Jump to content

Method

Super Membru
  • Content Count

    5,004
  • Joined

  • Last visited

About Method

  • Rank
    Golan

Contact Methods

  • Website URL
    http://formula1.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    HD
  • Carnet moto din
    2007
  • Motocicleta
    '04 R1
  • Club
    motociclistii de weekend

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Honda Sh50Honda Hornet 600,SV650,CBR RR
  • Interests
    motogp fan
    F1 fan

Recent Profile Visitors

1,886 profile views
  1. Bai,bine ca vede si restul lumii ce ziceam eu inca din primele curse despre strategia Ferrari.Sunt atat de rigizi si lipsiti de reactie in fata oricarui eveniment neprogramat incat chiar si atunci cand li se iveste pilotilor o fereastra o oportunitate,strategia ii ingroapa cu succes.Iar pe partea ailalta e AMG...si RB. N-am vazut cursa...ma da ce facu nea Vettel IV ? Macar de data asta n-a mai dat vina pe vremea britanica,pe pasari pe gume pe etc,si-a recunoscut vina. Si cica Verst a ramas fara power steering,podeaua si aripa praf...a fost putin deranj.
  2. Da,la moto electrice ai perfecta dreptate. Si pe deasupra am inteles ca peformantele lui Livewire pe care pana de curand HD nu vroia sa le divulge,sunt mai slabe decat ale concurentului direct Zero - putere si autonmie mai mica,dar greutate mai mare.Cumperi de fapt brandul...
  3. Au facut cei de la Lightning niste prototipuri dar a ramas in faza de prototip si atat...parca luau si precomenzi,la fel ca Tesla,dar nu cred ca s-au mai materializat in ceva. Din cate stiu eu sunt 2 firme care fac motorete mainstream la noi in Europa : Energica si Zero.Aa,si Harley. Intradevar sunt departe de moto traditionale la toate capitolele.... La capitolul moto ai perfecta dreptate,dar aici te inseli.Daca cererea de moto electrice e f scazuta,tocmai pt ca performantele lor sunt slabutze iar pretul prohibitiv,cererea de masini electrice e imensa. Intreaba-i pe cei de la Tesla cine isi doreste masina electrica,care au productia vanduta pe 1 an de acum incolo si care efectiv nu mai dau posibilitatea alegerii de optiuni pt ca nu se mai ajung cu productia. Sau intreaba-i pe cei de la GM care au productia la Kona electric vanduta pe 1 an jumate in avans...deci cerere este enorma. Nu cred ca neaparat din ratiuni economice...Tesla e un produs premium care e dorit indiferent de performante si cost,la fel ca Apple.Cine isi ia Tesla mai are minim 2 masini in garaj. Masinile electrice au inceput sa concureze cu cele clasice la aproape toate capitolele,cred ca de aceea exista acea cerere.Pe langa primele si scutirile de impozite acordate,in afara exista o retea f ok de chargere,pretul de achizitie deja se apropie de cel al unei masini clasice,cel de exploatare e clar mai mic,performantele sunt ff bune...iar motor electric cred ca isi doreste oricine.Dezavantajul unei masini/moto electrice nu e motorul,tocmai ca acela e un avantaj,dezavantajul il constituie inmagazinarea energiei.Vorbim desigur de masini normale,daca ne gandim la masini sport,acolo e cu totul altceva,e vorba de emotie etc,normal ca motorul electric e boring. Desi Rimac... Acesta va fi intotdeauna dezavantajul pe piata moto - greutatea ff mare.Sunt convins ca exista o piata si pt moto electrice (chiar si sport,de naveta nu mai vorbesc),dar numai cand aceste moto vor avea greutati si autonomii apropiate de moto traditionale.
  4. Meanwhile pe Adriatica : Plm,Rossi asta,nu zici ca are mai mult de 28...hai cu indulgenta 30.
  5. Intebarea lui Ricci a fost "have you got pubes yet?"
  6. Ma depaseste subiectul aero,dar nu stiu daca poti pune downforce cat vrei doar din geometrie.E ceva cu suprafetele portante care de la un anumit unghi incolo...nu mai tin minte.Stiu ca la un moment dar treaba incepe sa devina mai degraba daunatoare decat benefica.Yamaha are o viteza mai mare pe apex fata de Ducati/Honda,e vizibil.Intradevar insa,mai e mult pana departe,nu e o diferenta enorma,ori pe accel cele 2 au o diferenta mai mult decat vizibila.Da,limitarea maxima e data de guma. Vinales a si declarat ca el e agresiv si mult mai stop-and-go...nu cred insa ca stilul asta e benefic Yamaha.Cred ca Rossi o exploateaza mai bine,de aia l-a si batut anul trecut si il batea si in 2017 daca nu isi rupea piciorusul.Si cred