Sari la conținut

se intinde lantul


Andrei_D
 Share

Postări Recomandate

Salut!

 

MZ ETZ 250, kit de lant nou (lant Favorit Extra + pinioane noi), a fost uns (tencuit :) ) cu vaselina la 500 de km(asa cum zice manualul). De multe ori merg constant cu 80 km/h, cam 1/3 din distanta este pe forestiere si CATEODATA ma mai distrez accelerand la 5-6 mii de ture.

 

La fiecare 200 - 300 de km lantul se intinde mult (cateodata scapa in viteza 1), drept urmare s-a uzat prematur si a uzat si pinioanele. Acum are cam 4 - 5000 de km si deja trebuie schimbat. Ar fi trebuit sa reziste minim 15.000 de km, ca sa nu zic mai mult.

 

 

As vrea sa ma ajutati sa-mi dau seama care poate fi cauza problemei, daca puteti.

 

1: lantul nu este de calitate - se rozolva cu un DID sau RK (nu sunt scumpe, 80-100 de lei)

2: pinioane nealiniate ?

3: ce altceva mai poate fi?

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

MZ ETZ 250, kit de lant nou (lant Favorit Extra + pinioane noi), a fost uns (tencuit :) ) cu vaselina la 500 de km(asa cum zice manualul). De multe ori merg constant cu 80 km/h, cam 1/3 din distanta este pe forestiere si CATEODATA ma mai distrez accelerand la 5-6 mii de ture.

 

La fiecare 200 - 300 de km lantul se intinde mult (cateodata scapa in viteza 1), drept urmare s-a uzat prematur si a uzat si pinioanele. Acum are cam 4 - 5000 de km si deja trebuie schimbat. Ar fi trebuit sa reziste minim 15.000 de km, ca sa nu zic mai mult.

 

 

As vrea sa ma ajutati sa-mi dau seama care poate fi cauza problemei, daca puteti.

 

1: lantul nu este de calitate - se rozolva cu un DID sau RK (nu sunt scumpe, 80-100 de lei)

2: pinioane nealiniate ?

3: ce altceva mai poate fi?

 

Multumesc!

Nu a fost prea intins lantul? Arcurile de la telescoapele din spate nu sunt slabite. Protectie ai la lant?

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!Cred ca lantul nu este de calitate! :cheers: Acum poti spune ca ai o parere avizata. :D

Buna asta! :crack: Un tip de nadejde Lantz! :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu a fost prea intins lantul? Arcurile de la telescoapele din spate nu sunt slabite. Protectie ai la lant?

Numai bine

 

Nu, lantul a fost intins corect. Telescoapele nu prea au ulei dar arcurile sunt bune. Lantul are burdufurile de cauciuc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

MZ ETZ 250, kit de lant nou (lant Favorit Extra + pinioane noi), a fost uns (tencuit :) ) cu vaselina la 500 de km(asa cum zice manualul). De multe ori merg constant cu 80 km/h, cam 1/3 din distanta este pe forestiere si CATEODATA ma mai distrez accelerand la 5-6 mii de ture.

 

La fiecare 200 - 300 de km lantul se intinde mult (cateodata scapa in viteza 1), drept urmare s-a uzat prematur si a uzat si pinioanele. Acum are cam 4 - 5000 de km si deja trebuie schimbat. Ar fi trebuit sa reziste minim 15.000 de km, ca sa nu zic mai mult.

 

 

As vrea sa ma ajutati sa-mi dau seama care poate fi cauza problemei, daca puteti.

 

1: lantul nu este de calitate - se rozolva cu un DID sau RK (nu sunt scumpe, 80-100 de lei)

2: pinioane nealiniate ?

3: ce altceva mai poate fi?

 

Multumesc!

Din cate intzeleg o buna parte din rulaj il faci pe drum forestier (prafos). Esti sigur ca de la roata din fatza nu poate intra praf la angrenajul lantzului? Praful fin ce poate patrunde acolo impreuna cu vaselina formeaza o pasta abraziva foarte nociva lantzului tau si eficienta in cazul reconditzionarii scaunelor de supape!?! Aceasta pasta uzeaza lantzul mult mai repede decat daca nu ar fi uns deloc!Bafta si respect!

:peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La pinionul mic de la motor sigur nu intra praf dar la pinionul din spate cred ca trage ceva-ceva.

 

Dar nu cred ca asta este problema fiindca sambata asta la Siriu am mers numai pe asfalt si tot s-a intins.

 

Roata nu se trage spre fata fiindca o strang bine in bascula si are suruburile de intindere a lantului, care o asigura.

 

 

 

 

Astept si alte idei, toate cele bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar pinioanele? Ambele se uzeaza? Ca daca doar unul din ele se uzeaza mai profund, aia poa' sa fie problema! Pe ele le-ai schimbat odata cu lantzul? Le-ai schimbat vreodata pana acum? Daca nici asa nu se explica, atunci merg si eu pe varianta colegului Lantz!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai sta mult sa te intrebi, ca te trezesti cu lantul infasurat in jurul gatului. O sa se rupa si o sa iti sparga peretele dintre camera pinionului fata si alternator, poate o sa si cazi. si nu o sa fii primul.

 

Lantul e de calitate slaba, se alungesc piscoturile, "curge" materialul si daca a pornit, pa. Uzura nu i se trage nici de la ungere, nici de la abraziune, nici de la pinioane, ci de la calitatea proasta a materialului care se intinde la socurile ce le suporta lantul la accelerare. Aceasta intindere e specifica mai mult motoarelor cu multi cc, dar se pare ca lantul tau e mai prost de atat daca reactioneaza la 250cc. Si eu tot Favorit Extra am, si nu l-am intins de 5000 si mai bine de km, i-am masurat uzura si este 1% adica 50% din viata de utilizare. Tot cu vaselina il ung cam la 700km, dar cum iti spuneam nu e de la ungere la tine.

 

Daca bagi endureli si chestii din astea, tot lantul de transmisie ti se duce un pic mai repede, incluzand ambreiaj, cutie, cauciucuri. N-ai ce-i face, enduro devoreaza transmisiile.

 

Daca lantul e prea intins, cand se comprima telescoapele ajungi in zona de intindere maxima si poate sa iti intinda lantul daca e prea intins. Atunci ti se duce si cutia.

 

Schimba lant si pinionul cel mai uzat(fata probabil) macar, ca pana te tot intrebi de unde o fi, se rupe la 80 la ora si nu e roz.

 

Daca si al doilea lant, diferit si mai de marca incepe sa se intinda, atunci iti pui probleme "de ce".

 

 

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am probat putin lantul si are puncte in care este mai strans si puncte in care este mai larg, diferentele fiind destul de mari. Cred ca ar fi urmat sa se rupa in zona cea mai predispusa la intindere, asa ca Owene, ti-am urmat sfatul.

Astazi am dat comanda de lant. Pentru cei interesati, avand in vedere ca un lant Favorit costa 60 de lei, sa stiti ca gasiti lant DID 428 cu 130 de zale la 70 de lei pe motodiscount.ro Se gaseste si DID intarit, la 98 de lei, dar se scot doua zale: DID428HD132. Daca vreti ceva mai bun decat DID intarit, luati RK intarit(RK428H130), este putin mai bun (rezistenta la alungire DID vs. RK: 5250 vs. 5500). RK costa cam 90 de lei dar nu prea am vazut pe la noi, doar ebay.

 

O sa cumpar si pinionul fata si voi scrie aici cum se comporta.

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Am cumparat lant DID 428 si pinionul fata. Cel de spate era bun. De vina a fost calitatea slaba a lantului Favorit.

 

Lantul nou s-a intins putin doar in primi 500 de km (e normal). Acum am cam 1.500-2.000 de km cu el in conditii variate si este perfect, nu s-a mai intins deloc. Il ung cu T90 la fiecare 500-800 de km.

 

Va multumesc pentru ajutor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...