Sari la conținut

ajutor in explicarea unei instalatii electrice


Postări Recomandate

salutare. doresc sa imi raspunda doar cei care au habar.multumesc.problema se pune astfel.de cand am motorul se topeste mereu sigurante de 30a cea de pe releul de startare dar fara sa se arda (doar o data s-a ars).la instalatia mea au fost efectuate mai multe modoficari de vechiul propietar,modificari la firele cele 3 negre ce vin de la generator,la mufa de la releul regulator. am cumparat o instalatie de srad competa dar nu se potriveste acum nu stiu de ce/aha ca m-am hotarat sa ieu mufele mele stricate si sale inlocuiesc si anume de la releul regulator si de la releul de startare.firele au fost legate ca dupa schema. ce nu mi-am dat eu seama este ordinea celor 3 fire negre de la generator cum vin in regulator. au vre-o problema daca sunt inversate ca ordine? si problema este urmatoarea care ma framanta si nu imi da pace: dupa cum se vede pe schema firul de plus de la contact pana in releul de pornire este intepat sa spun de firele de plus ,unul de la releul regulator si celalalt de al doilea fir de plus care intra in releul de startare.dupa cum se vede in releul de startare cele 2 rosii se unesc iar inaintea sigurantei.de ce se unesc o data pe cablaj si o data in releul de startare?acum enigma: la mine plusul din releul regulator merge direct in releul de startare,aici bagand mufa in releul de stare se vede pe schema ca se unesc in interior si abia asa imi da curent pe plusul pentru contactat prin celalalt fire de plus ar releului de startare. deci la mine firul rosu din regulator nu ajunge sa se uneasca direct pe linie cu firul de contact si cu cel de al doilea de la startare. din acaesta cauza sa imi topeasca acea siguranta? ca sa ma fac si mai bine inteles atasez 2 scheme una cum este originala si una cum este la mine

post-44532-0-53489000-1333220667_thumb.png

post-44532-0-30937900-1333220856_thumb.png

Editat de gabriel03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergi pe langa miezul problemei tu ...

 

Firele de la generator nu conteaza: nu conteaza ordinea, probabil cine a avut motorul inainte le-a lipit ca se topise mufa(contact imperfect)

Siguranta ... : ti se topeste din cauza soclului oxidat(contact imperfect) si/sau a sigurantei slabe calitativ ... si inca o varianta ar fi: prea multi consumatori suplimentari

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergi pe langa miezul problemei tu ...

 

Firele de la generator nu conteaza: nu conteaza ordinea, probabil cine a avut motorul inainte le-a lipit ca se topise mufa(contact imperfect)

Siguranta ... : ti se topeste din cauza soclului oxidat(contact imperfect) si/sau a sigurantei slabe calitativ ... si inca o varianta ar fi: prea multi consumatori suplimentari

o problema lamurita,cea cu firele de la generator. soclul la siguranta a fost curatat,dat cu spray si gadilat tot se topeste.consumatori nu are decat cei originali. daca merg pe langa problema intreb asa. cu ce ma afecteaza legatura din instaltie, asa cum este la mine. ca tot curentul pentru motor sa il iau prin puntea din releul de startare? si nu cu legatura pe cablaj cum arata cartea daca am facut asemenea intrebari banuiesc ca ma duce capul sa curat contactele la siguranta.multumesc oricum pentru timpul acordat

Editat de gabriel03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

contact imperfect, soclu ( lamele) decalit. la "rece" nu se simte dar la trecerea curentului se incalzeste si materialul isi pierde proprietatile elastice.:)

 

daca era sa ai consumatori mari aveai sigurantele de 10A trosnite, depasirea in A a insumarii sigurantelor de dupa siguranta de 30 de A duce la arderea sigurantei. cu alte cuvinte, daca ai avea un consumator suficient de puternic incat sa iti topeasca plasticul sigurantei de 30A , acesta era "dotat" cu siguranta fuzibila proprie.

verifica din nou contactele ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergi pe langa miezul problemei tu ...

 

Firele de la generator nu conteaza: nu conteaza ordinea, probabil cine a avut motorul inainte le-a lipit ca se topise mufa(contact imperfect)

Siguranta ... : ti se topeste din cauza soclului oxidat(contact imperfect) si/sau a sigurantei slabe calitativ ... si inca o varianta ar fi: prea multi consumatori suplimentari

 

 

sau chiar un scurt intermitent. am dat peste problema asta la un ducati monster care fusese la vreo 5 mecanici din bucuresti, nici unul nu s-a gandit sa verifice toata instalatia. un... cineva taiase contactul de la stopul de frana spate. dar nu era taiat si atat, firele erau si belite. si na belea, topea siguranta dar nu o ardea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sau chiar un scurt intermitent. am dat peste problema asta la un ducati monster care fusese la vreo 5 mecanici din bucuresti, nici unul nu s-a gandit sa verifice toata instalatia. un... cineva taiase contactul de la stopul de frana spate. dar nu era taiat si atat, firele erau si belite. si na belea, topea siguranta dar nu o ardea...

am desfacut toata instalatia. am gasit mai multe fire intepeate,roase si oxidate din care 2numai de plus. am consumat vre-o 4bucati de banda izolatoare din material sa infasor instalatia.....pacatoasa tare electronica -electrica asta....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...