ca il va bate si in 2019.Dupa cum a zis Coulon,cel mai benefic stil pt Yamaha este cel al lui Lorenzo...cum era aia?untul si painea sau asa ceva Deci eu nu m-as grabi sa il aplaud pe Vinales pt stilul sau...degeaba e benefic stilul stop-and-go...e benefic pe Honda si Ducati,nu pe Yamaha. Dupa pauza vine Brno,favorit al lui Rossi.Dar intradevar dupa aceea,deranj pt Yamaka.De aia am zis - stai sa vedem cum se comporta frumosii in a 2a parte a campionatului,pt ca eu am impresia ca tot Rossi va fi la sfarsitul sezonului best Yamaha.Eh,e o parere,om vedea. Eu nu cred ca Gigi e prost,degeaba il tot critica Dovi.Ducati e facuta special pt frana accel si mai ales pt a beneficia si exploata la maxim acea guma spate f buna de la michelin...cel putin asa o lauda pilotii.Si intradevar,sunt multe circuite in calendar largi,cu linii drepte mari si viraje de vit mica.Gigi nu e prost,repet. Intradevar motoreta are niste limitari,dar per total e motoreta nr.2 din campionat....ori Dovi e pilotul 2 din campionat pur conjunctural,dupa cum zice colegul,cred ca Ducati are o problema cu pilotii care e mai mare decat "adn'ul motoretei".Ati vazut interviul ala cu Rins,serios asa cum e el? "Ok,locul 1 in campionat e intangibil mai ales dupa aceste 2 greseli (ale mele),dar locul 2 e perfect atacabil". Rins nu vorbeste degeaba,Rins poate ataca locul 2.Dovi are o problema zic eu.
  7. Perfect de acord cu tine. Sunt insa de parere ca in momentul in care Yamaha va reusi sa puna destul downforce pe fata pt a avea viteza mult superioara pe curbe fata de ceilalti,e sah mat.Insa intradevar mai e mult pana atunci. Astia tineri nu sunt deloc la nivelul lui.Ii mananca pe paine. Lorenzo...Lorenzo la maximul a ceea ce a fost vreodata Lorenzo,ar avea o sansa pentru ca era incredibil de rapid.Insa foarte greu l-ar bate chiar si asa,pentru ca MM e rapid e si bataios si are si noroc.Lorenzo era doar rapid. Remember 2013 cand s-au batut tot campionatul...si a castigat MM care era rookie.Acum e calculat si versat ca draq nu ca atunci.Greu tare. Iar pe deasupra oricum vorbim degeaba pt ca Lorenzo nu a mai fost asa rapid...de mult timp.Iar acum accidentari peste accidentari,toate provenite din greseli personale...nu mai intra cum intra vorba aia. @john17 : Demonul asta ia 10 titluri lejer. Doar sa nu se accidenteze.Insa daca este sa ne uitam in urma,nush daca a ratat o cursa sau 2 datorita accidentarilor.Salveaza multe cazaturi si cand cade cade lejer lowside frumos nici macar motoreta nu o strica,doar se juleste de asfalt. Parca el are record pe cazatura de la cea mai mare viteza la Mugello la vreo 330...si n-a avut nici pe draq,s-a julit la barbie de la pietris ala da bulan...
  8. Am citit una puternica...acuma cica se retrage si Rossi Italienii astia au niste gazete...mai ceva ca Libertatea noastra.
  9. Nu era o regula...Ducati din cate mai tin eu minte punea de multe ori soft spate. Meanwhile in paddock :
  10. Da.Totusi eu tot timpul am zis ca nu asta e strategia cea mai de succes,ci cea a Yamaha cu viteza pe viraj...numai ca Yamaha nu are (inca) downforce'ul necesar pt ca aceasta viteza pe viraj sa fie mai rapida decat acel frana-flip-accel al Hondei. L-au descoperit toti...insa nu poate sa-l execute decat MM (si Lorenzo in zilele lui de glorie)....ceilalti nu sunt atat de rapizi incat sa poata face treaba asta. Lorenzo mai are multa mamaliga de mancat pana va fi rapid cu Honda.A fost rapid 2 ture sau cat a stat in picioare la Montmelo insa era pe softuri parca...
  11. Da,eh sunt abia la inceput...e bine ca exista totusi,zic eu. Asa era si formula E la inceput,acum sunt la dublul capacitatii la baterii,iar greut a ramas aprox la fel. Sunt foarte grele pt niste moto racing .... 250 kg e enorm.Cel putin atat se vehiculeaza ca au. Intradevar e super periculos avand in vedere acea greutate.Plus ca e pericol de electrocutare si/sau de explozie a bateriilor la un accident. Iar 25-30km in regim de cursa e cam putin...macar jumatate dintr-o cursa normala daca ar putea merge... Oare aceste motoare fac regen?
