doar, de cine, intreaba ! Problema e ca prin ceea ce ti se recomanda este calea fiecaruia. Dupa experientzele sale. Cu siguranta ceea ce ti-am recomandat eu e cel mai bine! Din orice unghi ai privi! Inclusiv daca vrei sa te sinucizi. Macar fa-o sub control. P.S. Si din nou vis a vis de Pro ul meu: 2ani junior,4 ani Pro SBK Romania si Lot national Viteza, 2 ani Formula USA Pro, in rest am fost pe an minim, la cate 2 competitii de 7 -3 zile in multi munti enduro hoby (de obicei pe ploaie) si saptamanal Enduro Descovery sau Motocross-Drift-antrenamente si cate 12000km pe an pe aia de viteza cu Haiducii, aia de la Pro cu 10 ani mai tineri. Fa suspensia la aia care au facut de minim 300 ori inaintea ta asta, sau fa ce fac ei si lucreaza pe (2500$ pe cursa in seting de suspensii) si du-te la cursele alea Pro... E mult mai ieftin in acest moment in Romania sa lucrezi cu Case Moto care au istoric si au tehnologie de Corse... E Ieftin si e foarte bine! Scuze de deranj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livanu Postat Martie 3, 2011 Share Postat Martie 3, 2011 Nu stiu de ce se recomanda la nivel.Pana la urma furca aia e recipient cu mai multe gauri etc..La a mea a pus la fel ca ml dar una lucra diferit de cealalta pana a intrat uleiul ala peste tot.Eu consider ca e mai ok sa pui ml decat sa masori.Pana la urma jambele alea sunt identice si uleiul o sa acopere acelasi volum.Nu vorbim despre uzura care sa afecteze o jamba si cealalta nu ca sa afectele volumul.Poate gresesc dar mie mi se pare mai ok cu ml de ulei. completeaza pe sus, nu este nici o problema, daca ai acelasi ulei si nu sunt facute de mult!!! si la nivel si la ml este aceeasi chestie!! personal la nivel mi se pare mult mai usor, pun ulei mai mult si apoi cu o seringa si un furtunas potrivit la distanta corespunzatoare se scoate surplusul! tu nu mai poti sa faci acum acest lucru (ca numai scoti arcul din furca), doar completezi cu diferenta de cantitate! Desfaci pe sus cate o jamba (pe rand, nu amandoaua odata) torni si strangi normal nu f tare sa nu strici capul!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Martie 3, 2011 Share Postat Martie 3, 2011 Da,asa o sa fac.In manual spune ca se face masurand nivelul doar daca este necesar.Nu stiu ce inseamna "necesar" la ei.Dar eu consider ca e mai mica eroare daca pui la ml decat la nivel.Poate sa mai ramana pe acolo aer si iti da un nivel gresit al uleiului.Fiecare face cum vrea,dar eu consider ca e mai ok cu ml. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.