Sari la conținut

benzina cu etanol


DeepSky
 Share

Postări Recomandate

in germania benzina pura este destul de rara si scumpa. Se gaseste cu etanol 5%, sau 10%

 

Intrebarea e daca pot avea probleme, imediat sau in timp.

Motorul meu e Honda CB500, din 96, carburator, 2 cilindrii, dar pun intrebarea si pt alte modele mai noi, eventual pe injectie.

 

merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In timp sigur va crea probleme... (cele noi pe injectie s-ar putea sa se comporte mai bine decat cele pe carburatie). Problemele constand in dereglarea carburatiei ceva mai des (dar asta nu e o problema importanta, pt ca se poate regla), si arderea garniturii de la chiuloasa, poate crea probleme la supape si la scaunele supapelor...

 

Acum ce sa zic in Dacia 1300 (din 76') puneam din cand in cand kerosen si mergea fara probleme (kerosenul avand cifra octanica undeva la 120, acum depinde si ce kerosen, pota sa fie si mai mare... etc)

Un tovaras, detinator de VW Golf 3, mai punea avgaz si mergea.. se mai ineca da mergea, si am zis ca daca tot baga toate prostiile in motor sa incercam sa amestecam in benzina de 95 putin acetona. Si la un rezervor plin am pus cam 150-200ml de acetona si mergea motoru ala de zici ca era de Ferarri, drept care dupa ce s-a terminat rezervorul, am mai incercat, cu acelasi amestec, de data asta a mai mers 10km si a murit. A trebuit resegmentat motorul, garniturile de la chiuloasa, schimb de ulei, rectificate supapele, schimbate scaunele de la supape, pastilele de la culbutori, distributia era terminata (de la turatie prea mare). Si in orice caz cu un rezervor de benzina si acetona e ca si cum ai adauga instant 100.000km la motor.

 

Revnind la subiect, etanolul e mai calm in motor, si oricum nu cred ca e chiar 10%. Ideea e ca va scurta viata motorului dar ne semnificativ.. spre exemplu in mod normal ai face segmentarea motorului la 80.000km (zic si eu), daca mergi cu benzina din aceea, ar trebui sa faci treaba asta cu vreo 3-4000km mai devreme, deci nesemnificativ. Oricum nici benzina de la noi din romania nu e pura, stai linistit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e problema etanolul,e cam cum a zis Sharky,in Canada majoritatea masinilor sunt facute sa mearga si cu etanol.Plus ca cb-ul face fata unor abuzuri mult mai mari,baga linistit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In timp sigur va crea probleme... (cele noi pe injectie s-ar putea sa se comporte mai bine decat cele pe carburatie). Problemele constand in dereglarea carburatiei ceva mai des (dar asta nu e o problema importanta, pt ca se poate regla), si arderea garniturii de la chiuloasa, poate crea probleme la supape si la scaunele supapelor...

 

Acum ce sa zic in Dacia 1300 (din 76') puneam din cand in cand kerosen si mergea fara probleme (kerosenul avand cifra octanica undeva la 120, acum depinde si ce kerosen, pota sa fie si mai mare... etc)

Un tovaras, detinator de VW Golf 3, mai punea avgaz si mergea.. se mai ineca da mergea, si am zis ca daca tot baga toate prostiile in motor sa incercam sa amestecam in benzina de 95 putin acetona. Si la un rezervor plin am pus cam 150-200ml de acetona si mergea motoru ala de zici ca era de Ferarri, drept care dupa ce s-a terminat rezervorul, am mai incercat, cu acelasi amestec, de data asta a mai mers 10km si a murit. A trebuit resegmentat motorul, garniturile de la chiuloasa, schimb de ulei, rectificate supapele, schimbate scaunele de la supape, pastilele de la culbutori, distributia era terminata (de la turatie prea mare). Si in orice caz cu un rezervor de benzina si acetona e ca si cum ai adauga instant 100.000km la motor.

 

Revnind la subiect, etanolul e mai calm in motor, si oricum nu cred ca e chiar 10%. Ideea e ca va scurta viata motorului dar ne semnificativ.. spre exemplu in mod normal ai face segmentarea motorului la 80.000km (zic si eu), daca mergi cu benzina din aceea, ar trebui sa faci treaba asta cu vreo 3-4000km mai devreme, deci nesemnificativ. Oricum nici benzina de la noi din romania nu e pura, stai linistit.

 

 

Total gresit!

 

 

Kerosenul ala de fapt e un fel de gaz lampant se foloseste inclusiv la lampile de iluminat pe gaz. Nu e absolut nici-o scula cu el, si culmea e ca arde si mai greu decat benzina si mai prost. La aerodrom in loc sa bagam kerosen bagam benzina de 99 de la petrom ptr ca ardea mult mai bine, singurul avantaj este ca e f ieftin. Si vezi ca faci o mare greseala, kerosenul nu are cifra octanica ci cetanica ptr ca este f similar cu dieselul si oricum, ar fi f mica cifra octanica ptr ca se aprinde f usor prin compresie (ptr a putea porni usor motorul in cazul in care se opreste in zbor).

 

Acum ontopic, etanolul arde mult mai curat si degaja mai multa energie decat benzina iar rau nu are cum sa faca.

Editat de Bogdis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Off topic:

 

Kerosen sau Jet A1 este combustibilul folosit de avioanele turbopropulsor sau turboreactor si dupa cum spunea colegul un pic mai sus, este un fel de gaz lampant sau motorina proasta. Merge sa pui intr-un motor diesel in cazul in care chiar n-ai de ales.

 

AvGas sau benzina de avion este o benzina cu cifra octanica ridicata 120+ care se foloseste la avioanele de mici dimensiuni cu motoare cu piston. Pe vremuri, la Dacii se baga cam un litru la un plin si se mai ameliora cifra octanica a benzinei din comert.

 

Referitor la benzina cu etanol, am o masinuta de vreo 40 de ani vechime, neavand de ales, bag benzina cu etanol (in majoritatea cazurilor) iar pe langa ea adaug un flacon de aditiv special facut pt masinile care folosesc benzina cu plumb (tocmai pt a proteja supapele). Pana acum nu a facut figuri :-)

Editat de Rider in the sky
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Eu nu vad cum benzina cu etanol poate provoca uzuri premature ale motorului, chiar doresc sa apara un inteligent sa-mi explice exact fenomenul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...