  12. It's the silly season...ca sa preiau o vorba deja celebra de-a lui Vettel. Alonso a rupt-o cu McLaren...de cand a mers la ei am zis ca e o idee proasta...dupa ce i-au facut in 2007...mare prostie a facut.Ar fi superb sa vina la RB...Horner e extraordinar de tantalau daca se gandeste sa puna pe Alonso impreuna cu Max la aceeiasi echipa.Ni se pare ca Max e competitiv?Alonso va fi insane.Aaa,pt noi e bine ca va fi show...sper doar ca Alonso sa nu-si fi pierdut inca rapiditatea. Aa,cu Vettel la AMG si Ham la Ferrari...se schimba treaba....asa makes sense.
  13. Aa sunt convins. Nu cred ca lipsa ambreiajului e problema,ci dozajul acceleratiei care probabil e destul de dur.Deh...sunt primele incercari si nu au bani pt r&d sa o cizeleze sa ajunga la nivelul Teslei lui Elon Musk sau al monstrului GM cum e Hyundai. Si da,nu e ca la masini sa fie bateriile sub podea si cg mai bun ca la masinile normale,bateriile sunt sus si in fata in locul rezervorului/airbbox si normal ca e subviratoare. Da,mai e mult pana la nivelul unei moto competitiva...si dupa cum am zis,nu stiu daca va putea ataca vreodata electricul piata moto de viteza in ciuda puterii f mari si simplitatii motorului electric...e vorba de caracter etc. Insa vor mere al draq de bine pe scutere si moto de naveta...iar acest motoE contribuie ca lucrurile sa se miste putin.
  14. Tehnologia...nu sunt departe de cele de strada ca si tehnologie.Ok,ok,stiu,pastrand proportiile.Dar nu sunt cum sunt masinile de F1 fata de cele de strada.Nush,parerea mea e ca nu mai puteau sa mearga pe 2t/500 cand deja pe strada astia au puteri de peste 180cp la roata,tc,lc abs samd.Iar ca si electronica...la 280 de cai e imperios necesar un tc...altfel termina sezonul jumate din cati il incep. Cred ca mai degraba decat tehnologia,pentru lipsa spectacolului e vinovat profesionalismul.Treaba degenereaza la fel cum a degenerat in F1 : la inceput sunt vremurile romantice cu piloti care mai trag la masea seara dupa fp si o pun de un party si mecanici cu tigara in coltul gurii.Competitia e frumoasa si asa creste interesul publicului,care la randul sau genereaza interes din partea sponsorilor si deci bani. Brusc mecanicii incep sa lucreze cu manusi albe si inginerii la halate,de la o echipa de 10-12 se transorma in factory team+research team+track operations team+strategy team,bugetul explodeaza,pilotii nu mai beau seara ci se culca la 9,au preparator fizic,maseor,atasat de presa samd. Greselile sunt tot mai putine,toata lumea merge atza metronom.Strategia fiind buna,pilotii sunt profi,totul se reduce atunci la diferentele dintre mat tehnic si reactia mai buna sau nu la putinele neprevazute existente (cum ar fi sa te ia Lorenzo pe farash). In concluzie as spune ca,cu cat sunt mai profesionisti si se pregatesc mai bine,cu atat merg mai robotei si elimina orice urma de spectacol - spectacolul inseamna reactiile in fata unor adversitati,risc depasiri samd,lucruri ce pot dauna unui rezultat bun.Avem noroc ca la gp nu pot comunica ca la F1 cu pit'ul ca era nenorocire,la gp inca pilotul trebuie sa gandeasca in cursa,sa ia decizii samd.Sa speram ca ramane asa. De acord cu ce spui fata de pilotii de motoE.Fata de motoE insa...nu m-am urcat pe o moto electrica insa am condus masina electrica - sunt GENIALE.Instant power.Tot respectul pt Tesla (cehul) si motorul lui cu randament 98%...no contest fata de ORICE alt motor,benzina diesel hibrid,hidrogen avioane rachete nu conteaza.Electricul e sublim.Nu injectie nu radiatoare racire nu transmisie nu curele de distributie nu viteze nu nimic nu enspe sute de piese in miscare doar un rotor si un stator..si forta bruta.Mi se par masinile perfecte.Da,cel mai mare neajuns e inmagazinarea energiei adica bateriile. Sunt viitorul.Nu stiu daca pt motoarele sport,dar pentu industria auto,in mod sigur.Deja reprezinta (demult) peste 5% din vanzari...progresul lor e galopant. Nu confunda porcaria de Prius si verisoarele ei cu full electricul.Hibridul e o porcarie.Bateriile au ajuns la un nivel ok - o masina (Hyundai Kona) cu motor de peste 200 de cai si baterie de 65 kwh se poate incarca la 80% in 40min DC si are o autonomie de 470-500km. Vis-a-vis de motoE,da,intradevar o moto de 250kg nu poate fi considerata pure racer chiar si cu acel motor f bun.Dar sunt convins ca vor progresa,mai ales la capitolul baterii. Formula E a adus progrese foarte mari la acest capitol si sunt convins ca si motoE va contribui. Eu ce ziceam?Povesti de la Gazeta venite intr-un moment propice.
×
×
  • Create New...